Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

22 sierpnia 2010 r.
19:19
Edytuj ten wpis

Nasze dziecko umiera. Z winy lekarzy

Autor: Zdjęcie autora Ewa Pajuro
0 32 A A

Lena walczy o życie w Dziecięcym Szpitalu Klinicznym w Lublinie. Noworodek ma poważną wadę rozwojową, ale o tak zły stan dziecka rodzice obwiniają głównie lubelskich medyków. Wypisali ciężarną do domu, mimo że dziecko miało być operowane po urodzeniu.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
O tym, że jest w ciąży Aneta Makaruk z Parczewa dowiedziała się w styczniu. Trzy miesiące później lekarz prowadzący wykrył u płodu poważną wadę – wytrzewienie (patrz ramka).

– Takie dzieci powinny rodzić się w klinice. Dlatego skierowałem pacjentkę do Lublina – mówi Zbigniew Skoczylas, lekarz ze szpitala w Parczewie. W lubelskim szpitalu przy ul. Jaczewskiego ostatecznie potwierdzono diagnozę. Mimo to, lekarze dawali dziecku bardzo duże szanse na przeżycie. – Mówili, że wszystko będzie dobrze, pod warunkiem, że dziecko zostanie zoperowane tuż po porodzie – wspomina Leszek Makaruk.

Pani Aneta regularnie przyjeżdżała do kliniki na obserwację. Ostatnio była tam kilkanaście dni przed porodem. – Położyłam się na oddziale 4 sierpnia. Dzień później lekarze kazali mi wracać do domu. Tłumaczyłam, że boję się, że zacznę rodzić w domu i nie zdążę dojechać do kliniki. To jednak nic nie dało – opowiada pani Aneta.

Przyszła matka wróciła do domu, a 11 dni później rozpoczął się poród. Młodzi rodzice natychmiast pojechali do szpitala w Parczewie. Tamtejsi lekarze odesłali kobietę karetką do Lublina. Ale, ani przy ul. Jaczewskiego, ani przy Staszica nie było miejsca dla rodzącej. Pacjentkę przyjął w końcu szpital przy al. Kraśnickiej. Lekarze wykonali cesarskie cięcie, a noworodka przewieźli na operację do Dziecięcego Szpitala Klinicznego. Dziecko leży tam do dziś.

– Stan maleństwa jest ciężki. Lekarze twierdzą, że pomóc może tylko cud. Po cichu dodają, że szanse, że nasze dzieciątko przeżyje zmalały z 90 procent właściwie do zera – mówi ze łzami w oczach młody tata.

Winą za taki stan noworodka rodzice obarczają głównie lekarzy z SPSK 4, którzy kazali matce czekać na rozwiązanie w domu.

– Stan matki i dziecka był bardzo dobry – odpiera zarzuty Jan Oleszczuk, kierownik kliniki położnictwa i perinatologii. – Wydawało się też, że poród nastąpi później, pod koniec sierpnia – dodaje.
Sam jednak przyznaje, że pani Aneta powinna rodzić w jego szpitalu. – Niestety, mamy potężne przepełnienia na oddziałach. Lekarz dyżurny nie miał możliwości przyjęcia pacjentki – dodaje Oleszczuk.
Jednocześnie, szef kliniki zapewnia, że o błędzie lekarzy nie może być mowy. – To że matka musiała dojechać do szpitala nie miało żadnego wpływu na stan dziecka. Noworodek nie ucierpiał też w trakcie transportu karetką do DSK – podkreśla.

Jego zdaniem dziecko jest w złym stanie, bo cierpi na poważną wadę rozwojową. Ojca dziecka to nie przekonuje. Zapowiada, że skieruje sprawę do sądu.

Dla Dziennika Wschodniego wypowiedziała się Ewa Sawicka, chirurg dziecięcy z Instytutu Matki i Dziecka w Warszawie:

Wytrzewienie to ciężka wada płodu. Polega na wydostawaniu się przez otwór w brzuchu jelit, żołądka, czasem też innych narządów. Istnieje wiele wskazań, by w tym przypadku rozwiązać ciążę przed terminem. Jednym z nich jest fakt, że płyn owodniowy działa toksycznie na jelita dziecka.

Najkorzystniejsze jest cesarskie cięcie. A zaraz po nim, dziecko powinno być operowane. Niewskazane jest też przewożenie go do innych placówek, bo transport dodatkowo obciąża młody organizm.

Wytrzewienie występuje średnio raz na 5 tys. urodzeń, ostatnio jednak zdarza się coraz częściej. Jeśli wada jest wcześnie wykryta i nie ma komplikacji, a matka znajduje się pod ścisłą opieką lekarską, dziecko ma nawet 95 procent szans na przeżycie.

Komentarze 32

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
edzia / 24 sierpnia 2010 o 13:59
[quote name='Gość' date='22 sierpień 2010 - 22:03 ' timestamp='1282507403' post='333311']
jak przeczytałem tytuł to zacząłem się śmiać , oczywiście nie chodzi mi tutaj o ludzką tragedie , tylko o ton , w jakim ogólnie został napisany.
no a gdyby nie lekarze to byś kmiotku pewno po tym świecie nie chodził już. Tyle w temacie . Jeżeli chcecie aby każdego przyjmowali , proszę , pisać pisma do rządu , pikietować o budowę nowych szpitali, wtedy każdy będzie miał gdzie leżeć , sciągnijcie lekarzy którzy wyjechali , bo nie chcialo im się pracować za psie pieniądze w tym kraju , to będzie miał kto leczyć .
Założy facet sprawę , no to przegra , nawet na wokandę pewnie nie trafi , gdyż winy lekarzy tutaj nie ma , a przepisy są po jego stronie.
Pozdrawiam i dzieciaczkowi życzę zdrowia i trzymam za niego kciuki
[/quote]
psie pieniądze? no aż scyzoryk się w kieszeni otwiera!jakimi samochodami jeżdżą ,jakie mają domy i jeszcze mało. człowiek zapieprza ciężko po 12 godzin ,a on pół dnia nie może wytrzymać w szpitalu.pełno gabinetów prywatnych bez rachunków i co myślicie,że odciągają od tego jakiś podatek.jak wybrał zawód lekarza to jego zasrany obowiązek leczyć.ale prawda jest taka,że wielu wybiera ten zawód dla kasy.polska służba zdrowia to jeden wielki pic na wode. zdrowia dla maluszka.
[quote name='Gość' date='22 sierpień 2010 - 22:03 ' timestamp='1282507403' post='333311']
jak przeczytałem tytuł to zacząłem się śmiać , oczywiście nie chodzi mi tutaj o ludzką tragedie , tylko o ton , w jakim ogólnie został napisany.
no a gdyby nie lekarze to byś kmiotku pewno po tym świecie nie chodził już. Tyle w temacie . Jeżeli chcecie aby każdego przyjmowali , proszę , pisać pisma do rządu , pikietować o budowę nowych szpitali, wtedy każdy będzie miał gdzie leżeć , sciągnijcie lekarzy którzy ... rozwiń
Avatar
agnieszka / 23 sierpnia 2010 o 23:23
Ktos wspomnial ze pracuja za psie pieniadze chyba ktos po fachu chcialabym tyle zarabiac a te prywatne gabinety czy w nich tez malo zarabiaja Ja mieszkam w Madrycie i wierzcie mi ze chyba w calej Hiszpani nie ma tyle prywatnych gabinetów co u Nas w jednym miescie.Zgadzam sie ze chory jest system od tego trzeba zaczac a potem wzielabym sie za szanownych lekarzy.Mialam okazje trafic na pogotowie i nie zyczylabym nikomu zeby go tak potraktowano.Ale wiem ze sa lekarze z powolania i wykonuja dobrze swoja prace a takie za przeproszeniem gnidy psuja opinie wszystkim lekarza.
Avatar
matka / 23 sierpnia 2010 o 11:56
[quote name='WQR' date='23 sierpień 2010 - 08:01 ' timestamp='1282543299' post='333407']
To niepierwszy i nieostatni przypadek [size="15"]niekompetencji i niedouczenia[/size] lekarzy z PSK4Z przykrością stwierdzam że, większość z Nich nie potrafi postawić właściwej diagnozy a pojęcie o nowych metodach leczenia jest zerowe (doświadczyłem tego osobiście).A znaleźliśmy tam jedną lekarkę która swoim działanie by nikogo nie zabiła (pewno już się przeniosła z dala od tej lubelskiej mafii).
[/quote]


Ja też tam trafiłam. Odrazu po porodzie oznajmili że dziecko nie ma żadnych szans na przeżycie (niemalże powiedzieli mi to w taki sposób jak by oznajmiali ze mam zdrowe i piękne dziecko) po czym moje dziecko ma już 5 lat i jest piękne i zdrowe
[quote name='WQR' date='23 sierpień 2010 - 08:01 ' timestamp='1282543299' post='333407']
To niepierwszy i nieostatni przypadek [size="15"]niekompetencji i niedouczenia[/size] lekarzy z PSK4Z przykrością stwierdzam że, większość z Nich nie potrafi postawić właściwej diagnozy a pojęcie o nowych metodach leczenia jest zerowe (doświadczyłem tego osobiście).A znaleźliśmy tam jedną lekarkę która swoim działanie by nikogo nie zabiła (pewno już się przeniosła z dala od tej lubelskiej mafii).
[/q... rozwiń
Avatar
ktosik / 23 sierpnia 2010 o 11:13
[quote name='Gość' date='22 sierpień 2010 - 22:03 ' timestamp='1282507403' post='333311']
jak przeczytałem tytuł to zacząłem się śmiać , oczywiście nie chodzi mi tutaj o ludzką tragedie , tylko o ton , w jakim ogólnie został napisany.
no a gdyby nie lekarze to byś kmiotku pewno po tym świecie nie chodził już. Tyle w temacie . Jeżeli chcecie aby każdego przyjmowali , proszę , pisać pisma do rządu , pikietować o budowę nowych szpitali, wtedy każdy będzie miał gdzie leżeć , sciągnijcie lekarzy którzy wyjechali , bo nie chcialo im się pracować za psie pieniądze w tym kraju , to będzie miał kto leczyć .
Założy facet sprawę , no to przegra , nawet na wokandę pewnie nie trafi , gdyż winy lekarzy tutaj nie ma , a przepisy są po jego stronie.
Pozdrawiam i dzieciaczkowi życzę zdrowia i trzymam za niego kciuki
[/quote]
Jakże mi żal niezmiernie tych biednych lekarzy mieszkających w Dąbrowicy. Juz utarło sie powiedzenie, że tam mieszkają biedni lekarze. Do roboty i do nauki, bo wykształcili sie za publiczne pieniądze i łaski pracując nikomu nie robią, a jak im za cięzko do uprawiać marchewkę.
[quote name='Gość' date='22 sierpień 2010 - 22:03 ' timestamp='1282507403' post='333311']
jak przeczytałem tytuł to zacząłem się śmiać , oczywiście nie chodzi mi tutaj o ludzką tragedie , tylko o ton , w jakim ogólnie został napisany.
no a gdyby nie lekarze to byś kmiotku pewno po tym świecie nie chodził już. Tyle w temacie . Jeżeli chcecie aby każdego przyjmowali , proszę , pisać pisma do rządu , pikietować o budowę nowych szpitali, wtedy każdy będzie miał gdzie leżeć , sciągnijcie lekarzy którzy ... rozwiń
Avatar
wielka kupa / 23 sierpnia 2010 o 10:32
[quote name='surgeon' date='23 sierpień 2010 - 09:47 ' timestamp='1282549658' post='333472']
po pierwsze dziecko umiera nie z winy lekarzy, tylko dlatego że ma ciężką wadę wrodzoną i nie wiadomo co jeszcze....
po drugie na jaczewskiego by go nie zoperowali, bo tam nie ma chirurgii dzieciecej.... tylko przewiezliby karetką na chodzki... dokładnie to samo zrobili na krasnickiej
po trzecie, jesli ktos dal pieniadze lekarzowi, to niech to zglosi na policje lub do prokuratury, a nie piszcie bzdur
po czwarte obwiniajcie rzadzących, ze mało miejsc w szpitalach, że skandaliczne warunki - to nie wina lekarzy
w najbliższymj czasie zamykaja ginekologie na staszica, bedzie jeszcze trudniej z miejscami....
[/quote]

po pierwsze: dlaczego dziewczynę z zagrożoną ciążą kilkanaście dni przed porodem odesłali do domu?
po drugie: dlaczego nie przyjęli jej jak rodziła - to był ich psi obowiązek, sorry kit z brakiem miejsc to stara śpiewka. skoro tam wcześniej leżała i miała zapewne tam robione szereg badań,tam najlepiej znali jej historie choroby.
po trzecie: ile metrów / kilometrów jest z Jaczewskiego na Chodźki a ile z Krasnickiej


Stan matki i dziecka był bardzo dobry ? odpiera zarzuty Jan Oleszczuk, kierownik kliniki położnictwa i perinatologii. ? Wydawało się też, że poród nastąpi później, pod koniec sierpnia ? dodaje.
Sam jednak przyznaje, że pani Aneta powinna rodzić w jego szpitalu. ? Niestety, mamy potężne przepełnienia na oddziałach. Lekarz dyżurny nie miał możliwości przyjęcia pacjentki ? dodaje Oleszczuk.

wiec co sie puszysz w stanie zagrożenia dziecka lekaz dyżurny ma obowiazek przyjąc pacjentkę natychmiast anie ganiac po mieście. przeciez i tak tuz po porodzie trafiły by obie na chodźki, nie było miejsca na sali porodowej!!!! trzeba było jedynie odebrac skomplikowany poród to az tak dużo ????????
[quote name='surgeon' date='23 sierpień 2010 - 09:47 ' timestamp='1282549658' post='333472']
po pierwsze dziecko umiera nie z winy lekarzy, tylko dlatego że ma ciężką wadę wrodzoną i nie wiadomo co jeszcze....
po drugie na jaczewskiego by go nie zoperowali, bo tam nie ma chirurgii dzieciecej.... tylko przewiezliby karetką na chodzki... dokładnie to samo zrobili na krasnickiej
po trzecie, jesli ktos dal pieniadze lekarzowi, to niech to zglosi na policje lub do prokuratury, a nie piszcie bzdur<... rozwiń
Avatar
kika / 23 sierpnia 2010 o 09:57
Dać "Pani Lubliniance" roku 1,5 tys w kopercie + dobre perfumy (taryfikator z maja) i byłoby po sprawie
Avatar
surgeon / 23 sierpnia 2010 o 09:47
po pierwsze dziecko umiera nie z winy lekarzy, tylko dlatego że ma ciężką wadę wrodzoną i nie wiadomo co jeszcze....
po drugie na jaczewskiego by go nie zoperowali, bo tam nie ma chirurgii dzieciecej.... tylko przewiezliby karetką na chodzki... dokładnie to samo zrobili na krasnickiej
po trzecie, jesli ktos dal pieniadze lekarzowi, to niech to zglosi na policje lub do prokuratury, a nie piszcie bzdur
po czwarte obwiniajcie rzadzących, ze mało miejsc w szpitalach, że skandaliczne warunki - to nie wina lekarzy
w najbliższymj czasie zamykaja ginekologie na staszica, bedzie jeszcze trudniej z miejscami....
po pierwsze dziecko umiera nie z winy lekarzy, tylko dlatego że ma ciężką wadę wrodzoną i nie wiadomo co jeszcze....
po drugie na jaczewskiego by go nie zoperowali, bo tam nie ma chirurgii dzieciecej.... tylko przewiezliby karetką na chodzki... dokładnie to samo zrobili na krasnickiej
po trzecie, jesli ktos dal pieniadze lekarzowi, to niech to zglosi na policje lub do prokuratury, a nie piszcie bzdur
po czwarte obwiniajcie rzadzących, ze mało miejsc w szpitalach, że skandaliczne warunki - to nie wina lekarzy
w najbliż... rozwiń
Avatar
XXXX / 23 sierpnia 2010 o 09:25
Ja również trafiłam do tej kliniki. Przyznam, że lerzałam na korytarzu (norma około 12 pacjentek na korytarzu). Bardzo mili lekarze i pielęgniarki. Pan Profesor ma wiedzę. Niestety tam w klinice jeśli jest ok to nie trzymają ciężarnej, ponieważ jest cały czas młyn.Lekarze i pielęgniarki tam na prawdę pracują a nie tak jak na prowincji gdzie na oddziale są 2 - 3 pacjentki. Nawet nie pomyślałam by komukolwiek ,,dać tam w łapę''.
Avatar
l / 23 sierpnia 2010 o 08:26
trafiłam do PSK z obumarłą ciążą i powiem szczerze było ciężko z miejscami, trafiłam na korytarz na początku, ale opieka była bardzo dobra zarówno lekarzy jak i pielęgniarek i dzięki tej opiece mogłam jakoś znieść moją stratę, dodam, że nie zapłaciłam za nią ani złotówki, mam zamiar w przyszłości tam rodzić
Avatar
WQR / 23 sierpnia 2010 o 08:01
To niepierwszy i nieostatni przypadek [size="15"]niekompetencji i niedouczenia[/size] lekarzy z PSK4
Z przykrością stwierdzam że, większość z Nich nie potrafi postawić właściwej diagnozy a pojęcie o nowych metodach leczenia jest zerowe (doświadczyłem tego osobiście).
A znaleźliśmy tam jedną lekarkę która swoim działanie by nikogo nie zabiła (pewno już się przeniosła z dala od tej lubelskiej mafii).
Avatar
edzia / 24 sierpnia 2010 o 13:59
[quote name='Gość' date='22 sierpień 2010 - 22:03 ' timestamp='1282507403' post='333311']
jak przeczytałem tytuł to zacząłem się śmiać , oczywiście nie chodzi mi tutaj o ludzką tragedie , tylko o ton , w jakim ogólnie został napisany.
no a gdyby nie lekarze to byś kmiotku pewno po tym świecie nie chodził już. Tyle w temacie . Jeżeli chcecie aby każdego przyjmowali , proszę , pisać pisma do rządu , pikietować o budowę nowych szpitali, wtedy każdy będzie miał gdzie leżeć , sciągnijcie lekarzy którzy wyjechali , bo nie chcialo im się pracować za psie pieniądze w tym kraju , to będzie miał kto leczyć .
Założy facet sprawę , no to przegra , nawet na wokandę pewnie nie trafi , gdyż winy lekarzy tutaj nie ma , a przepisy są po jego stronie.
Pozdrawiam i dzieciaczkowi życzę zdrowia i trzymam za niego kciuki
[/quote]
psie pieniądze? no aż scyzoryk się w kieszeni otwiera!jakimi samochodami jeżdżą ,jakie mają domy i jeszcze mało. człowiek zapieprza ciężko po 12 godzin ,a on pół dnia nie może wytrzymać w szpitalu.pełno gabinetów prywatnych bez rachunków i co myślicie,że odciągają od tego jakiś podatek.jak wybrał zawód lekarza to jego zasrany obowiązek leczyć.ale prawda jest taka,że wielu wybiera ten zawód dla kasy.polska służba zdrowia to jeden wielki pic na wode. zdrowia dla maluszka.
[quote name='Gość' date='22 sierpień 2010 - 22:03 ' timestamp='1282507403' post='333311']
jak przeczytałem tytuł to zacząłem się śmiać , oczywiście nie chodzi mi tutaj o ludzką tragedie , tylko o ton , w jakim ogólnie został napisany.
no a gdyby nie lekarze to byś kmiotku pewno po tym świecie nie chodził już. Tyle w temacie . Jeżeli chcecie aby każdego przyjmowali , proszę , pisać pisma do rządu , pikietować o budowę nowych szpitali, wtedy każdy będzie miał gdzie leżeć , sciągnijcie lekarzy którzy ... rozwiń
Avatar
agnieszka / 23 sierpnia 2010 o 23:23
Ktos wspomnial ze pracuja za psie pieniadze chyba ktos po fachu chcialabym tyle zarabiac a te prywatne gabinety czy w nich tez malo zarabiaja Ja mieszkam w Madrycie i wierzcie mi ze chyba w calej Hiszpani nie ma tyle prywatnych gabinetów co u Nas w jednym miescie.Zgadzam sie ze chory jest system od tego trzeba zaczac a potem wzielabym sie za szanownych lekarzy.Mialam okazje trafic na pogotowie i nie zyczylabym nikomu zeby go tak potraktowano.Ale wiem ze sa lekarze z powolania i wykonuja dobrze swoja prace a takie za przeproszeniem gnidy psuja opinie wszystkim lekarza.
Avatar
matka / 23 sierpnia 2010 o 11:56
[quote name='WQR' date='23 sierpień 2010 - 08:01 ' timestamp='1282543299' post='333407']
To niepierwszy i nieostatni przypadek [size="15"]niekompetencji i niedouczenia[/size] lekarzy z PSK4Z przykrością stwierdzam że, większość z Nich nie potrafi postawić właściwej diagnozy a pojęcie o nowych metodach leczenia jest zerowe (doświadczyłem tego osobiście).A znaleźliśmy tam jedną lekarkę która swoim działanie by nikogo nie zabiła (pewno już się przeniosła z dala od tej lubelskiej mafii).
[/quote]


Ja też tam trafiłam. Odrazu po porodzie oznajmili że dziecko nie ma żadnych szans na przeżycie (niemalże powiedzieli mi to w taki sposób jak by oznajmiali ze mam zdrowe i piękne dziecko) po czym moje dziecko ma już 5 lat i jest piękne i zdrowe
[quote name='WQR' date='23 sierpień 2010 - 08:01 ' timestamp='1282543299' post='333407']
To niepierwszy i nieostatni przypadek [size="15"]niekompetencji i niedouczenia[/size] lekarzy z PSK4Z przykrością stwierdzam że, większość z Nich nie potrafi postawić właściwej diagnozy a pojęcie o nowych metodach leczenia jest zerowe (doświadczyłem tego osobiście).A znaleźliśmy tam jedną lekarkę która swoim działanie by nikogo nie zabiła (pewno już się przeniosła z dala od tej lubelskiej mafii).
[/q... rozwiń
Avatar
ktosik / 23 sierpnia 2010 o 11:13
[quote name='Gość' date='22 sierpień 2010 - 22:03 ' timestamp='1282507403' post='333311']
jak przeczytałem tytuł to zacząłem się śmiać , oczywiście nie chodzi mi tutaj o ludzką tragedie , tylko o ton , w jakim ogólnie został napisany.
no a gdyby nie lekarze to byś kmiotku pewno po tym świecie nie chodził już. Tyle w temacie . Jeżeli chcecie aby każdego przyjmowali , proszę , pisać pisma do rządu , pikietować o budowę nowych szpitali, wtedy każdy będzie miał gdzie leżeć , sciągnijcie lekarzy którzy wyjechali , bo nie chcialo im się pracować za psie pieniądze w tym kraju , to będzie miał kto leczyć .
Założy facet sprawę , no to przegra , nawet na wokandę pewnie nie trafi , gdyż winy lekarzy tutaj nie ma , a przepisy są po jego stronie.
Pozdrawiam i dzieciaczkowi życzę zdrowia i trzymam za niego kciuki
[/quote]
Jakże mi żal niezmiernie tych biednych lekarzy mieszkających w Dąbrowicy. Juz utarło sie powiedzenie, że tam mieszkają biedni lekarze. Do roboty i do nauki, bo wykształcili sie za publiczne pieniądze i łaski pracując nikomu nie robią, a jak im za cięzko do uprawiać marchewkę.
[quote name='Gość' date='22 sierpień 2010 - 22:03 ' timestamp='1282507403' post='333311']
jak przeczytałem tytuł to zacząłem się śmiać , oczywiście nie chodzi mi tutaj o ludzką tragedie , tylko o ton , w jakim ogólnie został napisany.
no a gdyby nie lekarze to byś kmiotku pewno po tym świecie nie chodził już. Tyle w temacie . Jeżeli chcecie aby każdego przyjmowali , proszę , pisać pisma do rządu , pikietować o budowę nowych szpitali, wtedy każdy będzie miał gdzie leżeć , sciągnijcie lekarzy którzy ... rozwiń
Avatar
wielka kupa / 23 sierpnia 2010 o 10:32
[quote name='surgeon' date='23 sierpień 2010 - 09:47 ' timestamp='1282549658' post='333472']
po pierwsze dziecko umiera nie z winy lekarzy, tylko dlatego że ma ciężką wadę wrodzoną i nie wiadomo co jeszcze....
po drugie na jaczewskiego by go nie zoperowali, bo tam nie ma chirurgii dzieciecej.... tylko przewiezliby karetką na chodzki... dokładnie to samo zrobili na krasnickiej
po trzecie, jesli ktos dal pieniadze lekarzowi, to niech to zglosi na policje lub do prokuratury, a nie piszcie bzdur
po czwarte obwiniajcie rzadzących, ze mało miejsc w szpitalach, że skandaliczne warunki - to nie wina lekarzy
w najbliższymj czasie zamykaja ginekologie na staszica, bedzie jeszcze trudniej z miejscami....
[/quote]

po pierwsze: dlaczego dziewczynę z zagrożoną ciążą kilkanaście dni przed porodem odesłali do domu?
po drugie: dlaczego nie przyjęli jej jak rodziła - to był ich psi obowiązek, sorry kit z brakiem miejsc to stara śpiewka. skoro tam wcześniej leżała i miała zapewne tam robione szereg badań,tam najlepiej znali jej historie choroby.
po trzecie: ile metrów / kilometrów jest z Jaczewskiego na Chodźki a ile z Krasnickiej


Stan matki i dziecka był bardzo dobry ? odpiera zarzuty Jan Oleszczuk, kierownik kliniki położnictwa i perinatologii. ? Wydawało się też, że poród nastąpi później, pod koniec sierpnia ? dodaje.
Sam jednak przyznaje, że pani Aneta powinna rodzić w jego szpitalu. ? Niestety, mamy potężne przepełnienia na oddziałach. Lekarz dyżurny nie miał możliwości przyjęcia pacjentki ? dodaje Oleszczuk.

wiec co sie puszysz w stanie zagrożenia dziecka lekaz dyżurny ma obowiazek przyjąc pacjentkę natychmiast anie ganiac po mieście. przeciez i tak tuz po porodzie trafiły by obie na chodźki, nie było miejsca na sali porodowej!!!! trzeba było jedynie odebrac skomplikowany poród to az tak dużo ????????
[quote name='surgeon' date='23 sierpień 2010 - 09:47 ' timestamp='1282549658' post='333472']
po pierwsze dziecko umiera nie z winy lekarzy, tylko dlatego że ma ciężką wadę wrodzoną i nie wiadomo co jeszcze....
po drugie na jaczewskiego by go nie zoperowali, bo tam nie ma chirurgii dzieciecej.... tylko przewiezliby karetką na chodzki... dokładnie to samo zrobili na krasnickiej
po trzecie, jesli ktos dal pieniadze lekarzowi, to niech to zglosi na policje lub do prokuratury, a nie piszcie bzdur<... rozwiń
Avatar
kika / 23 sierpnia 2010 o 09:57
Dać "Pani Lubliniance" roku 1,5 tys w kopercie + dobre perfumy (taryfikator z maja) i byłoby po sprawie
Avatar
surgeon / 23 sierpnia 2010 o 09:47
po pierwsze dziecko umiera nie z winy lekarzy, tylko dlatego że ma ciężką wadę wrodzoną i nie wiadomo co jeszcze....
po drugie na jaczewskiego by go nie zoperowali, bo tam nie ma chirurgii dzieciecej.... tylko przewiezliby karetką na chodzki... dokładnie to samo zrobili na krasnickiej
po trzecie, jesli ktos dal pieniadze lekarzowi, to niech to zglosi na policje lub do prokuratury, a nie piszcie bzdur
po czwarte obwiniajcie rzadzących, ze mało miejsc w szpitalach, że skandaliczne warunki - to nie wina lekarzy
w najbliższymj czasie zamykaja ginekologie na staszica, bedzie jeszcze trudniej z miejscami....
po pierwsze dziecko umiera nie z winy lekarzy, tylko dlatego że ma ciężką wadę wrodzoną i nie wiadomo co jeszcze....
po drugie na jaczewskiego by go nie zoperowali, bo tam nie ma chirurgii dzieciecej.... tylko przewiezliby karetką na chodzki... dokładnie to samo zrobili na krasnickiej
po trzecie, jesli ktos dal pieniadze lekarzowi, to niech to zglosi na policje lub do prokuratury, a nie piszcie bzdur
po czwarte obwiniajcie rzadzących, ze mało miejsc w szpitalach, że skandaliczne warunki - to nie wina lekarzy
w najbliż... rozwiń
Avatar
XXXX / 23 sierpnia 2010 o 09:25
Ja również trafiłam do tej kliniki. Przyznam, że lerzałam na korytarzu (norma około 12 pacjentek na korytarzu). Bardzo mili lekarze i pielęgniarki. Pan Profesor ma wiedzę. Niestety tam w klinice jeśli jest ok to nie trzymają ciężarnej, ponieważ jest cały czas młyn.Lekarze i pielęgniarki tam na prawdę pracują a nie tak jak na prowincji gdzie na oddziale są 2 - 3 pacjentki. Nawet nie pomyślałam by komukolwiek ,,dać tam w łapę''.
Avatar
l / 23 sierpnia 2010 o 08:26
trafiłam do PSK z obumarłą ciążą i powiem szczerze było ciężko z miejscami, trafiłam na korytarz na początku, ale opieka była bardzo dobra zarówno lekarzy jak i pielęgniarek i dzięki tej opiece mogłam jakoś znieść moją stratę, dodam, że nie zapłaciłam za nią ani złotówki, mam zamiar w przyszłości tam rodzić
Avatar
WQR / 23 sierpnia 2010 o 08:01
To niepierwszy i nieostatni przypadek [size="15"]niekompetencji i niedouczenia[/size] lekarzy z PSK4
Z przykrością stwierdzam że, większość z Nich nie potrafi postawić właściwej diagnozy a pojęcie o nowych metodach leczenia jest zerowe (doświadczyłem tego osobiście).
A znaleźliśmy tam jedną lekarkę która swoim działanie by nikogo nie zabiła (pewno już się przeniosła z dala od tej lubelskiej mafii).
Zobacz wszystkie komentarze 32

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Klub Obywatelski: Były prezydent spotka się z mieszkańcami regionu

Klub Obywatelski: Były prezydent spotka się z mieszkańcami regionu 4 3

Lech Wałęsa odwiedzi Puławy i Zamość. Spotka się z mieszkańcami w ramach Klubu Obywatelskiego.

Koziołki rządzą na zapleczu Ekstraligi. Wanda zdemolowana w Lublinie

Koziołki rządzą na zapleczu Ekstraligi. Wanda zdemolowana w Lublinie 0 0

Żużlowcy Speed Car Motoru Lublin zgodnie z przewidywaniami wygrali po raz piąty w sezonie i umocnili się na pozycji lidera Nice Pierwszej Ligi Żużlowej.

Wykład: o czym myśli pies
26 maja 2018, 16:00

Wykład: o czym myśli pies 3 0

Co Gdzie Kiedy. 26 maja o godz. 16 w Centrum Kultury (ul. Peowiaków 12) odbędzie się wykład O czym myśli pies. Przeprowadzona zostanie także zbiórka na rzecz schroniska.

Polonista wydał nową książkę. "Podróż do XVI-wiecznego Lublina"
Magazyn

Polonista wydał nową książkę. "Podróż do XVI-wiecznego Lublina" 1 0

Ze Sławomirem Błażewiczem, nauczycielem języka polskiego i autorem wydanej właśnie książki „Tajemnice XI gimnazjum. Unia” rozmawiamy o magicznej podróży w czasy renesansu

Puławy dostarczą bąbelki dla znanej firmy

Puławy dostarczą bąbelki dla znanej firmy 9 4

Zakłady Azotowe „Puławy” otrzymały akredytację na dostarczanie dwutlenku węgla dla amerykańskiej korporacji PepsiCo. To kolejny, po Coca Coli, gigant spożywczy, który będzie korzystał produkowanych nad Wisłą bąbelków.

Speed Car Motor - Wanda Kraków 69:21 [WYNIK KOŃCOWY]

Speed Car Motor - Wanda Kraków 69:21 [WYNIK KOŃCOWY] 20 0

O godzinie 19:30 lubelscy żużlowcy podejmą na swoim torze outsidera Nice 1 Ligi Żużlowej - drużynę Wandy Kraków. Fani zgromadzeni na stadionie liczą więc na kolejne zwycięstwo ekipy trenera Dariusza Śledzia

Orion - Olimpiakos 1:1. Pozostałe wyniki zamojskiej klasy okręgowej

Orion - Olimpiakos 1:1. Pozostałe wyniki zamojskiej klasy okręgowej 2 1

ZAMOJSKA KLASA OKRĘGOWA Orion Dereźnia po nieudanej jesieni wiosną zdecydowanie poprawił grę i wciąż liczy się w walce o utrzymanie. Tym razem zespół trenera Artura Czerwa urwał na własnym boisku punkt Olimpiakosowi Tarnogród strzelając gola w 94 minucie

Skatepark w Łęcznej zostanie odnowiony. Za 230 tysięcy złotych

Skatepark w Łęcznej zostanie odnowiony. Za 230 tysięcy złotych 1 0

Skatepark w Łęcznej czeka duża modernizacja. Rozebrane zostaną żelbetonowe fundamenty, wykonana nowa konstrukcja nawierzchni w postaci nowej płyty. Nowy bieg będą miały schody łączące jej dwie części.

Puszcza - Górnik 2:0. Wrócili do strefy spadkowej

Puszcza - Górnik 2:0. Wrócili do strefy spadkowej 0 3

PIŁKARSKA NICE I LIGA Górnik Łęczna uległ na wyjeździe drużynie Puszczy Niepołomice 0:2 i na dwie kolejki przed zakończeniem sezonu mocno skomplikował sobie szansę na zachowanie miejsca na zapleczu Lotto Ekstraklasy

Igros – Victoria 0:2. Grali tylko 55 minut

Igros – Victoria 0:2. Grali tylko 55 minut 3 0

ZAMOJSKA KLASA OKRĘGOWA Victoria Łukowa Chmielek prowadziła po niespełna na wyjeździe 2:0 po niespełna godzinie gry z Igrosem Krasnobród, ale więcej bramek w tym meczu nie padło bo jeden z zawodników gospodarzy naruszył nietykalność arbitra

Wschodnie rysy Maryi. Wystawa artysty z Szanghaju w Chełmie

Wschodnie rysy Maryi. Wystawa artysty z Szanghaju w Chełmie 1 0

W Chełmskiej Bibliotece Publicznej można oglądać wystawę obrazów Garego Chu Kar Kui. To artysta z Szanghaju, kilka lat temu ochrzczony w kościele katolickim

Nie żyje prezes OSP w Kurowie. Pracował przy wypadku, potrącił go samochód

Nie żyje prezes OSP w Kurowie. Pracował przy wypadku, potrącił go samochód 107 3

Nie żyje Witold Drążkiewicz, prezes Ochotniczej Straży Pożarnej w Kurowie (powiat puławski). 55-letni strażak zmarł dzisiejszej nocy. Był jedną z dwóch rannych osób w sobotnim wypadku w Bogucinie, kiedy to w pracowników służby drogowej wjechał kierowca audi.

Mają długą tradycję i wyjątkowy smak. Pączki ziemniaczane z różą

Mają długą tradycję i wyjątkowy smak. Pączki ziemniaczane z różą 0 0

Pączki ziemniaczane z nadzieniem różanym w wykonaniu Urszuli Bartoszcze z Gminnego Ośrodka Kultury, Sportu i Rekreacji w Niedrzwicy Dużej wygrały konkursu na „Najlepszy wypiek regionalny” o Puchar Prezesa Targów Lublin. Konkurs odbył się w ramach projektu Lubelska Majówka - Festiwal Aktywności Lokalnej. Miło było w jury pracować, słodkie dania były wyjątkowo udane.

W szczerym polu uprawiał konopie. Był zaskoczony wizytą policji

W szczerym polu uprawiał konopie. Był zaskoczony wizytą policji 36 2

Kryminalni z Parczewa zlikwidowali uprawę konopii indyjskich w gminie Siemień. Na jednym z pól znaleźli ponad 30 krzaków tej rośliny.

Premiera Teatru ITP - "Niebieski Ptak"
24 maja 2018, 21:00

Premiera Teatru ITP - "Niebieski Ptak" 1 0

Co Gdzie Kiedy. W czwartek, 24 maja o godz. 21 na dziedzińcu KUL (al. Racławickie 14) odbędzie się premiera spektaklu Niebieski Ptak, będącego nową odsłoną widowiska plenerowego z 2005 roku.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium
Uwaga czytelniku!
Nie teraz Przeczytaj i wyraź zgodę

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.