piątek, 15 grudnia 2017 r.

Lublin

Lublin rozbudowuje sieć dla trolejbusów. Pojedziemy al. Unii Lubelskiej

  Edytuj ten wpis
Dodano: 6 lutego 2012, 19:33
Autor: Dominik Smaga

 (Archiwum)
(Archiwum)

Do końca sierpnia gruntownie przebudowane zostanie skrzyżowanie ul. Lubartowskiej z Unicką, Obywatelską i al. Spółdzielczości Pracy. A do połowy grudnia możliwy ma być przejazd trolejbusów przez al. Unii Lubelskiej, Podzamcze i Unicką. O zlecenie na te roboty walczy pięć firm.

Wiele wskazuje na to, że dzięki silnej konkurencji miasto sporo oszczędzi. Na tę inwestycję Zarząd Dróg i Mostów ma zabezpieczone 29 milionów złotych. Ceny zaproponowane przez firmy, które stanęły do przetargu są znacznie niższe od tej kwoty.

Najmniej chce warszawska firma Trakcja TILTRA, która wycenia prace na 16 mln zł. O 2 mln zł więcej chce konsorcjum PRD Lubartów z MPK Lublin oraz lubelskim Elektromontażem i Interbudem oraz częstochowskim przedsiębiorstwem Kromiss-Bis. Ofertę wartą 20 mln zł złożyła firma Strabag. Natomiast 21 mln zł chce konsorcjum firm Elektro Spark z Lublina i ZUE z Krakowa. Na podobną kwotę opiewa oferta hiszpańskiej firmy Balzola z Bilbao w Kraju Basków.

Cała inwestycja obejmuje montaż trakcji trolejbusowej, która pozwoli na przejazd od ronda koło Gali pod szpital przy Chodźki z pominięciem ul. Zamojskiej i Lubartowskiej. Druty zostaną zamontowane nad ul. Podzamcze i Unicką. Taka trakcja połączy rondo Lubelskiego Lipca '80 z istniejącą już instalacją w ul. Obywatelskiej. A to pozwoli też trolejbusom przejąć od autobusów część ruchu z Kalinowszczyzny.

Zarząd Dróg i Mostów zastrzegł, że trakcja ma być gotowa do połowy grudnia. Ale jeszcze wcześniej, bo do końca sierpnia w ramach tej samej inwestycji przebudowane ma być skrzyżowanie al. Spółdzielczości Pracy z ul. Unicką, Lubartowską i Obywatelską.

– Na Lubartowskiej pojawi się wydzielony trójkątną wyspą prawoskręt w Unicką, na Obywatelskiej będzie dodatkowy pas do skrętu w prawo, a przystanek przy Biedronce znajdzie się w zatoce, na al. Spółdzielczości Pracy będzie dodatkowy prawoskręt w Obywatelską, a na przejściu dla pieszych powstanie azyl – wylicza Karol Kieliszek z Kancelarii Prezydenta w Urzędzie Miasta. Jezdnie i chodniki zostaną zmodernizowane, zmieniona zostanie nieco geometria zatoki przystankowej w miejscu dawnej pętli przy skrzyżowaniu.

Inne trakcje

To nie jedyna z tegorocznych inwestycji w trakcję trolejbusową. • Do końca maja gotowy ma być drugi tor nad Głęboką od Sowińskiego i Wileńską. • W tym roku zacznie się też budowa nad Zemborzycką i Diamentową, która ma być gotowa do połowy grudnia 2013 r. Przebudowane zostanie też skrzyżowanie oby tych ulic. • Jeszcze w tym roku urzędnicy mają również ogłosić przetarg na budowę trakcji nad Lwowską, Andersa i Mełgiewską, która ma się zakończyć najpóźniej w drugim kwartale 2013 r.
  Edytuj ten wpis
Czytaj więcej o:
to-to
antyŻUK
Łukasz
(7) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

to-to
to-to (7 lutego 2012 o 11:13) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
[quote name='lolo' timestamp='1328571221' post='593479']
.. tak sie zastanawiam, co wam odpi..lo z tymi trolejbusami ?!
ani to ekologiczne, ani szybkie, ani tanie.
Skansen a nie "metropolia" , kpina.
TRAMWAJE (w rzymi jakos bardziej pagorkowato i jezdzom) jak juz albo zwykle autobusy, ew na GAS
[/quote]
A Tobie znowu "Odwala" z tym tramwajem?! Już to kilka miesięcy temu pisaleś... -i znowu zaczynasz?!
Rozwiń
antyŻUK
antyŻUK (7 lutego 2012 o 08:52) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
[quote name='lublinianka' timestamp='1328563619' post='593457']
Firma, która wygra przetarg jak zwykle dobrze zarobi i się nie narobi... natomiast podwykonawcy jak zwykle się narobią i nie zarobią... Ten, kto wygrywa przetarg w ofercie powinien przedstawić kto będzie podwykonawcą i jakie na to pójdą koszty... Ale u nas tylko "duzi" mają dobrze, a "mali" są za mali... Dziwne są te wyliczenia kosztów. Ciekawe kto je prawidłowo wyliczył - pracownicy miasta, czy startujące w przetargu firmy (różne kwoty)? Żeby się nie okazała, ze trzeba na koniec inwestycji dopłacić ponad te 29 mln.
[/quote]

Też tak myślałem. Owszem rozbieżności od kosztorysu inwestorskiego w stosunku do kosztorysu wykonawcy są i zawsze będą. A bierze się to z tego iż duże firmy kupując hurtowe ilości materiałów maja ogromne zniżki w stosunku do cen katalogowych. Ale takie różnice jak tu są po prostu psuciem rynku, bo nałapią tanich podwykonawców nie znających się w temacie i będą robić na sztukę, albo później się okaże że jakiemuś podwykonawcy nie zapłacili czy też będą chcieli aneksować umowę... Ale cóż do puki głównym kryterium jest cena to tak będzie.
Rozwiń
Łukasz
Łukasz (7 lutego 2012 o 08:08) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
[quote name='lolo' timestamp='1328571221' post='593479']
.. tak sie zastanawiam, co wam odpi..lo z tymi trolejbusami ?!
ani to ekologiczne, ani szybkie, ani tanie.
Skansen a nie "metropolia" , kpina.
TRAMWAJE (w rzymi jakos bardziej pagorkowato i jezdzom) jak juz albo zwykle autobusy, ew na GAS
[/quote]

Tak, a tramwaje są na pewno tanie, szczególnie cała infrastruktura, jak i sam tabor - poza tym w LBNie nie ma tak obciążonych ludźmi tras, na które opłacało by się wysyłać tramwaj, zabierający jednorazowo ok. 300 osób - z drugiej strony taki tramwaj podjeżdżający np. w górę ul. Wieniawskiej, pobrał by tyle energii, że wszystkie inne trolejbusy i tramwaje musiały by w tym momencie stać, a ciekawe jak to wszystko zsynchronizować, żeby nie padła cała sieć - np. w płaskim Wrocławiu mają co chwilę kłopot z przeciążoną siecią elektryczną, gdy za wiele tramwajów rusza w jednym momencie.
Rozwiń
lolo
lolo (7 lutego 2012 o 00:33) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
.. tak sie zastanawiam, co wam odpi..lo z tymi trolejbusami ?!
ani to ekologiczne, ani szybkie, ani tanie.
Skansen a nie "metropolia" , kpina.
TRAMWAJE (w rzymi jakos bardziej pagorkowato i jezdzom) jak juz albo zwykle autobusy, ew na GAS
Rozwiń
lublinianka
lublinianka (6 lutego 2012 o 22:26) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Firma, która wygra przetarg jak zwykle dobrze zarobi i się nie narobi... natomiast podwykonawcy jak zwykle się narobią i nie zarobią... Ten, kto wygrywa przetarg w ofercie powinien przedstawić kto będzie podwykonawcą i jakie na to pójdą koszty... Ale u nas tylko "duzi" mają dobrze, a "mali" są za mali... Dziwne są te wyliczenia kosztów. Ciekawe kto je prawidłowo wyliczył - pracownicy miasta, czy startujące w przetargu firmy (różne kwoty)? Żeby się nie okazała, ze trzeba na koniec inwestycji dopłacić ponad te 29 mln.
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (7)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!