sobota, 21 października 2017 r.

Lublin

Nie poznasz al. Kraśnickiej

  Edytuj ten wpis
Dodano: 26 marca 2014, 07:30
Autor: Dominik Smaga

Spora przebudowa czeka odcinek wylotówki w kierunku Kraśnika i Rzeszowa. Tu, gdzie jest jedna jezdnia powstanie dwupasmówka. A miasto nie wyłoży na to ani grosza.

Wszystkie koszty będzie musiała pokryć spółka Selgros, z którą miasto podpisało już tzw. umowę drogową. Dotyczy ona przebudowy ulic w pobliżu dużego obiektu handlowego, który ma powstać u zbiegu al. Kraśnickiej i ul. Jana Pawła II. Zgodnie z prawem firma budująca swój obiekt przy drodze publicznej musi na swój koszt przebudować tę drogę tak, by nie pogorszyły się warunki jazdy. Właśnie na takiej zasadzie przeprowadzona ma być przebudowa odcinka al. Kraśnickiej. - Całość prac sfinansuje inwestor zewnętrzny - informuje Kazimierz Pidek, dyrektor Zarządu Dróg i Mostów w Lublinie. - Al. Kraśnicka zostanie przebudowana na odcinku od ul. Jana Pawła II do ul. Raszyńskiej. Zakres prac nie obejmuje skrzyżowań. Na całym odcinku będzie to droga dwujezdniowa, czteropasowa, czyli po dwa pasy ruchu w obu kierunkach. Zmiany będą też na pobliskiej ul. Jana Pawła II. Jezdnia prowadząca w kierunku al. Kraśnickiej zostanie poszerzona o pas do skrętu w prawo w ul. Gęsią. Sama Gęsia w końcu doczeka się asfaltu, w jej połowie powstanie małe rondo, które będzie rozprowadzać ruch m.in. na teren centrum handlowego. Gęsią dotrzemy aż do al. Kraśnickiej, ale tam możliwy będzie tylko skręt w prawo. Na tej samej zasadzie w Gęsią nie da się skręcić w lewo jadąc al. Kraśnicką od strony Tesco. Wróćmy na ul. Jana Pawła, tym razem na jezdnię prowadzącą w kierunku Czubów. Tu wydłużony zostanie pas do skrętu w lewo na teren inwestycji. A na skrzyżowaniu z Gęsią i Granitową powstanie sygnalizacja świetlna. Wartość prac drogowych została wyceniona na 6 milionów złotych. Wszystko musi się zakończyć do 31 października. Zgodnie z umową za każdy dzień zwłoki w przebudowie dróg inwestor musiałby płacić miastu 12 tys. złotych kary. Pętla i nie tylko Przebudowa ma objąć również pętlę na Węglinie. Jej skutkiem ubocznym będzie to, że autobusy linii 45 stracą możliwość wyjazdu z pętli w lewo, w kierunku ul. Jana Pawła II. Rozwiązaniem na to ma być nowy przystanek końcowy dla tej linii, który znajdzie się przy Gęsiej. Jadąc z ul. Metalurgicznej autobus ma jechać przez Roztocze, Jana Pawła II, al. Kraśnicką do Gęsiej. Wracając ruszy z przystanku przy Gęsiej, skręci w lewo w ul. Jana Pawła II, a dalej przez Roztocze zwykłą trasą.
  Edytuj ten wpis
bolesław
Paaf
Mario
(24) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

bolesław
bolesław (1 kwietnia 2014 o 16:23) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

A może tak przy okazji zrobią jeszcze zrobią połączenie koleją miejską Motycz ze Swidnikiem to już będzie można mówić o Światowych trendach miasta.

Rozwiń
Paaf
Paaf (31 marca 2014 o 13:04) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

A na skrzyżowaniu z Gęsią i Granitową powstanie sygnalizacja świetlna.

Nie ma w Lublinie skrzyżowania Gęsiej z Granitową. Granitowa jest przy Lidlu 1,5km dalej. Tam była Granatowa, ale jest już przerobiona na Gęsią. Gratuluję znajomości topografii miasta.

Nie jest przerobiona  ;)  Granatowa nadal jest Granatową na tym odcinku prostopadłym do JP2 a Gęsia jest najzwyklej w świecie nieciągła.

Rozwiń
Mario
Mario (26 marca 2014 o 19:53) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Cytat z artykułu "Wartość prac drogowych została wyceniona na 6 milionów złotych. Wszystko musi się

zakończyć do 31 października."
Tak szczerze i bez żadnej ironii, to aż boję się zapytać o rok zakończenia tej inwestycji - czy aby naprawdę w 2014 ? Byłoby wspaniale ! 

Rozwiń
dziat z fioletovymi uszami
dziat z fioletovymi uszami (26 marca 2014 o 19:45) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Poznań otoczony zakładami produkcyjnymi.Lublin otoczony HIPERMARKETAMI,a mówią,że na wschodzie ludzie biedni-bzdura.W Wielkopolsce muszą zarobić aby mieć co wydać w Lublinie mają kasę na wydatki i budują hipermarkety.


Poznań otoczony zakładami produkcyjnymi.Lublin otoczony HIPERMARKETAMI,a mówią,że na wschodzie ludzie biedni-bzdura.W Wielkopolsce muszą zarobić aby mieć co wydać w Lublinie mają kasę na wydatki i budują hipermarkety.

Bo Poznań jest kilkadziesiąt lat zacofany względem Lublina! :lol: Lublin był otoczony zakładami produkcyjnymi już kilkadziesiąt lat temu !  W Poznaniu będą takie galerie dopiero za kilkadziesiąt lat...

Rozwiń
Gość
Gość (26 marca 2014 o 19:32) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Lublin buduje galerie przy głównych ulicach, bo za darmo zrobią remont dróg. Takie cwaniactwo.

a gdzie maja budowac jak nie przy glownych? w lesie??

Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (24)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!