niedziela, 20 sierpnia 2017 r.

Lublin

Lublin: 113-letni most kolejowy na Bystrzycy do rozbiórki

Dodano: 28 listopada 2011, 15:50
Autor: Dominik Smaga

Charakterystyczny most na Bystrzycy zostanie rozebrany  (Bartek Żurawski)
Charakterystyczny most na Bystrzycy zostanie rozebrany (Bartek Żurawski)

Zaczęły się przygotowania do rozbiórki 113-letniego mostu kolejowego przez Bystrzycę w rejonie ul. Turystycznej w Lublinie. Wymiana mostu ma związek z przebudową linii kolejowej na odcinku od Lublina do Lubartowa.

–Wykonawca prac rozpoczął budowę drogi technicznej, która ma zapewnić dojazd ciężkiego sprzętu do mostu – wyjaśnia Małgorzata Kwiatkowska z Centrum Realizacji Inwestycji w spółce PKP Polskie Linie Kolejowe. Wczoraj robotnicy utwardzali dojazd do przeprawy gruzem budowlanym. – Sam demontaż mostu powinien się zacząć w przyszłym tygodniu – zapowiada Andrzej Matysiewicz z PKP PLK.

Ekspertyza wykazała, że stara przeprawa nadaje się tylko do wymiany. Teraz jadące tą linią pociągi towarowe muszą zwalniać na moście: dopuszczalna prędkość wynosi tu tylko 30 km/h, a dalej pociągi mogą się rozpędzać do 60 km/h.

W tym miejscu pojawi się nowy most, który kosztował 3,5 mln zł. Obiekt jest już gotowy, został wyprodukowany w fabryce w Grybowie. Nie będzie już tak charakterystyczny, jak obecna stalowa konstrukcja. Nowa przeprawa ma być zamontowana bezpośrednio po usunięciu starej.

Wymiana mostu ma związek z przebudową linii kolejowej na odcinku od Lublina do Lubartowa. Samorząd województwa chce uruchomić na tej trasie szybkie połączenie z Lubartowem. Na zmodernizowanej linii dopuszczalna prędkość jazdy pociągów ma wynosić 120 km/h. Składy wjeżdżające na most nie będą już musiały zwalniać. Cała inwestycja ma być zakończona na początku 2013 r.

Demontażem starej konstrukcji i zainstalowaniem nowej zajmie się firma Skanska, jeden z trzech wykonawców przebudowy linii do Lubartowa, odpowiedzialna za obiekty inżynieryjne. W ramach przebudowy linii na terenie Lublina powstaną też dwie nowe stacje kolejowe: Zadębie i Ponikwoda.

Czytaj więcej o:
patriota z Lublina
rafal
Zx
(4) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

patriota z Lublina
patriota z Lublina (29 listopada 2011 o 13:24) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
[color="#FF0000"][size="5"]Zezłomowanie tego mostu to barbarzyństwo. Ten obiekt to historia miasta.
Jeżeli most nie nadawał się do remontu do celów kolejowych, czy nie można było wybudować obok niego nowej przeprawy dla pociągów, a ten zabytek zachować dla potomnych?
Ten "staruszek" byłby idealny dla pieszych i rowerzystów i po konserwacji (malowaniu) cieszyłby oko przez kolejnych sto lat! Jak fajnie byłoby od istniejącej ścieżki rowerowej przy Dworku Grafa własnie tędy spacerować lub jeździć na rolkach lub rowerze np. do Dysa, gdzie są piękne wąwozy lub w okolice Bystrzycy-raj dla spacerowiczów i wędkarzy!
Najprościej jest coś bezmyślnie i bezpowrotnie zniszczyć!
[/size][/color]
Rozwiń
rafal
rafal (28 listopada 2011 o 22:13) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
czy to jest ta sama inwestycja o której krąży legenda że próbowano remontowac most juz 2 razy i za każdym razem wybuchała wojna światowa?
Rozwiń
Zx
Zx (28 listopada 2011 o 21:03) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Może przy okazji wyprostować ten zygzak na trasie do Lubartowa, pod modernizowaną linią kolejową?
Rozwiń
an
an (28 listopada 2011 o 16:45) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
stary most przetrwał 113 lat, ciekawe czy nowy wytrzyma ze 30 lat.
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (4)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!