sobota, 21 października 2017 r.

Lublin

MPK Lublin wysyła krótkie autobusy, ZTM nie może karać

  Edytuj ten wpis
Dodano: 6 marca 2011, 20:49
Autor: Dominik Smaga

Lubelskie MPK posiada 22 przegubowce (Karol Zienkiewicz / Archiwum)
Lubelskie MPK posiada 22 przegubowce (Karol Zienkiewicz / Archiwum)

Zarząd Transportu Miejskiego nie ma możliwości ukarania przewoźnika, który wyśle w trasę krótki autobus, choć miał obowiązek skierować przegubowiec.

Często zdarza się tak na linii 40, a tydzień temu krótkie autobusy spotęgowały tłok na linii 26 wywołany cięciem rozkładu.

Niewłaściwie dobrany tabor dał się we znaki zwłaszcza pasażerom linii 26 w miniony wtorek, gdy zmienił się rozkład jazdy miejskiej komunikacji. Ubyło kursów linii 26, a w autobusach zapanował tłok. Zdaniem ZTM, ścisk byłby mniejszy, gdyby MPK wysłało w trasę takie autobusy, jakie powinno. Linię powinny obsługiwać tylko przegubowce, albo neoplany. Tymczasem z sześciu autobusów MPK na tej trasie, dwa były krótkie.

To nie jedyny taki przypadek. Także linia 40 powinna być obsługiwana wyłącznie przez tzw. tabor wielkopojemny. Pasażerowie często skarżą się, że jest inaczej. – Część pojazdów przechodzi obecnie naprawy główne, niektórym kończy się termin ważności badań technicznych, do tego zdarzają się inne awarie. Stąd sytuacja, że krótkie wozy obsługują linię nr 40 – tłumaczyła niedawno Weronika Opasiak, rzecznik MPK.

Zarząd Transportu Miejskiego może karać przewoźnika za różne przewinienia. Ale nie za to. Wszystko przez zapisy 10-letniej umowy, którą zawarł ze spółką.

– Umowa nie przewiduje kar, jeśli przewoźnik zamiast długiego pojazdu wyśle krótki. Niemniej jednak zawsze taka sytuacja jest odnotowywana w protokole kontrolnym i przewoźnik jest wzywany do złożenia wyjaśnień. Uregulowanie tej kwestii wymaga zmian zapisów umowy – wyjaśnia Justyna Góźdź z lubelskiego ZTM.

Mimo to, egzekwowanie obowiązków od przewoźników – w tym przypadku innych niż MPK – zostało pozytywnie ocenione przez kontrolerów lubelskiego Ratusza.

Magistrat sprawdzał m.in., czy inspektorzy ZTM sprawdzają wykonywanie usług. Z akt kontroli wynika, że od maja do sierpnia IREX miał 33 kontrole ZTM, które wykazały 39 uchybień. Najwięcej, bo aż 17, dotyczyło stanu technicznego wozów, a 8 niezatrzymania się na przystankach. IREX zapłacił za to blisko 5 tys. zł kar. AKL w tym samym czasie był sprawdzany 19 razy, wykryto 10 naruszeń warunków umowy, głównie co do czystości i stanu technicznego autobusów. Kary wyniosły 1200 zł.
  Edytuj ten wpis
Czytaj więcej o:
t17
Gość
Karol
(22) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

t17
t17 (25 maja 2011 o 20:06) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
[quote name='Anna' timestamp='1299500504' post='447352']
ludzioe gniotą się w krótkich conectach
[/quote]
ciesz się kobieto że conecto się wozisz. Ja dzień w dzień 25 letnim szrotem jakim jest jelcz l11 albo ikarus 280 (nie przegubowy)
Rozwiń
Gość
Gość (1 kwietnia 2011 o 23:52) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Chcecie zreformować ZTM?

Proszę bardzo:

http://www.lublinforum.com/Razem_zreformujmy_Zarzad_Transportu_Miejskiego_t2450.html

Będzie petycja.
Rozwiń
Karol
Karol (16 marca 2011 o 14:12) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Ale wam się w głowach przewraca już buraki
Rozwiń
Gość
Gość (16 marca 2011 o 14:06) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
[quote name='Irek' timestamp='1299507979' post='447396']
Sprawa jest o tyle bulwersująca, że wszystkim powinno zależeć, by jak najwięcej osób jeździło komunikacją miejską. A jaki komunikat otrzymuje pasażer, gdy zamiast dłuższego autobusu przyjeżdża krótki, w który nie wsiądą wszyscy chętni? Że nie ma dla niego miejsca. Efekt? Lepiej kupić samochód niż czekać na łaskę miejskiego przewoźnika. I tak się właśnie tworzą korki w mieście. I dlatego szkoda, że Zarząd Transportu Miejskiego może karać przewoźnika za wysłanie w trasę krótkiego autobusu, choć przewoźnik miał obowiązek skierować przegubowiec.
[/quote]
Rozwiń
Paulina
Paulina (16 marca 2011 o 03:12) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
[quote name='Anna' timestamp='1299500504' post='447352']
TO nie chodzi o sam tabor, tu chodzi o umiejętne zarządzanie nim. Przegubowy Ikarus jezdzi na linii 2 zazwyczaj kompletnie pusty, a ludzioe gniotą się w krótkich conectach. ŻUK, ZTM i cae ratuszowe towarzystwo wzajemnej adoracji DO WYMIANY
[/quote]

jeździ pusty, bo ikarus teraz obsługuje mało oblegane kursy linii 2 (poza tym większość pasażerów wysiada na 3 maja, więc może dlatego obserwujesz puste ikarusy :/)
po godzinie 7, kiedy jedzie najwięcej pasażerów jeździ sobie jelcz i na 3 przystanku od początku trasy nie da się już niestety wsiąść :/ i to codziennie
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (22)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!