czwartek, 14 grudnia 2017 r.

Lublin

Nowa sieć tras rowerowych: Zgłoś swoje propozycje do Ratusza

  Edytuj ten wpis
Dodano: 5 grudnia 2014, 13:15
Autor: Dominik Smaga

Od wczoraj każdy może zgłosić swoje uwagi do planowanej przez miasto nowej sieci tras rowerowych. Wystarczy wypełnić formularz i wysłać mailem. Takie konsultacje potrwają do 28 grudnia. Ostateczna mapa nowych tras ma być gotowa na początku przyszłego roku.

Opracowanie mapy miasto zleciło firmie TransEko i to ona organizuje konsultacje. Dokument poddany pod taką ocenę przewiduje wytyczenie w Lublinie aż 207 km tras rowerowych, kosztem niemal 142 milionów zł. A to nie wszystko, bo mowa jest też o prawie 59 km tras poza miastem. Jak szybko miałaby powstać ta sieć? Autorzy zakładają, że do 2022 r., ale "z możliwością wydłużenia horyzontu”, jeśli będą problemy ze zdobyciem pieniędzy lub gruntów. Budowa sieci tras miałaby zostać rozłożona na cztery dwuletnie etapy. Oczywiście to tylko założenia TransEko, bo wszystko i tak "wyszłoby w praniu”. Na ile realne są to plany? Według wspomnianej strategii w 2015 i 2016 r. postałoby 41 km tras za 20 mln zł. Na liczącej 33 pozycje liście jest m.in. trasa wzdłuż al. Solidarności od okolic ul. Jagiellońskiej do al. Unii Lubelskiej. Miałaby biec po północnej ("czechowskiej”) stronie arterii. Koszt oszacowano na 3,4 miliona zł. To i tak mało w porównaniu z szacunkami dotyczącymi trasy od al. Andersa do Kalinowszczyzny wraz z dostosowaniem kładki nad al. Andersa. Tu w grę wchodzi już 5,2 miliona zł.

W pierwszym etapie mowa jest m.in. o trasie od ul. Walecznych do al. Andersa, łączniku między al. Kraśnicką a ul. Pagi, trasach w parku Akademickim, czy też drodze wzdłuż ul. Chemicznej i Rataja. W kolejnych latach miałyby być wytyczane m.in. obustronne pasy rowerowe w ul. Lubartowskiej, jak też w ciągu ul. Fabrycznej i Drogi Męczenników Majdanka od Gali do ul. Grabskiego. Wśród propozycji są również takie, które mogą być oceniane jako mało realne, jak np. kładka przy ul. Jana Pawła II obok ul. Szmaragdowej, czy przejazd przez tory w rejonie Starego Gaju. W dokumencie sporządzonym przez nieznających miasta ekspertów jest sporo błędów. Przykładem może być proponowane połączenie od ul. Świdnickiej do kolejowego przystanku Wola Uhruska. Dodajmy, że Wola Urhuska leży... nad Bugiem. Do 28 grudnia mieszkańcy mogą zgłaszać swoje uwagi wypełniając formularz dostępny na stronie um.lublin.pl i śląc go na podany tam adres. Uwagi mają być rozpatrywane przy tworzeniu ostatecznej wersji dokumentu. - Do uchwalenia przez Radę Miasta chcemy go skierować w styczniu lub lutym - mówi Karol Kieliszek z Urzędu Miasta.
  Edytuj ten wpis
Czytaj więcej o: Urząd Miasta Lublin rowery
Pan Cyklista
123
mazur
(7) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Pan Cyklista
Pan Cyklista (5 grudnia 2014 o 23:04) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Rowery na tory !

Rozwiń
123
123 (5 grudnia 2014 o 21:12) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

moim zdaniem to już triche za duzo tego!!! są ważniejsze rzeczy, pilniejsze potrzeby niz ściezki rowerowe!!! Zeby nie było jestem kierowcą, rowerzystą i pieszym!!! to sa kolosalne sumy potzrbne na te ścieżki, a natężenie ruchu rowerowego wcale nie jest takie duże, nie ma aż tak dużego zapotrzebowania! nie zgadzam sie, aby to bylo miast typowo rowerowe, panowie z tego calego porozumienia rowerowego naciskaja prezedenta, misto i coraz to nowe glupie pomysły mają!!! al. solidarności jeden pas dla rowerow - to absurd!!!!!! chyba się przykleję albo gwozdziami do agfaltu przybiję na solidarności, a ściezki nie dam im tak wymalować!!!  nie może tak być, żeby utrudniać ruch samochodowy, zabierać pasy na rowery, tworzyć korki przez to, to niedorzeczne!!!

panowie z prozumienia rowerowego poczuli swoje 5 minut i na ścieżkach rowerowych, przyciskach chcą karierę zrobić!!! mam juz dosyć ich żądań i narzucania ich stylu życia!!!!

pasy na drogach owszem tańsze rozwiązanie, ale utrudniające niejednokrotnie poruszanie aut! a miasto trzeba odkorować, a nie korkować, bo rower musi przejechać!!!

drogi są potrzebne, parkingi, mieszkania socjalne a nie tysiące ścieżek rowerowych!!!!!! jakis umiar trzeba mieć!!! przez działanie prozumienia rowerowego zupełnie straciłem zapał do jazdy rowerem!!! nie może tak być, że dzialania jedych ludzi/rowerzystów terroryzuja cale miasto!!!

Rozwiń
mazur
mazur (5 grudnia 2014 o 19:12) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Przez te pseudościeżki Lublin bedzie zakorkowany na amen, oczywiście nie mam nic przeciwko profesjonalnym duktom rowerowym(kostka/asfalt) ale to co jest na Nowym Świecie, Grabskiego to pokazuje jakich mamy rzadzicieli w miescie i bedziemy mieć przez najblizsze cztery lata. Proponuje przeliczyć natęzenie ruchu na ściezkach "malowanych" i przeanalizować zagrozenie.

Rozwiń
to-to i tamto
to-to i tamto (5 grudnia 2014 o 17:22) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Jeśli wzdłuż Alei Witosa NIE MA ścieżki rowerowej i przez to wolałem sprzedac swój rower(niż zostać zabitym przez jakiś samochód)  -to o czym My Tutaj Mówimy ???!

Rozwiń
Kasia
Kasia (5 grudnia 2014 o 16:54) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Autostrady dla rowerów, mówisz... To ciekawe.

Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (7)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!