czwartek, 19 października 2017 r.

Lublin

Lublin: Reklama wyborów do rad dzielnic droższa od samych wyborów (wideo)

  Edytuj ten wpis
Autor: Dominik Smaga

Trzy filmowe reklamówki, plakaty na ulicach, reklamy w serwisach internetowych lubelskich mediów oraz ogłoszenia w prasie. Tak Ratusz chce zachęcić mieszkańców Lublina do udziału w zaplanowanych na 18 października wyborach do sześciu rad dzielnic. Magistrat uruchomił też specjalną stronę internetową radydzielnic.lublin.eu.

– Chcemy, żeby frekwencja w wyborach była jak największa. Bo rady dzielnic są potrzebne nawet, jeśli nikt nie chodzi na wybory. Są tym organem, który jest najbliżej mieszkańców. Dlatego warto głosować – wyjaśnia Krzysztof Łątka, dyrektor Departamentu Organizacji w lubelskim Urzędzie Miasta.

Filmy zostały umieszczone w popularnym serwisie internetowym YouTube, oraz na wspomnianej wcześniej witrynie rad dzielnic. Za ich produkcję miasto zapłaci blisko 50 tys. złotych. Filmy nakręciła lubelska firma Imotion. Ratusz tłumaczy, że dwa filmy nie mówią o samych wyborach, ale wyjaśniają mieszkańcom co robi rada dzielnicy i że przydadzą się także po głosowaniu.

Przygotowanie i umieszczenie reklam w prasie i w Internecie kosztować będzie 5,6 tys. zł., zaś uliczne plakaty nieco ponad 630 zł. W sumie daje to ponad 56 tys. zł. Dla porównania: na samą organizację i przeprowadzenie wyborów magistrat rezerwuje 30 tys. złotych.



Przypomnijmy, 18 października swoich przedstawicieli wybierać będą mieszkańcy Czechowa Północnego, Czubów Północnych, Konstantynowa i Śródmieścia, gdzie w ostatnich wyborach frekwencja nie przekroczyła progu 3 proc. oraz Czechowa Południowego i Rur, gdzie było za mało kandydatów. Jako, że w tym roku nie będzie progu frekwencji, więc niektórym może wystarczyć nawet... oddanie głosu na samego siebie.

Rady dzielnic mogą głównie opiniować pomysły Ratusza i walczyć o rozwiązanie problemów mieszkańców. Od dwóch lat w miejskiej kasie jest też pula pieniędzy przeznaczona na wykonanie zadań zgłaszanych przez rady dzielnic, głównie są to drobne naprawy ulic, chodników, czy urządzanie zieleńców. W tym roku było to 80 tys. zł na dzielnicę.





  Edytuj ten wpis
Czytaj więcej o:
lilka
Ilonka
~Ewelina~
(9) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

lilka
lilka (24 października 2009 o 10:28) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Dobrze, że reklamy w Lublinie mają nareszcie wysoki poziom...to wielka sztuka stworzyć coś tak dobrego na taki temat:)
Rozwiń
Ilonka
Ilonka (16 października 2009 o 02:37) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Mi tez się bardzo podoba! i Ci słodcy staruszkowie... świetna robota
Rozwiń
~Ewelina~
~Ewelina~ (15 października 2009 o 01:02) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Piekna jest ta reklama....
Rozwiń
mieszkaniec
mieszkaniec (8 października 2009 o 16:52) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
"Chcemy, żeby frekwencja w wyborach była jak największa. Bo rady dzielnic są potrzebne nawet, jeśli nikt nie chodzi na wybory. Są tym organem, który jest najbliżej mieszkańców...."Jako podatnik,mieszkaniec,człowiek pytam DO CZEGO są potrzebne RD,skoro sami musimy załatwiać wszelkie sprawy.
Rozwiń
mieszkanka
mieszkanka (8 października 2009 o 12:53) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Nie czepiaj się-mnie Pani Przewodnicząca pomogła ....powiedziała do kogo skierować pismo ,nawet dostałam odpowiedź z UM.Niestety nikt nie wywiązał się z obietnicy-uliczkę utwardzaliśmy sobie sami......
I też się mocno zastanawiam-po co właściwie nam ta Rada????????
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (9)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!