czwartek, 14 grudnia 2017 r.

Lublin

Nadal ogromny problem ze Strefą Płatnego Parkowania. Zielona, Jasna i inne przypadki

Dodano: 5 lipca 2016, 21:20
Autor: Dominik Smaga

Ulica Jasna (fot. Maciej Kaczanowski)
Ulica Jasna (fot. Maciej Kaczanowski)

„Trudno powiedzieć” – odpowiada Ratusz pytany, kiedy Strefa Płatnego Parkowania będzie w pełni oznaczona. Jako przeszkodę podawał już deszcz i zaparkowane auta. Ale jest też inny powód: miasto wytyka błędy w projektach oznakowania ulic.

Artykuł otwarty

Czytaj Dziennik Wschodni bez ograniczeń. Sprawdź naszą ofertę

Artykuł otwarty

Brak prawidłowego oznakowania już trzeci dzień uniemożliwiał we wtorek miastu żądanie opłat od kierowców parkujących na wielu ulicach. Prawo wymaga, by oprócz znaków na słupkach były też linie malowane na jezdni i chodnikach. Linii brak w wielu miejscach, choć powinny być wykonane jeszcze przed 1 lipca. Wymalować miał je zarządca strefy, czyli spółka City Parking Group. Uzupełnienie oznakowania zapowiadano na weekend, zapowiedzi zawiodły, a Ratusz wyjaśnił: to przez deszcz.

Dopiero we wtorek Urząd Miasta przyznał, że dla wielu ulic nie zostały jeszcze zatwierdzone mapy z oznakowaniem, które ma się pojawić na drodze. Bez takiego dokumentu, zwanego projektem stałej organizacji ruchu, nie można znakować ulicy. Opracowanie projektów też było rolą spółki.

– Cała strefa objęta jest około 80 projektami organizacji ruchu, z czego trzy czwarte zostało zatwierdzonych – mówi Beata Krzyżanowska, rzecznik prezydenta. Pozostałe wciąż nie mają akceptacji miasta m.in. przez błędy. – Jednym z powodów jest niespójne oznakowanie poziome i pionowe w zgłoszonych przez wykonawcę wnioskach.

Wśród zatwierdzonych map jest m.in. ta dotycząca ul. Zielonej. Ale oznakowanie ulicy nie ma nic wspólnego z projektem zaakceptowanym przez miasto. Dokument mówi, że na całej ul. Zielonej są tylko cztery miejsca parkingowe, koło ul. Staszica. A słupek ze znakami upiera się, że można stawać wzdłuż ulicy po jej lewej stronie.

Ulica Zielona (fot. Maciej Kaczanowski)
Ulica Zielona (fot. Maciej Kaczanowski)
Ulica Zielona (fot. Maciej Kaczanowski)
Ulica Zielona (fot. Maciej Kaczanowski)

– Faktycznie, są pewne błędy – przyznaje Krzyżanowska. Znaki wyznaczające parking z lewej strony mają być usunięte. Ul. Zielona została przez miasto uznana za podporządkowaną pieszym strefę zamieszkania. – Straż Miejska będzie o tej zmianie informować kierowców ulotkami – dodaje rzeczniczka. Później zamiast ulotek mają być mandaty.

Wróćmy jeszcze do projektów organizacji ruchu, które nie zostały zatwierdzone przez miasto. Powodem są nie tylko błędy wykonawcy. W kilku przypadkach miasto analizuje dopuszczenie tzw. kontraruchu rowerowego, czyli jazdy rowerem „pod prąd”. Dotyczy to m.in. ul. Zielonej, Ogrodowej, Sądowej i Bocznej Rusałki. Mniej pewny jest kontraruch na Kowalskiej, Furmańskiej, Cyruliczej i Solnej, a także Jasnej.

Kiedy zakończy się znakowanie strefy? – Trudno powiedzieć. W wielu miejscach w malowaniu linii przeszkadzają stojące tu auta, których nie mamy prawa ruszyć – przyznaje Krzyżanowska. I dodaje, że tu gdzie linii nie ma, choć być powinny, nie będzie kar dla kierowców parkujących bez biletu. Ratusz oznajmił we wtorek, że takich linii nie musi być ani na Krakowskim Przedmieściu, ani na Narutowicza. – Tu miejsca są wyznaczone konstrukcyjnie, innym kolorem kostki.

Płatna Strefa Parkowania w Lublinie - cennik

Podstrefy A: Minimalna opłata: 80 gr za 16 min • Jedna godzina: 3,00 zł • Dwie godziny: 6,60 zł • Trzy godziny: 10,90 zł • Cztery godziny: 13,90 zł • Pięć godzin: 16,90 zł • każda godzina powyżej trzeciej: 3 zł • Bilet dobowy: 20 zł • Abonament „A” miesięczny: 200 zł • Abonament „A” półroczny: 900 zł • Abonament „A” roczny: 1600 zł

Podstrefy B: Minimalna opłata: 50 gr za 15 min • Jedna godzina: 2,00 zł • Dwie godziny: 4,40 zł • Trzy godziny: 7,20 zł • Cztery godziny: 9,20 zł • Pięć godzin: 11,20 zł • każda godzina powyżej trzeciej: 2 zł • Bilet dobowy: 15 zł • Abonament „A” miesięczny: 150 zł • Abonament „A” półroczny: 750 zł • Abonament „A” roczny: 1300 zł

(fot. Maciej Kaczanowski)
(fot. Maciej Kaczanowski)
Użytkownik niezarejestrowany
Użytkownik niezarejestrowany
Użytkownik niezarejestrowany
(13) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Gość
Gość (7 lipca 2016 o 17:12) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
miało być lepiej, a jest gorzej. Pan Wiącek to niedoszły radny z klubu Wspólny Lublin
Rozwiń
Gość
Gość (7 lipca 2016 o 17:11) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Panie Prezydencie Żuk!zatrudnił Pan oficera pieszego i mimo to są nawet większe utrudnienia dla pieszych!Po co taka nam osoba - Pan Aleksander Wiącek?skoro nie ma żadnego wpływu na ZDiM... Czy wyciągnie Pan konsekwencje za unieruchomienie w terminie strefy parkowania?to są straty dla budżetu miasta!!!
Rozwiń
Gość
Gość (6 lipca 2016 o 09:24) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Stety, niestety czytając artykuły doszłam do wniosku, że skoro nie ma znaków poziomych (namalowanych białych pasów) to nie mam obowiązku wykupić biletu. Dziś auto zaparkowałam pod Plazą, od ulicy Obrońców przy wyjazdach z parkingu podziemnego. No i niestety dostałam mandat. Czy ktoś wie w jaki sposób mam się odwołać od niego i powołać na przywoływane w artykułach przepisy ?
Rozwiń
Lukas
Lukas (6 lipca 2016 o 08:56) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Prosta sprawa - bilety spokojnie mogłyby kosztować 10 zł za pierwszą godzinę. Przeszedłem się wczoraj na miasto zobaczyć czy mimo podwyżek i rozszerzenia strefy są wolne miejsca parkingowe i jest rotacja. Gdzie tam....!  Zasr..ne samochodami, oblepione złomami ulice, piesi się przeciskają. Skoro stać na samochód to i stać na opłaty jak widać. Niech bulą! Jak będzie 10 zł za jedną godzinę to wreszcie MOŻE się rozluxni i osoba chcąca załatwić sprawę w urzędzie skarbowym przyjedzie na pół godziny zapłaci 5 zł załatwi sprawę i bedzie spier...lać aby nie bulic więcej zostawiając wolne miejsce partkingowe dla innego użytkownika. A jak będzie chiało się w wolny dzień odwiedzić starówkę, czy różne atrakcje w centrum to polecam korzystać z MPK, tabor, nowoczesny, klimatyzowany, punktualny, z GPS-em na aplikacki mozna śledzić gdzie jest nasz autobus. Bedzie można sobie chlapnąć coś mocniejszego w restauracji i ze spokojnym sumieniem wrócić do domu.
Rozwiń
widz
widz (5 lipca 2016 o 23:18) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
na zielonej zabiora na hipotecznej tylko rownolegle wiec tez abiora tyle miejsc wiec gdzie zaparkowac, chocby jako interesant urzedu skarbowego czy miejskiego? dodatkowo jakies smieszne tlumaczenie kolorem kostki-to juz żart i wolnoamerykanka, nie ma takiej opcji zeby ktos mial zwracac uwage na kolor kostki!!! a juz opis oplat zupelnie nie zrozumialy: jedna godzina... druga...,trzecia godzina.. i czwarta godzina..piata... i tu najlepsze: kazda godzina powyzej trzeciej... to czyli ta stawka dla czwartej i piatej obowiazuje czy juz nie bo nalezy przeliczac wg stawki za kazda powyzej trzeciej, bo nie rozumiem?
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (13)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!