piątek, 20 października 2017 r.

Lublin

Lotnisko w Świdniku: Czy spalinowe szynobusy będą zatruwać pasażerów?

  Edytuj ten wpis
Dodano: 29 lipca 2010, 16:46
Autor: Opr. (j, łm)

W terminalu na lotnisku w Świdniku nie będzie można palić papierosów a władze portu lotniczego chcą tam wpuścić spalinowy szynobus – oburza się nasz internauta.



– Dowiedziałem się o przetargu na projekt bocznicy kolejowej na lotnisko w Świdniku – napisał do nas internauta "Pele”. – Co już wielokrotnie podkreślano w artykułach o tej bocznicy, marzeniem i planem dyrekcji Portu Lotniczego Lublin jest, by pasażerowie wsiadali do pociągu we wnętrzu terminalu i pod takim kątem jest on projektowany.

Jednak – zauważa nasz internauta – na stronie PKP PLK informującej o przetargu w punkcie "Wymaganie ogólne” napisano:

"Dla zapewnienia rozwiązań zgodnych z przepisami i wiedzą techniczną należy przyjąć następujące warunki techniczne toru dojazdowego: linia znaczenia miejscowego, jednotorowa, niezelektryfikowana”.

– Wynika z tego – pisze "Pele” – że zamawiający przejazdy planuje wjeżdżać do wnętrza w pełni zadaszonego terminalu pojazdem spalinowym.

I dodaje: W zamkniętym terminalu, niezależnie od systemu wentylacji nie wolno nawet palić tytoniu. Tymczasem ktoś chce wpuścić do częściowo zamkniętego pomieszczenia pojazd produkujący tyle gazów wylotowych (CO2, tlenki azotu i siarka, bo PKP na olejach bezsiarkowych jeździć nie będzie).

Według "Pelego”, nikt w Europie czegoś takiego nie robi, bo wszystkie lotniska, które mają terminale kolejowe mają je w 100 proc. zelektryfikowane.

Nasz internauta zrozumiałby jeszcze decyzje o pojazdach spalinowych, gdy linia Lublin–Świdnik była niezelektryfikowana. Ale jest i wystarczy postawić na około 2,2 kilometrowym odcinku do terminalu zaledwie 50-60 słupów trakcyjnych. Podniosłoby to koszt o maksymalnie 25–30 proc., wliczając w to koszty podstacji trakcyjnych i niezbędnej elektroniki.

– Natomiast elektryfikacja tego odcinka po tym, jak już on powstanie, to koszty ok. 2-krotnie wyższe niż podczas jego budowy – twierdzi "Pele”.

Co na to władze spółki Port Lotniczy Lublin? – Kwestia wentylacji pomieszczeń, w których zatrzymywać się będą szynobusy, jest uwzględniona w projekcie budowlanym lotniska. Projektanci rozwiązali ten problem – zapewnia Piotr Jankowski, rzecznik Portu Lotniczego Lublin. - Terminal w części dworcowej będzie miał zadaszenie nad peronami, ale nie będzie dachu nad torami - dodaje.
  Edytuj ten wpis
Czytaj więcej o:
Sarmata
generation_next
generation_next
(32) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Sarmata
Sarmata (4 sierpnia 2010 o 18:08) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Jak czytam tego typu "odkrywcze" enuncjacje prasowe, to zaczynam się zastanawiać, komu zależy na tym, aby lotnisko nigdy nie powstało?
Rozwiń
generation_next
generation_next (1 sierpnia 2010 o 01:35) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
[quote name='jon' date='30 July 2010 - 08:20 AM' timestamp='1280470816' post='322204']
Pele za mądry nie jest, ale , że pan redaktor ciągnie taki głupi temat ?
[/quote]
Pełna zgoda! Temat został na innych forach zakończony odpowiednimi komentarzami i wnioskami.
Sypanie piasku w "tryby" nowych, ważnych dla regionu lubelskiego inwestycji nie opłaca się! Ale jeśli już ktoś che się ośmieszać to jego własny problem. Wolna droga, w demokracji żyjemy. Już chyba za wiele było ustępstw: susły "pierdułkwate" które można było przekonać do wyniesienia się odpowiednim preparatem chemicznym etc. 20 lat mieszkam w miejcu gdzie codziennie przelatują samoloty, śmigłowce i hałasują od rana - można się przyzwyczaić!!! Postęp kosztuje niestety! Jak ktoś lubi ciszę to niech sobe dobre okna kupi, albo wyprowadzi sie do puszczy. Bo mnie nowe miejsca pracy dla ludzi nie przeszkadzją, wręcz przeciwnie - jestem za rozwojem!
Rozwiń
generation_next
generation_next (1 sierpnia 2010 o 01:14) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
[quote name='LKD' date='30 July 2010 - 09:04 AM' timestamp='1280473468' post='322230']
Ludzie, przecież nie ma jeszcze formalnej zgody na budowę tego - pożal się Boże - "airportu", a tutaj już dzieli się skórę na niedźwiedziu: czy szynobus będzie kopcił czy nie, czy będzie zielony czy jednak niebieski itp. Poczekajmy co wyniknie z tej przepychanki z GDOŚ bo na razie to "budowa lotniska Lublin" to jest określenie wyłącznie wirtualne
[/quote]

W kwestiach malatury to lubelskie szynobusy będą przemalowane zgodnie z planami napraw rewizyjnych, czyli i tak będą malowane. Coż zatem przeszkadza przemalować na ładniejszy wzór granatowo-błękitny z białym. Szynobusy lubelskie spełniają najsurowsze normy emisji spalin w UE!!!
Rozwiń
generation_next
generation_next (30 lipca 2010 o 16:21) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Dla miłośników świeżego powietrza i ekologów proponuję ustanowienie specjalnego przystanku w okolicach stacji Lublin-Tatary lub p.o. Adampol. Kilka kilometrów piechotą skutecznie schłodzi gorące głowy. Widać wszelkie udogodnienia służące pasażerowi są problemem. Więcej na 1435.pl
Rozwiń
pupapa
pupapa (30 lipca 2010 o 11:35) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Ogórkowy sezon, fikcyjny czytelnik, bicie piany, powodzenia
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (32)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!