sobota, 21 października 2017 r.

Lublin

Na zapłacenie rachunku za telefon dostał tylko parę godzin

  Edytuj ten wpis
Dodano: 6 czerwca 2010, 19:46
Autor: Marek Kliza

Nie jestem już pierwszej młodości, a niedawno musiałem w te pędy biec na pocztę, by bez kary zapłacić rachunek telefoniczny – poskarżył nam się pan Franciszek z Lublina.

Ostatnia faktura za posiadany przez niego telefon w sieci Telekomunikacji Polskiej wystawiona została 10 maja 2010 r. Widniejący na niej termin płatności to 24.05.2010 r. List z fakturą "Nadano Inpost (Kraków) dnia 21.05.2010 r.”. To był piątek przed wolną sobotą i niedzielą.

– List z telekomunikacji znalazłem w skrzynce po południu w poniedziałek, 24 maja – w dniu, w którym upływał termin jego płatności. Musiałem w te pędy biec na pocztę, by zapłacić rachunek. Za spóźnienie Tepsa naliczyłaby mi przecież karę – opowiada pan Franciszek. – Gdybym znalazł tę fakturę już po zamknięciu poczty albo np. tydzień później i dopiero wtedy ją zapłacił – kto wtedy zapłaciłby karne odsetki?

To nie jedyne pytanie, które ma nasz Czytelnik.

– Dlaczego utrzymywana przeze mnie Telekomunikacja Polska ma dwa tygodnie na to, by przysłać do mnie fakturę za telefon, a ja mam ledwie parę godzin, by ją zapłacić? – pyta. – Rachunki opłacam na poczcie. Zanim moje pieniądze trafią do banku, w którym ma konto TP SA, minie pewnie dzień lub dwa. Tymczasem liczy się data wpływu należności na konto. W przypadku spóźnienia naliczane są karne odsetki. Kto je zapłaci – za tę ewidentną przecież winę Telekomunikacji Polskiej?

W całym kraju w podobnej sytuacji jak pan Franciszek były w maju… tysiące klientów TP SA.

– Potwierdzamy, że z przyczyn technicznych i organizacyjnych związanych z centrum drukowania TP nastąpiło pewne opóźnienie z wysyłką faktur dla części klientów – przyznaje Izabella Szum, szef Regionalnego Biura Prasowego Grupy TP SA w Krakowie. – Przedłużyliśmy im termin płatności o 7 dni. Przepraszamy za zaistniałą sytuację, która wystąpiła po raz pierwszy od wielu lat.

Okazuje się, że w uzasadnionych przypadkach przedłużenie terminu płatności uzyskać może każdy klient zgłaszający na bezpłatną Błękitną Linię TP 193 93, że otrzymał fakturę z opóźnieniem. W ten sam sposób można zgłosić fakt niedoręczania rachunku telefonicznego i zażądać jego duplikatu.

– Od problemów związanych z terminowością doręczania faktur uniezależnia e-faktura i usługa "polecenie zapłaty”, już dostępne dla naszych klientów. To alternatywa dla tradycyjnego i bardziej zawodnego "papierowego” kanału doręczeń faktur – radzi Izabela Szum.
  Edytuj ten wpis
Czytaj więcej o:
Modesta
Liofilizowana Ochotka
werty
(23) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Modesta
Modesta (10 czerwca 2010 o 14:21) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
janusz napisał:
najwyższy czas aby nieuczciwy moloch poszedł w diabły - przekaz idzie 14 dni a oni udają świętych - banda złodziei a ja muszę płacić za tych łobuzów kary w banku - tfu co za perfidia


dobrze mówi! dać mu herbaty!
Rozwiń
Liofilizowana Ochotka
Liofilizowana Ochotka (9 czerwca 2010 o 12:33) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Borys napisał:
Zawsze można zmienić operatora. Ja nie mam problemów z TP od kiedy zrezygnowałem z ich wątpliwej jakości usług.



ja mam podobnie, rachunki przychodzą mi inpostem i mam świety spokój, koniec z opóźnieniami, jakie fundowała nam poczta polska
Rozwiń
werty
werty (8 czerwca 2010 o 10:05) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
markus 46 napisał:
Rozwiązać umowę bo NIE dbają o klijenta. Sami swego czasu zmieniali abonament na droższy i udawali wariata ,że klijent sam chćiał.Było jeszcz takie coś że wysyłali do domów młodych ludzi i pod pretekstemaby NIE przechodzić do TELE 2 wstawiali droższy abonament.

naucz się pisać nieuku
Rozwiń
awe
awe (8 czerwca 2010 o 10:03) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
janusz napisał:
najwyższy czas aby nieuczciwy moloch poszedł w diabły - przekaz idzie 14 dni a oni udają świętych - banda złodziei a ja muszę płacić za tych łobuzów kary w banku - tfu co za perfidia

goń się buraku
Rozwiń
www
www (8 czerwca 2010 o 10:01) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Borys napisał:
Zawsze można zmienić operatora. Ja nie mam problemów z TP od kiedy zrezygnowałem z ich wątpliwej jakości usług.

BUC Z CIEBIE BORYSKU
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (23)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!