poniedziałek, 21 sierpnia 2017 r.

Lublin

Mechanicy MPK zmontowali nowy pojazd. Trolejbus z Lublina wyjeżdża na ulice

Dodano: 23 kwietnia 2010, 19:53
Autor: Dominik Smaga

regularne kursy z pasażerami rozpoczyna nowy trolejbus zmontowany przez fachowców z MPK. Spółka zapowiada uruchomienie regularnej produkcji takich wozów.

Trolejbus powstał na bazie nadwozia białoruskiego autobusu MAZ 203. Pracownicy MPK uzbroili je w polskie podzespoły. Wóz jest gotowy od dłuższego czasu, ale przed wysłaniem go na regularne kursy z pasażerami MPK musiało postarać się o homologację pojazdu. Wszystkie dokumenty są już w komplecie.

– Produkcja tego prototypu kosztowała niecały milion złotych – mówi Czesław Rydecki, prezes MPK Lublin. – Przy montażu na większą skalę koszty na pewno będą niższe.
Spółka zamierza produkować więcej takich pojazdów.

– Chcemy zacząć w październiku – zapowiada prezes. Część wozów może być wykorzystywana na własne potrzeby przewoźnika. MPK planuje ogłosić w maju przetarg na dostawę 30 niskopodłogowych trolejbusów, z czego 15 miałoby być dostarczonych jeszcze w tym roku.

Rydecki chce, by zwycięzca przetargu złożył pojazdy w zajezdni na Hellenowie, zatrudniając do tego pracowników MPK, którzy u swojego macierzystego pracodawcy byliby w tym czasie urlopowani. Lubelski trolejbus mógłby konkurować ceną z montowanym pod Poznaniem solarisem trollino.

Złożony w Lublinie MAZ może zabrać 76 pasażerów, ma 30 miejsc siedzących. Jest w pełni niskopodłogowy, ma zamontowane kamery i jest wyposażony w system głosowego zapowiadania przystanku.

Nowością, której nie mają inne lubelskie trolejbusy jest ekran z wyświetlaną informacją o trasie przejazdu i znajdujących się na niej przystankach.

– W przyszłości można będzie wyświetlać informacje o tym, w jakie linie można się przesiąść na danym przystanku – wyjaśnia prezes. W takie wyświetlacze mają być wyposażone wszystkie nowe trolejbusy MPK. – Ale ekrany będą większe. Nie 21-calowe jak ten, ale 30- lub nawet 40-calowe.

MAZ mieści 76 pasażerów, ma 30 siedzeń. Jest też wyposażony w monitoring, a w kabinie kierowcy jest klimatyzacja. Ma również – sporadycznie wykorzystywaną – pochylnię ułatwiającą wjazd wózkiem.

Mechanicy z lubelskiej zajezdni mają już doświadczenie w montażu trolejbusów, wcześniej m.in. złożyli na potrzeby MPK pojazd na bazie nadwozia jelcza.
Czytaj więcej o:
bambosh
tia
ddddd
(17) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

bambosh
bambosh (26 kwietnia 2010 o 11:28) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
ddddd napisał:
skoro w lublinie potrafią montować trolejbusy to powinni montowac też szynobusy/ np w hrubieszowie w znkt/ , bo sa bardzo potrzebne w regionie a koszt zakupu jest duzy.montujac/produkujac/ szynobysy na lubelszczyznie udałoby sie wprowadzic wieksza ilosc tych pojazdow na tory.Byłoby to też dobrym impulsem dla gospodarki w regionie.Moze wtedy udałoby sie poprawic komunkacje w regionie np zamosc łuków stalowa wola rzeszów. warte rozpatrzenia

Bardzo dobry pomysł!-jestem ZA !
Rozwiń
tia
tia (25 kwietnia 2010 o 22:33) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
o_O napisał:
Zaraz setki lubelskich forumowych specjalistow wypowie sie na temat tego trolejbusu. Co prawda nigdy on jeszcze nie wyjechal z montowni na regularne trasy, nikt go dobrze jeszcze nie widzial, nie jechal w srodku, ale oni juz wiedza, bo przeciez to forumowi specjalisci, i zaraz beda sie wypowiadac...[/quote]


[quote name='~Zuza~' post='271281' date='25.04.2010, 19:01:32']co znaczy około 1mln za MAZa ?? Gdynia ostnią kupiła dwa Solarisy po około 1,5mln za szt, z tym ze pojazdy są wyposażone w naped akumulatorowy, klimatyzacje dla pasażerów czy tez automatyczne pałąki. Ale tanie mięso psy jedzą. W tym mieście nigdy nie można zrobić czegoś normalnie, tylko kombinuje sie jak koń pod góre.


tubtin - miasto frustracji
Rozwiń
ddddd
ddddd (25 kwietnia 2010 o 19:54) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
skoro w lublinie potrafią montować trolejbusy to powinni montowac też szynobusy/ np w hrubieszowie w znkt/ , bo sa bardzo potrzebne w regionie a koszt zakupu jest duzy.montujac/produkujac/ szynobysy na lubelszczyznie udałoby sie wprowadzic wieksza ilosc tych pojazdow na tory.Byłoby to też dobrym impulsem dla gospodarki w regionie.Moze wtedy udałoby sie poprawic komunkacje w regionie np zamosc łuków stalowa wola rzeszów. warte rozpatrzenia
Rozwiń
~gość~
~gość~ (25 kwietnia 2010 o 19:51) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
a napisał:
a dlaczego w lublinie nie ma tramwajów? bardzo by sie przydały, lublin jest najwiekszym miastem na scianie wschodniej połmilionowa metropolia. tramwaje rozwiazałyby kłopoty komunikacyjne lublina i usprawniłyby przemieszczanie sie po miescie. Duzo mniejsze miasta takie jak grudziadz czy elbląg o dużych nie wspominając


zeby odpowiedziec na to pytanie trzeba wróci do podstawówki, wystarczy spojrzec na jakiej wysokosi lezy lublin no i nie powiem czasami trzeba jechac po górke wiec jak dal mnie budowa linii tramwajowej z wyciągarkami jak dla mnie jest nieopłacalna.
Rozwiń
a
a (25 kwietnia 2010 o 19:44) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
a dlaczego w lublinie nie ma tramwajów? bardzo by sie przydały, lublin jest najwiekszym miastem na scianie wschodniej połmilionowa metropolia. tramwaje rozwiazałyby kłopoty komunikacyjne lublina i usprawniłyby przemieszczanie sie po miescie. Duzo mniejsze miasta takie jak grudziadz czy elbląg o dużych nie wspominając
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (17)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!