środa, 13 grudnia 2017 r.

Lublin

Miasto chce budować nowy dworzec w Lublinie za 371 mln zł

  Edytuj ten wpis
Dodano: 27 lutego 2013, 20:14

Dworzec miałby powstać w rejonie ul. Gazowej, Dworcowej i Młyńskiej (Maciej Kaczanowski)
Dworzec miałby powstać w rejonie ul. Gazowej, Dworcowej i Młyńskiej (Maciej Kaczanowski)

Dziś miejscy radni zdecydują, czy pozwolą prezydentowi miasta kupić grunt pod nowy dworzec autobusowy. Mają głosować w ciemno, nie znając ceny transakcji.

Dworzec miałby powstać w rejonie ul. Gazowej, Dworcowej i Młyńskiej. Ratusz już rozpoczął formalne przygotowania wszczynając tzw. procedurę lokalizacyjną. W dokumentach mowa jest o "zintegrowanym, wielofunkcyjnym dworcu metropolitalnym”.

Budynki zajęłyby 6,7 tys. mkw. działki, a ich kubatura przekraczałaby 100 tys. m3. Dworzec ma mieć trzy kondygnacje nadziemne i jedną podziemną. Uzupełniałyby go punkty handlowe do 1000 mkw., co wyklucza duże markety.

– Mówimy też o nowej pętli autobusowej i trolejbusowej, parkingach i zadaszonych przejściach – mówi Beata Krzyżanowska, rzecznik prezydenta. – Na Podzamczu zostałby tylko punkt przesiadkowy.

Wcześniej miasto musi jednak pozyskać grunt na ten cel. Radni mają dziś głosować nad dwoma projektami w tej sprawie. Jeden zezwoli prezydentowi odkupić prawo własności gruntów od Skarbu Państwa za symboliczną złotówkę. Drugi da mu upoważnienie do odkupienia od samorządu województwa prawa wieczystego użytkowania gruntów. Tyle że prezydent prosząc o taką zgodę nie podaje kwoty, którą miasto musiałoby zapłacić marszałkowi województwa.

– Taka musi być kolejność – tłumaczy Krzyżanowska. – Dopiero po uzyskaniu zgody radnych na zakup, będziemy mogli zlecać opracowanie operatów szacunkowych określających wartość tych działek.

Dopóki nie będzie szacunku, nie ruszą też negocjacje z marszałkiem. – My już zaproponowaliśmy miastu kupno, podaliśmy też cenę. Teraz czekamy na ruch prezydenta. Liczymy, że powstanie operat i usłyszymy propozycję ceny – mówi Beata Górka, rzecznik Urzędu Marszałkowskiego. I dodaje:
Cieszymy się z tej uchwały intencyjnej, bo oznacza to, że miasto jest zainteresowane nieruchomością.

Prawo użytkowania wieczystego gruntów należy obecnie do spółki PKS Wschód, która jest własnością samorządu województwa. PKS jest w fatalnej kondycji. Potrzebuje pieniędzy za tereny przy ul. Dworcowej, by dokończyć reformę firmy. Gdy ostatni PKS Wschód szukał kupca na te grunty, cenę wywoławczą ustalił na 2,6 mln zł. Do przetargu nie stanął nikt. Z zaproszenia nie skorzystało również miasto.
  Edytuj ten wpis
Czytaj więcej o:
Pre
LBL
S Y L W E S T E R
(16) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Pre
Pre (28 lutego 2013 o 19:00) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Ciekawe?! ciekawe !!!! Trzeba otrzymać zgodę na zakup ale za ile złotówek to już się nie wolno wychylić ! Przecież będą to publiczne pieniądze więc jakim prawem trzyma się w tajemnicy kwotę transakcji ?!!!
A może chodzi o to, że kwota się zmieni bo np. ciotka i wujek wraz z resztą bratanków też będą chcieli "prowizję" od czegoś tam, bo zrobią coś tam coś tam a w imię .... pokropek też zrobić trzeba !!!
Rozwiń
LBL
LBL (28 lutego 2013 o 16:59) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Tak wręcz wyglądem straszy dworzec w Biłgoraju.
Rozwiń
S Y L W E S T E R
S Y L W E S T E R (28 lutego 2013 o 16:34) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
----------------------PARANOJA ! SPOPSÓB NA ZABLOKOWANIE TAMTEJ DZIELNICY !----------------- Chociaż Radni (PIS-u") niech nie wspierają tego DURNEGO pomysłu !. Podajcie nazwiska "pomysło dawców" a ja już obstawiam, że to element prowincjonalny (!). Takie łączenia Dworców są stosowane w miasteczkach powiatowych . Wszystkie umysły na całym świecie które myślą budują wszelkie Dworce na przedmieściach miast ABY AUTOBUSY NIE UTRUDNIAŁY KOMUNIKACJI MIEJSKIEJ !. A w tym wypadku, nikt nie myśli , że tamten region będzie całkowicie przez autobusy ZABLOKOWANY..,. tylko idzie o to aby wesprzeć "kolesi" z PKS Wschód którzy mają kłopoty ze sprzedażą tych terenów po Dworcu i pod... przyszły "dworzec" . Sama trudność sprzedaży tego terenu już powinna RADNYM zasygnalizować, że to kiepska "inwestycja" która niczego nie rozwiązuje a przeciwnie...komplikuje !. Czy wiecie, co będzie się dziać gdy autobusy ze wszystkich stron Lublina zjadą pod Dworzec z Pasażerami ?. Zeby tam mógł stanąć Dworzec PKS , to miasto, czyli My Mieszkańcy Lublina , Musimy wyłożyć z pół miliarda euro aby tam wybudować przejścia podziemne na Dworzec PKP i do przystanków MPK oraz przystanku TAXI (!). Tylko podziemiami można rozwiązać poruszanie się pieszych. Ale to będzie Nas kosztować najmniej pół miliarda euro . Ciągle nie można zrozumieć, dlaczego ten uparty Prezydent Zuk pcha miasto w komplikacje ? . W tamtym Regionie już Prezydent wyzwolił swojego "kolesia" od bezużytecznego BAGNA po cukrowni i kupił te BAGNO za Nasze pieniądze a dał ...10 milionów za BAGNO po cukrowni na którym to BAGNIE ten sam Prezydent Zuk chce stawiać stadion "kurnik" na BAGNIE za... 140 milionów (sic?). Teraz znów Prezydent chce wspierać "kolesi" z urzędu wojewódzkiego do którego podlega PKS Wschód i wyzwolić Ich z kłopotliwego terenu byłego Dworca PKS Wschód a właściwie nie Dworca a Przystanku PKS Wschód . To My Mieszkańcy Lublina mamy z Podatków płacić 371 milionów za "Dworzec" który zablokuje tamtą część Lublina (?) . Powtrzymajcie tego nierozumnego Prezydenta "szkodnika" z (PO). Ten "Prezydent" chociaż z prowincji to już zapomniał tłumy wsiadających do autobusów Pasażerów, tłumy wysiadających i tłumy stojących do kas biletowych !. A jeszcze gdy z pod lubelskich wsi będą Gospodynie zjeżdzać na handel do Lublina to już będzie naturalny HORROR (sic?). Dworce Autobusowe i Busowe poza Lublin na peryferie z których będzie komunikacja MPK i TAXI a Lublin odżyje !. Te targowisko przy Dwo rcowej i Dworzec na Podzamczu zostawia właśnie Prezydent aby handlarki miały blisko do autobusu . Jestem za zdrową żywnością ze wsi ale czy aż za setki milionów ? Chyba gruba przesada ! .
Rozwiń
Bartek
Bartek (28 lutego 2013 o 14:09) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
To jest najlepsze rozwiązanie. Dla tych, którzy nie więdzą - plany na najbliższe lata UM:[list]
[*]Trasa zielona będzie przedłużona do al. Kraśnickiej - da to dobre połączenie z Czubami i Węglinem i wylot na Kraśnik,
[*]Zostanie zbudowana/przebudowana droga Głęboka, Muzyczna zostanie połączona z Trasą zieloną - da to dobry dojazd do zachodnich dzielnic Lublina, centrum i wylot na Warszawę,
[*]Dzięki trasie zielonę łatwy wyjazd będzie w kierunku północnym i na Lubartów,
[*]W tym roku mma zostać przebudowana Łęczyńska co ułatwi wyjazd na wschód, Zamość, Chełm, Łęczną.
[/list]
Przebudowa tej części miasta sprawi, że powstaną tam nowe miejsca pracy (usługi, handel) oraz zostanie zintegrowany system komunikacji metropolitalnej.
Rozwiń
~~Lubelak
~~Lubelak (28 lutego 2013 o 12:50) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
A co z dojazdem do tego dworca ?
W tamtym rejonie już teraz z każdej strony są korki.
Jak jeszcze autobusy tam wpakują to wszystko stanie
Ciekawe czy i tym pomyśleli superplaniści z UM Lublin !!!
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (16)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!