wtorek, 12 grudnia 2017 r.

Lublin

Lublin zamierza skusić turystów

  Edytuj ten wpis
Dodano: 12 września 2013, 19:38
Autor: rp

Od lewej: prezydent Krzysztof Żuk, prezes Towarzystwa Muzycznego im. H. Wieniawskiego Teresa Księska
Od lewej: prezydent Krzysztof Żuk, prezes Towarzystwa Muzycznego im. H. Wieniawskiego Teresa Księska

Kultura ma być jednym z magnesów, które przyciągną i zatrzymają w Lublinie turystów – wynika z założeń "Strategii rozwoju turystyki do 2025 roku”.

– Z jednej strony, mamy piękne Stare Miasto, a z drugiej, wiele wydarzeń kulturalnych i ich wysoki poziom artystyczny – mówi prezydent Krzysztof Żuk (PO). Podkreślał, że turystyczna atrakcyjność miasta jest powiązana z atrakcyjnością przedsięwzięć kulturalnych.

Okazuje się, że w 2011 roku w wydarzeniach kulturalnych uczestniczyło w Lublinie prawie 543 tys. osób – to więcej niż w Gdańsku, Poznaniu czy Wrocławiu. – Mamy drugie miejsce pod Krakowie – informuje Jakub Kosowski, dyrektor Wydziału Sportu i Turystyki w Urzędzie Miasta. Problemem Lublina są za to bardzo drogie noclegi (średnio 273 zł za noc), to skutek bardzo małej liczby miejsc w hotelach. Jednym z zadań strategii jest zachęcenie prywatnych przedsiębiorców do budowy nowych hoteli w Lublinie.

– Podstawowy cel strategii to stworzenie produktów turystycznych i ich promocja. Teraz w opinii turystów ich nie ma – mówi Kosowski. Gość, który do nas przyjedzie, musi dostać odpowiedź na pytanie: Co ja mam robić w Lublinie? Miasto chce zaproponować takie produkty jak: Lublin Open Culture, Lublin Jagielloński, Lublin Żydowski, Lublin Turystyki Biznesowej czy Lublin Smaków. Dla przykładu w ramach Lublina Jagiellońskiego znajdzie się miejsce na zwiedzanie zabytków i Jarmark Jagielloński. Władzom zależy na rozwoju turystyki kulturowej, aktywnej, miejskiej, biznesowej oraz sentymentalnej.

Lublin odwiedza ok. 100 tys. osób rocznie. Najczęściej przyjeżdżają na 2–3 dni. – Naszą rolą jest pokazanie prywatnym przedsiębiorcom potencjału Lublina i regionu. Brakuje współpracy i wspólnych ofert np. pobytu w Lublinie i wyjazdu na Roztocze – tłumaczy Katarzyna Mieczkowska-Czerniak, zastępca prezydenta miasta.
"Strategia rozwoju turystyki do 2025 roku” kosztowała ok. 58 tys. zł i została opłacona z funduszy unijnych.

Każdy może zgłosić uwagi do projektu strategii, wysyłając je na adres turystyka@lublin.eu. Konsultacje trwają do 29 września. Jesienią dokument ma trafić na obrady Rady Miasta.
  Edytuj ten wpis
Czytaj więcej o:
Radek
r
(2) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Radek
Radek (13 września 2013 o 08:03) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Jak można promować miasto i zapraszać tu turystów, skoro Centrum Promocji Województwa Lubelskiego

przy Krakowskim Przedmieściu jest czynne do godz. 17.00 na tygodniu, a w weekendy jest zamknięte ?????

Rozwiń
r
r (12 września 2013 o 21:46) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

ludzie to może w londynie zaczniecie sie reklamoawac.niech tymi samolotami nie latają tylko polacy.może jakiś anglik by przyleciał.do krakowa na wieczory kawalerskie to może do lublina na panieńskie

Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (2)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!