środa, 22 listopada 2017 r.

Lublin

Lublin: Koniec billboardowego chaosu? Powstanie kodeks reklamowy

Autor: Dominik Smaga

Radni dali zielone światło dla spisania zasad umieszczania reklam w przestrzeni publicznej. Kodeks reklamowy powinien być gotowy w czerwcu. Na dostosowanie się do jego postanowień i usunięcie niezgodnych z nim billboardów przedsiębiorcy będą mieli rok

Gdzie można stawiać billboardy, a gdzie jest to zabronione, jak powinny wyglądać nośniki reklamowe i z jakich materiałów mają być wykonywane ogrodzenia – takie regulacje mają się znaleźć w miejskim kodeksie reklamowym. Na wniosek prezydenta radni podjęli uchwałę pozwalającą spisać te wszystkie reguły. Uchwała zapadła na ostatniej sesji rady.

Dyskusji w tej sprawie nie było żadnej, bo ta dopiero nas czeka, a wziąć w niej udział będzie mógł każdy zainteresowany. Ratusz zapewnia, że będzie otwarty na podpowiedzi co do tego, gdzie i w jakim stopniu oczyścić miasto z wszędobylskich reklam.

– Takie konsultacje chcielibyśmy zacząć już w listopadzie – mówi Hubert Mącik, miejski konserwator zabytków. – Zależy nam też na bardzo szerokich konsultacjach z branżą reklamową i właścicielami nieruchomości. Mówiąc o branży reklamowej mam na myśli zarówno tych dużych graczy, którzy mają wiele nośników, jak i tych przedsiębiorców średnich i mniejszych, lokalnych.
W najbliższych dniach prezydent powołać ma specjalny zespół zadaniowy, który zajmie się zbieraniem opinii, wyważeniem interesów i zaproponowaniem możliwych do wprowadzenia reguł.

– Zespół rozpocznie prace nad diagnozą stanu obecnego, czyli stwierdzeniem, w których obszarach w największym stopniu regulować tę problematykę, a gdzie może ona pozostać nieregulowana – wylicza Mącik. – Diagnoza nastąpi bardzo szybko, bo mamy już dużo zebranych materiałów.

Zasady umieszczania reklam nie będą jednolite dla całego miasta. W najbardziej wartościowych rejonach ograniczenia będą bardziej surowe, niż na peryferiach. Na takie różnicowanie pozwala tzw. ustawa krajobrazowa. To na jej podstawie opracowany ma być miejski kodeks reklamowy.

Jednocześnie wprowadzona ma zostać opłata reklamowa, a za złamanie reguł będzie naliczana stawka karna będąca 40-krotnością tej podstawowej. Na dostosowanie się do nowych zasad oraz usunięcie niezgodnych z nimi nośników przedsiębiorcy i właściciele nieruchomości będą mieć rok od przyjęcia kodeksu reklamowego przez radę.

– Założenie jest takie, żeby projekt tej uchwały przedstawić Radzie Miasta w czerwcu przyszłego roku – mówi miejski konserwator zabytków

Czytaj więcej o: Lublin reklamy
Gość
Gość
Gość
(5) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Gość
Gość (27 października 2015 o 16:40) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Ufffff, dobrze, że już po kampanii ;-)
Rozwiń
Gość
Gość (27 października 2015 o 10:15) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
pan Żuk fotografował się i z Karpińskim i z Wilkiem i z Wcislo - tysiące bilbordów i plakatów! Fotka z Żukiem nie PO-mogła, bo Karpiński i bez tego przeszedłby z "dwójki". Szkoda, że sam Żuk nie startował, bo PO-ciągnąłby listę, jak rok temu do sejmiku i być może PO zdobyłaby ze 2 mandaty więcej. A ja i wielu mieszkańców Lublina, odetchnęlibyśmy od jego urzędniczych absurdów. Wojciech Górski, Lublin City-Tour.
Rozwiń
Gość
Gość (27 października 2015 o 07:48) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
brawo żuk- teraz odpowiedzialnym za umieszczanie billboardów uczyni bezrobotnego wilka- ciekawe jaką dostanie pensję ?
Rozwiń
Gość
Gość (26 października 2015 o 22:15) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Przystanki autobusowe miały być czyste od plakatów wyborczych POdczas kampanii wyborczej . To ja się pytam służb za to odPOwiedzialnych : Co tam robiły plakaty wyborcze p.Karpińskiego POd tymi wiatami przystankowymi ? Czy ZTM może rzetelnie się o tym wyPOwiedzieć ?
Rozwiń
Gość
Gość (26 października 2015 o 21:41) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Będzie jak z billboardami wyborczymi - kodeks da możliwość monopolu dla przedstawicieli władzy i jej gospodarczych wybrańców. Wystarczy sobie przypomnieć czyje billboardy wyborcze jeszcze wczoraj zajmowały przestrzeń pasów zieleni pasów dróg miejskich i wojewódzkich.
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (5)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!