piątek, 24 listopada 2017 r.

Lublin

Lublin: Jest trakcja, nie ma trolejbusów. A wydali na nią miliony

  Edytuj ten wpis
Dodano: 8 września 2013, 17:56
Autor: Dominik Smaga

Trakcja wisi bezczynnie (Jacek Świerczyński)
Trakcja wisi bezczynnie (Jacek Świerczyński)

Gotowa od miesięcy trakcja nad al. Unii Lubelskiej może zacząć służyć trolejbusom dopiero za rok. Wcześniej miasto mówiło, że nie ma czym jeździć. Teraz mówi, że nie ma sensu jeździć tam, gdzie mało kto chce dotrzeć

Inwestycja obejmująca budowę trakcji nad al. Unii Lubelskiej, ul. Podzamcze i Unicką kosztowała blisko 16 milionów złotych. W tej kwocie mieści się też koszt przebudowy skrzyżowania al. Spółdzielczości Pracy z Lubartowską, Obywatelską i Unicką.

Miasto już wiele miesięcy temu zapowiedziało, że na nowy odcinek trakcji nie zostanie skierowana żadna linia trolejbusowa. Urzędnicy wyjaśniali, że nie ma wystarczającej liczby pojazdów, które mogłyby zostać wysłane do obsługi linii.

Przyjadą nowe trolejbusy

Tymczasem jeszcze w tym roku do Lublina ma dotrzeć łącznie 25 nowych trolejbusów. Mimo to wszystko wskazuje, że nowa trakcja nie będzie przez nie wykorzystywana jeszcze przez wiele miesięcy. – Zapotrzebowanie na linię przez al. Unii Lubelskiej będzie po otwarciu Galerii Zamek – wyjaśnia Grzegorz Malec, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego.

Wspomniana Galeria Zamek to centrum handlowe powstające u zbiegu al. Unii Lubelskiej i al. Tysiąclecia, którego otwarcie planowane jest na jesień przyszłego roku. Teraz przystanki znajdujące się przy al. Unii Lubelskiej przeważnie świecą pustkami i to do tego stopnia, że Stolarska 01 i Stolarska 02 od września mają status przystanków na żądanie.

Czy do czasu otwarcia centrum handlowego nie pojedzie tędy żaden trolejbus? ZTM przyznaje, że nie ma sensu "zabieranie” z ul. Zamojskiej, Królewskiej i Lubartowskiej linii 156 i 160. – Można ewentualnie skierować przez al. Piłsudskiego jakąś nową linię na bazie historycznej linii 154 – mówi Malec. Linia 154 jeszcze przed utworzeniem deptaka łączyła LSM z nieistniejącą już pętlą koło ul. Unickiej.

Nie tylko druty

Trakcja nad al. Unii Lubelskiej nie jest jedynym przykładem słabo wykorzystywanej inwestycji w ramach unijnego projektu rozbudowy komunikacji miejskiej. Z pieniędzy tych miasto stawiało też nowe tablice, które na podstawie położenia pojazdu namierzanego przez nawigację satelitarną obliczają, za ile minut pojazd dotrze na przystanek.

Dwie spośród tych tablic stoją na przystankach, na których autobusy rozpoczynają swoją trasę. Wyświetlacze nie mogą tu więc obliczać czasu przyjazdu i pokazują to samo, co papierowy rozkład wywieszony w gablotach. Mowa o pętli przy ul. Paderewskiego i przystanku Okopowej, od którego zaczyna się trasa linii nr 8.
  Edytuj ten wpis
Czytaj więcej o:
Bodzio
Bib
Gość
(22) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Bodzio
Bodzio (31 października 2013 o 19:53) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

W mieście w którym znalezienie pracy graniczy z cudem budyje się galerie w których i tak juz coraz mniej ludzi kupuje ... brawo politycy !!!. Jakim trzeba być pustym żeby pozwalać na takie działania ???. Zamiast robić coś dla ludzi robi się przeciwko. BUDOWAĆ MIEJSCA PRACY A NIE WYPRZEDAWAĆ POLSKĘ !!!.

To sam zacznij działać a nie pisać farmazony
Rozwiń
Bib
Bib (10 września 2013 o 10:05) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
A może zamiast wydawać pieniądzę w przestarzałą technologię, trzeba było pomyśleć o innowacyjnych projektach...

Do nowych projektów można również zaliczyć przeprowadzkę ochotników na Marsa.Nie wiadomo nawet czy oni tam przeżyją i czy dolecą.No ale testy są pozytywne jak w tym przypadku z jednym pojazdem.

Rozwiń
Gość
Gość (10 września 2013 o 00:30) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Moja propozycja na już co 45 minut linii 154:

Zana Zus - Zana - Wileńska - Głęboka - Narutowicza - Piłsudskiego-Plac Bychawski-Wolska-Ave-Unii Lubelskiej- Podzamcze-Obywatelska-Chodźki

Rozwiń
kubus
kubus (9 września 2013 o 21:05) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Ale tak poza tym, to wyświetlacze są chwalone do choleru

Rozwiń
łysy i z brzuszkiem
łysy i z brzuszkiem (9 września 2013 o 17:49) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Wspomniana linia 154 miałaby duży sens bo połączyłaby Węglin, LSM z Chodźkowem. 

Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (22)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!