czwartek, 17 sierpnia 2017 r.

Lublin

Netia nie chce odpowiadać za pomyłki Tele2

Dodano: 5 września 2010, 16:44

Chociaż spółka Netia przejęła firmę Tele2 razem z jej abonentami, nie chce odpowiadać za pomyłki dawnego operatora. Za błędy Tele2 każe płacić swoim klientom.

Firma telekomunikacyjna Netia potraktowała w ten sposób naszą Czytelniczkę z Hrubieszowa.

– Kiedy byłam abonentką Tele2, w ramach abonamentu za 70 zł miałam 20 godzin na darmowe połączenia. Mogłam je wykorzystywać o dowolnej porze i w dowolne dni, więc nigdy za bardzo nie przekraczałam abonamentu, co najwyżej o kilka złotych – tłumaczy pani Bożena.

I dodaje: – Nagle, kiedy byłam już abonentką Netii, dostałam bardzo wysokie rachunki. Jeden na ponad 200 zł i kolejny na ponad 100. Okazało się, że darmowe godziny mogę wykorzystywać tylko między godziną 18 a ósmą rano oraz w weekendy i święta. Ale nikt mnie o tej zmianie nie poinformował – zapewnia.

Pani Bożena próbowała wyjaśnić sprawę, ale bez efektu. – Netia powtarzała, że to Tele2 źle naliczało mi rachunki. Nie uznawali moich reklamacji. W końcu, z dniem 7 lipca, zerwałam z nimi umowę. Z obawy przed odsetkami, zapłaciłam sporne 349 zł – dodaje.

Netia przedstawiła nam takie same wyjaśnienia. – W wyniku błędu w systemie byłej firmy Tele2, którą Netia przejęła formalnie w październiku zeszłego roku, połączenia wolne od opłat były naliczane przez całą dobę, również w dni powszednie – tłumaczy Małgorzata Babik, rzecznik prasowy Netii.

I dodaje: – Ten błąd na koncie abonenckim został usunięty, a tym samym obecnie opłaty za połączenia są naliczane prawidłowo, zgodnie z wybranym przez klientkę cennikiem – informuje.

Jednak firmy telekomunikacyjne nie powinny nikogo traktować w ten sposób.

– Obowiązkiem operatora jest poinformowanie abonenta o istotnych zmianach w regulaminie świadczenia usług – mówi Ernest Lipski, powiatowy rzecznik konsumentów w Hrubieszowie. – Informacja powinna być pisemna, z pouczeniem, że w razie niezaakceptowania nowych warunków, abonent może odstąpić od umowy – podkreśla.

Netia nie potrafi sprawdzić, czy pani Bożena została w ten sposób uprzedzona o warunkach korzystania z usług.

– Umowę z klientką zawierała firma Tele2. Standardowo podaje się klientowi wszystkie warunki promocji przy zawieraniu umowy i my tak robimy. Niestety, nie dysponujemy nagraniami rozmów prowadzonymi przez Tele2, więc nie możemy ich odsłuchać – tłumaczy Małgorzata Babik.

Zdaniem rzecznika konsumentów, skoro Netia przejęła firmę Tele2, to takie wyjaśnienia nie wystarczają.

– Obowiązuje tutaj sukcesja prawna i nowy operator nie może uchylać się od odpowiedzialności za błędy poprzedniego operatora – mówi Ernest Lipski.

Co w takiej sytuacji może zrobić klient? – Abonentka powinna zgłosić się w tej sprawie do swojego rzecznika konsumentów – podpowiada Ernest Lipski.

Przekazaliśmy tę radę naszej Czytelniczce. I udało się jej uzyskać pomoc. – Pan rzecznik obejrzał dokumenty, które mu przyniosłam i obiecał, że zajmie się moim problemem. Wziął ode mnie numer telefonu i będziemy w kontakcie – relacjonuje nam pani Bożena.
Czytaj więcej o:
czarny tulipan
piotrekkk
piotrek
(3) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

czarny tulipan
czarny tulipan (6 września 2010 o 19:35) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Znam bardzo dobrze temat. Pracowałam w Netii ponad rok czasu na słuchawce. Telemarketer ma pozwolenie na mówienie, czego chce KLIENTOWI (czytaj deb***owi, idiocie). Już po paru dniach dzwonienia wie, że klient na 99% nie wie, co ma i ile jeszcze płaci za to... Czy rozmowy są nagrywane? Tak. Czy wyciągane są konsekwencje wobec telemarketerów, którzy świadomie wprowadzają klienta w błąd? Tak, w postaci pouczenia słownego od przełożonego cyt.: "jest skarga na ciebie, no no no... chodź na fajkę" i po temacie... a klient zostaje z rachunkiem i niech z NETIĄ tłucze się do usran*j śmierci. Z perspektywy osób które to sprzedawały - WSZYSTKO tylko nie NETIA.
Rozwiń
piotrekkk
piotrekkk (6 września 2010 o 08:57) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
tu są stare cenniki, można poszukać 20 godzin http://www.netia.pl/tele2
Rozwiń
piotrek
piotrek (6 września 2010 o 08:54) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
bardzo nierzetelny artykuł, proponują dodać w pdf cennik klientki, sam miałem podobną sytuację, poprosiłem o stary cennik z logo tele2 i rzeczywiście miały być minuty na wieczór i weekend, ale w gazecie można gadac ;/
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (3)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!