piątek, 18 sierpnia 2017 r.

Lublin

MIejski rzecznik konsumentów: Trudno umówić się na wizytę. "Będzie lepiej"

Dodano: 9 maja 2012, 19:22
Autor: Dominik Smaga

 (Archiwum)
(Archiwum)

Proszę przyjść 24 maja – to słyszeli wczoraj ci, którzy chcieli umówić się na wizytę u miejskiego rzecznika konsumentów. – To przez trudne warunki pracy – usłyszeliśmy, prosząc o wyjaśnienia. – Do wakacji będzie lepiej – zapewnia Ratusz po naszej interwencji.

Miejski rzecznik konsumentów ma przede wszystkim doradzać mieszkańcom w rozwiązywaniu problemów na styku z różnymi sprzedawcami. To tam można dowiadywać się, w jaki sposób zareklamować rozpadające się buty, jak zwrócić niechciany towar, jak wyegzekwować od sprzedawcy wykonanie zobowiązań wynikających z gwarancji.

Rzecznik konsumentów może podpowiedzieć dalszą drogę postępowania, a w razie potrzeby nawet przyłączać się do toczących się postępowań albo występować w charakterze oskarżyciela publicznego.

– Już przy wstępnej rozmowie konsument uzyskuje niezbędne informacje i wskazówki co do możliwości załatwienia sprawy – czytamy na stronie lubelskiego rzecznika.

Tyle że dostać się na wizytę wcale nie jest łatwo – poskarżył nam się jeden z Czytelników. Sprawdziliśmy to wczoraj. Pracownik biura poinformował nas, że najbliższy wolny termin to 24 maja o godzinie 10, 11 lub 12.

Dlaczego trzeba czekać aż tyle? – Zapotrzebowanie na bezpłatne porady konsumenckie z roku na rok rośnie, dlatego terminy wizyt są takie, a nie inne – wyjaśnia Lidia Baran-Ćwirta, miejski rzecznik konsumentów, która zaznacza, że jest właśnie na "bardzo zaległym” urlopie. Rocznie w jej biurze udzielanych jest 5 tysięcy porad. Przypadają na to trzy osoby i jeden mały pokój w biurowcu przy Filaretów 44.

– Nie sposób, byśmy w tym samym czasie obsługiwali dwie–trzy osoby – mówi Baran-Ćwirta. – Konsumenci, którzy przychodzą do nas, niekoniecznie chcą się dzielić problemami z całym światem, bo czasem są to tematy dla nich krępujące, rozmowom towarzyszą łzy. Gdyby ścigała mnie firma windykacyjna też nie chciałabym tego opowiadać przy innych ludziach.

Nieoficjalnie wiadomo, że nowe lokum dla rzecznika i jego pracowników było obiecane już w zeszłym roku. Ale na razie nic z tego nie wyszło. – Do wakacji biuro przeniesie się do naszego budynku na Wieniawską – zapowiada Katarzyna Mieczkowska-Czerniak, dyrektor Kancelarii Prezydenta. – Będzie mieć do dyspozycji dwa pomieszczenia i to znacznie większe. A jeśli będzie trzeba, zastanowimy się nad wzmocnieniem obsady biura.
Czytaj więcej o:
(0) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Na razie brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

Pozostałe informacje

18-20 sierpnia
komentarze (0)0
polubienia (1)1
17-08-2017

18-20 sierpnia

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!