Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

23 kwietnia 2010 r.
19:53
Edytuj ten wpis

Mechanicy MPK zmontowali nowy pojazd. Trolejbus z Lublina wyjeżdża na ulice

Autor: Zdjęcie autora Dominik Smaga
0 17 A A

regularne kursy z pasażerami rozpoczyna nowy trolejbus zmontowany przez fachowców z MPK. Spółka zapowiada uruchomienie regularnej produkcji takich wozów.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
Trolejbus powstał na bazie nadwozia białoruskiego autobusu MAZ 203. Pracownicy MPK uzbroili je w polskie podzespoły. Wóz jest gotowy od dłuższego czasu, ale przed wysłaniem go na regularne kursy z pasażerami MPK musiało postarać się o homologację pojazdu. Wszystkie dokumenty są już w komplecie.

– Produkcja tego prototypu kosztowała niecały milion złotych – mówi Czesław Rydecki, prezes MPK Lublin. – Przy montażu na większą skalę koszty na pewno będą niższe.
Spółka zamierza produkować więcej takich pojazdów.

– Chcemy zacząć w październiku – zapowiada prezes. Część wozów może być wykorzystywana na własne potrzeby przewoźnika. MPK planuje ogłosić w maju przetarg na dostawę 30 niskopodłogowych trolejbusów, z czego 15 miałoby być dostarczonych jeszcze w tym roku.

Rydecki chce, by zwycięzca przetargu złożył pojazdy w zajezdni na Hellenowie, zatrudniając do tego pracowników MPK, którzy u swojego macierzystego pracodawcy byliby w tym czasie urlopowani. Lubelski trolejbus mógłby konkurować ceną z montowanym pod Poznaniem solarisem trollino.

Złożony w Lublinie MAZ może zabrać 76 pasażerów, ma 30 miejsc siedzących. Jest w pełni niskopodłogowy, ma zamontowane kamery i jest wyposażony w system głosowego zapowiadania przystanku.

Nowością, której nie mają inne lubelskie trolejbusy jest ekran z wyświetlaną informacją o trasie przejazdu i znajdujących się na niej przystankach.

– W przyszłości można będzie wyświetlać informacje o tym, w jakie linie można się przesiąść na danym przystanku – wyjaśnia prezes. W takie wyświetlacze mają być wyposażone wszystkie nowe trolejbusy MPK. – Ale ekrany będą większe. Nie 21-calowe jak ten, ale 30- lub nawet 40-calowe.

MAZ mieści 76 pasażerów, ma 30 siedzeń. Jest też wyposażony w monitoring, a w kabinie kierowcy jest klimatyzacja. Ma również – sporadycznie wykorzystywaną – pochylnię ułatwiającą wjazd wózkiem.

Mechanicy z lubelskiej zajezdni mają już doświadczenie w montażu trolejbusów, wcześniej m.in. złożyli na potrzeby MPK pojazd na bazie nadwozia jelcza.

Komentarze 17

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
bambosh / 26 kwietnia 2010 o 11:28
ddddd napisał:
skoro w lublinie potrafią montować trolejbusy to powinni montowac też szynobusy/ np w hrubieszowie w znkt/ , bo sa bardzo potrzebne w regionie a koszt zakupu jest duzy.montujac/produkujac/ szynobysy na lubelszczyznie udałoby sie wprowadzic wieksza ilosc tych pojazdow na tory.Byłoby to też dobrym impulsem dla gospodarki w regionie.Moze wtedy udałoby sie poprawic komunkacje w regionie np zamosc łuków stalowa wola rzeszów. warte rozpatrzenia

Bardzo dobry pomysł!-jestem ZA !

Bardzo dobry pomysł!-jestem ZA ! rozwiń
Avatar
tia / 25 kwietnia 2010 o 22:33
o_O napisał:
Zaraz setki lubelskich forumowych specjalistow wypowie sie na temat tego trolejbusu. Co prawda nigdy on jeszcze nie wyjechal z montowni na regularne trasy, nikt go dobrze jeszcze nie widzial, nie jechal w srodku, ale oni juz wiedza, bo przeciez to forumowi specjalisci, i zaraz beda sie wypowiadac...[/quote]


[quote name='~Zuza~' post='271281' date='25.04.2010, 19:01:32']co znaczy około 1mln za MAZa ?? Gdynia ostnią kupiła dwa Solarisy po około 1,5mln za szt, z tym ze pojazdy są wyposażone w naped akumulatorowy, klimatyzacje dla pasażerów czy tez automatyczne pałąki. Ale tanie mięso psy jedzą. W tym mieście nigdy nie można zrobić czegoś normalnie, tylko kombinuje sie jak koń pod góre.


tubtin - miasto frustracji
rozwiń
Avatar
ddddd / 25 kwietnia 2010 o 19:54
skoro w lublinie potrafią montować trolejbusy to powinni montowac też szynobusy/ np w hrubieszowie w znkt/ , bo sa bardzo potrzebne w regionie a koszt zakupu jest duzy.montujac/produkujac/ szynobysy na lubelszczyznie udałoby sie wprowadzic wieksza ilosc tych pojazdow na tory.Byłoby to też dobrym impulsem dla gospodarki w regionie.Moze wtedy udałoby sie poprawic komunkacje w regionie np zamosc łuków stalowa wola rzeszów. warte rozpatrzenia
Avatar
~gość~ / 25 kwietnia 2010 o 19:51
a napisał:
a dlaczego w lublinie nie ma tramwajów? bardzo by sie przydały, lublin jest najwiekszym miastem na scianie wschodniej połmilionowa metropolia. tramwaje rozwiazałyby kłopoty komunikacyjne lublina i usprawniłyby przemieszczanie sie po miescie. Duzo mniejsze miasta takie jak grudziadz czy elbląg o dużych nie wspominając


zeby odpowiedziec na to pytanie trzeba wróci do podstawówki, wystarczy spojrzec na jakiej wysokosi lezy lublin no i nie powiem czasami trzeba jechac po górke wiec jak dal mnie budowa linii tramwajowej z wyciągarkami jak dla mnie jest nieopłacalna.


zeby odpowiedziec na to pytanie trzeba wróci do podstawówki, wystarczy spojrzec na jakiej wysokosi lezy lublin no i nie powiem czasami trzeba jechac po górke wiec jak dal mnie budowa linii tramwajowej z wyciągarkami jak dla mnie jest nieopłacalna. rozwiń
Avatar
a / 25 kwietnia 2010 o 19:44
a dlaczego w lublinie nie ma tramwajów? bardzo by sie przydały, lublin jest najwiekszym miastem na scianie wschodniej połmilionowa metropolia. tramwaje rozwiazałyby kłopoty komunikacyjne lublina i usprawniłyby przemieszczanie sie po miescie. Duzo mniejsze miasta takie jak grudziadz czy elbląg o dużych nie wspominając
Avatar
~Zuza~ / 25 kwietnia 2010 o 19:01
co znaczy około 1mln za MAZa ?? Gdynia ostnią kupiła dwa Solarisy po około 1,5mln za szt, z tym ze pojazdy są wyposażone w naped akumulatorowy, klimatyzacje dla pasażerów czy tez automatyczne pałąki. Ale tanie mięso psy jedzą. W tym mieście nigdy nie można zrobić czegoś normalnie, tylko kombinuje sie jak koń pod góre.


tubtin - miasto frustracji
Avatar
Arthorious / 25 kwietnia 2010 o 18:54
Doświadcznie mają, tylko z G. nie zrobi się cuda. Zakup mazów jako alternatywa remontów owszem, ale one są o 1/4 mniej pojemne niż obecnie zapchane nieraz do granic możliwości wysłużone Jelcze.


Za komuny były inne normy pojemności osób na metr kwadratowy... A co do zapełnienia to niech lepiej zaczną myśleć o trolejbusach przegubowych bo na 158 jest HORROR i niczym nie różni się on od jazdy solowym autobusem na linii 57 czy 26. Tylko dziwnym trafem MPK broni się przed takimi trolejbusami a pasażerowie głupi zamiast takich wymagać wolą tłuc się jak bydło w wagonach...


Za komuny były inne normy pojemności osób na metr kwadratowy... A co do zapełnienia to niech lepiej zaczną myśleć o trolejbusach przegubowych bo na 158 jest HORROR i niczym nie różni się on od jazdy solowym autobusem na linii 57 czy 26. Tylko dziwnym trafem MPK broni się przed takimi trolejbusami a pasażerowie głupi zamiast takich wymagać wolą tłuc się jak bydło w wagonach... rozwiń
Avatar
Gość / 25 kwietnia 2010 o 18:45
Pochylnia na wjazd wózkiem inwalidzkim(tym bardziej elektrycznym)jest bardzo potrzebna!-zawsze z niej korzystam,gdy jadę gdzieś na miasto z żoną.Przydało by się,aby na linii 155 codziennie jeden z tych niskich/nowoczesnych kursował-a na pewno będziemy z niego korzystać...
Avatar
VIP / 25 kwietnia 2010 o 18:37
Proszę opublikować poprawiony tekst, bo to co jest teraz to gra słów z pominięciem istotnych faktów:

Trolejbus powstał na bazie nadwozia białoruskiego autobusu MAZ 203. [color="#FF0000"]Trolejbusy oparte na tych nadwoziach jeżdżą od ponad 3 lat na Białorusi czy też w Rumuni.[/color]Pracownicy MPK uzbroili je w polskie podzespoły. Wóz jest gotowy od dłuższego czasu, ale przed wysłaniem go na regularne kursy z pasażerami MPK musiało postarać się o homologację pojazdu. Wszystkie dokumenty są już w komplecie.[color="#FF0000"]Dwa lata temu Solaris przeprowadzał testy do homologacji trolejbusu w Lublinie, właśnie z napędem firmy Medcom. Od przyjazdu do zarejestrowania go na stałe (zdobycia homologacji) zajeło im to niespełna 3 miesiące. Trolejbus w tym czasie pokonał 5000km, bezawaryjnie. I czy Prezes uwzględnia koszty pośrednie (utrzymanie hal, prąd itp.) jakie poniosło MPK przy montażu tego pojazdu ?? [/color]

– Produkcja tego prototypu kosztowała niecały milion złotych – mówi Czesław Rydecki, prezes MPK Lublin. – Przy montażu na większą skalę koszty na pewno będą niższe.
Spółka zamierza produkować więcej takich pojazdów. [color="#FF0000"]Czy prezes Rydecki uwzględnił koszt samego motażu wykonanego przez pracowników, koszty jakie poniosło mpk przez inwestycje w pojazd który stał ponad 9 miesięcy i nie jeździł ?? Rozumiem że mierna jakość nadwozia jest związana z prototypem ?? Bo te trzeszczące plastiki i całe wnętrze prezentuje sie w pierwszym dniu kursowania tego pojazdu, gorzej niż w Jelczach złożonych w MPK 5 lat temu.[/color]

– Chcemy zacząć w październiku – zapowiada prezes. Część wozów może być wykorzystywana na własne potrzeby przewoźnika. MPK planuje ogłosić w maju przetarg na dostawę 30 niskopodłogowych trolejbusów, z czego 15 miałoby być dostarczonych jeszcze w tym roku. [color="#FF0000"]Po co rozpisywać przetarg skoro już Pan Prezes ustalił ze wygra go MAZ ?? I przetarg miał być ogłoszony już w marcu, potem w kwietniu... Najpierw była mowa o 30 trolejbusach, teraz moze 30, a skończy sie jak zawsze na 3.[/color]

Rydecki chce, by zwycięzca przetargu złożył pojazdy w zajezdni na Hellenowie, zatrudniając do tego pracowników MPK, którzy u swojego macierzystego pracodawcy byliby w tym czasie urlopowani. Lubelski trolejbus mógłby konkurować ceną z montowanym pod Poznaniem solarisem trollino.[color="#FF0000"]Prywatny zatarg obecnego Prezesa z Solarisem jest znany powszechnie od czasów Łódzkich. Jeśli Prezes nie wie że MPK ma podpisany list intecyjny z Solarisem na montaż trolejbusów w Lublinie, to co on jeszcze tam robi ?? [/color]

Złożony w Lublinie MAZ może zabrać 76 pasażerów, ma 30 miejsc siedzących. Jest w pełni niskopodłogowy, ma zamontowane kamery i jest wyposażony w system głosowego zapowiadania przystanku. [color="#FF0000"]Obecnie nie produkuje się trolejbusów ani niskowejściowych ani wysokopodłogowych, więc po co te głupie stwierdzenia ?? I dla czego solatis może zabrać ponad 10 pasażerów więcej ??[/color]

Nowością, której nie mają inne lubelskie trolejbusy jest ekran z wyświetlaną informacją o trasie przejazdu i znajdujących się na niej przystankach. [color="#FF0000"]Szkoda z enikt tej nowości nie umył przed wyjazdem na miasto, bo biega po nim HIV. Zresztą i tak przy słonecznym dniu jak wczoraj czy dziś praqktycznie nic na nim nie widać. [/color]

– W przyszłości można będzie wyświetlać informacje o tym, w jakie linie można się przesiąść na danym przystanku – wyjaśnia prezes. W takie wyświetlacze mają być wyposażone wszystkie nowe trolejbusy MPK. – Ale ekrany będą większe. Nie 21-calowe jak ten, ale 30- lub nawet 40-calowe.[color="#FF0000"]Mozna to zamontować w każdym trolejbusie i nie musi być to MAZ. Równie dobrze można zamontować to w autobusach, tylko po co, skoro jest to nieczytelne dla pasażerów ??[/color]

MAZ mieści 76 pasażerów, ma 30 siedzeń.[color="#FF0000"]Niech MPK znajdzie u siebie tego palanta co zamówił taki układ wnętrza poprzednich solarisów. Te pojazdy jak rozplanował ktoś normalny np. ostatnie dwa dla Gdyni, biją MAZa na głowe, acz trzeba przyznać że jak na zamówienie MPK pojazd ma dość przemyślane wnętrze. [/color] Jest też wyposażony w monitoring, a w kabinie kierowcy jest klimatyzacja. [color="#FF0000"]Klimatyzacja kabin kierowcy w trolejbusach jest montowana w Lublinie do 2005 roku. Bez maza posiada ją 5 trolejbusów, w tym dwa zmodernizowane jelcze. Sensacja by była jakby to była klimatyzacja dla pasażerów.[/color]Ma również – sporadycznie wykorzystywaną – pochylnię ułatwiającą wjazd wózkiem.[color="#FF0000"]Którą i tak MPK zlikwiduje podczas remontu, jak to uczyniło w większości niskowejsciowych jelczy 121. I taka pochylnia jest wyposażeniem standartowym !!! produkowanych obecnie nowoczesnych pojazdów komunikacji miejskiej.[/color]

Mechanicy z lubelskiej zajezdni mają już doświadczenie w montażu trolejbusów, wcześniej m.in. złożyli na potrzeby MPK pojazd na bazie nadwozia jelcza.[color="#FF0000"]Doświadcznie mają, tylko z G. nie zrobi się cuda. Zakup mazów jako alternatywa remontów owszem, ale one są o 1/4 mniej pojemne niż obecnie zapchane nieraz do granic możliwości wysłużone Jelcze.[/color]
Proszę opublikować poprawiony tekst, bo to co jest teraz to gra słów z pominięciem istotnych faktów:

Trolejbus powstał na bazie nadwozia białoruskiego autobusu MAZ 203. [color="#FF0000"]Trolejbusy oparte na tych nadwoziach jeżdżą od ponad 3 lat na Białorusi czy też w Rumuni.[/color]Pracownicy MPK uzbroili je w polskie podzespoły. Wóz jest gotowy od dłuższego czasu, ale przed wysłaniem go na regularne kursy z pasażerami MPK musiało postarać się o homologację pojazdu. Wszystkie dokumenty są już w komplecie.[color="#FF0000"]Dwa lat... rozwiń
Avatar
bambosh / 25 kwietnia 2010 o 18:35
A dziś jeździł na linii 155. Fajnie wygląda i fajnie,że jest niskopodłogowy-oby więcej takich!
Avatar
bambosh / 26 kwietnia 2010 o 11:28
ddddd napisał:
skoro w lublinie potrafią montować trolejbusy to powinni montowac też szynobusy/ np w hrubieszowie w znkt/ , bo sa bardzo potrzebne w regionie a koszt zakupu jest duzy.montujac/produkujac/ szynobysy na lubelszczyznie udałoby sie wprowadzic wieksza ilosc tych pojazdow na tory.Byłoby to też dobrym impulsem dla gospodarki w regionie.Moze wtedy udałoby sie poprawic komunkacje w regionie np zamosc łuków stalowa wola rzeszów. warte rozpatrzenia

Bardzo dobry pomysł!-jestem ZA !

Bardzo dobry pomysł!-jestem ZA ! rozwiń
Avatar
tia / 25 kwietnia 2010 o 22:33
o_O napisał:
Zaraz setki lubelskich forumowych specjalistow wypowie sie na temat tego trolejbusu. Co prawda nigdy on jeszcze nie wyjechal z montowni na regularne trasy, nikt go dobrze jeszcze nie widzial, nie jechal w srodku, ale oni juz wiedza, bo przeciez to forumowi specjalisci, i zaraz beda sie wypowiadac...[/quote]


[quote name='~Zuza~' post='271281' date='25.04.2010, 19:01:32']co znaczy około 1mln za MAZa ?? Gdynia ostnią kupiła dwa Solarisy po około 1,5mln za szt, z tym ze pojazdy są wyposażone w naped akumulatorowy, klimatyzacje dla pasażerów czy tez automatyczne pałąki. Ale tanie mięso psy jedzą. W tym mieście nigdy nie można zrobić czegoś normalnie, tylko kombinuje sie jak koń pod góre.


tubtin - miasto frustracji
rozwiń
Avatar
ddddd / 25 kwietnia 2010 o 19:54
skoro w lublinie potrafią montować trolejbusy to powinni montowac też szynobusy/ np w hrubieszowie w znkt/ , bo sa bardzo potrzebne w regionie a koszt zakupu jest duzy.montujac/produkujac/ szynobysy na lubelszczyznie udałoby sie wprowadzic wieksza ilosc tych pojazdow na tory.Byłoby to też dobrym impulsem dla gospodarki w regionie.Moze wtedy udałoby sie poprawic komunkacje w regionie np zamosc łuków stalowa wola rzeszów. warte rozpatrzenia
Avatar
~gość~ / 25 kwietnia 2010 o 19:51
a napisał:
a dlaczego w lublinie nie ma tramwajów? bardzo by sie przydały, lublin jest najwiekszym miastem na scianie wschodniej połmilionowa metropolia. tramwaje rozwiazałyby kłopoty komunikacyjne lublina i usprawniłyby przemieszczanie sie po miescie. Duzo mniejsze miasta takie jak grudziadz czy elbląg o dużych nie wspominając


zeby odpowiedziec na to pytanie trzeba wróci do podstawówki, wystarczy spojrzec na jakiej wysokosi lezy lublin no i nie powiem czasami trzeba jechac po górke wiec jak dal mnie budowa linii tramwajowej z wyciągarkami jak dla mnie jest nieopłacalna.


zeby odpowiedziec na to pytanie trzeba wróci do podstawówki, wystarczy spojrzec na jakiej wysokosi lezy lublin no i nie powiem czasami trzeba jechac po górke wiec jak dal mnie budowa linii tramwajowej z wyciągarkami jak dla mnie jest nieopłacalna. rozwiń
Avatar
a / 25 kwietnia 2010 o 19:44
a dlaczego w lublinie nie ma tramwajów? bardzo by sie przydały, lublin jest najwiekszym miastem na scianie wschodniej połmilionowa metropolia. tramwaje rozwiazałyby kłopoty komunikacyjne lublina i usprawniłyby przemieszczanie sie po miescie. Duzo mniejsze miasta takie jak grudziadz czy elbląg o dużych nie wspominając
Avatar
~Zuza~ / 25 kwietnia 2010 o 19:01
co znaczy około 1mln za MAZa ?? Gdynia ostnią kupiła dwa Solarisy po około 1,5mln za szt, z tym ze pojazdy są wyposażone w naped akumulatorowy, klimatyzacje dla pasażerów czy tez automatyczne pałąki. Ale tanie mięso psy jedzą. W tym mieście nigdy nie można zrobić czegoś normalnie, tylko kombinuje sie jak koń pod góre.


tubtin - miasto frustracji
Avatar
Arthorious / 25 kwietnia 2010 o 18:54
Doświadcznie mają, tylko z G. nie zrobi się cuda. Zakup mazów jako alternatywa remontów owszem, ale one są o 1/4 mniej pojemne niż obecnie zapchane nieraz do granic możliwości wysłużone Jelcze.


Za komuny były inne normy pojemności osób na metr kwadratowy... A co do zapełnienia to niech lepiej zaczną myśleć o trolejbusach przegubowych bo na 158 jest HORROR i niczym nie różni się on od jazdy solowym autobusem na linii 57 czy 26. Tylko dziwnym trafem MPK broni się przed takimi trolejbusami a pasażerowie głupi zamiast takich wymagać wolą tłuc się jak bydło w wagonach...


Za komuny były inne normy pojemności osób na metr kwadratowy... A co do zapełnienia to niech lepiej zaczną myśleć o trolejbusach przegubowych bo na 158 jest HORROR i niczym nie różni się on od jazdy solowym autobusem na linii 57 czy 26. Tylko dziwnym trafem MPK broni się przed takimi trolejbusami a pasażerowie głupi zamiast takich wymagać wolą tłuc się jak bydło w wagonach... rozwiń
Avatar
Gość / 25 kwietnia 2010 o 18:45
Pochylnia na wjazd wózkiem inwalidzkim(tym bardziej elektrycznym)jest bardzo potrzebna!-zawsze z niej korzystam,gdy jadę gdzieś na miasto z żoną.Przydało by się,aby na linii 155 codziennie jeden z tych niskich/nowoczesnych kursował-a na pewno będziemy z niego korzystać...
Avatar
VIP / 25 kwietnia 2010 o 18:37
Proszę opublikować poprawiony tekst, bo to co jest teraz to gra słów z pominięciem istotnych faktów:

Trolejbus powstał na bazie nadwozia białoruskiego autobusu MAZ 203. [color="#FF0000"]Trolejbusy oparte na tych nadwoziach jeżdżą od ponad 3 lat na Białorusi czy też w Rumuni.[/color]Pracownicy MPK uzbroili je w polskie podzespoły. Wóz jest gotowy od dłuższego czasu, ale przed wysłaniem go na regularne kursy z pasażerami MPK musiało postarać się o homologację pojazdu. Wszystkie dokumenty są już w komplecie.[color="#FF0000"]Dwa lata temu Solaris przeprowadzał testy do homologacji trolejbusu w Lublinie, właśnie z napędem firmy Medcom. Od przyjazdu do zarejestrowania go na stałe (zdobycia homologacji) zajeło im to niespełna 3 miesiące. Trolejbus w tym czasie pokonał 5000km, bezawaryjnie. I czy Prezes uwzględnia koszty pośrednie (utrzymanie hal, prąd itp.) jakie poniosło MPK przy montażu tego pojazdu ?? [/color]

– Produkcja tego prototypu kosztowała niecały milion złotych – mówi Czesław Rydecki, prezes MPK Lublin. – Przy montażu na większą skalę koszty na pewno będą niższe.
Spółka zamierza produkować więcej takich pojazdów. [color="#FF0000"]Czy prezes Rydecki uwzględnił koszt samego motażu wykonanego przez pracowników, koszty jakie poniosło mpk przez inwestycje w pojazd który stał ponad 9 miesięcy i nie jeździł ?? Rozumiem że mierna jakość nadwozia jest związana z prototypem ?? Bo te trzeszczące plastiki i całe wnętrze prezentuje sie w pierwszym dniu kursowania tego pojazdu, gorzej niż w Jelczach złożonych w MPK 5 lat temu.[/color]

– Chcemy zacząć w październiku – zapowiada prezes. Część wozów może być wykorzystywana na własne potrzeby przewoźnika. MPK planuje ogłosić w maju przetarg na dostawę 30 niskopodłogowych trolejbusów, z czego 15 miałoby być dostarczonych jeszcze w tym roku. [color="#FF0000"]Po co rozpisywać przetarg skoro już Pan Prezes ustalił ze wygra go MAZ ?? I przetarg miał być ogłoszony już w marcu, potem w kwietniu... Najpierw była mowa o 30 trolejbusach, teraz moze 30, a skończy sie jak zawsze na 3.[/color]

Rydecki chce, by zwycięzca przetargu złożył pojazdy w zajezdni na Hellenowie, zatrudniając do tego pracowników MPK, którzy u swojego macierzystego pracodawcy byliby w tym czasie urlopowani. Lubelski trolejbus mógłby konkurować ceną z montowanym pod Poznaniem solarisem trollino.[color="#FF0000"]Prywatny zatarg obecnego Prezesa z Solarisem jest znany powszechnie od czasów Łódzkich. Jeśli Prezes nie wie że MPK ma podpisany list intecyjny z Solarisem na montaż trolejbusów w Lublinie, to co on jeszcze tam robi ?? [/color]

Złożony w Lublinie MAZ może zabrać 76 pasażerów, ma 30 miejsc siedzących. Jest w pełni niskopodłogowy, ma zamontowane kamery i jest wyposażony w system głosowego zapowiadania przystanku. [color="#FF0000"]Obecnie nie produkuje się trolejbusów ani niskowejściowych ani wysokopodłogowych, więc po co te głupie stwierdzenia ?? I dla czego solatis może zabrać ponad 10 pasażerów więcej ??[/color]

Nowością, której nie mają inne lubelskie trolejbusy jest ekran z wyświetlaną informacją o trasie przejazdu i znajdujących się na niej przystankach. [color="#FF0000"]Szkoda z enikt tej nowości nie umył przed wyjazdem na miasto, bo biega po nim HIV. Zresztą i tak przy słonecznym dniu jak wczoraj czy dziś praqktycznie nic na nim nie widać. [/color]

– W przyszłości można będzie wyświetlać informacje o tym, w jakie linie można się przesiąść na danym przystanku – wyjaśnia prezes. W takie wyświetlacze mają być wyposażone wszystkie nowe trolejbusy MPK. – Ale ekrany będą większe. Nie 21-calowe jak ten, ale 30- lub nawet 40-calowe.[color="#FF0000"]Mozna to zamontować w każdym trolejbusie i nie musi być to MAZ. Równie dobrze można zamontować to w autobusach, tylko po co, skoro jest to nieczytelne dla pasażerów ??[/color]

MAZ mieści 76 pasażerów, ma 30 siedzeń.[color="#FF0000"]Niech MPK znajdzie u siebie tego palanta co zamówił taki układ wnętrza poprzednich solarisów. Te pojazdy jak rozplanował ktoś normalny np. ostatnie dwa dla Gdyni, biją MAZa na głowe, acz trzeba przyznać że jak na zamówienie MPK pojazd ma dość przemyślane wnętrze. [/color] Jest też wyposażony w monitoring, a w kabinie kierowcy jest klimatyzacja. [color="#FF0000"]Klimatyzacja kabin kierowcy w trolejbusach jest montowana w Lublinie do 2005 roku. Bez maza posiada ją 5 trolejbusów, w tym dwa zmodernizowane jelcze. Sensacja by była jakby to była klimatyzacja dla pasażerów.[/color]Ma również – sporadycznie wykorzystywaną – pochylnię ułatwiającą wjazd wózkiem.[color="#FF0000"]Którą i tak MPK zlikwiduje podczas remontu, jak to uczyniło w większości niskowejsciowych jelczy 121. I taka pochylnia jest wyposażeniem standartowym !!! produkowanych obecnie nowoczesnych pojazdów komunikacji miejskiej.[/color]

Mechanicy z lubelskiej zajezdni mają już doświadczenie w montażu trolejbusów, wcześniej m.in. złożyli na potrzeby MPK pojazd na bazie nadwozia jelcza.[color="#FF0000"]Doświadcznie mają, tylko z G. nie zrobi się cuda. Zakup mazów jako alternatywa remontów owszem, ale one są o 1/4 mniej pojemne niż obecnie zapchane nieraz do granic możliwości wysłużone Jelcze.[/color]
Proszę opublikować poprawiony tekst, bo to co jest teraz to gra słów z pominięciem istotnych faktów:

Trolejbus powstał na bazie nadwozia białoruskiego autobusu MAZ 203. [color="#FF0000"]Trolejbusy oparte na tych nadwoziach jeżdżą od ponad 3 lat na Białorusi czy też w Rumuni.[/color]Pracownicy MPK uzbroili je w polskie podzespoły. Wóz jest gotowy od dłuższego czasu, ale przed wysłaniem go na regularne kursy z pasażerami MPK musiało postarać się o homologację pojazdu. Wszystkie dokumenty są już w komplecie.[color="#FF0000"]Dwa lat... rozwiń
Avatar
bambosh / 25 kwietnia 2010 o 18:35
A dziś jeździł na linii 155. Fajnie wygląda i fajnie,że jest niskopodłogowy-oby więcej takich!
Zobacz wszystkie komentarze 17

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Pierwsza w regionie wypożyczalnia trójkołowych rowerów. "Sposób na poprawę sprawności"

Pierwsza w regionie wypożyczalnia trójkołowych rowerów. "Sposób na poprawę sprawności" 1 0

Pierwszą na Lubelszczyźnie darmową wypożyczalnię trójkołowych rowerów uruchomiły Warsztaty Terapii Zajęciowej przy parafii pw. Miłosierdzia Bożego w Chełmie. Pięć takich pojazdów przekazała im Fundacja Eco Textil

Główny Inspektorat Transportu Drogowego ogłasza nabór. Można znaleźć pracę

Główny Inspektorat Transportu Drogowego ogłasza nabór. Można znaleźć pracę 5 8

Główny Inspektorat Transportu Drogowego ogłosił właśnie kolejny nabór pracowników do wydziału w Białej Podlaskiej. Do końca tego roku ma tu pracować 120 osób.

Sześć osób rannych w wypadku pod Lublinem. Droga krajowa nr 19 zablokowana

Sześć osób rannych w wypadku pod Lublinem. Droga krajowa nr 19 zablokowana 17 0

Sześć osób ucierpiało w wypadku w podlubelskich Trojaczkowicach na drodze krajowej nr 19.

Polonia Piła - Speed Car Motor Lublin 41:49 [ZAPIS RELACJI NA ŻYWO]

Polonia Piła - Speed Car Motor Lublin 41:49 [ZAPIS RELACJI NA ŻYWO] 10 0

Lubelscy żużlowcy w niedzielę o godzinie 14:40 powalczą o obronę pozycji lidera Nice 1 Ligi Żużlowej w Pile przeciwko tamtejszej Polonii. Zapraszamy do śledzenia relacji na żywo

Pierwsza Komunia Święta w Parafii pw. Świętego Mikołaja (dużo zdjęć)
galeria

Pierwsza Komunia Święta w Parafii pw. Świętego Mikołaja (dużo zdjęć) 5 1

Do Pierwszej Komunii Świętej przystąpiły dzieci z Parafii pw. Świętego Mikołaja przy ulicy Słowikowskiego w Lublinie. Byliśmy na miejscu.

Lublin: Małe dziecko wypadło z trzeciego piętra

Lublin: Małe dziecko wypadło z trzeciego piętra 29 0

Półtoraroczne dziecko wypadło z trzeciego piętra bloku przy ulicy Górnej w Lublinie.

47-latek zginął w wypadku, drugi z mężczyzn był pijany. Kto kierował BMW?

47-latek zginął w wypadku, drugi z mężczyzn był pijany. Kto kierował BMW? 5 5

Tragiczny wypadek w Siennicy Królewskiej Dużej (pow. krasnostawski). Nie żyje 47-letni mężczyzna.

Inspiracje po lubelsku: o związkach i relacjach
30 maja 2018, 19:00

Inspiracje po lubelsku: o związkach i relacjach 1 0

Co Gdzie Kiedy. Centrum Kultury w Lublinie (ul. Peowiaków 12) zaprasza na kolejne spotkanie z cyklu Inspiracje po lubelsku. W środę, 30 maja o godz. 19 odbędzie się spotkanie poświęcone związkom i relacjom.

Zaczęli słabo, ale jest poprawa. Bogdanka odrabia straty po pierwszym kwartale

Zaczęli słabo, ale jest poprawa. Bogdanka odrabia straty po pierwszym kwartale 0 0

Niezbyt dobrze zaczął się ten rok dla Bogdanki. W pierwszym kwartale przychody spadły o 14,3 proc., do 398,7 mln zł z 465,2 mln zł przed rokiem. Kopalnia na czysto zarobiła w tym okresie 23,2 mln zł.

Innymi Słowy Impro w Amnesii
30 maja 2018, 20:00

Innymi Słowy Impro w Amnesii 1 0

Co Gdzie Kiedy. 30 maja o godz. 20 w klubie Amnesia (al. Racławickie 6) wystąpi formacja Innymi Słowy. Artyści zaprezentują improwizowane szorty sceniczne.

Wydadzą ponad 2 miliony na przebudowę tej drogi. "Czy to prawda, że mieszka tam radny?"

Wydadzą ponad 2 miliony na przebudowę tej drogi. "Czy to prawda, że mieszka tam radny?" 17 6

Nieco ponad 2 miliony złotych zgodzili się przeznaczyć miejscy radni na budowę ul. Sosnowej. Ponieważ inwestycja nie była wcześniej wpisana do budżetu pieniądze zostały przesunięte z puli przeznaczonej na budowę basenów. Wybór akurat tej ulicy nie dla wszystkich jest jasny

Chciał wyprzedzić motocyklistę, ale go potrącił. 30-latek zmarł w szpitalu

Chciał wyprzedzić motocyklistę, ale go potrącił. 30-latek zmarł w szpitalu 30 2

Nie żyje 30-letni motocyklista potrącony przez busa w miejscowości Sumin (pow. tomaszowski).

Bal w Szkole Podstawowej nr 5 im. Króla Władysława Łokietka (dużo zdjęć)
galeria

Bal w Szkole Podstawowej nr 5 im. Króla Władysława Łokietka (dużo zdjęć) 5 8

Uczniowie gimnazjum przy Szkole Podstawowej nr 5 im. Króla Władysława Łokietka w Lublinie bawili się na uroczystym Balu. Zobaczcie naszą galerię zdjęć.

Ojcowie niepodległej. Wojciech Korfanty, czyli "rogata dusza"

Ojcowie niepodległej. Wojciech Korfanty, czyli "rogata dusza" 0 1

„Człowiek - legenda, który przyprowadził Śląsk do Polski, a potem został przez Polskę zdeptany”.

Pierwsza Komunia Święta w Parafii św. Andrzeja Boboli (dużo zdjęć)
galeria

Pierwsza Komunia Święta w Parafii św. Andrzeja Boboli (dużo zdjęć) 18 4

Do Pierwszej Komunii Świętej przystąpiły dzieci z Parafii pw. Świętego Andrzeja Boboli w Lublinie. Towarzyszyliśmy im w tej uroczystej chwili.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium
Uwaga czytelniku!
Nie teraz Przeczytaj i wyraź zgodę

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.