poniedziałek, 23 października 2017 r.

Lublin

Most w pobliżu ul. Turystycznej do rozbiórki. Nowy już gotowy

  Edytuj ten wpis
Dodano: 25 sierpnia 2011, 17:13
Autor: Dominik Smaga

To już ostatni moment by sfotografować charakterystyczną przeprawę przez Bystrzycę. I popatrzeć na w
To już ostatni moment by sfotografować charakterystyczną przeprawę przez Bystrzycę. I popatrzeć na w

Kolejny charakterystyczny obiekt zniknie z krajobrazu miasta. W lipcu pożegnaliśmy żelbetowy komin-chłodnię przy ul. Mełgiewskiej. A już niebawem rozstaniemy się z żelaznym mostem w pobliżu ul. Turystycznej.

>> Nowa wersja portalu DziennikWschodni.pl - przetestuj i wyślij opinię

Prace przy rozbiórce mostu zaczną się już w przyszłym miesiącu. – Jeszcze w tym roku powinien tu stać nowy obiekt – zapowiada Andrzej Matysiewicz z lubelskiego oddziału Centrum Realizacji Inwestycji spółki PKP Polskie Linie Kolejowe.

Stary most ma grubo ponad sto lat. – Został oddany do użytku w 1898 roku, jego budowa trwała dwa lata – mówi Jacek Mazurek, pasjonat kolei i prezes lubartowskiej Izby Tradycji Kolejowej, która kultywuje pamięć o świetności linii nr 30. – Jak na owe czasy była to standardowa konstrukcja – dodaje.

Wymiana przeprawy przez Bystrzycę jest związana z przebudową tejże linii na odcinku od Lublina do Lubartowa. Cała inwestycja ma być zakończona na początku 2013 r., a jej celem jest przywrócenie ruchu pociągów pasażerskich na tej trasie. Samorząd województwa chce uruchomić szybkie połączenie z Lubartowem.

Niestety okazało się, że z istniejącym mostem nic nie da się już zrobić. – Ekspertyza wykazała, że należy go wymienić – przyznaje Matysiewicz. Plany inwestycyjne mówią, że na całej zmodernizowanej linii dopuszczalna prędkość pociągów ma wynosić 120 km/h. Teraz jeżdżą tędy wyłącznie pociągi towarowe z prędkością nie większą, niż 60 km/h, a na moście w pobliżu Turystycznej muszą zwalniać do 30 km/h. – Przejeżdżając przez nową przeprawę składy nie będą musiały zmniejszać prędkości.

– Taka już jest cena postępu technicznego – komentuje Mazurek. – Gdyby wszystkiego było nam żal, to nic byśmy nie osiągnęli. Pozostaną nam zdjęcia, postaramy się pewnie o kilka nitów i fragment któregoś z elementów.

Nowy most jest już gotowy. – Leży w magazynie fabryki w Grybowie – informuje Matysiewicz. Wygląda inaczej, niż stary i nie będzie już widoczny z daleka. – To zupełnie inna stalowa konstrukcja, coś w rodzaju koryta wypełnionego tłuczniem z barierkami po bokach – wyjaśnia. Obiekt kosztował ok. 3,5 mln złotych.

Demontażem starej konstrukcji i zainstalowaniem nowej zajmie się firma Skanska, jeden z trzech wykonawców przebudowy linii do Lubartowa, odpowiedzialna za obiekty inżynieryjne. W poniedziałek wykonawcy mają przedstawić dokładny harmonogram wszystkich robót. Te związane z mostem obok ul. Turystycznej można zaczynać niemal od razu, bo gotowa jest i dokumentacja i nowa przeprawa.
W ramach przebudowy linii na terenie Lublina powstaną też dwie nowe stacje kolejowe: Zadębie i Ponikwoda.
  Edytuj ten wpis
Czytaj więcej o:
mostowy
lion
Josef46
(6) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

mostowy
mostowy (26 sierpnia 2011 o 12:38) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
[quote name='lion' timestamp='1314334882' post='519517']
Aleś ty głupi!!! Studium wykonalności zostało wykonane, projekty też. Pozwolenie na budowę uzyskane i wykonawcy wybrani. To po co myślisz?
[/quote]
zeby wydać kasę na studium projekt itp
Rozwiń
lion
lion (26 sierpnia 2011 o 07:01) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Aleś ty głupi!!! Studium wykonalności zostało wykonane, projekty też. Pozwolenie na budowę uzyskane i wykonawcy wybrani. To po co myślisz?
Rozwiń
Josef46
Josef46 (26 sierpnia 2011 o 05:16) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Bajki o przebudowie linii Lublin Lubartów może opowiadać tylko obecny zarząd województwa,którego kłamstwo jest na porządku dziennym.Zbliżają się wybory to zaczyna się koncert bezsensownych obiecanek.Przed wyborami samorządowymi Sobczak z Grabczukiem z zaproszonymi gośćmi odbyli podróż szynobusem do Lubartowa z zawrotną szybkością /na niektórych odcinkach/40 km na godz.Do dzisiaj było cicho,a kiedy już Mucha się powiesiła na słupach od nowa temat ożył.Czy nie za dużo tych kłamstw wykonaniu zarządu???
Rozwiń
seba
seba (25 sierpnia 2011 o 23:04) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
[quote name='anja' timestamp='1314305392' post='519474']
ojej nasz stary żelazny most. Często po nim robimy na ogniska z dziećmi. Jaka szkoda, taki jest piękny. A propos mam pytanie. Ostatnio sprzeczalam się z kolegą, który twierdzil ,ze juz tędy pociagi nie jadą. mnie się wydaje, że słyszę z kaliny po 5 rano pociąg. czy ktos moze ma informacje o ktorej jezdza bo z artykulu wynika,że jednak jezdza.
[/quote]

Niestety bardzo rzadko ;/
Rozwiń
anja
anja (25 sierpnia 2011 o 22:49) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
ojej nasz stary żelazny most. Często po nim robimy na ogniska z dziećmi. Jaka szkoda, taki jest piękny. A propos mam pytanie. Ostatnio sprzeczalam się z kolegą, który twierdzil ,ze juz tędy pociagi nie jadą. mnie się wydaje, że słyszę z kaliny po 5 rano pociąg. czy ktos moze ma informacje o ktorej jezdza bo z artykulu wynika,że jednak jezdza.
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (6)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!