poniedziałek, 11 grudnia 2017 r.

Lublin

Przebudowa Al. Racławickich i ul. Lipowej. Ruszają konsultacje

Dodano: 19 maja 2016, 10:02
Autor: Dominik Smaga

Na wykonanie prac miasto chce zdobyć pieniądze z Ministerstwa Rozwoju Regionalnego (fot. Wojciech Nieśpiałowski)
Na wykonanie prac miasto chce zdobyć pieniądze z Ministerstwa Rozwoju Regionalnego (fot. Wojciech Nieśpiałowski)

Zaczynają się konsultacje w sprawie przebudowy Al. Racławickich i ul. Lipowej, która na stałe zmieni poruszanie się autem po centrum i Wieniawie. Do 9 czerwca Ratusz będzie zbierać opinie o tej inwestycji.

Inwestycja, której koszt oszacowano na około 50 mln zł, nie zacznie się wcześniej, niż po zakończeniu przebudowy skrzyżowania al. Solidarności z al. Sikorskiego i ul. Ducha, a tu prace mogą trwać nawet do połowy października 2017 r. Równocześnie miasto kompletuje dokumenty niezbędne do przebudowy Al. Racławickich, które są komunikacyjnym kręgosłupem śródmieścia. – W tym roku chcemy mieć wszystkie decyzje – mówi Krzysztof Żuk, prezydent miasta.

Jednym z potrzebnych dokumentów jest decyzja środowiskowa, której wydanie Ratusz musi poprzedzić konsultacjami społecznymi, a te mają się zacząć już jutro i potrwać do 9 czerwca. – Złożone uwagi i wnioski zostaną rozpatrzone i przeanalizowane przed wydaniem decyzji – zapewnia Olga Mazurek-Podleśna z Urzędu Miasta.

Na wykonanie prac miasto chce zdobyć pieniądze z Ministerstwa Rozwoju Regionalnego. – Czekamy na podpisanie umowy z ministerstwem. Jeśli pieniądze się pojawią, to przebudowę rozpoczniemy jeszcze w 2017 r. – mówi Żuk. – Roboty rozpoczniemy od strony ronda Honorowych Krwiodawców.

Ratusz deklaruje, że podczas przebudowy Al. Racławickie będą dostępne dla pojazdów komunikacji miejskiej.

Na czym polegać ma przebudowa?

• Praktycznie na całej długości Al. Racławickich byłyby wytyczone pasy ruchu zarezerwowane dla komunikacji miejskiej. Wszyscy inni kierowcy mieliby do dyspozycji tylko jeden pas do jazdy w stronę centrum i jeden w kierunku ronda, a na skrzyżowaniach byłyby dodatkowe pasy do skrętu w boczne ulice.

• Z obu stron drogi miasto planuje ścieżki rowerowe oddzielone od chodnika i jezdni.

• Następne buspasy byłyby wytyczone na Lipowej. Tuż obok zmienić miałby się kierunek jazdy na ul. Sądowej. Teraz wjeżdża się w nią od ul. Lipowej, w przyszłości wjeżdżałoby się od ul. Chopina.

• Z ul. Sztajna nie można byłoby już skręcać w Lipową w lewo, podobnie jak z ul. Rowerowej.

• Przebudowa miałaby też objąć ul. Poniatowskiego, którą miasto chce poszerzyć do czterech pasów: dwóch pod górę i dwóch w dół. Po stronie szkoły biegłaby ścieżka rowerowa, a po przeciwnej stronie planowana jest droga serwisowa mająca zapewnić dojazd do posesji znajdujących się przy ul. Dubois i Księżycowej.

Powiedz co myślisz

Uwagi w trakcie konsultacji w Wydziale Ochrony Środowiska Urzędu Miasta Lublin przy Zana 38 od poniedziałku do piątku od godz. 7.30 do 15.30. Sugestie można przekazywać osobiście, telefonicznie (81 466 26 22), pocztą lub mailem (srodowisko@lublin.eu).

mt
anka
Jeżdżę samochodem codziennie
(35) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

mt
mt (21 maja 2016 o 13:41) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Szanowni Państwo, powściągnijcie emocje, bo to i tak nic nie da. Pomysł z buspasami na Racławickich może być jedynym sposobem na remont ulicy, która zaczyna przypominać kartoflisko. Buspasy sponsoruje UE, a bez tych środków miasta może być nie stać na jakąkolwiek inwestycję w tym miejscu. Bardziej niepokoi brak spójnej wizji miejskiej komunikacji. Prezydent buduje, remontuje, zamyka jedne ulice, inne otwiera, a korki się wydłużają, hałas rośnie, spaliny pachną.
Rozwiń
anka
anka (20 maja 2016 o 13:04) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Kolejny kretynizm. Dokładnie taki sam jak z powiększeniem deptaka. Lublin to nie Paryż tylko miasto średniej wielkości zatem wydzielanie dzielnicy, po której mają jeździć tylko rowery i mpk to paranoja. Panie Żuk obiecywał pan przedłużenie Dywizonów 303. Od lat jest problem z wiaduktem na Grygowej. Pozwala pan jeździć tirom po mieście, a mało tego chce pan jeszcze zwiększyć ciężki transport poprzez zgodę na spalarnię biomasy na Inżynierskiej. Mieszkańcy to kilka dzielnic i wszyscy oni płaca takie same podatki i oczekują traktowania z szacunkiem, a nie pomroczności jasnej pomimo braku alkoholu we krwi. Martwi się pan, aby po Krakowskim Przed. nie jeździło osobówki, ale jakoś panu nie przeszkadza, aby po Dziesiątej jeździło coraz więcej 12 tonowych samochodów. Kunickiego to jeden wielki korek, ale to także dla pana nie istotne. Najważniejsze, to przedłużyć Garbarską.
Rozwiń
Jeżdżę samochodem codziennie
Jeżdżę samochodem codziennie (20 maja 2016 o 09:57) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Tak dla buspasów. Niech przynajmniej pasażerowie masowej komunikacji nie stoją w korkach. Mieszkam poza miastem i dojeżdzam do Lublina codziennie własnym samochodem, ale i tak jestem zdania że w dłuższej perspektywie trzeba ograniczac ruch samochodowy w centrum. Nie da się tak zorganizowac miasta żeby było miejsce dla wszystkich samochodów, miasto się zatka. Tylko promowanie komunikacji zbiorowej, właśnie buspasy. I ułatwienia dla rowerzystów, ścieżki rowerowe oddzielone od ulicy pasem zieleni.
Rozwiń
Gość
Gość (19 maja 2016 o 20:48) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
A gdzie można zobaczyć szczegółowy plan proponowanych zmian? Poprzedni projekt był w wielu miejscach nieprzemyślany.
Rozwiń
km
km (19 maja 2016 o 20:25) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Tak dla buspasòw!
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (35)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!