Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

13 stycznia 2011 r.
13:12
Edytuj ten wpis

MPK Lublin: Wiosną nowe trolejbusy, stare na złom

Autor: Zdjęcie autora Dominik Smaga
0 15 A A
Pierwsza partia solarisów już w miejskich barwach. Pojazdy powstają w Czechach we współpracy ze Skod
Pierwsza partia solarisów już w miejskich barwach. Pojazdy powstają w Czechach we współpracy ze Skod

Nie 15, ale aż 30 nowych, niskopodłogowych trolejbusów wyjedzie w tym roku na ulice Lublina. Wszystko dzięki unijnej dotacji dla MPK.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
To będzie prawdziwa rewolucja w zajezdni MPK. Nowe wozy będą trafiać tu w partiach po pięć sztuk co miesiąc. Pierwsza partia w kwietniu, ostatnia we wrześniu.

Stare trolejbusy trafią na złom

– Przy każdej dostawie nowych pojazdów będziemy kasować stare. Przyjęliśmy zasadę: pięć trolejbusów dostajemy, cztery kasujemy. I tak co miesiąc – zapowiada Andrzej Satke, dyrektor eksploatacyjny w Miejskim Przedsiębiorstwie Komunikacyjnym w Lublinie.

Dzięki temu do jesieni pożegnamy 24 wysłużone jelcze. Czyli niemal połowę. Z 58 trolejbusów tylko 5 to nowe, niskopodłogowe pojazdy. Pozostałe 53 to starocie – najstarszy ma aż 28 lat.

Jakie trolejbusy kupi MPK

Nowe trolejbusy będą niskopodłogowe i dostępne dla niepełnosprawnych. – Każdy będzie mieć automat do sprzedaży biletów – mówi Weronika Opasiak, rzecznik MPK. Bilety z automatów da się kasować też w innych pojazdach.

Zamiast małych lufcików będą przesuwne okna, co przyda się latem. Za to zimą posłuży nam tzw. tzw. ciepły guzik pozwalający pasażerom samodzielnie otwierać drzwi tak z zewnątrz, jak i od środka. Takie guziki będą przy każdych drzwiach. Jest i zła wiadomość: nie będzie klimatyzacji.

Każdy z trolejbusów będzie dozorowany przez kamery, wyposażony w monitor wyświetlający informacje o trasie przejazdu i system głosowej zapowiedzi przystanków zaprogramowany tak, by kierowca nie mógł go wyciszyć. Na tapicerce malowanych w miejskie barwy wozów będzie logo Lublina.


Nowe trolejbusy dostarczy solaris

Przetarg na dostawę trolejbusów został właśnie rozstrzygnięty. MPK ogłosiło go latem dzieląc zakup na dwie części. Na 15 pojazdów miało własne pieniądze. Te trolejbusy montuje już Solaris. Zakup kolejnych 15 MPK uzależniało od otrzymania unijnej dotacji.

Dotacja jest, przetarg można było rozstrzygnąć, wygrał go Solaris, który dostanie 23,3 mln zł. Do przetargu stanął też kijowski dostawca trolejbusów LAZ, ale jego oferta odpadła. – Zawierała błędy i nie odpowiadała warunkom zamówienia – wyjaśnia Opasiak.

Wystarczy też na podstację

Choć z planowanych 43 mln przewoźnik dostał tylko 26 mln zł, to i tak się cieszy. Dotacja pozwoli też unowocześnić zasilanie trakcji i scentralizować kontrolę nad nią. Teraz większość urządzeń w podstacjach pamięta lata 70.


Komentarze 15

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
bambosh / 22 stycznia 2011 o 18:12
To dobrze,że niskopodłogowe -my z elektr.wózkiem inwal. czekamy na takie właśnie :-)
Avatar
Poldek / 22 stycznia 2011 o 17:42
[color="#000000"][size="4"]Jak zafundujecie opłaty stałe i remonty kapitalne pojazdom które będą tylko w gotowości to można i nie kasować.A na razie nie ma dobrego wujka.[/size][/color]
Avatar
kolka / 17 stycznia 2011 o 20:18
MPK nie powinno złomować starych Jelczy-nie są jeszcze takie złe! Jelcz powinien uzupełniać nowy tabor (Solaris). Oczywiście miałem na myśli tabor trolejbusowy.....
Avatar
kolka / 17 stycznia 2011 o 20:16
MPK nie powinno złomować starych Jelczy-nie są jeszcze takie złe! Jelcz powinien uzupełniać nowy tabor (Salaris) , być pojazdem tzw. rezerwowym np. w przypadku uruchomienia nowych linii np 154: Węglin przez Orkana, Zana, Głęboką, Wolską ,Fabryczna, Zamojską na Chodźki, 157: Węglin przez Racławickie,Piłsudskiego, Wolską,Fabryczną na Chodźki, 159: Mełgiewska przez Wolską, Piłsudskiego, Narutowicza, Głęboka, Zana , Boh.M.Cassino, Armii Krajowej , Orkana na Węglin, czyli przywróćmy dawne trasy zawieszone przez zamknięcie Krakowskiego Przedmieścia. Teraz już mogą jechać na obecnej trakcji bez dodatkowych kosztów związanych z przebudową lub remontem. Brak tylko taboru! linia 162 też może kursować codziennie, a nie tylko w weekendy - jest potrzebna. ale brak taboru. Więc dlaczego złomować jelcze skoro mogą służuc miastu ilidziom między innymi na tych trasach , które opisałem! Złomowanie jest marnotrawstwem , tak samo jak kasacja starych przegubowych ikarusów , a ludzie tłoczą się w krótkim, ale nowym autobusie np na linii 26 lub 17 lub 18 lub 9 i wielu innych. Ale jeszcze trzeba myśleć, a w ZTM nie ma komu. Ludzie z partyjnego "przydziału" pojęcia o komunikacji miejskiej nie maja , ani o potrzebach pasażerów, którzy ciągle "uciekają" z pojazdów publicznych do własnego auta , bo jak był bałagan tak jest nadal. W MPK tez prezes najlepiej skasować, tylko już te "nówki" będą się psuły , bo elektronika, bo automatyka, bo pneumatyka. Te siermiężne starocia w zimie wyjadą , a nowoczesny solaris juz nie , bo elektronika blokuje układy przy dużych mrozach. Hal do parkowania autobusów na Majdanie Tatarskim MPK nie ma!
MPK nie powinno złomować starych Jelczy-nie są jeszcze takie złe! Jelcz powinien uzupełniać nowy tabor (Salaris) , być pojazdem tzw. rezerwowym np. w przypadku uruchomienia nowych linii np 154: Węglin przez Orkana, Zana, Głęboką, Wolską ,Fabryczna, Zamojską na Chodźki, 157: Węglin przez Racławickie,Piłsudskiego, Wolską,Fabryczną na Chodźki, 159: Mełgiewska przez Wolską, Piłsudskiego, Narutowicza, Głęboka, Zana , Boh.M.Cassino, Armii Krajowej , Orkana na Węglin, czyli przywróćmy dawne trasy zawieszone przez zamknięcie Krakowskiego Przedmi... rozwiń
Avatar
Lubelak / 14 stycznia 2011 o 00:00
[quote name='Pawel' timestamp='1294928224' post='422181']
Układ był by dobry gdyby nie ten automat, do każdego autobusu jak się wstawi taką skrzynię to będzie ciasno (zajmie prawie połowę miejsc stojących)
[/quote]

Mylisz się. Układ byłby dobry gdyby drzwi środkowe otwierały się na zewnątrz(odskokowo-przesuwne) a nie do środka. Taki układ z drzwiami odskokowymi jest w starszych Mercedesach MPK(O405N2) i na miejsca stojące można się dostać bez problemów. Niestety w MPK pracują d....e więc drzwi będą się otwierać do środka.
[quote name='Pawel' timestamp='1294928224' post='422181']
Układ był by dobry gdyby nie ten automat, do każdego autobusu jak się wstawi taką skrzynię to będzie ciasno (zajmie prawie połowę miejsc stojących)
[/quote]

Mylisz się. Układ byłby dobry gdyby drzwi środkowe otwierały się na zewnątrz(odskokowo-przesuwne) a nie do środka. Taki układ z drzwiami odskokowymi jest w starszych Mercedesach MPK(O405N2) i na miejsca stojące można się dostać bez problemów. Niestety w MPK pracują d....e więc drzwi... rozwiń
Avatar
kanapa / 13 stycznia 2011 o 19:04
[quote name='antyMPK i inni przewoźnicy' timestamp='1294939112' post='422272']
przepraszam, z którego związku zawodowego z MPK pan jest ?? I widzę że dostał pan premie od prezesa za pochlebne bezsensowne pochwały. Wy na Majdanie sami już nie wierzycie w to co mówicie. A szkodliwość MPK i paru ,,chorych'' kierowników w tej firmie widzimy już najlepiej podróżując na rurkach w trolejbusach solaris (tam gdzie jest miejsce na bagaż) czy też podróżując jelczami M121M bez wygłuszenia (bo tam się zbiera woda i jest szybsza korozja LOL). Czasem też nie widzimy, bo niektóre szyby w Neoplanach zostały zaspawane blachą ! Zapomniał pan dodać iż samo MPK posiada używane autobusy w ilości 19 sztuk (tak te mercedesy kupione z kopenchagi i 3 kurduple), jeździmy na bieżnikowanych oponach. O kulturze technicznej warsztatu nie będę wspominał, bo tu czego się nie da naprawić młotkiem i przecinakiem jest ,,niewyobrażalną technologią'',co doskonale widać po tym jak się popsują wyświetlacze, to na miejsce tego ,,ustrojstwa'' trafia dykta. Że przy okazji zginie paliwo i uciapie się pół autobusu w smarze, oleju itp to szczegół. Po co ogrzewanie w Jelczach M121M, skoro już się zakamieniło, tak już będzie. Jednym słowem MPK obecnie to żenada z banda poklaskiwaczy prezesowi w zamian za sowite premię.
[/quote]
jestem klientem mpk, szczęśliwym posiadaczem biletu miesięcznego na wszystkie linie. MPK jest źle zarządzane, ale przez to, ze obecne kierownictwo MPK sobie nie radzi, nie widze powodu aby wspierać prywaciarzy. Może, aby oddać sprawiedliwość opisz też jak wyglądaja autobusy prywaciarzy z AKL. siedzenia zabrudzone smarem, zepsute drzwi, duża liczba awarii[size="3"]Kluczowym argumentem jest natomiast fakt, że mpk kupuje w ogromnej większości nowe autobusy, a prywaciarze kupują używany złom z zachodu z milionami km przebiegu. Jest to niekorzystne dla ekologii, gospodarki, pasażerów[/size].
[quote name='antyMPK i inni przewoźnicy' timestamp='1294939112' post='422272']
przepraszam, z którego związku zawodowego z MPK pan jest ?? I widzę że dostał pan premie od prezesa za pochlebne bezsensowne pochwały. Wy na Majdanie sami już nie wierzycie w to co mówicie. A szkodliwość MPK i paru ,,chorych'' kierowników w tej firmie widzimy już najlepiej podróżując na rurkach w trolejbusach solaris (tam gdzie jest miejsce na bagaż) czy też podróżując jelczami M121M bez wygłuszenia (bo tam się zbiera woda i j... rozwiń
Avatar
antyMPK i inni przewoźnicy / 13 stycznia 2011 o 18:18
[quote name='kanapka' timestamp='1294936630' post='422246']
już teraz w Lublinie jest za mało autobusów i trolejbusów bo tak prezes sobie wziął do serca kasację ikarusów, że skasował je prawie wszystkie i nie było przez pewien czas czym jezdzić. Złą politykę MPK widać to po zwiększającej sie ilosci autobusów prywatnych przewoźników. Jest to notabene szkodliwe, bo prywaciarze sprowadzają do Lublina jakieś graty z niemiec, w których nie otwieraja się drzwi, wszystko skrzypi, siedzenia są zabrudzone jakimś smarem...i w ogóle działalnosć prywaciarzy nie jest korzystna dla polskiej gospodarki. MPK kupuje bowiem nowe autobusy z polskich fabryk(oprócz mercedesa) a prywaciarze daja zarobić niemcom, którzy z chęcią pozbywają sie starych autobusów z kilkoma milionami km na liczniku.
[/quote]

przepraszam, z którego związku zawodowego z MPK pan jest ?? I widzę że dostał pan premie od prezesa za pochlebne bezsensowne pochwały. Wy na Majdanie sami już nie wierzycie w to co mówicie. A szkodliwość MPK i paru ,,chorych'' kierowników w tej firmie widzimy już najlepiej podróżując na rurkach w trolejbusach solaris (tam gdzie jest miejsce na bagaż) czy też podróżując jelczami M121M bez wygłuszenia (bo tam się zbiera woda i jest szybsza korozja LOL). Czasem też nie widzimy, bo niektóre szyby w Neoplanach zostały zaspawane blachą ! Zapomniał pan dodać iż samo MPK posiada używane autobusy w ilości 19 sztuk (tak te mercedesy kupione z kopenchagi i 3 kurduple), jeździmy na bieżnikowanych oponach. O kulturze technicznej warsztatu nie będę wspominał, bo tu czego się nie da naprawić młotkiem i przecinakiem jest ,,niewyobrażalną technologią'',co doskonale widać po tym jak się popsują wyświetlacze, to na miejsce tego ,,ustrojstwa'' trafia dykta. Że przy okazji zginie paliwo i uciapie się pół autobusu w smarze, oleju itp to szczegół. Po co ogrzewanie w Jelczach M121M, skoro już się zakamieniło, tak już będzie. Jednym słowem MPK obecnie to żenada z banda poklaskiwaczy prezesowi w zamian za sowite premię.
[quote name='kanapka' timestamp='1294936630' post='422246']
już teraz w Lublinie jest za mało autobusów i trolejbusów bo tak prezes sobie wziął do serca kasację ikarusów, że skasował je prawie wszystkie i nie było przez pewien czas czym jezdzić. Złą politykę MPK widać to po zwiększającej sie ilosci autobusów prywatnych przewoźników. Jest to notabene szkodliwe, bo prywaciarze sprowadzają do Lublina jakieś graty z niemiec, w których nie otwieraja się drzwi, wszystko skrzypi, siedzenia są zabrudzone jakimś ... rozwiń
Avatar
kanapka / 13 stycznia 2011 o 17:37
już teraz w Lublinie jest za mało autobusów i trolejbusów bo tak prezes sobie wziął do serca kasację ikarusów, że skasował je prawie wszystkie i nie było przez pewien czas czym jezdzić. Złą politykę MPK widać to po zwiększającej sie ilosci autobusów prywatnych przewoźników. Jest to notabene szkodliwe, bo prywaciarze sprowadzają do Lublina jakieś graty z niemiec, w których nie otwieraja się drzwi, wszystko skrzypi, siedzenia są zabrudzone jakimś smarem...i w ogóle działalnosć prywaciarzy nie jest korzystna dla polskiej gospodarki. MPK kupuje bowiem nowe autobusy z polskich fabryk(oprócz mercedesa) a prywaciarze daja zarobić niemcom, którzy z chęcią pozbywają sie starych autobusów z kilkoma milionami km na liczniku.
już teraz w Lublinie jest za mało autobusów i trolejbusów bo tak prezes sobie wziął do serca kasację ikarusów, że skasował je prawie wszystkie i nie było przez pewien czas czym jezdzić. Złą politykę MPK widać to po zwiększającej sie ilosci autobusów prywatnych przewoźników. Jest to notabene szkodliwe, bo prywaciarze sprowadzają do Lublina jakieś graty z niemiec, w których nie otwieraja się drzwi, wszystko skrzypi, siedzenia są zabrudzone jakimś smarem...i w ogóle działalnosć prywaciarzy nie jest korzystna dla polskiej gospodarki. MPK... rozwiń
Avatar
23 / 13 stycznia 2011 o 15:56
PROSZĘ ZAMIEŃCIE TEN STARY PRZEGUBOWY ZŁOM NR 23 KTÓRY JEŹDZI ZE SMYCZKOWEJ O 7;42 ! TYM SIĘ NIE DA JEŹDZIĆ!!!!!!
Avatar
Janusz / 13 stycznia 2011 o 15:46
[quote name='Pawel' timestamp='1294928224' post='422181']
Układ był by dobry gdyby nie ten automat, do każdego autobusu jak się wstawi taką skrzynię to będzie ciasno (zajmie prawie połowę miejsc stojących)
[/quote]

Jak dla mnie kolejne dziwaczenie w stylu ,,miejsce na bagaż''. Zamiast tych miejsc 1,5 (co w sumie słusznie producent liczy jako 1) ustawionych wzdłuż pojazdu wystarczy z środka z niskiej podłogi przenieść 2x po 2 miejsca na tył, 2 x 1,5 zastąpić 2 x 1 ustawione wzdłuż pojazdu, na normalne i otrzymujemy przy nie zmienionej ilość siedzeń normalne, praktyczne wnętrze z dość dużą (jak w tych co są już u nas) przestrzenią dla osób stojących. Ale cóż jak zawsze te same nazwiska z MPK i coraz większe głupoty. Dziwne że w Mazie udało się rozwiązać ten problem normalnie.
[quote name='Pawel' timestamp='1294928224' post='422181']
Układ był by dobry gdyby nie ten automat, do każdego autobusu jak się wstawi taką skrzynię to będzie ciasno (zajmie prawie połowę miejsc stojących)
[/quote]

Jak dla mnie kolejne dziwaczenie w stylu ,,miejsce na bagaż''. Zamiast tych miejsc 1,5 (co w sumie słusznie producent liczy jako 1) ustawionych wzdłuż pojazdu wystarczy z środka z niskiej podłogi przenieść 2x po 2 miejsca na tył, 2 x 1,5 zastąpić 2 x 1 ustawione wzdłuż pojaz... rozwiń
Avatar
bambosh / 22 stycznia 2011 o 18:12
To dobrze,że niskopodłogowe -my z elektr.wózkiem inwal. czekamy na takie właśnie :-)
Avatar
Poldek / 22 stycznia 2011 o 17:42
[color="#000000"][size="4"]Jak zafundujecie opłaty stałe i remonty kapitalne pojazdom które będą tylko w gotowości to można i nie kasować.A na razie nie ma dobrego wujka.[/size][/color]
Avatar
kolka / 17 stycznia 2011 o 20:18
MPK nie powinno złomować starych Jelczy-nie są jeszcze takie złe! Jelcz powinien uzupełniać nowy tabor (Solaris). Oczywiście miałem na myśli tabor trolejbusowy.....
Avatar
kolka / 17 stycznia 2011 o 20:16
MPK nie powinno złomować starych Jelczy-nie są jeszcze takie złe! Jelcz powinien uzupełniać nowy tabor (Salaris) , być pojazdem tzw. rezerwowym np. w przypadku uruchomienia nowych linii np 154: Węglin przez Orkana, Zana, Głęboką, Wolską ,Fabryczna, Zamojską na Chodźki, 157: Węglin przez Racławickie,Piłsudskiego, Wolską,Fabryczną na Chodźki, 159: Mełgiewska przez Wolską, Piłsudskiego, Narutowicza, Głęboka, Zana , Boh.M.Cassino, Armii Krajowej , Orkana na Węglin, czyli przywróćmy dawne trasy zawieszone przez zamknięcie Krakowskiego Przedmieścia. Teraz już mogą jechać na obecnej trakcji bez dodatkowych kosztów związanych z przebudową lub remontem. Brak tylko taboru! linia 162 też może kursować codziennie, a nie tylko w weekendy - jest potrzebna. ale brak taboru. Więc dlaczego złomować jelcze skoro mogą służuc miastu ilidziom między innymi na tych trasach , które opisałem! Złomowanie jest marnotrawstwem , tak samo jak kasacja starych przegubowych ikarusów , a ludzie tłoczą się w krótkim, ale nowym autobusie np na linii 26 lub 17 lub 18 lub 9 i wielu innych. Ale jeszcze trzeba myśleć, a w ZTM nie ma komu. Ludzie z partyjnego "przydziału" pojęcia o komunikacji miejskiej nie maja , ani o potrzebach pasażerów, którzy ciągle "uciekają" z pojazdów publicznych do własnego auta , bo jak był bałagan tak jest nadal. W MPK tez prezes najlepiej skasować, tylko już te "nówki" będą się psuły , bo elektronika, bo automatyka, bo pneumatyka. Te siermiężne starocia w zimie wyjadą , a nowoczesny solaris juz nie , bo elektronika blokuje układy przy dużych mrozach. Hal do parkowania autobusów na Majdanie Tatarskim MPK nie ma!
MPK nie powinno złomować starych Jelczy-nie są jeszcze takie złe! Jelcz powinien uzupełniać nowy tabor (Salaris) , być pojazdem tzw. rezerwowym np. w przypadku uruchomienia nowych linii np 154: Węglin przez Orkana, Zana, Głęboką, Wolską ,Fabryczna, Zamojską na Chodźki, 157: Węglin przez Racławickie,Piłsudskiego, Wolską,Fabryczną na Chodźki, 159: Mełgiewska przez Wolską, Piłsudskiego, Narutowicza, Głęboka, Zana , Boh.M.Cassino, Armii Krajowej , Orkana na Węglin, czyli przywróćmy dawne trasy zawieszone przez zamknięcie Krakowskiego Przedmi... rozwiń
Avatar
Lubelak / 14 stycznia 2011 o 00:00
[quote name='Pawel' timestamp='1294928224' post='422181']
Układ był by dobry gdyby nie ten automat, do każdego autobusu jak się wstawi taką skrzynię to będzie ciasno (zajmie prawie połowę miejsc stojących)
[/quote]

Mylisz się. Układ byłby dobry gdyby drzwi środkowe otwierały się na zewnątrz(odskokowo-przesuwne) a nie do środka. Taki układ z drzwiami odskokowymi jest w starszych Mercedesach MPK(O405N2) i na miejsca stojące można się dostać bez problemów. Niestety w MPK pracują d....e więc drzwi będą się otwierać do środka.
[quote name='Pawel' timestamp='1294928224' post='422181']
Układ był by dobry gdyby nie ten automat, do każdego autobusu jak się wstawi taką skrzynię to będzie ciasno (zajmie prawie połowę miejsc stojących)
[/quote]

Mylisz się. Układ byłby dobry gdyby drzwi środkowe otwierały się na zewnątrz(odskokowo-przesuwne) a nie do środka. Taki układ z drzwiami odskokowymi jest w starszych Mercedesach MPK(O405N2) i na miejsca stojące można się dostać bez problemów. Niestety w MPK pracują d....e więc drzwi... rozwiń
Avatar
kanapa / 13 stycznia 2011 o 19:04
[quote name='antyMPK i inni przewoźnicy' timestamp='1294939112' post='422272']
przepraszam, z którego związku zawodowego z MPK pan jest ?? I widzę że dostał pan premie od prezesa za pochlebne bezsensowne pochwały. Wy na Majdanie sami już nie wierzycie w to co mówicie. A szkodliwość MPK i paru ,,chorych'' kierowników w tej firmie widzimy już najlepiej podróżując na rurkach w trolejbusach solaris (tam gdzie jest miejsce na bagaż) czy też podróżując jelczami M121M bez wygłuszenia (bo tam się zbiera woda i jest szybsza korozja LOL). Czasem też nie widzimy, bo niektóre szyby w Neoplanach zostały zaspawane blachą ! Zapomniał pan dodać iż samo MPK posiada używane autobusy w ilości 19 sztuk (tak te mercedesy kupione z kopenchagi i 3 kurduple), jeździmy na bieżnikowanych oponach. O kulturze technicznej warsztatu nie będę wspominał, bo tu czego się nie da naprawić młotkiem i przecinakiem jest ,,niewyobrażalną technologią'',co doskonale widać po tym jak się popsują wyświetlacze, to na miejsce tego ,,ustrojstwa'' trafia dykta. Że przy okazji zginie paliwo i uciapie się pół autobusu w smarze, oleju itp to szczegół. Po co ogrzewanie w Jelczach M121M, skoro już się zakamieniło, tak już będzie. Jednym słowem MPK obecnie to żenada z banda poklaskiwaczy prezesowi w zamian za sowite premię.
[/quote]
jestem klientem mpk, szczęśliwym posiadaczem biletu miesięcznego na wszystkie linie. MPK jest źle zarządzane, ale przez to, ze obecne kierownictwo MPK sobie nie radzi, nie widze powodu aby wspierać prywaciarzy. Może, aby oddać sprawiedliwość opisz też jak wyglądaja autobusy prywaciarzy z AKL. siedzenia zabrudzone smarem, zepsute drzwi, duża liczba awarii[size="3"]Kluczowym argumentem jest natomiast fakt, że mpk kupuje w ogromnej większości nowe autobusy, a prywaciarze kupują używany złom z zachodu z milionami km przebiegu. Jest to niekorzystne dla ekologii, gospodarki, pasażerów[/size].
[quote name='antyMPK i inni przewoźnicy' timestamp='1294939112' post='422272']
przepraszam, z którego związku zawodowego z MPK pan jest ?? I widzę że dostał pan premie od prezesa za pochlebne bezsensowne pochwały. Wy na Majdanie sami już nie wierzycie w to co mówicie. A szkodliwość MPK i paru ,,chorych'' kierowników w tej firmie widzimy już najlepiej podróżując na rurkach w trolejbusach solaris (tam gdzie jest miejsce na bagaż) czy też podróżując jelczami M121M bez wygłuszenia (bo tam się zbiera woda i j... rozwiń
Avatar
antyMPK i inni przewoźnicy / 13 stycznia 2011 o 18:18
[quote name='kanapka' timestamp='1294936630' post='422246']
już teraz w Lublinie jest za mało autobusów i trolejbusów bo tak prezes sobie wziął do serca kasację ikarusów, że skasował je prawie wszystkie i nie było przez pewien czas czym jezdzić. Złą politykę MPK widać to po zwiększającej sie ilosci autobusów prywatnych przewoźników. Jest to notabene szkodliwe, bo prywaciarze sprowadzają do Lublina jakieś graty z niemiec, w których nie otwieraja się drzwi, wszystko skrzypi, siedzenia są zabrudzone jakimś smarem...i w ogóle działalnosć prywaciarzy nie jest korzystna dla polskiej gospodarki. MPK kupuje bowiem nowe autobusy z polskich fabryk(oprócz mercedesa) a prywaciarze daja zarobić niemcom, którzy z chęcią pozbywają sie starych autobusów z kilkoma milionami km na liczniku.
[/quote]

przepraszam, z którego związku zawodowego z MPK pan jest ?? I widzę że dostał pan premie od prezesa za pochlebne bezsensowne pochwały. Wy na Majdanie sami już nie wierzycie w to co mówicie. A szkodliwość MPK i paru ,,chorych'' kierowników w tej firmie widzimy już najlepiej podróżując na rurkach w trolejbusach solaris (tam gdzie jest miejsce na bagaż) czy też podróżując jelczami M121M bez wygłuszenia (bo tam się zbiera woda i jest szybsza korozja LOL). Czasem też nie widzimy, bo niektóre szyby w Neoplanach zostały zaspawane blachą ! Zapomniał pan dodać iż samo MPK posiada używane autobusy w ilości 19 sztuk (tak te mercedesy kupione z kopenchagi i 3 kurduple), jeździmy na bieżnikowanych oponach. O kulturze technicznej warsztatu nie będę wspominał, bo tu czego się nie da naprawić młotkiem i przecinakiem jest ,,niewyobrażalną technologią'',co doskonale widać po tym jak się popsują wyświetlacze, to na miejsce tego ,,ustrojstwa'' trafia dykta. Że przy okazji zginie paliwo i uciapie się pół autobusu w smarze, oleju itp to szczegół. Po co ogrzewanie w Jelczach M121M, skoro już się zakamieniło, tak już będzie. Jednym słowem MPK obecnie to żenada z banda poklaskiwaczy prezesowi w zamian za sowite premię.
[quote name='kanapka' timestamp='1294936630' post='422246']
już teraz w Lublinie jest za mało autobusów i trolejbusów bo tak prezes sobie wziął do serca kasację ikarusów, że skasował je prawie wszystkie i nie było przez pewien czas czym jezdzić. Złą politykę MPK widać to po zwiększającej sie ilosci autobusów prywatnych przewoźników. Jest to notabene szkodliwe, bo prywaciarze sprowadzają do Lublina jakieś graty z niemiec, w których nie otwieraja się drzwi, wszystko skrzypi, siedzenia są zabrudzone jakimś ... rozwiń
Avatar
kanapka / 13 stycznia 2011 o 17:37
już teraz w Lublinie jest za mało autobusów i trolejbusów bo tak prezes sobie wziął do serca kasację ikarusów, że skasował je prawie wszystkie i nie było przez pewien czas czym jezdzić. Złą politykę MPK widać to po zwiększającej sie ilosci autobusów prywatnych przewoźników. Jest to notabene szkodliwe, bo prywaciarze sprowadzają do Lublina jakieś graty z niemiec, w których nie otwieraja się drzwi, wszystko skrzypi, siedzenia są zabrudzone jakimś smarem...i w ogóle działalnosć prywaciarzy nie jest korzystna dla polskiej gospodarki. MPK kupuje bowiem nowe autobusy z polskich fabryk(oprócz mercedesa) a prywaciarze daja zarobić niemcom, którzy z chęcią pozbywają sie starych autobusów z kilkoma milionami km na liczniku.
już teraz w Lublinie jest za mało autobusów i trolejbusów bo tak prezes sobie wziął do serca kasację ikarusów, że skasował je prawie wszystkie i nie było przez pewien czas czym jezdzić. Złą politykę MPK widać to po zwiększającej sie ilosci autobusów prywatnych przewoźników. Jest to notabene szkodliwe, bo prywaciarze sprowadzają do Lublina jakieś graty z niemiec, w których nie otwieraja się drzwi, wszystko skrzypi, siedzenia są zabrudzone jakimś smarem...i w ogóle działalnosć prywaciarzy nie jest korzystna dla polskiej gospodarki. MPK... rozwiń
Avatar
23 / 13 stycznia 2011 o 15:56
PROSZĘ ZAMIEŃCIE TEN STARY PRZEGUBOWY ZŁOM NR 23 KTÓRY JEŹDZI ZE SMYCZKOWEJ O 7;42 ! TYM SIĘ NIE DA JEŹDZIĆ!!!!!!
Avatar
Janusz / 13 stycznia 2011 o 15:46
[quote name='Pawel' timestamp='1294928224' post='422181']
Układ był by dobry gdyby nie ten automat, do każdego autobusu jak się wstawi taką skrzynię to będzie ciasno (zajmie prawie połowę miejsc stojących)
[/quote]

Jak dla mnie kolejne dziwaczenie w stylu ,,miejsce na bagaż''. Zamiast tych miejsc 1,5 (co w sumie słusznie producent liczy jako 1) ustawionych wzdłuż pojazdu wystarczy z środka z niskiej podłogi przenieść 2x po 2 miejsca na tył, 2 x 1,5 zastąpić 2 x 1 ustawione wzdłuż pojazdu, na normalne i otrzymujemy przy nie zmienionej ilość siedzeń normalne, praktyczne wnętrze z dość dużą (jak w tych co są już u nas) przestrzenią dla osób stojących. Ale cóż jak zawsze te same nazwiska z MPK i coraz większe głupoty. Dziwne że w Mazie udało się rozwiązać ten problem normalnie.
[quote name='Pawel' timestamp='1294928224' post='422181']
Układ był by dobry gdyby nie ten automat, do każdego autobusu jak się wstawi taką skrzynię to będzie ciasno (zajmie prawie połowę miejsc stojących)
[/quote]

Jak dla mnie kolejne dziwaczenie w stylu ,,miejsce na bagaż''. Zamiast tych miejsc 1,5 (co w sumie słusznie producent liczy jako 1) ustawionych wzdłuż pojazdu wystarczy z środka z niskiej podłogi przenieść 2x po 2 miejsca na tył, 2 x 1,5 zastąpić 2 x 1 ustawione wzdłuż pojaz... rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze 15

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Dzisiaj otwiera się Rollmania. Pierwszy dzień jazdy za darmo

Dzisiaj otwiera się Rollmania. Pierwszy dzień jazdy za darmo 0 0

Hala do jazdy na wrotkach i rolkach będzie działać od dzisiaj w miejscu lodowiska Icemania przy Al. Zygmuntowskich. We wszystkie dni tygodnia ma być czynna od godz. 11 do 21.

Ruszają mistrzostwa Polski w kolarstwie. O medale Mostostalu Puławy będzie trudno

Ruszają mistrzostwa Polski w kolarstwie. O medale Mostostalu Puławy będzie trudno 0 0

W piątek rozpoczynają się mistrzostwa Polski w kolarstwie. Bazą zawodów będzie Grunwald i Ostróda

Burze: W woj. lubelskim bez większych szkód

Burze: W woj. lubelskim bez większych szkód 0 1

Czwartkowe burze nie spowodowały większych szkód w woj. lubelskim

Repertuar kin i teatrów w weekend w Lublinie i regionie [22-24.06]
22 czerwca 2018, 0:00

Repertuar kin i teatrów w weekend w Lublinie i regionie [22-24.06] 0 0

Co Gdzie Kiedy. W piątek do lubelskich kin trafią zbierający znakomite recenzje horror Hereditary oraz kontynuacja kultowej już serii kryminalnej - Ocean's 8, tym razem w wersji kobiecej. Sprawdź weekendowy repertuar kin i teatrów z Lublina oraz regionu.

Pomnik Marii i Lecha Kaczyńskich zamiast placu zabaw? Pierwsze przymiarki
galeria

Pomnik Marii i Lecha Kaczyńskich zamiast placu zabaw? Pierwsze przymiarki 0 15

Jeszcze w czerwcu możemy poznać reguły konkursu na projekt pomnika Marii i Lecha Kaczyńskich, który miałby stanąć w centrum miasta. Prezydent Lublina i jego podwładni nie będą mieli wpływu na konkurs. Teoretycznie może go wygrać projekt stworzony przez miejską radną PiS

340 tys. uczniów z Lubelskiego zaczyna wakacje. Jak wypadł pierwszy szkolny rok po reformie?

340 tys. uczniów z Lubelskiego zaczyna wakacje. Jak wypadł pierwszy szkolny rok po reformie? 0 4

Ponad 340 tys. uczniów z całej Lubelszczyzny odbiera dziś świadectwa i zaczyna wakacje. Władza chwali reformę, ale nauczyciele i rodzice z niepokojem patrzą w przyszłość

MUNDIAL 2018 Argentyna – Chorwacja 0:3. Totalna demolka

MUNDIAL 2018 Argentyna – Chorwacja 0:3. Totalna demolka 2 1

MUNDIAL 2018 Po niezwykle emocjonującym meczu w Niżnym Nowogrodzie Chorwacja zdeklasowała Argentynę wygrywając 3:0 i zapewniła sobie wyjście z grupy. Z kolei Leo Messi i spółka są o krok od pożegnania się z turniejem w Rosji

"Wrota do piekieł" i inne filmy w kinie Perła w Lublinie [program na weekend]
22 czerwca 2018, 21:00

"Wrota do piekieł" i inne filmy w kinie Perła w Lublinie [program na weekend] 2 1

Co Gdzie Kiedy. Przed nami kolejny weekend z plenerowym Kinem Perła. W najbliższym czasie zobaczymy m.in. horror Wrota do piekieł i dramat Belgica.

Złota Setka 2017. Nagrodziliśmy najlepsze firmy z Lubelszczyzny [zdjęcia]
Uroczysta gala
galeria

Złota Setka 2017. Nagrodziliśmy najlepsze firmy z Lubelszczyzny [zdjęcia] 8 7

To już 22. edycja Rankingu Najlepszych Firm Lubelszczyzny „Złota Setka 2017”. W czwartek wieczorem podczas uroczystej gali w Dworze Anna w Jakubowicach Konińskich nagrodziliśmy zwycięskie firmy. Był czas na gratulacje i okolicznościowe toasty.

Komitet Krzysztofa Żuka. Kto pójdzie do wyborów z prezydentem?

Komitet Krzysztofa Żuka. Kto pójdzie do wyborów z prezydentem? 3 35

Rozmowy w sprawie zawiązania komitetu, którego twarzą byłby urzędujący prezydent Lublina, trwały od kilku miesięcy. W czwartek w obecności dziennikarzy przedstawiciele poszczególnych ugrupowań podpisali porozumienie programowe

Sprawa prof. Starosławskiej wraca do prokuratury. Tak zdecydował sąd

Sprawa prof. Starosławskiej wraca do prokuratury. Tak zdecydował sąd 10 6

W czwartek sąd rejonowy uchylił postanowienie prokuratury o umorzeniu śledztwa dotyczącego prof. Elżbiety Starosławskiej, byłej dyrektor Centrum Onkologii Ziemi Lubelskiej. Rozstrzygnięcie jest prawomocne.

Puławy: Szukają miejsca pod nowe targowisko

Puławy: Szukają miejsca pod nowe targowisko 9 11

Puławscy urzędnicy prowadzą rozmowy z właścicielami działek, na których jeszcze w tym roku może powstać nowe miejskie targowisko. Opcje są dwie: tymczasowy, tańszy obiekt na cudzej ziemi lub pozyskanie gruntu i budowa tego docelowego z pełnym wyposażeniem.

Koncert Filipa Lato na Bronowicach
22 czerwca 2018, 18:00

Koncert Filipa Lato na Bronowicach 1 0

Co Gdzie Kiedy. Gwiazda Voice of Poland, Filip Lato, wystąpi 22 czerwca o godz. 18 w Dzielnicowym Domu Kultury Bronowice (ul. Olchowa 8).

Motocyklista uderzył w tył Forda. Jest w szpitalu

Motocyklista uderzył w tył Forda. Jest w szpitalu 5 4

52-letni motocyklista trafił do szpitala po wypadku w Maryninie (pow. chełmski).

Burze nadciągają nad Lubelskie. Ministerstwo ostrzega

Burze nadciągają nad Lubelskie. Ministerstwo ostrzega 27 1

Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji ostrzega przed frontem burzowym, który ma dojść m.in. nad woj. lubelskie.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.