poniedziałek, 21 sierpnia 2017 r.

Lublin

Nowa sieć linii autobusowych i trolejbusowych w Lublinie

Autor: Dominik Smaga

Czeka nas zupełnie nowa sieć linii autobusowych i trolejbusowych. Ich trasy mają być napisane na nowo. Wkrótce zaczną się badania potrzeb pasażerów, a gotowa mapa ma być konsultowana z mieszkańcami już wiosną.

31 października na ulice wyjechać ma nowa linia 154. W sprawie jej przebiegu ZTM czeka jeszcze na opinie rad dzielnic. We wcześniejszym internetowym głosowaniu zwyciężyła trasa spod ZUS na ul. Chodźki. Tego samego dnia zmienić mają się też trasy niektórych linii, a ZTM nie wyklucza również uruchomienia innego, nowego połączenia wykorzystującego nową trakcję trolejbusową.

A to dopiero przedsmak tego, co nas czeka. Zmiany związane są z rozbudową trakcji trolejbusowej. Już teraz druty wiszą nad ul. Diamentową i Zemborzycką, nad ul. Jana Pawła II i Filaretów, Lwowską i Andersa, a niebawem gotowa ma być również sieć nad Nadbystrzycką. Jak dotąd druty wiszą bezczynnie, miasto dopiero zastanawia się nad tym jak je wykorzystać.

- Decyzje o elektryfikacji wybranych linii wymagają szczegółowej analizy i muszą przede wszystkim odpowiadać potrzebom i oczekiwaniom pasażerów - informuje Justyna Góźdź z Zarządu Transportu Miejskiego. - W tym momencie prowadzimy wewnętrzne prace nad zmianą układu połączeń.

Nowa siatka linii uwzględniająca rozbudowę trakcji trolejbusowej powstała już dawno. Ale na tyle dawno, że nie da się jej wykorzystać bez zmian, co urzędnicy otwarcie przyznają. Powodów jest kilka.

Jeden z nich to intensywna rozbudowa nowych osiedli w rejonie ul. Jana Pawła II. Drugi powód jest taki, że sam projekt zakupu trolejbusów też nie jest taki, jak w pierwotnej wersji. Początkowo planowano, że tylko 20 z 70 kupowanych trolejbusów będzie zdolnych do jazdy po ulicach, nad którymi nie ma trakcji, a ostatecznie stanęło na tym, że kupiono wyłącznie takie pojazdy.

Do planowania nowej sieci połączeń miasto chce wykorzystać wyniki badań, które będą prowadzone do końca roku zarówno wśród pasażerów w samym Lublinie, jak i w gminach ościennych. Wyniki mają być gotowe w pierwszym kwartale przyszłego roku, zaś w drugim kwartale gotowa mapa nowych połączeń ma być poddana pod konsultacje społeczne. Także wiosną jeszcze raz przeanalizowany ma być czas potrzebny na pokonanie pewnych tras po tym, jak śródmiejskie ulice odciąży obwodnica Lublina.

- Działania chcemy tak skoordynować w czasie, aby od wakacji przyszłego roku sukcesywnie wprowadzać nowy układ połączeń - zapowiada Góźdź. Gwałtownej rewolucji raczej nie będzie. - Zależy nam na tym, aby stopniowo przyzwyczajać pasażerów do zmian.
Czytaj więcej o: Lublin komunikacja miejska
gość
abynastawiac
to-to i tamto
(16) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

gość
gość (9 października 2014 o 17:46) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

bardzo potrzebny jest trolejbus  z Czechowa   z Paderewskiego  do LSM   do ZUS,  jedna linia 42  nie wystarcza  , kursuje  ze zbyt mala  czestotliwoscia i jesli  bedzie  154 nalezy  wydłuzyc np.  ta linie  i zrobic  kawałek  sieci

Linia 26 też z Paderewskiego przejeżdża obok ZUS
 

Rozwiń
abynastawiac
abynastawiac (6 października 2014 o 22:39) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

linie beda kuroswoac lsm-czuby-weglin, + plus moze cos w kierunku Wrotkowa albo dworca pkp a.okablowali całą południowo-zachodnią czesc miasta bez pomysłu- nie da sie dojechać ani na czechów, ani do ścisłego środmiescia, nie mówiac o sławinie/ sławinku. moze jedynie linia w kierunku kalinowszczyny omijajc sciesłe centrum ... bezsens..bez ładu i składu

Rozwiń
to-to i tamto
to-to i tamto (6 października 2014 o 20:05) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Jak już tutaj ktoś wcześniej wspomniał: potrzebne są linie "szybsze" -wtedy to miało by jakiś sens. Zauważcie, że bardzo mało mamy linii , które 'wykorzystują i śmigają" po naszych dwupasmówkach... Jeżeli ktoś potrzebuje się szybko "dostać" z PKSu na Felin, to nie dziwię się, że przesiada się na samochód...

Rozwiń
WuJo
WuJo (6 października 2014 o 19:47) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Jedna linia już jest. Zamiast "9" np. "109". Za wyjątkiem krótkiego odcinka przez pl. Wolności obie linie się pokrywają.

Rozwiń
YAGA
YAGA (6 października 2014 o 18:40) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
A moze by tak bezposrednie polaczenie od szpitala onkologicznego do PKP. Jest tylko jedna linia 160, ale jeszcze trzeba do pociagu przebiec ul Pocztowà lub przez bazarek, a przeciez tylu pacjentow dojezdza lub odwiedzajacych chorych w szpitalach(6 zresztà)
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (16)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!