poniedziałek, 21 sierpnia 2017 r.

Lublin

Miejski autobus dotrze do Świdnika

Dodano: 6 stycznia 2010, 20:02
Autor: (drs)

Jeszcze w tym roku autobusy komunikacji miejskiej z Lublina mają dojeżdżać do Świdnika, a obowiązywać w nich będą te same bilety, co w Lublinie. W przyszłym tygodniu lubelski Zarząd Transportu Miejskiego ma się w tej sprawie spotkać z władzami Świdnika.

– Nie wiadomo, czy kursy wykonywałoby MPK, czy inny przewoźnik działający na nasze zlecenie – mówi Lech Pudło, szef ZTM.

Autobusy miałyby kursować przez Zadębie, bo tu mogłyby wjeżdżać bezpośrednio z Lublina do Świdnika i na odwrót. W przypadku kursów przez Kalinówkę trasa autobusów wiodłaby przez więcej niż dwie gminy i do uruchomienia linii konieczna byłaby zgoda świdnickiego starostwa, które pomysłowi jest przeciwne i blokowało już wcześniejsze próby uruchomienia takich kursów podejmowane przez MPK. Dzięki wytyczeniu trasy przez Zadębie zgoda starostwa nie będzie konieczna.

Trasy nie są znane, wiadomo za to, że mają dojeżdżać do ścisłego centrum. W grę może wchodzić zarówno utworzenie nowej, jak i wydłużenie którejś z istniejących linii.

– Za wcześnie na jakiekolwiek sugestie, bo zaczną żyć własnym życiem – mówi Pudło. Najbliżej do Świdnika dojeżdża teraz na niektórych kursach linia 10, a równie atrakcyjna dla świdniczan może być kończąca bieg przy dawnej odlewni linia 57. – Skoordynowanie ich rozkładów może być ciężkie – przyznaje dyrektor.

By nowe linie ruszyły, porozumienie o ich wspólnym finansowaniu muszą wcześniej zawrzeć władze obu miast.
Czytaj więcej o:
Gość
scrap
~gość~
(15) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Gość
Gość (8 stycznia 2010 o 01:58) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
~gość~ napisał:
Choćby dlatego, że pracują w Lublinie a płacą podatki w Świdniku. Inaczej mówiąc - skoro mamy wspólny rynek pracy, to mamy też wspólne obowiązki związane z rozwojem usług społecznych. Obecny układ - czyli mafia busiarzy pasuje do Bangladeszu. W nowoczesnym świecie rozwija się metropolie i dla obu miast będzie korzystna stopniowa integracja. Na wypadek gdybyś nie zrozumiał o czym mówię (bez urazy, ale z inteligencją u forumowiczów różnie: słyszałeś o Trójmieście? A o Górnośląskim Okręgu Przemysłowym (Katowice itd.) ?A o Zagłebiu Ruhry? Pewnie tak. I te przykłady można mnożyć. Wszędzie tam samorządy lokalne łaczą siły do rozwoju koumunikacji publicznej pomiędzy miastami. Z Sopotu do Gdyni można dojechać do Gdyni tym samym pociągiem, podobnie np. z Bonn do Kolonii. Czy jest jakiś powód, dla którego nie można tego zrobić ze Lublinem i Świdnikiem? No jasne - banda skorumpowanych, zaściankowych kmiotów, którym zależy na utrzymaniu tego chorego układu.


Reasumując - to jest bardzo dobra wiadomość. Busiarzom na pohybel, niech żyje XXI wiek!


Skoro pracują w Lublinie, to ich firmy tam płacą podatek (z grubsza), jeśli tam wydają pieniądze, to spora część VATu jaki płacą idzie do kasy Lublina a jeśli mieszkają w Świdniku to choćby drogi, chodniki buduje, utrzymuje Świdnik. I odzczep się od biednego Bangladeszu.

Ty socjalista jakiś: wspólny rynek pracy, rozwój usług społecznych, na pohybel prywaciarzom itd. Pleciesz bzdury jak mało który i jeszcze innych o to podejrzewasz!
Jakim prawem MOJE pieniądze mają iść na socjalistyczne wymysły (dotacje). Po to walczyliśmy z socjalizmem, by go rozwijać? Małe jest piękne a moloch jak zrobi strajk to wszystko stoi. Jakie jest MPK każdy wie. Państwowe jest nieefektywne z natury (nowe auta dla prezesów MPWiK ostatnio: [url="http://www.dziennikwschodni.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20100104/LUBLIN/491157041"]http://www.dziennikwschodni.pl/apps/pbcs.d...UBLIN/491157041[/url] )
No i dlaczego prywaciarze a i np. Społem ma dopłacać do tego, by ich klienci za ich pieniądze jeździli do konkurencji, przecież to nielogiczne. Co nie znaczy, że nie chcę konkurencji -ale nie chcę by mi w tym "pomagano" (czytaj: domagano się wdzięczności np. w kolejnych wyborach łaskawców, którzy za MOJE pieniądze zrobią coś, co mi jest średnio potrzebne).
P.S. Dlaczego busiarzy nazywasz mafią, masz jakieś info na ten temat? Nie chodzi mi o dowody ale chciałbym wiedzieć, bo może nieświadomie wspieram mafię.
Rozwiń
scrap
scrap (7 stycznia 2010 o 22:55) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
~gość~ napisał:
Choćby dlatego, że pracują w Lublinie a płacą podatki w Świdniku. Inaczej mówiąc - skoro mamy wspólny rynek pracy, to mamy też wspólne obowiązki związane z rozwojem usług społecznych. Obecny układ - czyli mafia busiarzy pasuje do Bangladeszu. W nowoczesnym świecie rozwija się metropolie i dla obu miast będzie korzystna stopniowa integracja. Na wypadek gdybyś nie zrozumiał o czym mówię (bez urazy, ale z inteligencją u forumowiczów różnie: słyszałeś o Trójmieście? A o Górnośląskim Okręgu Przemysłowym (Katowice itd.) ?A o Zagłebiu Ruhry? Pewnie tak. I te przykłady można mnożyć. Wszędzie tam samorządy lokalne łaczą siły do rozwoju koumunikacji publicznej pomiędzy miastami. Z Sopotu do Gdyni można dojechać do Gdyni tym samym pociągiem, podobnie np. z Bonn do Kolonii. Czy jest jakiś powód, dla którego nie można tego zrobić ze Lublinem i Świdnikiem? No jasne - banda skorumpowanych, zaściankowych kmiotów, którym zależy na utrzymaniu tego chorego układu.


Reasumując - to jest bardzo dobra wiadomość. Busiarzom na pohybel, niech żyje XXI wiek!


Popieram w 100%. Żółte busy mogą przecież jeździc dalej, klient ma wolną ręke, wybierze wygodniejsze rozwiązanie.
Dlaczego osoby z wykupionym biletem miesięcznym MPK nie mogą korzystając z tego biletu, jeździć do Świdnika?
Na pohybel kmiotom.
Rozwiń
~gość~
~gość~ (7 stycznia 2010 o 22:43) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Gość napisał:
"By nowe linie ruszyły, porozumienie o ich wspólnym finansowaniu muszą wcześniej zawrzeć władze obu miast"

A to nie jest przekręt? Dlaczego Świdniczanie, ci nie jeżdżący lubelskim MPK, mają do niego dokładać?


Choćby dlatego, że pracują w Lublinie a płacą podatki w Świdniku. Inaczej mówiąc - skoro mamy wspólny rynek pracy, to mamy też wspólne obowiązki związane z rozwojem usług społecznych. Obecny układ - czyli mafia busiarzy pasuje do Bangladeszu. W nowoczesnym świecie rozwija się metropolie i dla obu miast będzie korzystna stopniowa integracja. Na wypadek gdybyś nie zrozumiał o czym mówię (bez urazy, ale z inteligencją u forumowiczów różnie: słyszałeś o Trójmieście? A o Górnośląskim Okręgu Przemysłowym (Katowice itd.) ?A o Zagłebiu Ruhry? Pewnie tak. I te przykłady można mnożyć. Wszędzie tam samorządy lokalne łaczą siły do rozwoju koumunikacji publicznej pomiędzy miastami. Z Sopotu do Gdyni można dojechać do Gdyni tym samym pociągiem, podobnie np. z Bonn do Kolonii. Czy jest jakiś powód, dla którego nie można tego zrobić ze Lublinem i Świdnikiem? No jasne - banda skorumpowanych, zaściankowych kmiotów, którym zależy na utrzymaniu tego chorego układu.


Reasumując - to jest bardzo dobra wiadomość. Busiarzom na pohybel, niech żyje XXI wiek!
Rozwiń
Gązzzo
Gązzzo (7 stycznia 2010 o 18:27) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
To jak byk fotka z lubelskiego MPK.Zresztą ja za kierownicą.
Rozwiń
Andrzej
Andrzej (7 stycznia 2010 o 17:20) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Nie wiem ilu jest miłośników zwiedzania z okien autobusu ? bo kto przy zdrowych zmysłach miejskim autobusem chciał by jechać do innego miasta ,stając na przystankach co 500 metrów. W życiu nie wsiadł bym do takiego autobusu no chyba że ktoś to lubi lub nie wie co z czasem zrobić.
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (15)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!