środa, 23 sierpnia 2017 r.

Lublin

Miasto chce wyznaczyć buspasy na al. Kraśnickiej. I nie tylko tutaj

Dodano: 1 września 2016, 20:02
Autor: Dominik Smaga

Miasto chce wyznaczyć na obu jezdniach al. Kraśnickiej pas ruchu zarezerwowany dla pojazdów komunikacji miejskiej. Taki pomysł zapisany jest w dokumencie, który prezydent skierował do Rady Miasta. Buspasy planowane są także na wielu innych ulicach

Wydzielone pasy ruchu dla komunikacji miejskiej są w Lublinie rzadkością. Jeżeli już występują, to w szczątkowej formie, jak choćby na jednym z rond na Czubach, albo w rejonie Bramy Krakowskiej. Miasto ma jednak pomysł na kolejne.

Najszybciej powstaną te w ciągu budowanej już ul. Muzycznej, która powinna być gotowa najpóźniej w maju przyszłego roku. Następne mają być wyznaczone przy okazji przebudowy Al. Racławickich.

– Czekamy na dokumentację i pozwolenia, jeśli je będziemy mieli, przebudowę zaczniemy w przyszłym roku – zapowiada Krzysztof Żuk, prezydent Lublina. Oprócz Al. Racławickich, w ramach tej samej inwestycji, takie pasy ruchu wydzielone mają być też na ul. Lipowej.

Do połowy grudnia powinien być za to gotowy projekt wyznaczenia „korytarza” dla komunikacji miejskiej w ciągu ul. Fabrycznej i Drogi Męczenników Majdanka aż do skrzyżowania z Grabskiego, a także na ul. Lubelskiego Lipca ’80. Projektant został przez miasto wybrany i już pracuje nad dokumentacją.

Wykaz ulic, na których planowane są pasy zarezerwowane dla komunikacji publicznej jest o wiele dłuższy. Można go odnaleźć w tabeli, która właśnie trafiła do rąk miejskich radnych. Widnieje tu również al. Kraśnicka, na której buspasy miałyby powstać między rondem Honorowych Krwiodawców a skrzyżowaniem z ul. Roztocze. To długi odcinek, mierzący 3 kilometry (na zdjęciu)

Jak miałoby to wyglądać na al. Kraśnickiej? Zarząd Transportu Miejskiego, który firmuje przesłany radnym projekt, spytaliśmy, czy urządzenie buspasa wiązałoby się z poszerzeniem jezdni. Okazuje się, że nie.

– Buspas planowany jest po obu stronach, w ramach istniejącej szerokości ulicy – wyjaśnia Justyna Góźdź z ZTM. Tym samym z dwóch pasów „zwykłym” kierowcom pozostałby tu tylko jeden.

We wspomnianej tabeli zmiany na al. Kraśnickiej zostały oznaczone jako „projekt rezerwowy”. Co to oznacza? – Projekty rezerwowe będę realizowane po uzyskaniu środków na ich sfinansowanie – tłumaczy Góźdź. Dlatego zwolennicy buspasów na al. Kraśnickiej mogą teraz trzymać kciuki za to, by pieniądze się znalazły, zaś przeciwnicy za to, by tych pieniędzy nie było. Jako projekty rezerwowe wpisane są również buspasy w Nadbystrzyckiej, Głębokiej, Lwowskiej, w ciągu al. Piłsudskiego i Al. Zygmuntowskich oraz na al. Piłsudskiego od rozwidlenia dróg do pl. Bychawskiego.

Użytkownik niezarejestrowany
MJ
mj
(124) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Gość
Gość (4 listopada 2016 o 14:11) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Czy jaśnie nam panujący prezydent ZUK mógłby swoich urzędników od miejskich dróg, transportu, inżynierii ruchu wysyłać od czasu do czasu na studyjne warsztaty do innych normalniejszych miast, aby naocznie zobaczyli i przekonali się jak to powinno działać. Może wtedy byłaby jakaś szansa na sensowne zmiany na lubelskich ulicach.
Rozwiń
MJ
MJ (13 października 2016 o 18:07) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Ja jestem również kierowcą, który coraz częściej do centrum idzie pieszo (3,5 km w jedną strone czyli w sumie 7km) lub jedzie rowerem, właśnie dlatego ,ze korki i płatne parkingi. Myslę ze coraz więcej osób będzie dokonywało takiej zmiany, a i o kondycje łatwiej zadbac, Prawie same plusy bo minusem jest doświadczanie zatłoczenia miasta , panoszenia się kierowców parkujących tam gdzie nie powinni, obserwowania korków i związanego z nimi smrodu spalin, który jesze 2,3 lata temu nie był tak bardzo odczuwalny. Minusem, jak na razie jest też ogromny niedobór dróg dla rowerów. POLityka zmierzająca do wyeliminowania częsci samochodów z miasta jest jedyną właściwą.
Rozwiń
mj
mj (13 października 2016 o 17:53) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Tak ,bus-pasy, Tak ścieżki rowerowe. TYLKO TROSZKE SZYBCIEJ NIECH SIE TO DZIEJE
Rozwiń
malkontent
malkontent (6 września 2016 o 10:24) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Cały nowy Lublin był budowany w okresie tzw.hasła "Każdy Kłos Na Wagę Złota" stąd wąskie arterie,teraz nie da się porozpychać ulic w bok  bo przeszkodzą bloki.Poszerzcie arterie na starówce? jak w którą stronę.Kombinacja z bus -pasami spowoduje to co zrobiono ze ścieżkami rowerowymi na ulicach, JEDEN sł/jeden rower na 100 samochodów/ ,ale ulicy  ubyło,to samo będzie z pasami dla autobusów ,jeden autobus na 15 minut a pas się "grzeje".
Rozwiń
Gość
Gość (6 września 2016 o 09:21) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Nie porownujcie Lbn do innych miast na zachodzie polski bo to nie porozumienie. Wszedzie gdzie sa BUS-PASy jest mijinum po dwa pasy w jedna stronę! !!!! Miszkam na czubach i wiem co sie dzieje na JPII zArmii krajowej buspasem ktory korkuje rondo. Super buspas z ktorego w ciagu DOBY korzysta mpk okolo 100razy !!!!!!!! Taaa zrobia z krasnickiej jeden pas jak na osiedlowych, Jaki baran o lobbuje!?!
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (124)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!