czwartek, 19 października 2017 r.

Lublin

MPK będzie montować trolejbusy

  Edytuj ten wpis
Dodano: 11 stycznia 2009, 19:54

Jeszcze tej zimy w Lublinie może ruszyć montaż pierwszego trolejbusu na bazie nadwozia białoruskiego autobusu MAZ. Wóz ma być składany w zajezdni MPK na Helenowie, która ma już doświadczenie w montażu takich pojazdów.

W nadwoziu montowane mają być polskie układy napędowe. - We wtorek jadę do Mińska omówić harmonogram współpracy, a jeszcze w tym samym tygodniu do fabryki MAZ-a pojadą nasi mechanicy, żeby powiedzieć, jakie zmiany konstrukcyjne trzeba wprowadzić w pojeździe - zapowiada Czesław Rydecki, prezes MPK.

Gotowy wóz przez blisko rok ma być testowany na ulicach Lublina. Przez ten czas nie będzie woził pasażerów, a eksperci przeprowadzą szereg specjalistycznych testów. To konieczny warunek uzyskania homologacji, bez której nie ma mowy o sprzedaży gotowego trolejbusu. Prezes chce w pojazdach montować jak najwięcej polskich elementów, m.in. siedzenia czy wyświetlacze.

MPK szacuje, że koszt wozu złożonego w Lublinie wyniesie ok. 500 tys. zł i będzie o połowę niższy od ceny gotowego trolejbusu Solaris z fabryki w podpoznańskim Bolechowie. To właśnie z Solarisem chce konkurować lubelskie MPK, mimo że wcześniej podpisało z bolechowską spółką list intencyjny w sprawie współpracy.

Współpracą z lubelskim MPK zainteresowane jest też rosyjskie konsorcjum, które niegdyś produkowało trolejbusy ZIU. Wstępne rozmowy w tej sprawie już się odbyły, prezes lubelskiej spółki czeka teraz na termin spotkania w Moskwie. (drs)
  Edytuj ten wpis
Czytaj więcej o:
Gość
Mateusz
Gość
(8) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Gość
Gość (12 stycznia 2009 o 18:42) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Dawno żeś Gościieu za kółka tego busa nie wychodził,po znajomości (wynika z wypowiedzi)tematu chyba ze 18 lat.
Rozwiń
Mateusz
Mateusz (12 stycznia 2009 o 18:16) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Może to mało sentymentalne, ale moim zdaniem (i nie tylko) trolejbusy to na prawdę relikt i pomyłka. Kilkadziesiąt lat temu owszem. Autobusy na silniki spalinowe, zatruwające jeszcze bardziej miejskie powietrze. Ale dzisiaj? Autobusy wyposażone są w dobre, ekologiczne silniki spalinowe, silniki na gaz CNG, itd... A trolejbus? Wymaga trakcji, która szpeci krajobraz miejski, często się psuje, zrywa, itp.
Co innego tramwaj... jedzie swoim torowiskiem, nie stoi w korkach, dobra alternatywa dla autobusu. Ale trolejbus? Ekologiczny... nic więcej. Bardzo zrywa podczas jazdy...
Rozwiń
Gość
Gość (12 stycznia 2009 o 13:33) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Wprawdzie to nie jakosc Solarisa bedzie ale "krawiec kraje jak mu materii staje". Nazekaczom przypomne ze dzieki temu bedzie nie tylko 2xwiecej nowych trolejbusow na miescie ale rowniez zachowaja prace doswiadczeni pracownicy, ktorzy wczesniej przerabiali Jelcze na trajtki. Jest rowniez szansa ze ktos z zewnatrz (niezamozny) rowniez kupi te pojazdy, a to oznacza zarobek i byc moze nowe etaty.[color="#0000FF"][/color]
Rozwiń
ho ho ho
ho ho ho (12 stycznia 2009 o 12:53) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Niby MAZ jest oparty na technologii Neoplana i miewa fajne konstrukcje, ale trolejbusy w Mińsku albo MAZy w Kielcach są koszmarnie toporne.
Rozwiń
alejaja
alejaja (12 stycznia 2009 o 12:44) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
To oznacza , że MPK jedzie już tylko na wstecznym biegu.
Paranoja, wyrzucą pieniadze na badania, próby i do "kosza" z tym pomysłem, ale za to bicia piany będzie dużo.
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (8)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!