niedziela, 22 października 2017 r.

Lublin

Miasto do Hiszpanów: Albo zabierzecie, albo to rozkręcimy

  Edytuj ten wpis
Dodano: 12 listopada 2014, 21:45
Autor: Dominik Smaga

Do 15 listopada miasto dało czas hiszpańskiej firmie ACISA na zdemontowanie dostarczonego przez nią wyposażenia Centrum Sterowania Ruchem, które ma być uruchomione przy ul. Lipowej w budynku po Komisariacie IV Policji.

- Jeżeli Hiszpanie tego nie zabiorą do 15 listopada, to przy udziale rzeczoznawcy sami przeprowadzimy demontaż i złożymy sprzęt w magazynie - zapowiada Kazimierz Pidek, dyrektor Zarządu Dróg i Mostów.

Przypomnijmy, że wywiezienia komputerów mających kierować ruchem na blisko połowie lubelskich skrzyżowań miasto zażądało od Hiszpanów 22 października. Jako powód urzędnicy podali to, że "sprzęt jest niekompletny, brak odpowiednich licencji oprogramowania zainstalowanych na komputerach oraz gwarancji”. Dostarczony sprzęt nie zgadzał się z tym, co było na fakturze, a ceny - jak wykazało miasto - zostały zawyżone, np. komputer wart 3,5 tys. zł Hiszpanie wycenili na 19,2 tys. złotych.

Wspomniane rozbieżności wyszły na jaw podczas inwentaryzacji wykonanych prac prowadzonej w ramach "rozwodu” miasta z ACISĄ. Miasto na początku października b.r. rozwiązało opiewającą na 24 miliony złotych umowę z ACISĄ na zaprojektowanie i budowę inteligentnego systemu zarządzania ruchem. Choć umowa była zawarta w grudniu 2011 r., to od tej pory Hiszpanie zdołali wykonać zaledwie 5 proc. zlecenia, podczas gdy termin na ukończenie całości wyznaczony był na połowę grudnia 2014 r.

Po zerwaniu umowy miasto ogłosiło już nowy przetarg wyznaczając termin realizacji zlecenia na połowę grudnia przyszłego roku. Do tego czasu w inteligentną sieć spięta ma być co druga sygnalizacja w mieście, a system ma automatycznie dopasowywać długość zielonego sygnału na poszczególnych skrzyżowaniach do sytuacji na drogach. Spóźnione autobusy i trolejbusy będą mieć przywileje na skrzyżowaniach.

Mowa jest też o montażu tablic wyświetlających informacje o utrudnieniach i zalecanych trasach, którymi da się pojechać szybciej.
  Edytuj ten wpis
Czytaj więcej o: Lublin drogi
lutek
Lutek
borys
(8) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

lutek
lutek (13 listopada 2014 o 14:06) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Do jOOj,Zapisz się do TR-startuj na "posioła"-mój głos masz "zapewniony"

Rozwiń
Lutek
Lutek (13 listopada 2014 o 13:59) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Pragnę przypomnieć,że jeszcze za byłej komuny w Lublinie funkcjonował system przejazdu przez Lublin (wschód-zachód-wschód) bez zatrzymania z podawaniem szybkości przejazdu do następnego skrzyżowania.Gwarantowało to przejazd bez zatrzymywania się,bez postojów.Gdzie to się podziało dzisiaj po ok.30-latach?.Dzisiaj sugerują nie którzy,że tylko wiadukty,tunele mogą rozwiązać sprawy sprawnej komunikacji.Myślę,że są tańsze rozwiązania.Mamy już XXI wiek.

Pozdrawiam wszystkich pamiętających rewolucyjne na owe czasy rozwiązanie.

Rozwiń
borys
borys (13 listopada 2014 o 09:50) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Tyle razy na forum mówiłem, że miastu potrzeba kilku wiaduktów i kilku tuneli i nie będzie potrzeby "sterowania" ruchem! Ten cudowny system miał spowodować "płynność" ruchu ale ilość czasu na na przejechanie miasta będzie taki sam, cudu nie będzie! A teraz wydane kilka milionów, miało być pięknie a wyszło tak jak zwykle i dalej będziemy się "przedzierać" przez miasto.

I tu się mylisz. Nawet jeśli wszystkie arterie udrożnisz do takiego stopnia, że nie trzeba się będzie zatrzymywać na skrzyżowaniach, to korki będą się tworzyć w centrum miasta i na uliczkach osiedlowych, bo ciężko się będzie na taką arterię dostać kiedy ruch na nich będzie ciągły.

Musiałbyś większość skrzyżowań w mieście przerobić na wielopoziomowe tak aby włączanie się do ruchu było szybkie i bezpieczne (koszt wielomiliardowy :)

Rozwiń
Mc
Mc (13 listopada 2014 o 09:16) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Jak chcesz mieć odliczanie w instalacji z adaptacyjnym cyklem świateł? Odliczanie ma sens tam, gdzie z góry wiadomo na jak długo zapali się dany sygnał. W planowanej instalacji system może na przykład "przytrzymać" zielone dla spóźnionego autobusu KM. Wszelkie odliczanie w takim wypadku szlag trafia.

Rozwiń
Świetlik
Świetlik (13 listopada 2014 o 08:38) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Czy przewidziano przy okazji instalację wyświetlaczy odliczania czasu świecenia zielonego światła, albo mrugającego przed zmianą (jak na przejściach)?

Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (8)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!