poniedziałek, 21 sierpnia 2017 r.

Lublin

Nowe chodniki i ścieżki rowerowe w Lubelskiem. Program Likwidacji Miejsc Niebezpiecznych

Dodano: 12 sierpnia 2017, 08:08
Autor: (p.p.)

Operacja ułożenia kładki nad DK 19
Operacja ułożenia kładki nad DK 19

Powstają chodniki i ścieżki rowerowe. W ramach rządowego Programu Likwidacji Miejsc Niebezpiecznych

Najbardziej zaawansowane są prace przy budowie 3-kilometrowego odcinka chodnika i ścieżki rowerowej wzdłuż DK2 z kładką nad DK19 łączącego Żabce z Międzyrzecem Podlaskim. Ten projekt kosztuje ok. 5 mln zł.

– Wykonawca zamontował właśnie stalową konstrukcję nośną kładki. Po uzyskaniu decyzji ZRID rozpocznie budowę pozostałej części ciągu pieszo-rowerowego – mówi Krzysztof Nalewajko, rzecznik lubelskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. 

W Łukowie ruszyły prace przy budowie kładki dla pieszych wzdłuż DK76 nad Krzną, o wartości ok. 700 tys. zł. Przekazano również wykonawcy plac budowy chodnika i ścieżki rowerowej wzdłuż DK63 w Łukowie o długości 1,1 km i wartość ok. 1,5 mln zł).

Ruszyły prace przy budowie chodnika wzdłuż DK63 pomiędzy miejscowościami Klębów i Stok. Za 1,4 mln zł powstanie 2 km chodnika.

– Wkrótce rozpoczną się także prace przy budowie chodnika wzdłuż DK74 w Krzemieniu. 300 metrów będzie kosztować ok. 400 tys. zł. Opracowywana jest też dokumentacja na budowę ciągu pieszo-rowerowego w Nowym Chojnie, wzdłuż DK12 o długości 2,1 km. Będzie to kosztować ok. 2 mln zł – dodaje Nalewajko.

Podpisano już umowy na dwa kolejne zadania. W Płoskiem pod Zamościem powstanie lewoskręt na skrzyżowaniu z drogą powiatową wraz z przebudową dwóch zatok autobusowych i przejściem dla pieszych (koszt to ok. 1,3 mln zł). Natomiast w Kolonii Jamielnik, wzdłuż DK76, za milion złotych powstanie 600 metrów chodnika.

– Finalizujemy podpisanie umów na dwa kolejne odcinki chodników, 300 metrów przy DK2 w Kaliłowie za ok. 580 tys. zł oraz wzdłuż DK74 w Horyszowie. Będzie to 350 metrów za ok. 130 tys. zł – dodaje rzecznik.

W przetargu są dwie kolejne inwestycje: budowa chodnika wzdłuż DK19 w Turowie (0,6 km) oraz zatoki autobusowej, przejścia dla pieszych wraz z doświetleniem i chodnika wzdłuż DK82 w Kołaczach.
– Przygotowujemy jeszcze dwa przetargi na realizację ciągu pieszo-rowerowego, 3,7 km wzdłuż DK12 od Brzeziczek do Kolonii Struża oraz chodnika wzdłuż DK74 w Zofiance Dolnej o długości 600 metrów – mówi rzecznik.

Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa zatwierdziło kolejne inwestycje w ramach Programu Likwidacji Miejsc Niebezpiecznych. Będzie to budowa dwóch kolejnych ścieżek pieszo-rowerowych. Pierwszej o długości ok. 6,5 km, wzdłuż DK19, od Turowa do Radzynia Podlaskiego oraz wzdłuż DK63, 3,5 km w miejscowości Biała. Natomiast w Łuszczowie, przy DK82, powstaną dwie zatoki autobusowe wraz z dojściami.

Czytaj więcej o: drogi. inwestycje
monika
Użytkownik niezarejestrowany
Użytkownik niezarejestrowany
(7) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

monika
monika (13 sierpnia 2017 o 00:34) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Powinno zlikwidować się ścieżki rowerowe dzielone z chodnikami i te, z których rowerzyści nie korzystają, gdyż wolą jazdę po chodniku - NOWY ŚWIAT
Rozwiń
Gość
Gość (12 sierpnia 2017 o 23:55) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Ktoś kto pisze że rowery nie powodują korków powinien trochę poczytać o organizacji ruchu drogowego a nie ośmieszać się.
Rozwiń
Gość
Gość (12 sierpnia 2017 o 12:47) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
"Rowerów w Lublinie jest już za dużo i kolejnych inwestycji nie warto robić bo się nie będzie dało po mieście poruszać" - ale brednie. Przecież to nie rowery powodują korki. Widziałeś kiedyś korek na drodze dla rowerów? W Lublinie jest zdecydowanie za dużo, ale samochodów. To one powodują korki, ale jeżeli kierowcy chcą stać w korkach to niech sobie stoją - ich sprawa. Gorzej, że przez te samochody autobusy muszą stać w korkach oraz to, że samochody zagracają miasto, zastawiają chodniki, hałasują ludziom, którzy nie są uzależnieni od samochodów (co wcale nie oznacza, że z nich nie korzystają, korzystają, ale np. nie pchają się w nich do centrum albo nie jadą samochodem do sklepu 200 metrów, po bułkę).
Rozwiń
Gość
Gość (12 sierpnia 2017 o 12:13) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Czy ścieżka rowerowa wokół Zalewu Zemborzyckiego jest juz w całości dokończona ? Bo brakowało chyba odcinka 1,2 kilometrowego.
Rozwiń
Gość
Gość (12 sierpnia 2017 o 10:51) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Rowerów w Lublinie jest już za dużo i kolejnych inwestycji nie warto robić bo się nie będzie dało po mieście poruszać
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (7)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!