czwartek, 17 sierpnia 2017 r.

Lublin

Nowe wiadukty wkrótce przejezdne. Jak się zmieni dojazd do dworca PKP?

Dodano: 17 lipca 2015, 06:31
Autor: Dominik Smaga

(fot. Maciej Kaczanowski)
(fot. Maciej Kaczanowski)

Na przełomie sierpnia i września pojedziemy nowymi wiaduktami i nowym odcinkiem ul. Lubelskiego Lipca ‘80. Wtedy też ul. Młyńska odetchnie od codziennych korków. Stanie się ulicą ślepą. Do dworca kolejowego będziemy jeździli inaczej, niż do tej pory

Otwarcie przejazdu przez budowaną trasę władze miasta ogłosiły w czwartek na placu budowy. Pod koniec wakacji nie będzie już trzeba korzystać z tymczasowej drogi i ul. Młyńskiej. Kierowcy nie będą musieli się gimnastykować skręcając ostro za skrzyżowaniem z al. Piłsudskiego. Pojadą prosto przez nową dwupasmówkę i nowe wiadukty w kierunku stadionu.

– Początkowo kierowcy będą mieć na wiaduktach po jednym pasie ruchu – zapowiada Stanisław Wydrych, zastępca dyrektora Zarządu Dróg i Mostów. – W tym czasie będą trwać jeszcze roboty wykończeniowe, być może także nocny montaż trakcji trolejbusowej – dodaje. Robotnicy powinni zejść z placu budowy pod koniec września i wtedy jezdnie nie będą już miejscami zwężane.

Wraz z otwarciem nowej trasy zmieni się też dojazd do dworca. Jadąc od al. Piłsudskiego trzeba będzie udać się nową dwupasmówką, potem skręcić w Stadionową, a na rondzie w Gazową. Tą samą drogą ma się odbywać wyjazd spod dworca, bo Młyńska stanie się drogą ślepą. Komunikacja miejska będzie wjeżdżać od strony ronda przez Gazową, zabierać pasażerów, zawracać na pl. Dworcowym i ponownie wyjeżdżać Gazową.

Dokąd doprowadzi nas nowa trasa? Dojedziemy nią do skrzyżowania z ul. Stadionową (miga tu teraz dużo sygnalizatorów). A tu będziemy mieć wybór: jeśli pojedziemy w lewo dotrzemy do nowego ronda na skrzyżowaniu Krochmalnej, Gazowej i Młyńskiej. Jeśli pojedziemy na wprost dalszym, istniejącym już odcinkiem ul. Lubelskiego Lipca ’80 wyboru juz nie będzie i zostaniemy zmuszeni do skrętu w lewo w Cukrowniczą, którą dojedziemy do Krochmalnej.

Ulica Lubelskiego Lipca ’80 ma biec znacznie dalej, niż do Cukrowniczej. Miasto ma ją doprowadzić do skrzyżowania Krochmalnej z Diamentową. – Zakładamy, że w 2018 roku być może mieszkańcy będą mogli pojechać od al. Unii Lubelskiej do ul. Jana Pawła II – mówi Krzysztof Żuk, prezydent Lublina.

Dalej, przez ul. Jana Pawła II i ul. Armii Krajowej będzie można dotrzeć aż do otwartego w zeszłym roku odcinka al. Solidarności. Pod warunkiem, że powstanie nowy fragment ul. Bohaterów Monte Cassino od al. Kraśnickiej do węzła Sławin. – Dokumentacja została zlecona, firma ma ją wykonać na początku przyszłego roku – podkreśla Żuk.

Czy obie inwestycje zgrają się w czasie tak, że szybko możliwy stanie się przejazd od Gali przez Czuby do al. Solidarności? – To jest możliwe. Najprawdopodobniej wcześniej będziemy mieli środki finansowe na ul. Bohaterów Monte Cassino, niż na przedłużenie ul. Lubelskiego Lipca ’80.

Połączenie, które ma być przejezdne pod koniec wakacji kosztuje 27 milionów złotych, z czego 18 milionów pokryje dotacja unijna. Prace są zaawansowane w 60 proc. Na końcu zaślepionej ul. Młyńskiej powstanie parking na 44 samochody, a pod wiaduktami dwa parkingi, każdy po 21 miejsc (fot. Maciej Kaczanowski)
Połączenie, które ma być przejezdne pod koniec wakacji kosztuje 27 milionów złotych, z czego 18 milionów pokryje dotacja unijna. Prace są zaawansowane w 60 proc. Na końcu zaślepionej ul. Młyńskiej powstanie parking na 44 samochody, a pod wiaduktami dwa parkingi, każdy po 21 miejsc (fot. Maciej Kaczanowski)
gość
Gość
niepatriota
(54) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

gość
gość (19 lipca 2015 o 10:24) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

ignorancie, cukrownię zlikwidował minister Jasiński z Pisu a nie żaden Żuk

a od stadionu to ty się odpierwiastkuj, 400-tysięczne miasto wojewódzkie jeden przyzwoitystadion mieć musi

ps: nasza arena za rok będzie gospodarzem Mistrzostw Europy U-21

Czy mam się cieszyć nadzieją ME2017 którą być może podrzucą ale jeszcze nie wiadomo.Jesteśmy w okresie wyborczym i tak traktuję te wiadomosci.Swoją drogą czy wybudowane stadiony uchroniły Grecję przed bankructwem ,swoją drogą ciekawa jestem czy Arena może zbankrutować,jeśli nie to czyim kosztem?

Rozwiń
Gość
Gość (18 lipca 2015 o 08:12) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
dziennik zaczyna doganiać konkurencyjny brukowiec w w wychwalaniu bufona z ratusza
Rozwiń
niepatriota
niepatriota (17 lipca 2015 o 19:18) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Witam Naczelnego Marudę. Wyjrzyj przez okno. Zobacz jak ładnie słoneczko świeci. Uśmiechnij się.

Niestety te pomysły komunikacyjne są co najmniej kontrowersyjne. Na al. Warszawskiej korki dłuższe, chociaż ruch dużo mniejszy. Na Sowińskiego, na skrzyżowaniu Ducha, Solidarności i Sikorskiego korki, że hej i bez perspektyw na szybkie (w perspektywie 5 lat) rozwiązanie. Ale na stadion, z którym nie wiadomo co zrobić dojedziemy komfortowo. 

Rozwiń
Gość
Gość (17 lipca 2015 o 14:08) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Po to żeby bezkolizyjnie przejechać dworcową. Żuk myśli wprzód o kilkanaście lat. Ten wiadukt się w przyszłości bardzo przyda.
Rozwiń
Gość
Gość (17 lipca 2015 o 12:59) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Ale po co ten wiadukt?
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (54)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!