niedziela, 20 sierpnia 2017 r.

Lublin

Miejskie autobusy dojechały do Świdnika. Jak kupić bilet?

Autor: Dominik Smaga

Od środy MPK Lublin jeździ do Świdnika (Maciej Kaczanowski)
Od środy MPK Lublin jeździ do Świdnika (Maciej Kaczanowski)

W środę po raz pierwszy wydłużoną do Świdnika trasą pojechała lubelska linia 55. Pasażerów było sporo, ale były też problemy z kupnem biletu. Lublin zapewnia, że to problemy przejściowe.

Dla nas to lepiej, że dojeżdżają tu miejskie autobusy. Brakowało nam tego przez lata – mówi Waldemar Kloc, mieszkaniec Świdnika, który pracuje jako kierowca w lubelskim MPK. W środę po południu za kierownicą przegubowca woził pasażerów do Świdnika.

– Ludzie są zadowoleni, pasażerów jest dużo, trasa jest dobra. Tylko w sobotę, gdy będzie dużo handlujących może być trudno zmieścić się na ul. Okulickiego – zastanawia się pan Waldemar. W środę jechaliśmy z nim po godz. 14, czyli jeszcze przed popołudniowym szczytem. Do Świdnika wjechało ok. 50 osób, wyjechało prawie 30. Przy helikopterze autobus nie mógł wjechać w zatokę przystankową, bo zastawiały ją busy prywatnych przewoźników.

Pasażerów nie brakowało od początku dnia. Z porannych kursów korzystało średnio ok. 30 osób. Najwięcej, bo 70 wsiadło w autobus do Lublina o 6.42. Problem w tym, że nie był to przegubowiec, tylko krótki autobus i w Lublinie ciężko było się do niego wcisnąć.

Zarząd Transportu Miejskiego obiecuje poprawę. – Przydział taboru będzie zmieniany odpowiednio do potrzeb – deklaruje Justyna Góźdź z ZTM. Wspomniany kurs ma obsługiwać przegubowiec. – Zobaczymy, czy będzie to możliwe jeszcze w tym tygodniu.

Problem był też ze sprzedażą biletów. Tych okresowych nie dało się kupić z wyprzedzeniem, bo "świdnicki” cennik wszedł w życie dopiero w środę. Tych "kasowanych” nie ma w świdnickich kioskach. Nie ma i nie będzie. – Zgodnie z uchwałą Rady Miasta Lublin bilety jednoprzejazdowe są sprzedawane tylko w automatach, przez kierowców i za pośrednictwem telefonów komórkowych – mówi Góźdź.

W efekcie do kierowców i automatów w autobusach ustawiły się długie kolejki. – Dlatego każdy autobus był opóźniony – donosi pan Marek, nasz Czytelnik. – Zamiast minuty na każdym przystanku stał kilka minut – dodaje. ZTM już zdecydował, że od czwartku w autobusach do Świdnika bilety będą sprzedawać konduktorzy.

Urzędnicy liczą, że boom na bilety jednoprzejazdowe wkrótce się skończy, a pasażerowie wybiorą bardziej opłacalne bilety okresowe. Aby je kupować trzeba mieć specjalną kartę. Jest bezpłatna, czeka się na nią pięć dni. Wniosek o jej wydanie można złożyć na stronie karta.ztm.lublin.eu, a odbiór możliwy jest w kasach ZTM przy al. Kraśnickiej 25 w Lublinie.

Posiadacze karty mogą kodować bilety w czterech punktach w Świdniku (Kosynierów 10, ul. Targowa 9/6, ul. Okulickiego 8j, ul. Niepodległości 29a), a niebawem ma się też pojawić automat stacjonarny.
Czytaj więcej o:
M.F.
azir
Pasażer
(13) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

M.F.
M.F. (3 października 2013 o 09:49) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

no tak,punkt widzenia zależy od punktu siedzenia czyli na czyim garnuszku dzisiaj jesteś, nikt nie patrzy na to że ileś osób zatrudnionych jako np. kierowcy straci pracę,inna sprawa że prywatni przewożnicy przespali swoje pięć minut,powiat wpuścił na trasę bandycką firmę pod tytułem żółtki aferzysty Orłowskiego i to był początek końca prywatnego transportu.Pozyjemy - zobaczymy.....a pan Waldemar poprzednio baaardzo chwalił lokalną firmę Świd -Trans gdzie był zatrudniony.Nie ufajmy za bardzo opiniom innych......

Ja bym tak nie tragizował z tymi zwolnieniami. Jak wykazały niedawne kontrole, to część tych Kierowców była zatrudniona na czarno, a część z nich nie miała nawet uprawnień do przewozu osób, nie mówiąc już o stanie technicznym busów. Panowie przedsiębiorcy-przewoźnicy są sami sobie winni i wcale mi ich nie jest szkoda. Nie inwestowali w tabor, obsługa pasażerów poniżej wszelkiej krytyki, brak rozkładów jazdy, warunki podróży urągające wszelkim normom. Chodziło im tylko o to, żeby wyciągnąć jak najwięcej kasy bez ponoszenia żadnych kosztów. Brawo MPK!!!

Rozwiń
azir
azir (3 października 2013 o 08:10) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

no tak,punkt widzenia zależy od punktu siedzenia czyli na czyim garnuszku dzisiaj jesteś, nikt nie patrzy na to że ileś osób zatrudnionych jako np. kierowcy straci pracę,inna sprawa że prywatni przewożnicy przespali swoje pięć minut,powiat wpuścił na trasę bandycką firmę pod tytułem żółtki aferzysty Orłowskiego i to był początek końca prywatnego transportu.Pozyjemy - zobaczymy.....a pan Waldemar poprzednio baaardzo chwalił lokalną firmę Świd -Trans gdzie był zatrudniony.Nie ufajmy za bardzo opiniom innych......

Rozwiń
Pasażer
Pasażer (3 października 2013 o 07:53) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Nareszcie koniec z tymi okropnymi busami , stare gruchoty , aż strach nimi jeździć , w zimie zimno i ciasno , a w lecie to już lepiej nie mówić. Brawo i jeszcze raz brawo więcej połączeń !!!!!!!!!!! 

Rozwiń
Natalia
Natalia (3 października 2013 o 00:15) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

A ja się pytam kiedy Kalinówka bedzie miała normalny dojazd do Świdnika i Lublina a nie musimy jezdzic tymi starymi rozpadajacymi sie gruchotami(busikami),które jezdza jak chca i o której chcą

Rozwiń
Adam
Adam (2 października 2013 o 23:42) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

A możesz mi powiedzieć po jaką cholerę ten autobus ma jechać na lotnisko? Przywitać się z jednym samolotem dziennie?

zgadzam się, nie ma sensu żeby autobus jeździł na lotnisko pusty, wystarczy że pociąg jeździ z większą liczbą załogi niż pasażerów, autobus będzie miał sens jak będzie powyżej 10 lotów dziennie

Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (13)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!