niedziela, 19 listopada 2017 r.

Lublin

Nowe szynobusy na lubelskich torach. Pojedziemy nimi już niedługo (wideo, zdjęcia)

  Edytuj ten wpis
Dodano: 18 lutego 2014, 11:41
Autor: Dominik Smaga

Nowiutkie szynobusy jeszcze w lutym powinny wyjechać na lubelskie tory. Pojazdy kupiła centrala Przewozów Regionalnych, dwa z nich przydzielono do lubelskiego oddziału spółki.

Dwuczłonowe autobusy szynowe są w pełni klimatyzowane, mają przestronne miejsce dla pasażera na wózku inwalidzkim oraz po sześć wieszaków na rowery. Toalety są wyposażone w automatyczne drzwi uruchamiane przyciskiem, przewijak dla niemowląt, a co najważniejsze są to toalety w tzw. układzie zamkniętym - nieczystości trafiają do specjalnego zbiornika, a nie wprost na tory. Pojazdy mieszczą po ok. 250 osób, w tym 120 na miejscach siedzących. Część foteli ustawiono naprzeciwlegle, część w tzw. układzie samolotowym. Co ważne, przy siedzeniach są gniazdka elektryczne. W szynobusach zamontowany jest system głosowej zapowiedzi przystanków, tablice do wyświetlania informacji dla pasażerów. - Pojazdy są już po wszystkich odbiorach, są zgodne z zamówieniem, teraz trzeba je tylko ubezpieczyć - wyjaśnia Zofia Dziewulska z Lubelskiego Zakładu Przewozów Regionalnych. Czerwone szynobusy mają napęd spalinowy, dlatego kierowane będą głównie na trasy niezelektryfikowane: pojadą do Zamościa, Parczewa i Stalowej Woli. Autobusy szynowe serii SA-137 wyprodukowała nowosądecka firma Newag. Aktualnie to najnowocześniejsze pojazdy spośród tych, którymi dysponuje Lubelski Zakład Przewozów Regionalnych.

WIDEO

  Edytuj ten wpis
Czytaj więcej o: Lublin kolej szynobusy
bzq
olo
R.E.M
(8) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

bzq
bzq (19 lutego 2014 o 08:30) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Właśnie liczy się gwarancja serwis i  w ilu regionach takie maszyny są użytkowane?

Na Pomorzu od przynajmniej 2 lat. Na trasie Gdynia - Kościerzyna jechało się całkiem cicho, spokojnie i przyjemnie :)  w porównianiu z naszymi wtedy jeszcze niemodernizowanymi EN57 a nawet EN57AL :mellow:
Na temat awaryjności to pewnie tak jak i u nas w regionie można się tylko dowiedzieć na stronach miłośników kolei ;) "Infrastruktura Kolejowa" :ph34r:

Rozwiń
olo
olo (19 lutego 2014 o 06:33) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

a jednak czerwone........

To są barwy standardowe używane dla Przewozów Regionalnych...

Wiem, są różne gusta, ale mi osobiście podobają się takie stonowane kolory na pociągach, a nie oczojebne róznobarwne mieszanki...

Rozwiń
R.E.M
R.E.M (18 lutego 2014 o 22:15) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Jakby każdy patrzył na to w ilu miejscach są użytkowane jakieś pojazdy, to wszędzie nie jeździło by nic, debile. Oprzetargach słyszeliście coś, macie jakieś pojęcie? To co łapówkarstwo wytykacie?

Rozwiń
obserwator lb podwórka
obserwator lb podwórka (18 lutego 2014 o 21:38) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Właśnie liczy się gwarancja serwis i  w ilu regionach takie maszyny są użytkowane?

Rozwiń
LW.B>
LW.B> (18 lutego 2014 o 17:54) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

co za idiota bierze do taboru nowe jeszcze nieużywane w swojej firmie szynobusy(ma innej firmy) tylko łapówkowicz, nawet jak są obięte 3letnią gwarancją, to koszt napraw w póżniejszym okresie przekroczy koszt kupna , a i ciekawe czy wogóle mają serwis kumaty czy maszyna jeżdzi tylko na tzw. mostakach aby dojechać od pnt. A do pnt. B

Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (8)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!