środa, 23 sierpnia 2017 r.

Lublin

Lubelskie mosty w rozsypce. Wprowadzają ograniczenia w ruchu

Dodano: 9 listopada 2015, 08:32
Autor: Dominik Smaga

Od czwartku na ten most w ciągu al. Unii Lubelskiej nie będą mogły wjeżdżać pojazdy o masie rzeczywistej większej niż 20 ton
Od czwartku na ten most w ciągu al. Unii Lubelskiej nie będą mogły wjeżdżać pojazdy o masie rzeczywistej większej niż 20 ton

Miasto wprowadza duże ograniczenia w ruchu na moście, którym al. Unii Lubelskiej przechodzi nad Bystrzycą w stronę ronda. Konstrukcja jest w rozsypce, a remont nastąpi nie wcześniej, niż w 2017 r. Podobne ograniczenia mogą się wkrótce pojawić na ul. Mełgiewskiej.

Artykuł otwarty

Czytaj Dziennik Wschodni bez ograniczeń. Sprawdź naszą ofertę

Artykuł otwarty

O fatalnym stanie mostów w ciągu al. Unii Lubelskiej pisaliśmy już w lutym powołując się na zleconą przez miasto opinię. Opis brzmiał ponuro: korodujące zbrojenia, niszczejący beton, osłabiona konstrukcja, fatalne odwodnienie. Niedawno Ratusz zamówił nową ekspertyzę. Dostał w niej równie ponury opis i zalecenie, by wprowadzić ograniczenia w ruchu. Będą one obowiązywać od czwartku.

Na most prowadzący w stronę ronda nie będą mogły wjeżdżać pojazdy o masie rzeczywistej większej niż 20 ton. Znaki zakazu staną już na al. Unii Lubelskiej na wysokości stacji paliw, gdzie kierowcy będą mieli szansę zawrócić.

– Jadącym w kierunku ul. Krochmalnej, zalecamy poruszanie się od ronda pod Zamkiem al. Tysiąclecia w kierunku ul. Krańcowej i dalej ul. Kunickiego, ul. Nowy Świat i ul. Wrotkowską – informuje Karol Kieliszek z Urzędu Miasta. – Natomiast jadący spod Zamku w kierunku Rzeszowa powinni poruszać się al. Tysiąclecia, al. Solidarności, al. Sikorskiego i al. Kraśnicką.

Ograniczenia będą dotyczyć tylko jednego mostu, bo ten prowadzący od ronda w kierunku Zamojskiej jest w nieco lepszym stanie. Ale nawet ten, który bardziej się sypie nie może liczyć na szybką przebudowę. – Prace nastąpią najwcześniej w 2017 r. Podkreślam: najwcześniej – mówi Kieliszek.

Osłabionych mostów jest w Lublinie znacznie więcej. Jeszcze w listopadzie takie same ograniczenia co do tonażu i prędkości mogą się pojawić na obu mostach na Bystrzycy w ul. Mełgiewskiej obok Dworku Grafa. Jadący od Świdnika musieliby skręcać w lewo w ul. Grafa, a jadącym al. Andersa znaki nakazywałyby skręcić w prawo w kierunku Zamku.

W najgorszym stanie, i to od dawna, jest największy w Lublinie wiadukt nad torami w ciągu ul. Grygowej. Obiekt trzyma się głównie dzięki stalowym podporom i musi tak jeszcze długo wytrzymać, bo w miejskich planach jest wpisany gdzieś między rokiem 2017 a 2020. Takie same daty widnieją przy sypiącym się moście na Czerniejówce w ciągu ul. Fabrycznej. O żadnych terminach nie ma na razie mowy w przypadku znajdującego się niedaleko mostu w ciągu ul. Pawiej. Szansę (ale wciąż tylko szansę) na naprawę w przyszłym roku mają wiadukty, którymi nad wąwozem przy Oratoryjnej biegnie al. Kompozytorów Polskich.

Najwięcej szczęścia mają kierowcy z ul. Głównej, bo tu nowa przeprawa przez Czechówkę ma być gotowa do końca września przyszłego roku. W tym przypadku miasto stanęło pod ścianą, gdy okazało się, że stary most wręcz grozi zawaleniem.

Jeszcze w listopadzie ograniczenia w ruchu ciężkich pojazdów mogą się pojawić na obu mostach na Bystrzycy w ul. Mełgiewskiej obok Dworku Grafa (fot. Maciej Kaczanowski)
Jeszcze w listopadzie ograniczenia w ruchu ciężkich pojazdów mogą się pojawić na obu mostach na Bystrzycy w ul. Mełgiewskiej obok Dworku Grafa (fot. Maciej Kaczanowski)
Czytaj więcej o: drogi Urząd Miasta Lublin
Gość
BudŻet
bw
(37) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Gość
Gość (19 listopada 2015 o 22:28) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Remont wiaduktu w Chinach, oglądaj na: http://o2.pl/short/tak-sie-remontuje-wiadukt-w-chinach-5930789928404097s Życzę budowniczym w Lublinie podobnego tempa.
Rozwiń
BudŻet
BudŻet (9 listopada 2015 o 22:26) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

skoro niepotrzebny to czemu od otwarcia odwiedziło go 310 tysięcy widzów i z tygodnia na tydzień liczba ta rośnie? duchy jakieś go nawiedzały?

Masz na myśli kreatywnych czy realnych widzów?

Myślisz, że już nikt w Lublinie nie pamięta jak inna miejska spółka wykupywała od siebie samej bilety tylko po to, by czerpać korzyści z dotacji celowych?

Uważaj, bo jeszcze trochę i będzie pobity rekord wydajności z 1956 roku...

Rozwiń
bw
bw (9 listopada 2015 o 20:48) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Żuk chce załatwić pieniądze na remont mostów z ministerstwa. Tułajew, Soboń i reszta orłów z PiS, DO ROBOTY!!! Dużo obiecywaliście, pora powalczyć u Szydło o realne pieniądze dla Lublina!!! Mosty się sypią, DO ROBOTY!!!

No ale jak PiS załatwi pieniądze, to chyba nie będzie zasługa Żuka? Ech, Platformersi  :D

Rozwiń
Gość
Gość (9 listopada 2015 o 20:09) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
z tego co pamiętam a pamięć mam dobrą to Tarasy Zamkowe miały wyremontować całą al. Unii Lubelskiej
Rozwiń
Gucio
Gucio (9 listopada 2015 o 18:57) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Miałem możliwość obserwowania jak budowano most na ul.Unii Lubelskiej.Pamiętam,że teren był bardzo podmokły.W wykopach ciągle pojawiała się woda.Przed wylaniem cementu musiano ją wypompowywać.Dla ustabilizowania podłoża wbijano kilkumetrowej długości(wysokości)metalowe szyny.Widocznie jednak woda zrobiła swoje i metal skorodował.Wszystko to działo się niewiele ponad 30 lat temu.Czas robi swoje.....

jak partacze i złodziej robili - takie efekty.

Golden Gate Bridge wybudowali w 1937 roku.

nadal sprawny wisi

Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (37)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!