sobota, 19 sierpnia 2017 r.

Lublin

Lubelskie Linie Autobusowe już nie należą do województwa. Jakie plany ma nowy właściciel?

Dodano: 29 lipca 2016, 20:19

Od ponad tygodnia konsorcjum LLA i Traf-Line obsługuje kilka linii podmiejskich w Lublinie (fot. Maciej Kaczanowski)
Od ponad tygodnia konsorcjum LLA i Traf-Line obsługuje kilka linii podmiejskich w Lublinie (fot. Maciej Kaczanowski)

Lubelskie Linie Autobusowe mają nowego właściciela. 100 proc. udziałów w spółce nabyły firmy GP Rental Car z Lublina i Traf-Line z Pszczyny. Transakcja kosztowała co najmniej milion złotych.

Artykuł otwarty

Czytaj Dziennik Wschodni bez ograniczeń. Sprawdź naszą ofertę

Artykuł otwarty

Udziały w Lubelskich Liniach Autobusowych, które powstały w 2013 roku na bazie części PKS Wschód należały do podległej zarządowi województwa spółki Lubelskie Dworce. Do końca czerwca tego roku przewoźnik wygenerował straty na łączną kwotę ok. 8,9 mln zł. Próby sprzedaży LLA trwały od dłuższego czasu. Sukcesem zakończyło się dopiero szóste podejście.

– Od momentu wyodrębnienia spółek przewozowych z PKS Wschód celem była ich sprzedaż. Zgodnie z przyjętą strategią doprowadziliśmy do zbycia udziałów w Lubelskich Liniach Autobusowych, i to za kwotę przewyższającą rekomendowaną wycenę wartości tej spółki, przygotowaną przez niezależnego eksperta. Wprowadzenie zewnętrznych inwestorów było najlepszym rozwiązaniem i uchroniło spółkę przed groźbą upadłości – mówi Mariusz Grad, prezes Lubelskich Dworców.

Strony nie ujawniają kwoty transakcji, ale wspomniana „kwota rekomendowana” wynosiła 1,043 mln zł. Inwestorzy zadeklarowali, że będą kontynuować działalność LLA i zamierzają dofinansować spółkę, którą przejmują wraz z bllisko 50-osobową załogą, liczącym ok. 60 autobusów taborem i nieruchomościami przy ul. Hutniczej w Lublinie.

– Mamy pomysły na dalsze działanie, ale z ogłoszeniem szczegółów chcemy wstrzymać się kilka dni, żebyśmy mogli zorientować się w sytuacji wewnątrz, porozmawiać z załogą i kontrahentami. Firma działa i będzie działać, nie przewidujemy gwałtownych ruchów – mówi Wojciech Skęczek, prezes spółki Traf-Line i nowy wiceprezes Lubelskich Linii Autobusowych.

Jeszcze przed formalnym przejęciem inwestorzy walczyli o rynek wspólnie ze spółką powstałą na bazie PKS Wschód. Już w styczniu Lubelskie Linie Autobusowe stanęły w konsorcjum z firmą Traf-Line do ogłoszonego przez Lublin przetargu na obsługę kilku linii komunikacji miejskiej w ramach tzw. pakietu konopnickiego. Właśnie ta oferta była najtańsza i wygrała, od ponad tygodnia konsorcjum już wykonuje kursy, a sześcioletni kontrakt opiewa na 17,6 miliona złotych. Przewoźnik wysyła w trasę osiem autobusów, to białoruskie MAZ-y i polskie Solbusy. Ich średni wiek to dwa lata.

LLA starały się nieco później o znacznie bardziej lukratywne zlecenie, tym razem już nie tylko z Traf-Line, ale też firmą GP Rental Car. Chociaż ich oferta była najtańsza (112 mln zł), to została odrzucona ze względu na nieprawdziwe informacje co do wymogu doświadczenia. Od tej decyzji Zarządu Transportu Miejskiego konsorcjum odwołało się do Krajowej Izby Odwoławczej, ale spór przegrało i zlecenie dostał warszawski Warbus.

(drs)

jurek
Użytkownik niezarejestrowany
pasażer
(12) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

jurek
jurek (30 lipca 2016 o 22:24) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
To teraz czekam co pokażą i gdzie pojadą :) Jakie trasy , jakie ceny i jakie autobusy ? Storna internetowa z możliwością zakupu biletów też jak najszybciej by się przydała. Jak będzie standard podobny do tego jak w Polskim Busie nikt do busiarza nie wsiądzie z bp tura czy expressa. Ale potrzeba konkretnych zmian to i pasażerowie będą :)
Rozwiń
Gość
Gość (30 lipca 2016 o 20:43) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
to jakas kpina milion za cala społke, wieksza zruta i kupil bym z kolegami:P
Rozwiń
pasażer
pasażer (30 lipca 2016 o 12:12) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Wymagania pasażerów jakie obowiązują na całym świecie w przewozie pasażerów : Tylko autobusy , zero busów WC w autobusie WiFi Klima ale nie taka jak u busiarzy (Bp Tour i Expressbus) gdzie albo wcale nie działa albo jest jak w zamrażarce !!! Nowy bezpieczny tabor Kierowcy kulturalni i uprzejmi Niestety busiarze działający do tej pory pokazali się z najgorszej strony ,próbowali nawet wcisnąć busy z dosztukowanymi siedzeniami i dumnie nazywali to autobusami !!!  W innych miejscach polski dawno by już ich nie było u nas jest inaczej ,dzięki układom i działaniom polityków. Jedyny przewoźnik to Polski Bus który miał bezpieczne autobusy , kulturalnych kierowców i niskie bilety został odwołany.
Rozwiń
.....
..... (30 lipca 2016 o 09:18) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
wsiowy niemiastowy napisał:
O co ten szum, przecież wszyscy twierdziliście że jak wejdzie prywaciaż to będą Was wozić w luksusach,no to macie luksusy wsiowe debile.
W porównaniu do zabytkowych złomów mpk jest bardzo luksusowo i nowocześnie. Pomimo że autobusy są na poziomie lat 90 to jednak mają 2 lata i klimę, coś o czym w mpk słyszeli ale nikt nie widział...
Rozwiń
wsiowy niemiastowy
wsiowy niemiastowy (30 lipca 2016 o 02:59) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
O co ten szum, przecież wszyscy twierdziliście że jak wejdzie prywaciaż to będą Was wozić w luksusach,no to macie luksusy wsiowe debile.
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (12)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!