czwartek, 17 sierpnia 2017 r.

Lublin

Na ulice wyjadą nowe autobusy

Dodano: 3 czerwca 2008, 19:53
Autor: Dominik Smaga

Aż 30 zdezelowanych autobusów zniknie w tym roku z zajezdni MPK Lublin. Do tej pory do kasacji trafiło już pięć.

- Do kasacji przeznaczyliśmy przede wszystkim ikarusy i jelcze M11 - mówi Stanisław Wojnarowicz, rzecznik MPK. Najstarszy z lubelskich ikarusów, który nadal wozi pasażerów, został wyprodukowany w... 1981 roku. Średnia wieku autobusów MPK przekracza 15 lat.

Tak duża akcja złomowania będzie możliwa dzięki zakupom nowego i używanego taboru. Najpóźniej 26 czerwca do Lublina zawita pierwsza partia fabrycznie nowych autobusów. Do zajezdni trafi pięć niskopodłogowych solarisów urbino w dwunastometrowej wersji.

Do jesieni w Lublinie ma być w sumie 20 takich wozów. Każdy z nich będzie wyposażony w monitoring, a nawet urządzenie do nagrywania rozmów kierowców z pasażerami. Nowe wozy będą kosztować MPK ponad 18 milionów zł, a spółka będzie je spłacać przez trzy lata.

Także na raty spółka planuje kupić 15 autobusów używanych. Kilka dni temu ogłosiła przetarg na ich zakup. - Chcielibyśmy, żeby pojawiły się na trasach na początku roku szkolnego albo wcześniej - mówi Wojnarowicz. Wozy mają być nie starsze niż siedmioletnie i z przebiegiem nie większym niż 500 tys. km. - Oczywiście, wolelibyśmy nowe, ale musimy poruszać się w pewnych granicach finansowych - dodaje. MPK żąda rozłożenia płatności na minimum dwa lata. A jeśli dostawca przystanie na dłuższy czas spłaty, zyska dodatkowe punkty przy ocenie oferty.

Dziesięć wozów ma mieć podobną długość, co jeżdżące po Lublinie neoplany MPK. - Są linie, które w godzinach szczytu mają duże obłożenie i do ich obsługi potrzebne są większe autobusy - wyjaśnia rzecznik. Pozostałe autobusy będą krótsze, bo 12-metrowe. Wszystkie muszą mieć niską podłogę za przednimi i środkowymi drzwiami.

MPK wymaga, by wszystkie autobusy były tej samej marki, co ma obniżyć koszty późniejszego serwisowania. Wozy mają być napędzane silnikiem spełniającym dość starą normę czystości spalin Euro 2 i wyposażone w automatyczną skrzynię biegów z retarderem, czyli urządzeniem wspomagającym hamowanie.
Czytaj więcej o:
sceptyk
(1) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

sceptyk
sceptyk (4 czerwca 2008 o 18:19) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
A systemy głosnomówiące i informacja elektroniczna,duże tablice na masce z numerem linii,funkcja przyklęku to ważne dla starszych, niepełnosprawnych, wózków dziecięcych. O tym co jest wygodne dla wszystkich korzystających nikt nie wspomina.
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (1)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!