piątek, 15 grudnia 2017 r.

Lublin

Lubelszczyzna wydaje krocie na reklamę, ale turyści nie mogą przyjechać

  Edytuj ten wpis
Dodano: 16 grudnia 2009, 19:21
Autor: RAFAŁ PANAS

Im więcej wydajemy na promocję województwa, tym mniej odwiedza nas turystów. – Wybudujcie najpierw drogi. Wtedy przyjadą podziwiać waszą nieskażoną przyrodę – radzi ekspert.

Promocyjna ofensywa Lubelszczyzny była widoczna gołym okiem. Billboardy na ulicach Warszawy i Katowic, plakaty w pociągach do stolicy, reklamy w popularnych portalach internetowych.

– Jestem zadowolony, choć nie zachwycony. W porównaniu do poprzednich lat zaczęliśmy coś robić – ocenił Krzysztof Grabczuk, marszałek województwa.

Turystów kusiliśmy hasłem: "Wyłącz napięcie, włącz zasilanie”. Zadziałało? Z tysiąca przepytanych osób znajomość hasła potwierdziło spontanicznie 0,4 proc. (z podpowiedzią 7,9 proc.).

– To dobry wynik, biorąc pod uwagę ilość pieniędzy przeznaczonych na kampanię – ocenia Marcin Godlewski z DSK, firmy, która przygotowała promocję. Akcja kosztowała 750 tys. zł, większość dołożyła Unia Europejska.

Żeby sprawdzić, jak skuteczne są takie akcje, porównaliśmy wydatki Urzędu Marszałkowskiego na promocję regionu i dane z Głównego Urzędu Statystycznego z ostatnich czterech lat.

W 2006 r. promocja pochłonęła 558 tys. zł, a odwiedziło nas 564 tys. osób. Zdobycie jednego turysty kosztowało niespełna złotówkę.

W ubiegłym roku lubelskie wydało 1,76 mln zł i przyciągnęło 677 tys. gości. Jeden turysta kosztował nas zatem 2,6 zł.

W tym roku – wszystko na to wskazuje – przyciągnęliśmy ich mniej. Do końca września przyjechało 512 tysięcy gości (o 4 proc. mniej niż w analogicznym okresie ub. roku).

Tymczasem do końca października na promocję poszło z kasy województwa rekordowe 1,8 mln zł. Według naszych szacunków za zdobycie jednego turysty zapłaciliśmy ok. 3 zł.

– W porównaniu do poprzednich lat mamy znacznie mniej gości – przyznaje Ewa Poterucha, kierownik trzygwiazdkowego Hotelu Jubilat w Zamościu. – Turyści indywidualni przyjeżdżają, ale mniej jest grup zorganizowanych.

Piotr Franaszek, szef Departamentu Promocji i Turystyki w Urzędzie Marszałkowskim zastrzega jednak, że nie ma jeszcze pełnych danych za ten rok. – Na całym świecie kryzys zatrzymał ludzi w domach – przekonuje.

I rzeczywiście, statystycy odnotowali mniejszy ruch turystyczny niemal w całym kraju. Ale nie na Podkarpaciu, gdzie mieli o 9 proc. więcej gości niż przed rokiem.

– Oni mają góry – tłumaczy Tomasz Dziedzic z państwowego Instytutu Turystyki. – A Lubelszczyzna ma problem. Bo co z tego, że można u was odpocząć na łonie natury, skoro nie ma jak do was dojechać.

Czy zatem inwestowanie w promocję Lubelszczyzny, to dobrze wydane pieniądze? – Wszystkie regiony promują się – mówi marszałek Grabczuk. – Zależy nam bowiem, żeby turyści przyjeżdżali do Polski. Wtedy jest szansa, że nas odwiedzą.

– Niech władze województwa skupią się na budowie dróg i lotniska. Wtedy goście przyjadą i zostawią u was pieniądze – radzi Dziedzic.
  Edytuj ten wpis
Czytaj więcej o:
Janek
scrap
jano
(38) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Janek
Janek (26 lipca 2010 o 08:01) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
wczoraj - 25.07 wracałem przez Sandomierz do Lublina - za Sandomierzem skręca się w jakąś podrzędną drogę tak jakby nie miała prowadzic do największej aglomeracji na Wschodzie Polski tylko do jakiejś pipidówki, nie wspomnę o drodze przed Kraśnikiem i całym odcinku do Lublina - doły, koleiny, wąsko, a tam gdzie jest pobocze to pokrzywione wszystko jak diabli, tragedia, musi powstać ekspresówka na Kraków i Śląsk
Rozwiń
scrap
scrap (17 grudnia 2009 o 22:44) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
jano napisał:
Tylko po jakiego grzyba cały Lublin został obwieszony bilbordami reklamującymi Lubelszczyznę? Reklamują Lubelskie w Lublinie? Żeby Lubelacy jeżdzili za miasto? Czy może chodziło o to żeby komuś dać zarobić?[url="http://www.janostrzyca.bloog.pl"]Odwiedź moją stronę[/url]


Zdjęcia w porzadku, widać że sie nie lenisz i łapiesz różne ciekawe tematy.
Sugerowałbym zakup porządnego, jasnego zooma, brakuje mi troche szerokich kątów.
Łap w obiektyw więcej ludzi, podchodź bliżej do tematu, niektóre pliki robią wrażenie leciutko niedoświetlonych.
pozdrawiam serdecznie
Rozwiń
jano
jano (17 grudnia 2009 o 15:07) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Tylko po jakiego grzyba cały Lublin został obwieszony bilbordami reklamującymi Lubelszczyznę? Reklamują Lubelskie w Lublinie? Żeby Lubelacy jeżdzili za miasto? Czy może chodziło o to żeby komuś dać zarobić?[url="http://www.janostrzyca.bloog.pl"]Odwiedź moją stronę[/url]
Rozwiń
cc
cc (17 grudnia 2009 o 13:52) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
spadek po komunie , obiecywanie , obiecywanie - zresztą reaktywowana komuna nw wielu starostwach umie to doskonale
Rozwiń
Rafał Panas
Rafał Panas (17 grudnia 2009 o 13:49) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
[quote name='ono' date='17.12.2009, 13:24:31' post='207657']
"Tymczasem do końca października na promocję poszło z kasy województwa rekordowe 1,8 mln zł. Według naszych szacunków za zdobycie jednego turysty zapłaciliśmy ok. 3 zł." wg mnie porównuje Pan dane z tego samego roku:) a to chyba nie tak

Nie rozumiem.
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (38)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!