Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

8 czerwca 2011 r.
11:52
Edytuj ten wpis

Microsoft dziękuje lubelskim policjantom za walkę z piractwem

0 18 A A
Microsoft o pirackim oprogramowaniu (Jacek Świerczyński)
Microsoft o pirackim oprogramowaniu (Jacek Świerczyński)

Czternaście dysków twardych oraz cztery komputery z nielegalnym oprogramowaniem zabezpieczyli policjanci w trakcie nalotu na firmy działające w Lublinie i Lubartowie. Wartość pirackich programów oszacowano na prawie 150 tysięcy złotych. Sprawą zainteresował się polski oddział firmy Microsoft.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
- Coraz częstsze, skuteczne akcje policji, takie jak ostatnia przeprowadzona przez funkcjonariuszy z Wydziału dw. z Przestępczością Gospodarczą KWP w Lublinie, są dowodem na to, że piractwo komputerowe nie jest już w Polsce procederem bezkarnym – mówi Krzysztof Janiszewski, specjalista do spraw ochrony własności intelektualnej firmy Microsoft.

W Lubartowie, w firmie, która działała jako sklep internetowy, policjanci zabezpieczyli 4 dyski oraz komputer przenośny.

W Lublinie w jednej z firm handlowych policja znalazła trzy komputery z nielegalnymi kopiami programów komputerowych (biurowych, graficznych i innych).

- Po wstępnej analizie biegli oszacowali wartość rynkową w przypadku legalnego obrotu programami na około 150 tys. złotych – informuje Renata Laszczka-Rusek z KWP w Lublinie.

- Akcja policji to potwierdzenie, że korzystanie przez firmy z nielegalnego oprogramowania to wciąż bardzo częsta praktyka w Polsce – stwierdza Bartłomiej Witucki, rzecznik Business Software Alliance w Polsce. BSA, to branżowa organizacja non-profit reprezentująca producentów oprogramowania i sprzętu komputerowego.

Witucki dodaje, że dzięki coraz liczniejszym kampaniom społecznym zwiększa się ilość zgłoszeń tego typu przestępstw.

Microsoft wyjaśnia, że korzystanie z pirackich programów to łamanie prawa.

- Korzystanie z pirackiego oprogramowania jest również nieuczciwe w stosunku do innych przedsiębiorstw, które działają fair, przestrzegając praw autorskich, lecz w związku z tym oferując droższe produkty – przestrzega Krzysztof Janiszewski z Microsoft.

Od połowy maja do połowy czerwca 2011 r. anty-piracki spot BSA jest emitowany w głównych telewizyjnych stacjach informacyjnych: TVN24, Polsat News oraz TVP INFO. Na potrzeby kampanii BSA uruchomiło także infolinię pod numerem 801 480 000, za pośrednictwem której można zgłaszać przypadki piractwa w firmach.

Czy korzystacie z nielegalnego oprogramowania? Zapraszamy do dyskusji i wzięcia udziału w anonimowej sondzie na naszej stronie


Komentarze 18

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Kierowca Bombowca / 22 września 2011 o 15:06
[quote name='Luceq' timestamp='1316689738' post='538028']
a jaki to system za taką kasę to chętnie kupię
[/quote]

Win 7 HP 64bit... jak Dolar dołował, to w pewnym momencie, tuż po premierze, kosztował nieco ponad 250 zeta (musiałbym faktury poszukać, kupiłem w Vico w dzień premiery). Teraz ponad 300 (zdaje się, że niecałe 400 za HP i niecałe 600 za Pro).

Upgrade z XP/Visty kosztuje jeszcze taniej.

Mowa rzecz jasna o wersji OEM.
Avatar
Luceq / 22 września 2011 o 13:08
[quote name='Mirek z Lublina' timestamp='1307538078' post='487180']
nie stać go na legalny system za 300 zł.
[/quote]

a jaki to system za taką kasę to chętnie kupię
Avatar
Qn / 22 września 2011 o 13:02
[quote name='CodeZero' timestamp='1307553345' post='487274']
Idź ty z tym Linuxem...
Żeby odpalić lub zrestartować kartę sieciową, trzeba wpisać xx komend. Albo, żeby przeinstalować sterowniki, trzeba wpisać xxx komend. Poza tym na Linuxa jest może z 5% programów.

Windows jest najlepszy. to jego strata. Niech się męczy.
[/quote]

Widać masz sporą wiedzę na temat Linuxa, z językiem polskim też nie najlepiej....
Avatar
jon / 8 czerwca 2011 o 21:56
bandytów łapać - a nie wysługiwać się amerykańskim kapitalistom !
Avatar
CodeZero / 8 czerwca 2011 o 19:15
[quote name='drzwi' timestamp='1307534226' post='487145']
nie chodzi o to czy kogos stac czy nie, windows jest po prostu niewart tych pieniędzy. Linuks jest bardzo dobrym rozwiązaniem (np. odpada walka z wirusami, trojanami i robactewm) no i jest za FREE.

Niestety w niektórych wypadkach nie ma wyjścia (np. brak wersji programu dla linuxa) i trzeba uprzykrzać sobie życie windosem.
[/quote]

Idź ty z tym Linuxem...
Żeby odpalić lub zrestartować kartę sieciową, trzeba wpisać xx komend. Albo, żeby przeinstalować sterowniki, trzeba wpisać xxx komend. Poza tym na Linuxa jest może z 5% programów.

Windows jest najlepszy. Jak ktoś narzeka, że lepszy Linux to jego strata. Niech się męczy.
[quote name='drzwi' timestamp='1307534226' post='487145']
nie chodzi o to czy kogos stac czy nie, windows jest po prostu niewart tych pieniędzy. Linuks jest bardzo dobrym rozwiązaniem (np. odpada walka z wirusami, trojanami i robactewm) no i jest za FREE.

Niestety w niektórych wypadkach nie ma wyjścia (np. brak wersji programu dla linuxa) i trzeba uprzykrzać sobie życie windosem.
[/quote]

Idź ty z tym Linuxem...
Żeby odpalić lub zrestartować kartę sieciową, trzeba wpisać xx ... rozwiń
Avatar
Gość / 8 czerwca 2011 o 18:28
Przypomnijcie sobie ile kosztowało oprogramowanie kilkanaście lat temu .... Windowsy, Wordy, corele, Photo Shopy itp. .... tysiące PLN, (powyżej 1 tys PLN na pewno).

Tylko dzięki piractwu ceny spadły (chociaż i tak jest drogo).
Poza tym dzięki piractwu oprogramowania miliony polskich uczniów i studentów wyedukowało się.
Avatar
joseph / 8 czerwca 2011 o 17:29
[quote name='antek' timestamp='1307537319' post='487175']
Mówisz tak, jakby policja nie płaciła podatków...
[/quote]
a płaci - chyba nie wiesz o czym mówisz - w skrócie wiec:
podatki to płacą ci, co coś wytwarzają. Część dochodu zabiera budżet. Ten budżet finansuje budżetówkę (stąd nazwa), więc taki urzędas dostaje np. 2000 na łapę, a 1000 płaci podatku (przykładowo). Tyle, że ten 1000 jest brany z budżetu i zwracany do budżetu. Jak masz w jednej kieszeni 5 stów, a w drugiej też 5 stów i przełożyłeś stówę z jednej do drugiej, to się wzbogaciłeś?
rozumiesz - nie - tak myslałem
[quote name='antek' timestamp='1307537319' post='487175']
Mówisz tak, jakby policja nie płaciła podatków...
[/quote]
a płaci - chyba nie wiesz o czym mówisz - w skrócie wiec:
podatki to płacą ci, co coś wytwarzają. Część dochodu zabiera budżet. Ten budżet finansuje budżetówkę (stąd nazwa), więc taki urzędas dostaje np. 2000 na łapę, a 1000 płaci podatku (przykładowo). Tyle, że ten 1000 jest brany z budżetu i zwracany do budżetu. Jak masz w jednej kieszeni 5 stów, a w drugiej też 5 stów i przeł... rozwiń
Avatar
Ędward / 8 czerwca 2011 o 16:34
Przynajmniej na początku wyższa konieczność. Jak to mówią pierwszy milon trzeba ukraść. A tak na poważnie. Kradzież to kradzież. Tylko co jest ważniejsze/ to że ktoś do projektu domu używa AUTOCADA za cieżkiet tysiące(poczatkujacy przedsiebioraca) czy jak ci twarz przemalują w bramie albo dom okradna. Komo ma polica szukac klikaczy czy bandziorów.

Nigdy nic nie ukradłaś? Chyba głodna nidgy nie byłaś ?

linuksarzy zachęcam do założenia własnej firmy i spróbawania jej poprowadzenia bez jednego Windowsa. Potem pogadamy heheheheh a dzieci i tak zawsze krzyczą nawet jak nie rozumieją że nie mają racji linux linux linux hheheh.

Ps do dzieci są jeszcze UNIX-y BSD i inne np: Reactos czy solaris. Wiec nie krzyczie bo to smieszy a nie zachęca.
Przynajmniej na początku wyższa konieczność. Jak to mówią pierwszy milon trzeba ukraść. A tak na poważnie. Kradzież to kradzież. Tylko co jest ważniejsze/ to że ktoś do projektu domu używa AUTOCADA za cieżkiet tysiące(poczatkujacy przedsiebioraca) czy jak ci twarz przemalują w bramie albo dom okradna. Komo ma polica szukac klikaczy czy bandziorów.

Nigdy nic nie ukradłaś? Chyba głodna nidgy nie byłaś ?

linuksarzy zachęcam do założenia własnej firmy i spróbawania jej poprowadzenia bez jednego Windowsa. Potem pogadamy... rozwiń
Avatar
kasia / 8 czerwca 2011 o 15:07
[quote name='Ędward' timestamp='1307537998' post='487178']
Mylisz się. To jest tak że stosunek ceny(oprogramowania) do zarobków jest niewspółmniernie duży a to jest głowna przyczyna piractwa. Teraz po twojemu - to jest tak jakbyś miała 20.000 zł i w POlsce mozesz co najwyżej kupic starego mercedesa a w china , stanach czy w azji możewsz miec 16 nowych orginalnych modeli. Cena Windows w Polsce 400 zł (1500zł na reke) w Azji 5 dolarów od firmy Microsoft (bo skala piractwa to 95 %) czyli można- można obniżyć cene. W stanach 100 dolarów tylko że tam mozna 4000$ bedąc głupim trackerem.

Poza tym ceny starszych systemow nie spadają więc czym zachęcać ludzi do kupowania oryginałów? Przy tym jakośc niektóry produków wręcz zachęca do piractwa za MS Viste nawet jak by mi doplacali to bym sie nie skusił.

Jak nie masz pieniedzy to ukrtadniejsz jedzenia. Jak zarabiasz to stać ciebie na chleb. Nikt nie wyda 15.000 zł na AutoCada jak zakłada firmę projetkowa. Wiekszośc ciągnie na piratach i dobrze ich sprawa nie ma sie co dziwic przy takiej sytuacji finasowej w POlsce.

CO do POLICJI to prezenty od firmy MS traktował bym jako łapówki - zakamuflowane ale jednak. co by było jak bym dał pozwolenie biznesmenowi na budowe z godnie z prawem a on mi za to $$$.

Mówmy szczeze to tylko reklama dla MS. Przecież nie tylko ich produkty są kopiowane. Co wiecej sam Ballamer powiedział że pieractwo jest ok dopóki koiują ich produkty. Więc jest to im jak najbardziej na ręke.


POLICJA niech lepij zacznie ganiać wyrostków z piwem w reku , kiboli i reszte menażeri spod sklepów alkoholowy. No ale przeciez to tzeba się namęczyć - i wynieki gorsze no i nie medialne. A KONFISTAKTA trzech dysków w dwóch firmach to jest temat..


CIEKAWY jESTEM KONTROLI W DOMACH POLiCJANTÓW i ile priackiego softu i filmow posiadają.

OBŁUDA I TYLE !!!
[/quote]




Jak zatem nazwiesz proceder posiadania lewego oprogramowania? Wyższa konieczność? Przedsiębiorczość?
[quote name='Ędward' timestamp='1307537998' post='487178']
Mylisz się. To jest tak że stosunek ceny(oprogramowania) do zarobków jest niewspółmniernie duży a to jest głowna przyczyna piractwa. Teraz po twojemu - to jest tak jakbyś miała 20.000 zł i w POlsce mozesz co najwyżej kupic starego mercedesa a w china , stanach czy w azji możewsz miec 16 nowych orginalnych modeli. Cena Windows w Polsce 400 zł (1500zł na reke) w Azji 5 dolarów od firmy Microsoft (bo skala piractwa to 95 %) czyli można- można obniżyć cen... rozwiń
Avatar
Mirek z Lublina / 8 czerwca 2011 o 15:01
Ja tam nie żałuje piratów, prowadzi firmę i nie stać go na legalny system za 300 zł. Większość programów można mieć za free nawet dla użytku komercyjnego. Jak juz nie stac na Windows to można uzyć jednej z dystrybucji linuksa tylko bedzie problem z programami do prowadzenia firmy bo systemy linux maja z 1% rynku czyli żaden.

ps. kila dni tem upojawił się artykuł o tym samym tylko dziennik wyłączył opcje komentowania.
Avatar
Kierowca Bombowca / 22 września 2011 o 15:06
[quote name='Luceq' timestamp='1316689738' post='538028']
a jaki to system za taką kasę to chętnie kupię
[/quote]

Win 7 HP 64bit... jak Dolar dołował, to w pewnym momencie, tuż po premierze, kosztował nieco ponad 250 zeta (musiałbym faktury poszukać, kupiłem w Vico w dzień premiery). Teraz ponad 300 (zdaje się, że niecałe 400 za HP i niecałe 600 za Pro).

Upgrade z XP/Visty kosztuje jeszcze taniej.

Mowa rzecz jasna o wersji OEM.
Avatar
Luceq / 22 września 2011 o 13:08
[quote name='Mirek z Lublina' timestamp='1307538078' post='487180']
nie stać go na legalny system za 300 zł.
[/quote]

a jaki to system za taką kasę to chętnie kupię
Avatar
Qn / 22 września 2011 o 13:02
[quote name='CodeZero' timestamp='1307553345' post='487274']
Idź ty z tym Linuxem...
Żeby odpalić lub zrestartować kartę sieciową, trzeba wpisać xx komend. Albo, żeby przeinstalować sterowniki, trzeba wpisać xxx komend. Poza tym na Linuxa jest może z 5% programów.

Windows jest najlepszy. to jego strata. Niech się męczy.
[/quote]

Widać masz sporą wiedzę na temat Linuxa, z językiem polskim też nie najlepiej....
Avatar
jon / 8 czerwca 2011 o 21:56
bandytów łapać - a nie wysługiwać się amerykańskim kapitalistom !
Avatar
CodeZero / 8 czerwca 2011 o 19:15
[quote name='drzwi' timestamp='1307534226' post='487145']
nie chodzi o to czy kogos stac czy nie, windows jest po prostu niewart tych pieniędzy. Linuks jest bardzo dobrym rozwiązaniem (np. odpada walka z wirusami, trojanami i robactewm) no i jest za FREE.

Niestety w niektórych wypadkach nie ma wyjścia (np. brak wersji programu dla linuxa) i trzeba uprzykrzać sobie życie windosem.
[/quote]

Idź ty z tym Linuxem...
Żeby odpalić lub zrestartować kartę sieciową, trzeba wpisać xx komend. Albo, żeby przeinstalować sterowniki, trzeba wpisać xxx komend. Poza tym na Linuxa jest może z 5% programów.

Windows jest najlepszy. Jak ktoś narzeka, że lepszy Linux to jego strata. Niech się męczy.
[quote name='drzwi' timestamp='1307534226' post='487145']
nie chodzi o to czy kogos stac czy nie, windows jest po prostu niewart tych pieniędzy. Linuks jest bardzo dobrym rozwiązaniem (np. odpada walka z wirusami, trojanami i robactewm) no i jest za FREE.

Niestety w niektórych wypadkach nie ma wyjścia (np. brak wersji programu dla linuxa) i trzeba uprzykrzać sobie życie windosem.
[/quote]

Idź ty z tym Linuxem...
Żeby odpalić lub zrestartować kartę sieciową, trzeba wpisać xx ... rozwiń
Avatar
Gość / 8 czerwca 2011 o 18:28
Przypomnijcie sobie ile kosztowało oprogramowanie kilkanaście lat temu .... Windowsy, Wordy, corele, Photo Shopy itp. .... tysiące PLN, (powyżej 1 tys PLN na pewno).

Tylko dzięki piractwu ceny spadły (chociaż i tak jest drogo).
Poza tym dzięki piractwu oprogramowania miliony polskich uczniów i studentów wyedukowało się.
Avatar
joseph / 8 czerwca 2011 o 17:29
[quote name='antek' timestamp='1307537319' post='487175']
Mówisz tak, jakby policja nie płaciła podatków...
[/quote]
a płaci - chyba nie wiesz o czym mówisz - w skrócie wiec:
podatki to płacą ci, co coś wytwarzają. Część dochodu zabiera budżet. Ten budżet finansuje budżetówkę (stąd nazwa), więc taki urzędas dostaje np. 2000 na łapę, a 1000 płaci podatku (przykładowo). Tyle, że ten 1000 jest brany z budżetu i zwracany do budżetu. Jak masz w jednej kieszeni 5 stów, a w drugiej też 5 stów i przełożyłeś stówę z jednej do drugiej, to się wzbogaciłeś?
rozumiesz - nie - tak myslałem
[quote name='antek' timestamp='1307537319' post='487175']
Mówisz tak, jakby policja nie płaciła podatków...
[/quote]
a płaci - chyba nie wiesz o czym mówisz - w skrócie wiec:
podatki to płacą ci, co coś wytwarzają. Część dochodu zabiera budżet. Ten budżet finansuje budżetówkę (stąd nazwa), więc taki urzędas dostaje np. 2000 na łapę, a 1000 płaci podatku (przykładowo). Tyle, że ten 1000 jest brany z budżetu i zwracany do budżetu. Jak masz w jednej kieszeni 5 stów, a w drugiej też 5 stów i przeł... rozwiń
Avatar
Ędward / 8 czerwca 2011 o 16:34
Przynajmniej na początku wyższa konieczność. Jak to mówią pierwszy milon trzeba ukraść. A tak na poważnie. Kradzież to kradzież. Tylko co jest ważniejsze/ to że ktoś do projektu domu używa AUTOCADA za cieżkiet tysiące(poczatkujacy przedsiebioraca) czy jak ci twarz przemalują w bramie albo dom okradna. Komo ma polica szukac klikaczy czy bandziorów.

Nigdy nic nie ukradłaś? Chyba głodna nidgy nie byłaś ?

linuksarzy zachęcam do założenia własnej firmy i spróbawania jej poprowadzenia bez jednego Windowsa. Potem pogadamy heheheheh a dzieci i tak zawsze krzyczą nawet jak nie rozumieją że nie mają racji linux linux linux hheheh.

Ps do dzieci są jeszcze UNIX-y BSD i inne np: Reactos czy solaris. Wiec nie krzyczie bo to smieszy a nie zachęca.
Przynajmniej na początku wyższa konieczność. Jak to mówią pierwszy milon trzeba ukraść. A tak na poważnie. Kradzież to kradzież. Tylko co jest ważniejsze/ to że ktoś do projektu domu używa AUTOCADA za cieżkiet tysiące(poczatkujacy przedsiebioraca) czy jak ci twarz przemalują w bramie albo dom okradna. Komo ma polica szukac klikaczy czy bandziorów.

Nigdy nic nie ukradłaś? Chyba głodna nidgy nie byłaś ?

linuksarzy zachęcam do założenia własnej firmy i spróbawania jej poprowadzenia bez jednego Windowsa. Potem pogadamy... rozwiń
Avatar
kasia / 8 czerwca 2011 o 15:07
[quote name='Ędward' timestamp='1307537998' post='487178']
Mylisz się. To jest tak że stosunek ceny(oprogramowania) do zarobków jest niewspółmniernie duży a to jest głowna przyczyna piractwa. Teraz po twojemu - to jest tak jakbyś miała 20.000 zł i w POlsce mozesz co najwyżej kupic starego mercedesa a w china , stanach czy w azji możewsz miec 16 nowych orginalnych modeli. Cena Windows w Polsce 400 zł (1500zł na reke) w Azji 5 dolarów od firmy Microsoft (bo skala piractwa to 95 %) czyli można- można obniżyć cene. W stanach 100 dolarów tylko że tam mozna 4000$ bedąc głupim trackerem.

Poza tym ceny starszych systemow nie spadają więc czym zachęcać ludzi do kupowania oryginałów? Przy tym jakośc niektóry produków wręcz zachęca do piractwa za MS Viste nawet jak by mi doplacali to bym sie nie skusił.

Jak nie masz pieniedzy to ukrtadniejsz jedzenia. Jak zarabiasz to stać ciebie na chleb. Nikt nie wyda 15.000 zł na AutoCada jak zakłada firmę projetkowa. Wiekszośc ciągnie na piratach i dobrze ich sprawa nie ma sie co dziwic przy takiej sytuacji finasowej w POlsce.

CO do POLICJI to prezenty od firmy MS traktował bym jako łapówki - zakamuflowane ale jednak. co by było jak bym dał pozwolenie biznesmenowi na budowe z godnie z prawem a on mi za to $$$.

Mówmy szczeze to tylko reklama dla MS. Przecież nie tylko ich produkty są kopiowane. Co wiecej sam Ballamer powiedział że pieractwo jest ok dopóki koiują ich produkty. Więc jest to im jak najbardziej na ręke.


POLICJA niech lepij zacznie ganiać wyrostków z piwem w reku , kiboli i reszte menażeri spod sklepów alkoholowy. No ale przeciez to tzeba się namęczyć - i wynieki gorsze no i nie medialne. A KONFISTAKTA trzech dysków w dwóch firmach to jest temat..


CIEKAWY jESTEM KONTROLI W DOMACH POLiCJANTÓW i ile priackiego softu i filmow posiadają.

OBŁUDA I TYLE !!!
[/quote]




Jak zatem nazwiesz proceder posiadania lewego oprogramowania? Wyższa konieczność? Przedsiębiorczość?
[quote name='Ędward' timestamp='1307537998' post='487178']
Mylisz się. To jest tak że stosunek ceny(oprogramowania) do zarobków jest niewspółmniernie duży a to jest głowna przyczyna piractwa. Teraz po twojemu - to jest tak jakbyś miała 20.000 zł i w POlsce mozesz co najwyżej kupic starego mercedesa a w china , stanach czy w azji możewsz miec 16 nowych orginalnych modeli. Cena Windows w Polsce 400 zł (1500zł na reke) w Azji 5 dolarów od firmy Microsoft (bo skala piractwa to 95 %) czyli można- można obniżyć cen... rozwiń
Avatar
Mirek z Lublina / 8 czerwca 2011 o 15:01
Ja tam nie żałuje piratów, prowadzi firmę i nie stać go na legalny system za 300 zł. Większość programów można mieć za free nawet dla użytku komercyjnego. Jak juz nie stac na Windows to można uzyć jednej z dystrybucji linuksa tylko bedzie problem z programami do prowadzenia firmy bo systemy linux maja z 1% rynku czyli żaden.

ps. kila dni tem upojawił się artykuł o tym samym tylko dziennik wyłączył opcje komentowania.
Zobacz wszystkie komentarze 18

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

W szkole są klasy pływackie, ale basen nie działa. Uczniowie muszą jeździć gdzie indziej

W szkole są klasy pływackie, ale basen nie działa. Uczniowie muszą jeździć gdzie indziej 0 0

W Szkole Podstawowej nr 8 nie udał się nabór do sportowych klas o profilu pływackim. Powód? Już trzeci rok basen przy tej placówce ze względu na fatalny stan techniczny jest nieczynny

16-latek wjechał pod samochód i zginął. Policja szuka świadków

16-latek wjechał pod samochód i zginął. Policja szuka świadków 6 3

Policjanci szukają świadków wypadku do którego doszło 9 maja w Radawcu Małym. 16-letni rowerzysta zderzył się z fordem. Trafił do szpitala. Nie udało się go uratować

Uziemione, ale wciąż piękne. Muzeum Sił Powietrznych w Dęblinie [zdjęcia]
Lubelskie Ekstra
galeria

Uziemione, ale wciąż piękne. Muzeum Sił Powietrznych w Dęblinie [zdjęcia] 29 0

To jedyne takie miejsce w Polsce. Niektórzy wręcz mówią, że w Muzeum Sił Powietrznych w Dęblinie stoi największa flota samolotów wojskowych nad Wisłą. Wprawdzie maszyny są już uziemione, ale wciąż emanują romantyczną magią lotnictwa wojskowego. Warto poznać to miejsce.

Wakacje z kamerą w Chatce Żaka
25 czerwca 2018, 0:00

Wakacje z kamerą w Chatce Żaka 1 0

Co Gdzie Kiedy. Dzieci w wieku szkolnym (od 8 do 16 lat) będą mogły wziąć udział w kreatywnych warsztatach filmowych w Chatce Żaka, które odbędą się w dniach 25-29 czerwca w godz. 8-15.

Puławy: Polskie piosenki symfonicznie przed Marynkami
galeria
film

Puławy: Polskie piosenki symfonicznie przed Marynkami 8 1

Koncert "najpięknieszych polskich piosenek" z okazji setnej rocznicy odzyskania niepodległości w sobotę wieczorem wybrzmiał na dziedzińcu puławskiego Pałacu Marynki. Zaśpiewali Stanisław Soyka, Wiktoria Węgrzyn i Andrzej Lichosyt.

Okradał i przetrzymywał starszych ludzi. Czy pseudoksiądz poniesie karę?
film

Okradał i przetrzymywał starszych ludzi. Czy pseudoksiądz poniesie karę? 1 0

Jego ofiarami byli ludzie starsi, schorowani i bezradni. Pod pozorem niesienia chrześcijańskiej pomocy pozbawiał ich wolności, okradał z dorobku życia. Czy pseudo-ksiądz Marek N. poniesie karę za swoje czyny?

Mecz ostatniej szansy. Polska - Kolumbia 0:2? Rozmowa z Kolumbijczykiem [wideo]
galeria
film

Mecz ostatniej szansy. Polska - Kolumbia 0:2? Rozmowa z Kolumbijczykiem [wideo] 10 3

Dzisiaj mecz Polska - Kolumbia. Zapytaliśmy Juana, rodowitego Kolumbijczyka, który przyjechał do Lublina, m.in. o to jaki wynik obstawia.

Niesamowita historia ukrytego archiwum AK. IPN rozpocznie poszukiwania?

Niesamowita historia ukrytego archiwum AK. IPN rozpocznie poszukiwania? 7 1

„Archiwum to powinno zawierać wszystkie roboty nasze, jak wyroki wykonane, rozkazy, listy członków” – zeznał bezpiece Stanisław Kowalski ps. „Żmijka”.

Budżet obywatelski w Lublinie. Co czwarty pomysł nie przeszedł oceny formalnej

Budżet obywatelski w Lublinie. Co czwarty pomysł nie przeszedł oceny formalnej 13 4

Zakończyło się sprawdzanie projektów zgłoszonych do budżetu obywatelskiego na przyszły rok. Co czwarty pomysł nie przeszedł oceny formalnej, co oznacza, że nie może być poddany pod głosowanie

Polska - Kolumbia. Gdzie oglądać? Transmisja TV i w internecie

Polska - Kolumbia. Gdzie oglądać? Transmisja TV i w internecie 1 1

Reprezentacja Polski zawiodła na całej linii w meczu z Senegalem, ale ciągle może wyjść z grupy. W niedzielę o godz. 20 Biało-Czerwoni zmierzą się w Kazaniu z Kolumbią. Dla obu zespołów to będzie mecz o życie, a kto przegra praktycznie będzie mógł już pakować walizki i żegnać się z mundialem. Transmisję przeprowadzi TVP 1 oraz TVP Sport. W internecie mecz będzie można zobaczyć na stronie sport.tvp.pl

Zgłosił nielegalne składowisko, takiej reakcji urzędników się nie spodziewał
film

Zgłosił nielegalne składowisko, takiej reakcji urzędników się nie spodziewał 23 12

Mieszkaniec Pakości wskazał urzędnikom nielegalne składowisko beczek. Postawa obywatelska dla lokalnych władz okazała się nie lada problemem.

To miasto stawia na ekologię. Solary, kotły na biomasę

To miasto stawia na ekologię. Solary, kotły na biomasę 0 1

Lubartów inwestuje w odnawialne źródła energii. Do końca października w mieście będą 142 instalacje fotowoltaiczne w prywatnych domach. Kończy się też montaż 180 instalacji solarnych i 40 kotłów na biomasę. Stopniowo wymieniane są piece węglowe na ekologiczne kotły

MUNDIAL 2018. Niemcy – Szwecja 2:1 Ucieczka spod topora

MUNDIAL 2018. Niemcy – Szwecja 2:1 Ucieczka spod topora 1 2

Sensacyjne prowadzenie, czerwona karka, gol w ostatnich sekundach. Tak w skrócie można podsumować mecz Niemców ze Szwecją. Obrońcy tytuły wrócili do gry pokonując Szwecję 2:1, a bohaterem meczu został Toni Kross

Ruiny zamku w Krupem w coraz gorszym stanie. Runęła jedna ze ścian

Ruiny zamku w Krupem w coraz gorszym stanie. Runęła jedna ze ścian 2 11

Runął kawałek ściany, prowadzącej na tzw. balkon zakochanych na zamku w Krupem w gminie Krasnystaw.

Mieszka w Tajlandii. Prowadzi firmę w Anglii. "To, co zarabiałem kiedyś w rok, teraz mogę zarobić w miesiąc"
Magazyn

Mieszka w Tajlandii. Prowadzi firmę w Anglii. "To, co zarabiałem kiedyś w rok, teraz mogę zarobić w miesiąc" 1 4

Jestem Polakiem. Mieszkam w Tajlandii. Prowadzę firmę w Anglii. Mam brokera w Singapurze. Mogę być w dowolnym miejscu, do pracy potrzebny mi jest tylko telefon i komputer. To, co zarabiałem kiedyś w rok, teraz mogę zarobić w miesiąc. A jak mnie kiedyś dziecko zapyta, jak wygląda słoń, to go po prostu zabiorę na plażę i pokażę. A nie tylko na obrazku, bo taty nie stać.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.