wtorek, 22 sierpnia 2017 r.

Lublin

Lubelski Rower Miejski: 250 propozycji na nowe stacje. Czas policzyć koszty

Dodano: 5 stycznia 2015, 20:15
Autor: Dominik Smaga

Mieszkańcy zgłosili już 250 miejsc, gdzie ich zdaniem powinny stanąć nowe wypożyczalnie rowerów. O kilkunastu z nich piszą szczególnie często. Do lutego prezydent daje sobie czas na policzenie kosztów i wystąpienie do radnych o pieniądze na ten cel

Najczęściej pojawiają się prośby o ustawienie wypożyczalni w rejonie nowych bloków przy Granitowej i Gęsiej, obok Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, Uniwersytetu Przyrodniczego, na miasteczku akademickim, przy Łęczyńskiej. A także przy Krakowskim Przedmieściu w pobliżu Poczty Głównej, w okolicach Aldika przy ul. Braci Wieniawskich, koło ul. Kiepury, na os. Choiny na Bazylianówce nieopodal ul. Węglarza, w sąsiedztwie biurowca Urzędu Miasta przy Wieniawskiej, czy też na skwerze u zbiegu ul. Okopowej i Narutowicza nieopodal fontanny.

- Mamy już łącznie 250 propozycji. Widać, że w niektórych przypadkach to dobrze zorganizowane akcje, jak ta jednej z pracownic Uniwersytetu Przyrodniczego, która zbiera podpisy - przyznaje Michał Przepiórka, oficer rowerowy w Urzędzie Miasta.

- Jeszcze w styczniu spotkamy się z operatorem systemu, firmą Nextbike, żeby dogadać się i zamknąć temat. Do lutego chcemy mieć to rozstrzygnięte - mówi Krzysztof Żuk, prezydent Lublina, który tuż przed wyborami zapowiadał, że w 2015 r. liczba rowerów i stacji zostanie podwojona.

Na razie Ratusz zbiera jeszcze propozycje miejsc, w których należy zamontować stacje Lubelskiego Roweru Miejskiego. Maile można słać na adres rowery@lublin.eu. Sugestie mają być później przeanalizowane m.in. pod kątem tego, jak wielu ludzi mieszka w pobliżu danego punktu.

Kiedy znana już będzie liczba nowych stacji oszacowane mają być koszty ich montażu, możliwe że część takich wydatków weźmie na siebie operator systemu. To do niego, a nie do miasta trafiają pieniądze z opłat wnoszonych przez użytkowników, przy czym maksymalną wysokość stawek ustala miasto. Nextbike prowadzi także rozmowy z działającymi w Lublinie firmami namawiając je, by montowały kolejne stacje na swój koszt.

Przed lutową sesją Rada Miasta miałaby dostać od prezydenta projekt uchwały zmieniającej budżet tak, by znalazły się w nim pieniądze na rozbudowę systemu. Wiadomo już jednak, że nowe stacje i rowery nie będą gotowe na 1 kwietnia, gdy po zimowej przerwie do 40 stacji wrócić ma 400 jednośladów. Kiedy miałaby nastąpić rozbudowa? - Na wakacje - mówi Żuk.
Czytaj więcej o: Lublin rower Lubelski Rower Miejski
Maciek
numer
Robert
(19) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Maciek
Maciek (2 kwietnia 2015 o 12:36) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Bzdura! Często jeździem linią 9 i 45 MPK i np. widzialem, że na osiedlu Widok  i Placu Wolności ( w ciągu dnia) żadnych rowerow przy stacji wypożyczeń nie było -stąd wniosek, że zainteresowanie jest ogromne. Przestań pisać bzdury!

Możecie sobie wnioskować, oni mają statystyki wypożyczeń ile na dzień na jakiej stacji i przez miesiąc. Jakby stały nieruszane to by nie było tematu.

Rozwiń
numer
numer (22 marca 2015 o 16:52) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

no i bardzo dobrze, niech robią te stacje bo naprawdę wielu ludzi z tych rowerów korzysta, nie tylko studenci, każdy kto może, lubi i potrzebuje, korzysta bardzo chętnie.

Rozwiń
Robert
Robert (22 marca 2015 o 16:25) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

MPK powinno byc bardziej elastyczne.

Z Koryzonowej do Dworca do tej pory chodziłem piechotą, teraz wsiadam na rower miejski. Jakby taki odcinek do 10 minut w MPK kosztował połowę to bym wsiadł. Ale za 2,80 ? To ja za 3 zł jadę busem do Płouszowic.

Rozwiń
Lublin
Lublin (7 stycznia 2015 o 20:51) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Najpierw to niech usprawnią system wypożyczania i zwrotu rowerów!!! Już 2x zgłaszałam reklamację do Nextbike na 2 przejażdżki rowerem.

Rozwiń
BellaKoza
BellaKoza (7 stycznia 2015 o 19:43) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

A może by tak zrobic bilans zyskow i strat czy to sie opłaca? dwa miesiące LRMgo i juz kolejne stacje, narazie nie wiadomo czy to był dobry pomysł. Jak narazie to wiekszość rowerow w czasie sezonu stała przy słupkach bo zainteresowanie srednie(wiem, bo jeżdze po Lublinie-taka praca) mimo startu akcji i szerokiej kampanii medialnej.


A może by tak zrobic bilans zyskow i strat czy to sie opłaca? dwa miesiące LRMgo i juz kolejne stacje, narazie nie wiadomo czy to był dobry pomysł. Jak narazie to wiekszość rowerow w czasie sezonu stała przy słupkach bo zainteresowanie srednie(wiem, bo jeżdze po Lublinie-taka praca) mimo startu akcji i szerokiej kampanii medialnej.

Bzdura! Często jeździem linią 9 i 45 MPK i np. widzialem, że na osiedlu Widok  i Placu Wolności ( w ciągu dnia) żadnych rowerow przy stacji wypożyczeń nie było -stąd wniosek, że zainteresowanie jest ogromne. Przestań pisać bzdury!

Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (19)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!