środa, 23 sierpnia 2017 r.

Lublin

Lublin się promuje. Choć to niewiele daje

Dodano: 6 kwietnia 2009, 19:46

Lublin został nominowany do finału konkursu Złote Formaty - na najlepsze projekty służące promocji miast i regionów. Tymczasem z najnowszych badań opinii publicznej wynika, że zaledwie kilka procent Polaków uważa nasze miasto za atrakcyjne.

Nominacje do Złotych Formatów zostały ogłoszone dziś. Miasto spotkało to wyróżnienie za kampanię billboardową w 2008 r. i działalność promocyjną w latach 2007 i 2008. Spośród 182 projektów promocyjnych zgłoszonych przez 91 miast i województw jury wybrało 25 najlepszych - w tym 2 z Lublina. Zwycięzców poznamy 22 kwietnia.

Także dziś zostały ogłoszone najnowsze wyniki raportu City Brands - o atrakcyjności 10 największych miast w Polsce. Analizę przygotowała firma On Board PR na podstawie badań firmy PBS DGA.

Ankieterzy zapytali 1080 dorosłych mieszkańców Polski, które z największych polskich miast są atrakcyjne dla rozwoju kariery, dla zamieszkania i dla odwiedzenia. W każdej kategorii ankietowani mogli wskazać od jednego do trzech miast.

Jak nietrudno zgadnąć, najlepszym miejscem do budowy kariery jest Warszawa. Lublin znalazł się na… ostatniej pozycji, razem z Bydgoszczą. Oba miasta wskazało tylko po 3 proc. badanych.

Respondentów poproszono też o wybór miejsc, w których, ich zdaniem, jest najlepsza komunikacja, dużo zieleni i atrakcyjna oferta kulturalno-rozrywkowa. W tej konkurencji zdecydowanie wygrał Kraków. A Lublin zajął… ostatnie miejsce. Jako miejsce najprzyjemniejsze do zamieszkania wskazało go zaledwie 5 proc. ankietowanych.

W kategorii atrakcyjności turystycznej znowu zwyciężył Kraków. Najmniej atrakcyjne turystycznie są Bydgoszcz i Łódź. Ale uwaga, nasze miasto (razem z Katowicami!) znalazło się przed nimi! 

- Miejsce w dolnej części listy 10 miast to chyba nasza realna pozycja - przyznaje Bogdan Kotowski z lubelskiego oddziału Polskiego Towarzystwa Turystyczno-Krajoznawczego. - Nie możemy się porównywać z Krakowem czy Gdańskiem, bo nie mamy tylu atrakcji, co te miasta.

- W Lublinie turyści odwiedzają zwykle tylko Stare Miasto i Majdanek - dodaje Kotowski. - Może gdyby doliczyć do tego Kazimierz Dolny, Kozłówkę czy Pojezierze Łęczyńsko-Włodawskie, wypadlibyśmy lepiej.
Czytaj więcej o:
czeslaw
abacaba
agit
(11) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

czeslaw
czeslaw (7 kwietnia 2009 o 19:49) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
No to ciekawe co poza starowka oglada sie w Gdansku,moze jeszcze port i ORP w 20 min a potem?
Rozwiń
abacaba
abacaba (7 kwietnia 2009 o 09:46) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
w promoci chodzi o to by cos wypromować
aleo to by prowadzily je firmy pr zaprzyjaznione z peewnym osobnikiem z biłgoraja
Rozwiń
agit
agit (7 kwietnia 2009 o 09:06) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Jasne nieudolne działania promocyjne... a nagrody za kampanie i prowadzone działania dostają bo ...? łapówki a może sypiają z właścicielami Briefu czy innych mediów branży marketingowej?? no to tylko pozazdrościć zdrowia i sił witalnych!
Racją jest jeden z komentarzy tutaj: to właśnie Lublin: zakompleksiony, zdołowany, zawistny... nic nie pomoże promocja jeśli podejście ludzi się nie zmieni! Lublin to też ludzie spotykani na ulicach... o PR prowadzonym przez media nie wspomnę. Jakoś trzeba zarobić te 20 zł za wierszówkę ;]
Rozwiń
KOLO33
KOLO33 (7 kwietnia 2009 o 08:52) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
FAKTY SĄ TAKIE:MIASTO BEZ GOSPODARZA TO UPADEK I STAGNACJA!!!MIASTO BEZ SPRAWNYCH, ZANGAŻOWANYCH URZĘDNIKÓW TO BAŁAGAN DECYZJNY, OLEWACTWO W SPRAWACH MIEJSKICH, BRAK STARAŃ O POZYSKIWANIE ŚRODKÓW Z UNII EUROPEJSKIEJ, WALKI O INWETORÓW I MIEJSCA PRACY DLA SPECJALISTÓ WIELU BRANŻ, BRAK PERSPEKTYW ZNALEZIENIA PRACY DLA STUDENTÓW(W LUBLINIE JEST ICH 100 TYS.,NIE WIEM TYLKO CO ICH TU TRZYMA,SENTYMENT??)...TYLE W TEMACIE..JEŚLI POSTAWA WŁADZ NASZEGO MIASTA BĘDZIE TAKA JAKA JEST OBECNIE NADAL,TO BĘDZIEMY MIELI W RANKINGACH POZYCJĘ -1!!!
Rozwiń
jag
jag (7 kwietnia 2009 o 08:11) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Moim zdaniem w Lublinie za mało promuje się atrakcje turystyczne takie jak np. Teatr w Budowie (przecież to odpowiednik rzymskich ruin Coloseum), nasze drogi o nawierzchni położonej jeszcze chyba za starożytnych Rzymian, pewien poseł który mógłby być odpowiednikiem średniowiecznych błaznów, no i władze miejskie o skuteczności działania niewiele ustępującej Kazimierzowi Wielkiemu
A z przemysłem chyba nie jest tak źle. Kto był na targach w Gali ten widział jak pięknie rozwija się nasz regionalny przemysł
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (11)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!