Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

13 lutego 2018 r.
6:38

Mieszkańcy tej ulicy na Czubach czekają na dojazd autobusów. Potrzeba nowej drogi?

Autor: Zdjęcie autora Dominik Smaga
100 48 A A
(fot. Wojciech Nieśpiałowski)

Choć decyzja w tej sprawie miała być oddana mieszkańcom, Ratusz podjął ją sam. Miejskie autobusy nie pojadą przez ul. Bursztynową. Mieszkańcy jej okolic będą mieć daleko do przystanku, dopóki miasto nie zbuduje nowej drogi. Drogi, której nie każdy tu chce.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować

Ul. Bursztynowa to osiedlowa droga wśród blokowisk na południu Czubów, skąd daleko jest na autobus komunikacji miejskiej. Z okolic sklepu Stokrotka do każdego z przystanków jest około 10 minut pieszo i to żwawym krokiem. Dla młodych i sprawnych osób to tylko uciążliwe, dla starszych prawdziwy problem.
Na rozwiązanie tego problemu są dwa pomysły.

• Jednym z nich jest wybudowanie nowej ulicy wzdłuż torów kolejowych, którą to ulicą mogłyby kursować autobusy.

• Drugi to przystosowanie ul. Bursztynowej do wysłania tu autobusów, dla których dziś jest tu za ciasno. – Układ drogowy ul. Bursztynowej nie spełnia podstawowych parametrów dla uruchomienia komunikacji miejskiej – twierdzi Zarząd Transportu Miejskiego.

Władze miasta otwarcie skłaniają się ku budowie nowej ulicy, chociaż Ratusz jeszcze niedawno zapewniał, że nie skreśla także drugiego wariantu. Wybór miał być powierzony losowo wybranej grupie mieszkańców zwanej panelem obywatelskim. Ostatecznie Ratusz postanowił, że „panel obywatelski” zajmie się sprawą smogu.

Miasto nie robi żadnych przymiarek do przebudowy ul. Bursztynowej.

– Takiego zadania nie ma w budżecie, nie ma takich rozważań – mówi Karol Kieliszek z Urzędu Miasta. Wszystko wskazuje na to, że komunikacja dotrze tu dopiero wtedy, gdy powstanie nowa ulica w dolinie ciągnącej się między blokami os. Widok i Poręba a torami kolejowymi wzdłuż lasu.

– Przy Bursztynowej jest kościół, szkoła, droga jest wąska i komunikacja miejska nie miałaby tu racji bytu. Trudno byłoby zmodernizować drogę, bloki są blisko jezdni i jest dużo miejsc parkingowych przy ulicy – przekonuje Ryszard Czerwieniec, przewodniczący Zarządu Dzielnicy Czuby Południowe. – Trzeba czekać na nową ulicę, którą można byłoby skierować autobusy. Wjeżdżałyby od Granitowej, wyjeżdżały w Filaretów. To byłby piękny objazd osiedla – mówi Czerwieniec, chociaż zastrzega: – Wiem, że nie wszyscy się zgadzają z moim zdaniem.

Nowa droga zakłóciłaby sielankę tych, którzy mieszkają na skraju osiedla i mają widok na łąkę i las. – Otwieram okno i słyszę kukułki. Nie potrzeba tu samochodów – mówi jedna z mieszkanek.

Ale i w sprawie budowy tej drogi nieprędko coś się wydarzy. Miasto nie ma ani projektów niezbędnych do takiej budowy, ani zarezerwowanych pieniędzy na takie projekty.

>>>

Quiz: Co wiesz o historii lubelskich trolejbusów?

Co wiesz o historii lubelskich trolejbusów?

Zobacz także: Kąpiel morsów w Bystrzycy

Komentarze 48

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Gość / 17 lutego 2018 o 22:11
ten Czerwieniec to ten buc, co w parku pod altaną, co wakacje puszcza disco polo i rozdaje baloniki?
Avatar
Gość / 14 lutego 2018 o 19:21
Cytat "– Przy Bursztynowej jest kościół, szkoła, droga jest wąska i komunikacja miejska nie miałaby tu racji bytu. Trudno byłoby zmodernizować drogę, bloki są blisko jezdni i jest dużo miejsc parkingowych przy ulicy – przekonuje Ryszard Czerwieniec, przewodniczący Zarządu Dzielnicy Czuby Południowe. " - masakra, co za mentalnosc...komunikacja miejska nie ma racji bytu bo przy ulicy sa obiekty uzytecznosci publicznej i bloki mieszkalne...w normalnym miescie to jest wlasnie najlepszy powod do tego zeby komunikacje miejska w takim miesjscu uruchomic, ale u nas niee - zbudujmy nowa droge kilkaset metrow dalej w wawozie i niech wszyscy dalej dymaja po kilkanascie minut na przystanek hahaha
Cytat "– Przy Bursztynowej jest kościół, szkoła, droga jest wąska i komunikacja miejska nie miałaby tu racji bytu. Trudno byłoby zmodernizować drogę, bloki są blisko jezdni i jest dużo miejsc parkingowych przy ulicy – przekonuje Ryszard Czerwieniec, przewodniczący Zarządu Dzielnicy Czuby Południowe. " - masakra, co za mentalnosc...komunikacja miejska nie ma racji bytu bo przy ulicy sa obiekty uzytecznosci publicznej i bloki mieszkalne...w normalnym miescie to jest wlasnie najlepszy powod do tego zeby komunikacje miejska w takim mie... rozwiń
Avatar
Opo / 14 lutego 2018 o 19:09
stanczyq napisał:
Czytam komentarze i nie mogę wyjść z podziwu dla jakże otwartych umysłów Lublinian. W Zurychu tramwaje jeżdżą gdzieniegdzie 2-3 metry od elewacji kamienic. Tam komunikację się robi tak, żeby dla ludzi była dostępna. I ludzie są z tego zadowoleni. A u nas tylko biadolenie. Przystosowanie Bursztynowej do komunikacji zbiorowej kosztowałoby 1/10 tego, co budowa nowej drogi pod lasem. Byłoby wygodniej, ale ratusz nie miałby pretekstu do betonowania kolejnych połaci miasta.
 Dokladnie, u nas miasto potrafi lekka reka wydac dziesiatki milionow na przebudowe jednego skrzyzowania, ale jak pojawia sie pomysl dostosowania ulicy do transportu publicznego to zaraz jeki ze drogo, ze miejsca ni ma...na zachodzie juz sie rozbiera niektore estakady i wielopoziomowe skrzyzowania w miastach bo one na dluzsza mete rozwalaja miasto, dzielac je na czesci i utrudniajac ludziom poruszanie sie inaczej niz autem
 Dokladnie, u nas miasto potrafi lekka reka wydac dziesiatki milionow na przebudowe jednego skrzyzowania, ale jak pojawia sie pomysl dostosowania ulicy do transportu publicznego to zaraz jeki ze drogo, ze miejsca ni ma...na zachodzie juz sie rozbiera niektore estakady i wielopoziomowe skrzyzowania w miastach bo one na dluzsza mete rozwalaja miasto, dzielac je na czesci i utrudniajac ludziom poruszanie sie inaczej niz autem rozwiń
Avatar
Opo / 14 lutego 2018 o 18:42
Nie ma potrzeby budowania kolejnej autostrady wdluz lasu i rozwalania kolejnego kawalu przestrzeni...niestety Lublin jest ofiara tej forsowanej za komuny modernistycznej urbanistyki, ktora niestety do dzisiaj jest powielana na nowych osiedlach: czyli budujemy 1-2 "autostrady" zbierajace caly ruch tranzytowy, i przez to wiecznie sie korkujace, a pomiedzy autostradami cale osiedla na tysiace ludzi, posiadajace jedynie waskie osiedlowe uliczki...taka wsiowa, antymiejska urbanistyka. To samo co jest na czubach czy czechowie teraz zidiociali urzednicy funduja na botaniku - jedna autostrada Poligonowa i coraz wieksze osiedle w glebi, posiadajace tylko waskie uliczkin osiedlowe... Wracajac do czubow...na bursztynowej jak najbardziej powinnomsie wpuscic mpk, tak samo w nowej czesci na weglinie poludniowym powinna byc na srodku osiedla zaprojektowana szersza ulica dopasowana do obslugi mpk, tak zeby znowu nie powstalo kolejne osiedle, gdzie dojscie na przystanek na jp2 zajmuje 15 minut i wiecej A docelowo to w takim duzym miescie powinny zostac wprowadzone tramwaje, tylko w ten sposob uda sie odciagnosc wieksza ilosc ludzi od samochodow i powrotu do komunikacji publicznej, tak jak to jest w cywilizowanych miastach zachodu
Nie ma potrzeby budowania kolejnej autostrady wdluz lasu i rozwalania kolejnego kawalu przestrzeni...niestety Lublin jest ofiara tej forsowanej za komuny modernistycznej urbanistyki, ktora niestety do dzisiaj jest powielana na nowych osiedlach: czyli budujemy 1-2 "autostrady" zbierajace caly ruch tranzytowy, i przez to wiecznie sie korkujace, a pomiedzy autostradami cale osiedla na tysiace ludzi, posiadajace jedynie waskie osiedlowe uliczki...taka wsiowa, antymiejska urbanistyka. To samo co jest na czubach czy czechowie teraz zidio... rozwiń
Avatar
Gość / 14 lutego 2018 o 13:21
Jezu jak mnie irytują ludzie, którym przeszkadza rozwój. Jak chcesz słuchać kukułek to proponuję działkę na wsi ZA MIASTEM..
Avatar
Gość / 14 lutego 2018 o 01:39
Zwracam się do Ratusza, mam 12 min na przystanek, proszę postawcie mi go naprzeciw domu bo za daleko. Jeśli 10 minut do przystanku to bardzo daleko to należy kupić sobie samochód lub jeździć taxi, będzie szybko i wygodnie.
Avatar
Gość / 13 lutego 2018 o 22:30
Przecież z tego miejsca mają zaraz pętlę. Przez wąwóz mają deptak (obok szkoły i przedszkola), a tam przystanki w obie strony na Jana Pawła, a przy Stokrotce mają przystanki choćby nad wąwozem. P*dolenie, że brak autobusu na Bursztynowej to tylko p*dolenie bo do Lidla na promocję to z buta zapinają aż się kurzy i nikt nie narzeka, że daleko.
Avatar
Gość / 13 lutego 2018 o 17:33
Ktoś chce słuchać kukułek czy oglądać las to niech na wieś się wyprowadzi.
Avatar
Gość / 13 lutego 2018 o 17:26
Droga potrzebna od zaraz. Jeden pas z dziurami na tak duże osiedle na , którym jeszcze jest podstawówka to jakaś kpina . Po 16-stej jak ludzie wracają z pracy i jadą po swoje dzieci pod podstawówkę tworzą jeden wielki paraliż na tej małej uliczce. Ludzie którzy projektowali tą drogę chyba nie spodziewali się , ze te osiedle tak się rozbuduję.
Avatar
widok 2 / 13 lutego 2018 o 16:43
stanczyq napisał:
Czytam komentarze i nie mogę wyjść z podziwu dla jakże otwartych umysłów Lublinian. W Zurychu tramwaje jeżdżą gdzieniegdzie 2-3 metry od elewacji kamienic. Tam komunikację się robi tak, żeby dla ludzi była dostępna. I ludzie są z tego zadowoleni. A u nas tylko biadolenie. Przystosowanie Bursztynowej do komunikacji zbiorowej kosztowałoby 1/10 tego, co budowa nowej drogi pod lasem. Byłoby wygodniej, ale ratusz nie miałby pretekstu do betonowania kolejnych połaci miasta.
A wziąłeś w tych swoich otwartych kalkulacjach pod uwagę, że dostosowanie Bursztynowej do komunikacji miejskiej, spowoduje, że stanie się też atrakcyjniejsza dla pojazdów chcących ominąć Jana Pawła i wygeneruje ruch wewnątrzdzielnicowy tranzytowy, którego w tej chwili nie ma? Poza tym kiedy zabuduje się cały Węglinek aż do Al. Kraśnickiej ( a zabuduje się, to kwestia kilkunastu lat ) cały stary i nowy ruch będzie miał tylko jedną drogę - JP2. Wtedy to już w ogółe utonie JP2 i wszystkie skróty typu Bursztynowa czy Wyżynna. Nie wolno się oglądać na straszących "betonowaniem" tylko trzeba budować trasę zieloną, póki kasa z UE jeszcze jest.
A wziąłeś w tych swoich otwartych kalkulacjach pod uwagę, że dostosowanie Bursztynowej do komunikacji miejskiej, spowoduje, że stanie się też atrakcyjniejsza dla pojazdów chcących ominąć Jana Pawła i wygeneruje ruch wewnątrzdzielnicowy tranzytowy, którego w tej chwili nie ma? Poza tym kiedy zabuduje się cały Węglinek aż do Al. Kraśnickiej ( a zabuduje się, to kwestia kilkunastu lat ) cały stary i nowy ruch będzie miał tylko jedną drogę - JP2. Wtedy to już w ogółe utonie JP2 i wszystkie skróty typu Bursztynowa czy Wyżynna. Nie ... rozwiń
Avatar
Gość / 17 lutego 2018 o 22:11
ten Czerwieniec to ten buc, co w parku pod altaną, co wakacje puszcza disco polo i rozdaje baloniki?
Avatar
Gość / 14 lutego 2018 o 19:21
Cytat "– Przy Bursztynowej jest kościół, szkoła, droga jest wąska i komunikacja miejska nie miałaby tu racji bytu. Trudno byłoby zmodernizować drogę, bloki są blisko jezdni i jest dużo miejsc parkingowych przy ulicy – przekonuje Ryszard Czerwieniec, przewodniczący Zarządu Dzielnicy Czuby Południowe. " - masakra, co za mentalnosc...komunikacja miejska nie ma racji bytu bo przy ulicy sa obiekty uzytecznosci publicznej i bloki mieszkalne...w normalnym miescie to jest wlasnie najlepszy powod do tego zeby komunikacje miejska w takim miesjscu uruchomic, ale u nas niee - zbudujmy nowa droge kilkaset metrow dalej w wawozie i niech wszyscy dalej dymaja po kilkanascie minut na przystanek hahaha
Cytat "– Przy Bursztynowej jest kościół, szkoła, droga jest wąska i komunikacja miejska nie miałaby tu racji bytu. Trudno byłoby zmodernizować drogę, bloki są blisko jezdni i jest dużo miejsc parkingowych przy ulicy – przekonuje Ryszard Czerwieniec, przewodniczący Zarządu Dzielnicy Czuby Południowe. " - masakra, co za mentalnosc...komunikacja miejska nie ma racji bytu bo przy ulicy sa obiekty uzytecznosci publicznej i bloki mieszkalne...w normalnym miescie to jest wlasnie najlepszy powod do tego zeby komunikacje miejska w takim mie... rozwiń
Avatar
Opo / 14 lutego 2018 o 19:09
stanczyq napisał:
Czytam komentarze i nie mogę wyjść z podziwu dla jakże otwartych umysłów Lublinian. W Zurychu tramwaje jeżdżą gdzieniegdzie 2-3 metry od elewacji kamienic. Tam komunikację się robi tak, żeby dla ludzi była dostępna. I ludzie są z tego zadowoleni. A u nas tylko biadolenie. Przystosowanie Bursztynowej do komunikacji zbiorowej kosztowałoby 1/10 tego, co budowa nowej drogi pod lasem. Byłoby wygodniej, ale ratusz nie miałby pretekstu do betonowania kolejnych połaci miasta.
 Dokladnie, u nas miasto potrafi lekka reka wydac dziesiatki milionow na przebudowe jednego skrzyzowania, ale jak pojawia sie pomysl dostosowania ulicy do transportu publicznego to zaraz jeki ze drogo, ze miejsca ni ma...na zachodzie juz sie rozbiera niektore estakady i wielopoziomowe skrzyzowania w miastach bo one na dluzsza mete rozwalaja miasto, dzielac je na czesci i utrudniajac ludziom poruszanie sie inaczej niz autem
 Dokladnie, u nas miasto potrafi lekka reka wydac dziesiatki milionow na przebudowe jednego skrzyzowania, ale jak pojawia sie pomysl dostosowania ulicy do transportu publicznego to zaraz jeki ze drogo, ze miejsca ni ma...na zachodzie juz sie rozbiera niektore estakady i wielopoziomowe skrzyzowania w miastach bo one na dluzsza mete rozwalaja miasto, dzielac je na czesci i utrudniajac ludziom poruszanie sie inaczej niz autem rozwiń
Avatar
Opo / 14 lutego 2018 o 18:42
Nie ma potrzeby budowania kolejnej autostrady wdluz lasu i rozwalania kolejnego kawalu przestrzeni...niestety Lublin jest ofiara tej forsowanej za komuny modernistycznej urbanistyki, ktora niestety do dzisiaj jest powielana na nowych osiedlach: czyli budujemy 1-2 "autostrady" zbierajace caly ruch tranzytowy, i przez to wiecznie sie korkujace, a pomiedzy autostradami cale osiedla na tysiace ludzi, posiadajace jedynie waskie osiedlowe uliczki...taka wsiowa, antymiejska urbanistyka. To samo co jest na czubach czy czechowie teraz zidiociali urzednicy funduja na botaniku - jedna autostrada Poligonowa i coraz wieksze osiedle w glebi, posiadajace tylko waskie uliczkin osiedlowe... Wracajac do czubow...na bursztynowej jak najbardziej powinnomsie wpuscic mpk, tak samo w nowej czesci na weglinie poludniowym powinna byc na srodku osiedla zaprojektowana szersza ulica dopasowana do obslugi mpk, tak zeby znowu nie powstalo kolejne osiedle, gdzie dojscie na przystanek na jp2 zajmuje 15 minut i wiecej A docelowo to w takim duzym miescie powinny zostac wprowadzone tramwaje, tylko w ten sposob uda sie odciagnosc wieksza ilosc ludzi od samochodow i powrotu do komunikacji publicznej, tak jak to jest w cywilizowanych miastach zachodu
Nie ma potrzeby budowania kolejnej autostrady wdluz lasu i rozwalania kolejnego kawalu przestrzeni...niestety Lublin jest ofiara tej forsowanej za komuny modernistycznej urbanistyki, ktora niestety do dzisiaj jest powielana na nowych osiedlach: czyli budujemy 1-2 "autostrady" zbierajace caly ruch tranzytowy, i przez to wiecznie sie korkujace, a pomiedzy autostradami cale osiedla na tysiace ludzi, posiadajace jedynie waskie osiedlowe uliczki...taka wsiowa, antymiejska urbanistyka. To samo co jest na czubach czy czechowie teraz zidio... rozwiń
Avatar
Gość / 14 lutego 2018 o 13:21
Jezu jak mnie irytują ludzie, którym przeszkadza rozwój. Jak chcesz słuchać kukułek to proponuję działkę na wsi ZA MIASTEM..
Avatar
Gość / 14 lutego 2018 o 01:39
Zwracam się do Ratusza, mam 12 min na przystanek, proszę postawcie mi go naprzeciw domu bo za daleko. Jeśli 10 minut do przystanku to bardzo daleko to należy kupić sobie samochód lub jeździć taxi, będzie szybko i wygodnie.
Avatar
Gość / 13 lutego 2018 o 22:30
Przecież z tego miejsca mają zaraz pętlę. Przez wąwóz mają deptak (obok szkoły i przedszkola), a tam przystanki w obie strony na Jana Pawła, a przy Stokrotce mają przystanki choćby nad wąwozem. P*dolenie, że brak autobusu na Bursztynowej to tylko p*dolenie bo do Lidla na promocję to z buta zapinają aż się kurzy i nikt nie narzeka, że daleko.
Avatar
Gość / 13 lutego 2018 o 17:33
Ktoś chce słuchać kukułek czy oglądać las to niech na wieś się wyprowadzi.
Avatar
Gość / 13 lutego 2018 o 17:26
Droga potrzebna od zaraz. Jeden pas z dziurami na tak duże osiedle na , którym jeszcze jest podstawówka to jakaś kpina . Po 16-stej jak ludzie wracają z pracy i jadą po swoje dzieci pod podstawówkę tworzą jeden wielki paraliż na tej małej uliczce. Ludzie którzy projektowali tą drogę chyba nie spodziewali się , ze te osiedle tak się rozbuduję.
Avatar
widok 2 / 13 lutego 2018 o 16:43
stanczyq napisał:
Czytam komentarze i nie mogę wyjść z podziwu dla jakże otwartych umysłów Lublinian. W Zurychu tramwaje jeżdżą gdzieniegdzie 2-3 metry od elewacji kamienic. Tam komunikację się robi tak, żeby dla ludzi była dostępna. I ludzie są z tego zadowoleni. A u nas tylko biadolenie. Przystosowanie Bursztynowej do komunikacji zbiorowej kosztowałoby 1/10 tego, co budowa nowej drogi pod lasem. Byłoby wygodniej, ale ratusz nie miałby pretekstu do betonowania kolejnych połaci miasta.
A wziąłeś w tych swoich otwartych kalkulacjach pod uwagę, że dostosowanie Bursztynowej do komunikacji miejskiej, spowoduje, że stanie się też atrakcyjniejsza dla pojazdów chcących ominąć Jana Pawła i wygeneruje ruch wewnątrzdzielnicowy tranzytowy, którego w tej chwili nie ma? Poza tym kiedy zabuduje się cały Węglinek aż do Al. Kraśnickiej ( a zabuduje się, to kwestia kilkunastu lat ) cały stary i nowy ruch będzie miał tylko jedną drogę - JP2. Wtedy to już w ogółe utonie JP2 i wszystkie skróty typu Bursztynowa czy Wyżynna. Nie wolno się oglądać na straszących "betonowaniem" tylko trzeba budować trasę zieloną, póki kasa z UE jeszcze jest.
A wziąłeś w tych swoich otwartych kalkulacjach pod uwagę, że dostosowanie Bursztynowej do komunikacji miejskiej, spowoduje, że stanie się też atrakcyjniejsza dla pojazdów chcących ominąć Jana Pawła i wygeneruje ruch wewnątrzdzielnicowy tranzytowy, którego w tej chwili nie ma? Poza tym kiedy zabuduje się cały Węglinek aż do Al. Kraśnickiej ( a zabuduje się, to kwestia kilkunastu lat ) cały stary i nowy ruch będzie miał tylko jedną drogę - JP2. Wtedy to już w ogółe utonie JP2 i wszystkie skróty typu Bursztynowa czy Wyżynna. Nie ... rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze 48

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Najtańsze finansowanie dla MŚP z branży turystycznej

Najtańsze finansowanie dla MŚP z branży turystycznej 0

11 mln zł trafi do przedsiębiorców z województwa lubelskiego w formie pożyczek na rozwój usług turystycznych. Zgodnie z podpisaną umową z Bankiem Gospodarstwa Krajowego, Fundusz Pożyczkowy Lubelskiej Fundacji Rozwoju (LFR) w dalszym ciągu przyjmuje od przedsiębiorców wnioski o pożyczki preferencyjne.

DK 19: Samochód zderzył się z łosiem. Jedna osoba nie żyje

DK 19: Samochód zderzył się z łosiem. Jedna osoba nie żyje 40 0

Śmiertelny wypadek w Modliborzycach (pow. janowski) na drodze krajowej nr 19.

Inwestują w kajaki. Z myślą o turystach

Inwestują w kajaki. Z myślą o turystach 1 0

Organizacja spływów kajakowych graniczną rzeką Bug staje się włodawską specjalnością. Tym bardziej, że ta forma turystyki cieszy się coraz większym zainteresowaniem ze strony gości, którzy odwiedzają to miasto.

Klub Obywatelski: Były prezydent spotka się z mieszkańcami regionu

Klub Obywatelski: Były prezydent spotka się z mieszkańcami regionu 18 20

Lech Wałęsa odwiedzi Puławy i Zamość. Spotka się z mieszkańcami w ramach Klubu Obywatelskiego.

Koziołki rządzą na zapleczu Ekstraligi. Wanda zdemolowana w Lublinie

Koziołki rządzą na zapleczu Ekstraligi. Wanda zdemolowana w Lublinie 0 1

Żużlowcy Speed Car Motoru Lublin zgodnie z przewidywaniami wygrali po raz piąty w sezonie i umocnili się na pozycji lidera Nice Pierwszej Ligi Żużlowej.

Wykład: o czym myśli pies
26 maja 2018, 16:00

Wykład: o czym myśli pies 5 0

Co Gdzie Kiedy. 26 maja o godz. 16 w Centrum Kultury (ul. Peowiaków 12) odbędzie się wykład O czym myśli pies. Przeprowadzona zostanie także zbiórka na rzecz schroniska.

Polonista wydał nową książkę. "Podróż do XVI-wiecznego Lublina"
Magazyn

Polonista wydał nową książkę. "Podróż do XVI-wiecznego Lublina" 1 0

Ze Sławomirem Błażewiczem, nauczycielem języka polskiego i autorem wydanej właśnie książki „Tajemnice XI gimnazjum. Unia” rozmawiamy o magicznej podróży w czasy renesansu

Puławy dostarczą bąbelki dla znanej firmy

Puławy dostarczą bąbelki dla znanej firmy 10 5

Zakłady Azotowe „Puławy” otrzymały akredytację na dostarczanie dwutlenku węgla dla amerykańskiej korporacji PepsiCo. To kolejny, po Coca Coli, gigant spożywczy, który będzie korzystał produkowanych nad Wisłą bąbelków.

Speed Car Motor - Wanda Kraków 69:21 [WYNIK KOŃCOWY]

Speed Car Motor - Wanda Kraków 69:21 [WYNIK KOŃCOWY] 29 1

O godzinie 19:30 lubelscy żużlowcy podejmą na swoim torze outsidera Nice 1 Ligi Żużlowej - drużynę Wandy Kraków. Fani zgromadzeni na stadionie liczą więc na kolejne zwycięstwo ekipy trenera Dariusza Śledzia

Orion - Olimpiakos 1:1. Pozostałe wyniki zamojskiej klasy okręgowej

Orion - Olimpiakos 1:1. Pozostałe wyniki zamojskiej klasy okręgowej 2 2

ZAMOJSKA KLASA OKRĘGOWA Orion Dereźnia po nieudanej jesieni wiosną zdecydowanie poprawił grę i wciąż liczy się w walce o utrzymanie. Tym razem zespół trenera Artura Czerwa urwał na własnym boisku punkt Olimpiakosowi Tarnogród strzelając gola w 94 minucie

Skatepark w Łęcznej zostanie odnowiony. Za 230 tysięcy złotych

Skatepark w Łęcznej zostanie odnowiony. Za 230 tysięcy złotych 1 2

Skatepark w Łęcznej czeka duża modernizacja. Rozebrane zostaną żelbetonowe fundamenty, wykonana nowa konstrukcja nawierzchni w postaci nowej płyty. Nowy bieg będą miały schody łączące jej dwie części.

Puszcza - Górnik 2:0. Wrócili do strefy spadkowej

Puszcza - Górnik 2:0. Wrócili do strefy spadkowej 0 7

PIŁKARSKA NICE I LIGA Górnik Łęczna uległ na wyjeździe drużynie Puszczy Niepołomice 0:2 i na dwie kolejki przed zakończeniem sezonu mocno skomplikował sobie szansę na zachowanie miejsca na zapleczu Lotto Ekstraklasy

Igros – Victoria 0:2. Grali tylko 55 minut

Igros – Victoria 0:2. Grali tylko 55 minut 7 1

ZAMOJSKA KLASA OKRĘGOWA Victoria Łukowa Chmielek prowadziła po niespełna na wyjeździe 2:0 po niespełna godzinie gry z Igrosem Krasnobród, ale więcej bramek w tym meczu nie padło bo jeden z zawodników gospodarzy naruszył nietykalność arbitra

Wschodnie rysy Maryi. Wystawa artysty z Szanghaju w Chełmie

Wschodnie rysy Maryi. Wystawa artysty z Szanghaju w Chełmie 1 1

W Chełmskiej Bibliotece Publicznej można oglądać wystawę obrazów Garego Chu Kar Kui. To artysta z Szanghaju, kilka lat temu ochrzczony w kościele katolickim

Nie żyje prezes OSP w Kurowie. Pracował przy wypadku, potrącił go samochód

Nie żyje prezes OSP w Kurowie. Pracował przy wypadku, potrącił go samochód 151 5

Nie żyje Witold Drążkiewicz, prezes Ochotniczej Straży Pożarnej w Kurowie (powiat puławski). 55-letni strażak zmarł dzisiejszej nocy. Był jedną z dwóch rannych osób w sobotnim wypadku w Bogucinie, kiedy to w pracowników służby drogowej wjechał kierowca audi.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium
Uwaga czytelniku!
Nie teraz Przeczytaj i wyraź zgodę

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.