piątek, 18 sierpnia 2017 r.

Lublin

Nowe trolejbusy z akumulatorami. Pierwsze do odbioru

Autor: (drs)

Wszystkie nowe trolejbusy  będą wyposażone w akumulatory umożliwiające zasilanie silnika tak, by w p
Wszystkie nowe trolejbusy będą wyposażone w akumulatory umożliwiające zasilanie silnika tak, by w p

Do wczoraj polsko-ukraińskie konsorcjum miało ostateczny czas na dostarczenie pierwszej partii pięciu trolejbusów wyposażonych w dodatkowe akumulatory pozwalające na jazdę bez zasilania z sieci.

Pojazdy zamówił Zarząd Transportu Miejskiego. Wczoraj rozpoczął się odbiór pojazdów, ale nie w zajezdni na Helenowie, tylko hali producenta.

– Uzgodniliśmy, że odbiór trolejbusów, m.in. z uzasadnionych przyczyn logistycznych może odbyć się u producenta, tj. przy ul. Frezerów – informuje Katarzyna Szczygieł z ZTM.

Później ma się zacząć odbiór techniczny, także w ruchu ulicznym, a miesiąc po tym odbiorze pojazdy mają zacząć wozić pasażerów. W sumie ZTM zamówił 38 takich wozów.

Wszystkie nowe trolejbusy będą wyposażone w akumulatory umożliwiające zasilanie silnika tak, by w pełni obciążony pojazd mógł przejechać 5 km bez zasilania z sieci. Za komplet 38 trolejbusów ZTM ma zapłacić blisko 65 milionów złotych.
Czytaj więcej o:
bambo75
Podpis.
generation_next
(5) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

bambo75
bambo75 (1 listopada 2013 o 14:21) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

tu jest próbka:  youtube.com/watch?v=IanYyLPmddA&feature=c4-overview&list=UU5BBRvS7UVmmOfBCSDoropQ

Rozwiń
Podpis.
Podpis. (1 listopada 2013 o 09:01) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Dziwnie śmierdzi mi sprawa tych trolejbusów. Pomijając dziwne wypowiedzi prezydenta tuż przed otwarciem ofert, podanie się do dymisji ówczesnego dyrektora ZTM i rozstrzygnięcie wówczas tego przetargu to teraz mamy, opóźnienie o miesiąc - zgodnie z umową i teraz - odbiór u producenta ?? Z przyczyn logistycznych ?? Czyżby nie przykręcili jeszcze kół ?? A może jeszcze nie mają homologacji ?? Miały jeździć na akumulatorach do 5 km, trolejbus można przeholować było na helenów, mógł dojechać na tablicach tymczasowych, mógł być dostarczony na lawecie, tak jak przyjeżdżają gotowe nadwozia z Ukrainy... Dobrze że nie jeżdżą na Ukrainę ich odbierać...

Jednego czego nie można zarzucić - to genialne w swej prostocie i układzie wnętrze które na łeb bije układem siedzeń i funkcjonalnością nasze Solarisy...

Rozwiń
generation_next
generation_next (31 października 2013 o 23:25) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

A słyszałeś o czymś takim jak: przetarg i Prawo Zamówień Publicznych? Poza tym powtórzę przedmówcę: Piłeś ? Nie pisz...

Rozwiń
Antyżuk
Antyżuk (31 października 2013 o 22:58) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Ja przy okazji poruszenia tematu komunikacji miejskiej w Lublinie chciałem poruszyć kilka spraw irytujących pasażerów !

Rozumiem że w Lublinie trudno poruszać się samochodem ze względu na korki.

Ale kierowcy autobusów miejskich powinni bardziej uważać i stosować płynną jazdę nie hamując i startując tak gwałtownie.

Na początku myślałem że to dotyczy młodych kierowców ale gdzie tam starzy też tak robią i nie są to sytuacje incydentalne.

Dodatkowo nie wiem co za "geniusz" zamówił te Autosany niskopodłogowe całkowita porażka dla pasażerów.

Ma zbyt mało miejsc siedzących że o stojących nie wspomnę.

Po pierwsze dlaczego nie ma drążków poziomych na całej długości pojazdu dla stojących.

Jak jest dużo pasażerów powoduje to nie rzadko utratę równowagi przy kowbojskiej jeździe kierowców autobusów.

Pasażer stojący nie ma się czego trzymać w czasie jazdy.

Dodatkowo te wąziutkie siedzenia co niby ma się zmieścić dwie osoby !

Jednym słowem trzeba robić zakupy z głową i nie patrzeć tylko na cenę pojazdów.


piłeś ? Nie pisz...

Rozwiń
Olek
Olek (31 października 2013 o 20:41) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Ja przy okazji poruszenia tematu komunikacji miejskiej w Lublinie chciałem poruszyć kilka spraw irytujących pasażerów !

Rozumiem że w Lublinie trudno poruszać się samochodem ze względu na korki.

Ale kierowcy autobusów miejskich powinni bardziej uważać i stosować płynną jazdę nie hamując i startując tak gwałtownie.

Na początku myślałem że to dotyczy młodych kierowców ale gdzie tam starzy też tak robią i nie są to sytuacje incydentalne.

Dodatkowo nie wiem co za "geniusz" zamówił te Autosany niskopodłogowe całkowita porażka dla pasażerów.

Ma zbyt mało miejsc siedzących że o stojących nie wspomnę.

Po pierwsze dlaczego nie ma drążków poziomych na całej długości pojazdu dla stojących.

Jak jest dużo pasażerów powoduje to nie rzadko utratę równowagi przy kowbojskiej jeździe kierowców autobusów.

Pasażer stojący nie ma się czego trzymać w czasie jazdy.

Dodatkowo te wąziutkie siedzenia co niby ma się zmieścić dwie osoby !

Jednym słowem trzeba robić zakupy z głową i nie patrzeć tylko na cenę pojazdów.

Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (5)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!