czwartek, 19 października 2017 r.

Lublin

Lotnisko Lublin: Formalności zakończone, można bezpiecznie lądować

  Edytuj ten wpis
Dodano: 14 grudnia 2012, 14:00
Autor: mag

Port Lotniczy Lublin (Dorota Awiorko-Klimek)
Port Lotniczy Lublin (Dorota Awiorko-Klimek)

Port Lotniczy Lublin i Polska Agencja Żeglugi Powietrznej mają już wszystkie dokumenty potrzebne do tego, by lotnisko mogło zacząć działać. Pierwsze lądowanie i start w najbliższy poniedziałek.

W środę Urząd Lotnictwa Cywilnego wydał certyfikat dla Portu Lotniczego Lublin – dokument niezbędny do tego, by lotnisko mogło zacząć funkcjonować.

W piątek zaś – zgodnie z zapowiedziami – formalności zostały dopełnione dwoma brakującymi dokumentami: zezwoleniem na zarządzanie lotniskiem użytku publicznego oraz zatwierdzeniem opłat lotniskowych. – Oba dokumenty zostały przez nas wydane i przekazane do portu. Lotnisko może zacząć działać – potwierdza Karina Lisowska z biura prasowego Urzędu Lotnictwa Cywilnego.

Polska Agencja Żeglugi Powietrznej również dysponuje kompletem certyfikatów niezbędnych do świadczenia służb żeglugi powietrznej w PLL. – PAŻP otrzymała certyfikaty Urzędu Lotnictwa Cywilnego dla służb proceduralnej kontroli lotniska Lublin, proceduralnej kontroli zbliżania lotniska Lublin, łączności radiowej dla służby kontroli lotniska Lublin – wyjaśnia Piotr Jankowski, rzecznik PLL.

Kontrolerzy gotowi

Wydane przez ULC certyfikaty potwierdzają, że służby PAŻP są gotowe do obsługi ruchu lotniczego na lubelskim lotnisku. Do pracy w kontroli zbliżania i kontroli lotniska PAŻP oddeleguje 15 kontrolerów ruchu lotniczego.

W najbliższy poniedziałek o siódmej rano kontrolerzy ruchu lotniczego rozpoczną swoją pracę w tymczasowym obiekcie niemieckiej firmy Rohde&Schwarz. W połowie 2013 roku służba kontroli ruchu lotniczego przeniesie się do obiektu stacjonarnego.

>> ZOBACZ ROZKŁAD POCIĄGÓW NA LOTNISKO LUBLIN

– Wszystkie urządzenia zamontowane na już zainstalowanej wieży są jakości identycznej z urządzeniami, które będą użytkowane na stacjonarnej wieży – zapewnia Jankowski. – Wieża posiada bezpośrednią łączność z Centrum Zarządzania Ruchem Lotniczym w Warszawie. Obiekt spełnia wszystkie wymagania certyfikacyjne ULC.

ILS w 2013 roku

Na potrzeby lubelskiego portu lotniczego PAŻP kupił za 2,6 mln złotych zestaw radiolatarni z dalmierzem D-VOR/DME. Radiolatarnia D-VOR zainstalowana w komplecie z dalmierzem DME to system radiowy, który dzięki specjalnym odbiornikom w samolocie umożliwia pilotowi odczytanie namiaru prowadzącego do radiolatarni oraz podaje mu odległość od niej. W oparciu o to urządzenie opracowano i wdrożono procedury podejść do lądowania dla lotniska Lublin.

W 2013 roku PAŻP zainstaluje w Świdniku system ILS. Będzie to kosztować niespełna 3 mln zł.
  Edytuj ten wpis
Czytaj więcej o:
Paweł
myślkto
Wojtek
(9) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Paweł
Paweł (17 grudnia 2012 o 10:21) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
100 lat na to czekałem i się doczekałem HEHE;)Teraz W końcu będę mógł polecieć na obiad do Paryża a kolacje zjeść w Lublinie(takie miałem marzenie).Tylko żeby krajowe loty też były np do Gdańska.
Rozwiń
myślkto
myślkto (14 grudnia 2012 o 16:11) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
[quote name='czarownica-latawica' timestamp='1355491749' post='709184']
No to bardzo dobrze!
Za rok wszyscy mieszkańcy lubelszczyzny
zapomną o tym co się nie podobało
a lotnisko będzie tak oczywiste jak powietrze
Będzie mozna w miarę mozliwości rozkładów
przewoźników polecieć i już ))

A my czarownice-latawice też się przesiądziemy z mioteł
na nowocześniejsze urządzenia latające.
[/quote]


Tak Kasiu. Jak Cię nie rzuci to polecicie sobie do Egiptu.
Rozwiń
Wojtek
Wojtek (14 grudnia 2012 o 15:09) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
[quote name='kk' timestamp='1355493349' post='709195']
Pytanie dla fachowców. Czy na LUZ jest szansa na start, lądowanie i operacje takich samolotów jak B747, A380, AN225?
[/quote]
Z tych trzech jedynie B747 i jeszcze mozna dodac AN-124, bo AN225 jest jeden i to bardzo skrajny przypadek. B747 oczywiscie nie moze byc zatankowany do pelna, ale moze. Tak dla przykladu 747 ladowal w Krakowie i Wroclawiu (pasy identycznej dlugosci jak w LUZ).
Prawda jest taka, ze jak zobaczymy 747 w LUZ, to jdynie przy okazji czatreru z Izraela. Za to AN-124 moze juz u nas czesciej goscic.
Rozwiń
suseł bez perełki
suseł bez perełki (14 grudnia 2012 o 14:58) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
[quote name='J-23 NADAJE' timestamp='1355492946' post='709192']
Taaak za rok , budżet woj.lubelskiego będzie zajmować się głównie finansowaniem , patrz utrzymaniem lotniska , z którego będzie startować 15 samolotów tygodniowo.
[/quote]
no to nadałeś! 15 tygodniowo? chyba miesięcznie!
Rozwiń
kk
kk (14 grudnia 2012 o 14:55) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Pytanie dla fachowców. Czy na LUZ jest szansa na start, lądowanie i operacje takich samolotów jak B747, A380, AN225?
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (9)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!