wtorek, 24 października 2017 r.

Lublin

Nowe trolejbusy w Lublinie od Bogdan Motors z Ukrainy

  Edytuj ten wpis
Dodano: 21 lutego 2013, 13:41

Trolejbusy zza wschodniej granicy wracają do Lublina (Anatoliy-024 / Wikipedia)
Trolejbusy zza wschodniej granicy wracają do Lublina (Anatoliy-024 / Wikipedia)

ZTM Lublin rozstrzygnął przetarg na 38 trolejbusów z dodatkowym zasilaniem akumulatorowym. Wygrała wspólna oferta lubelskiego Ursusa i ukraińskiej firmy Bogdan.

Firma Bogdan Motors z Łucka dogadała się z lubelską fabryką ciągników Ursus. Wspólnie złożyły ofertę w ogłoszonym przez Zarząd Transportu Miejskiego przetargu na 38 nowych trolejbusów. Wozy typu Ursus T-701.16 wyceniły na blisko 65 mln zł. Droższą, o zaledwie 313 tys. zł, ofertę dostawy polskich solarisów trollino 12s, złożył producent znanych już w Lublinie pojazdów spod Poznania.

Cena tylko w 70 proc. miała decydować o ocenie oferty. Obie firmy dały taką samą gwarancję, dostały też tyle samo punktów za komfort. Pozostałe punkty oceny to parametry techniczne. Tu wozy różnią się dystansem, który mogą przejechać na zasilaniu akumulatorowym. Solaris zadeklarował 2500 m, Ursus dwa razy więcej. Parametry techniczne i cena przeważyły.

Informacje o wspólnej ofercie konsorcjum wzbudziły niepokój na internetowych forach miłośników komunikacji. Obawiają się oni o jakość wozów, przywołując kupione wcześniej 12-metrowe autosany, o których jest głośno z powodu występujących w nich kolejnych usterkach i problemach technicznych.

– Oferta jest zgodna z naszymi wymaganiami. Firma posiada doświadczenie w produkcji trolejbusów. Łącznie wyprodukowała już ponad 130 takich 12-metrowych pojazdów – mówi Justyna Góźdź z ZTM.
– Wymagania postawione przez zamawiającego były bardzo wysokie i wiele firm nie było w stanie ich spełnić. Kontrakt będziemy realizowali bardzo starannie i z zachowaniem najwyższych standardów jakości – zapowiada Karol Zarajczyk, wiceprezes Ursus SA.

Firma potwierdza, że montaż trolejbusów na potrzeby tego kontraktu będzie realizowany w Lublinie. – Podzespoły będą przywożone m.in. z Ukrainy i w naszej fabryce w Lublinie montowane – zapowiada Mariusz Lewandowski z Ursus SA. – Przypuszczam, że będzie potrzeba zwiększenia zatrudnienia.
Zwycięska oferta przekracza kwotę przygotowaną przez ZTM (61,7 mln zł m.in. z Unii Europejskiej).

Ratusz zdecydował się dołożyć brakujące pieniądze. Solaris do 2 marca ma czas na złożenie ewentualnego odwołania. – Przewidywany termin podpisania umowy z wykonawcą wypadałby na drugą połowę kwietnia. Może to nastąpić wcześniej, jeśli firma Solaris nie złoży odwołania – zapowiada Góźdź.

CO ZAMAWIAMY

Trolejbusy z akumulatorami pojadą ulicami, nad którymi nie ma drutów, np. ul. 3 Maja. Kierowca z kabiny sterowałby opuszczaniem pałąków oraz podłączaniem ich do sieci. Wozy na min. 90 miejsc mają mieć klimatyzację, monitoring i biletomat. Pierwsza piątka ma dojechać do końca września, kolejne 12 szt. między grudniem br. a połową czerwca 2014 r., a pozostałe 21 do marca 2015 r.
  Edytuj ten wpis
Czytaj więcej o:
agatajas
Arek
pin
(55) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

agatajas
agatajas (25 lutego 2016 o 17:45) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Widzę dużo mamy ekspertów w Lublinie ds. autobusów ... tylko hejt ... Nie ma trolejbusów to źle, jak mają być to też nie dobrze. Ciężko niektórym ludziom dogodzić. ukraiński dla firm poznań Preply http://kursy-angielskiego-za-granica.pl/poznajcie-ukrainski-start-up-preply

Rozwiń
Arek
Arek (22 lutego 2013 o 23:01) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Widzę dużo mamy ekspertów w Lublinie ds. autobusów ... tylko hejt ... Nie ma trolejbusów to źle, jak mają być to też nie dobrze. Ciężko niektórym ludziom dogodzić.
Rozwiń
pin
pin (22 lutego 2013 o 08:44) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Zysk ekologiczny by był gdybyśmy mieli elektrownie wodną lub atomową
Rozwiń
aron
aron (22 lutego 2013 o 05:39) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
przede wszystkim po Lublinie nie powinny jeździć żadne trolejbusy, bo są droższe niż autobusy, a zysk ekologiczny żaden przy 100 tysiącach samochodów osobowych
Rozwiń
czytelnik
czytelnik (22 lutego 2013 o 00:21) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
[quote name='gold' timestamp='1361460997' post='736956']
Jaj to ty od urodzenia cioto nie widziałeś, bo ich po prostu nie masz. A i nadziei, że ci coś wyjdzie w tym życiu dupka i nieudacznika też już nie masz. Zamknij więc lepiej tą urzędniczą, tępą mordę półgłówka i się nie kompromituj.
[/quote]
i odezwała sie kulturka prymitywa
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (55)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!