sobota, 21 października 2017 r.

Lublin

Opłaty za parkowanie w Lublinie: Dzisiaj przez sms, a za tydzień kartą

  Edytuj ten wpis
Dodano: 2 stycznia 2013, 11:43

 (Archiwum)
(Archiwum)

Za postój w strefie płatnego parkowania nie musimy już płacić gotówką. Od 2 stycznia działa system płatności przez telefon komórkowy. W przyszłym tygodniu pojawi się możliwość płacenia kartą biletu elektronicznego.

Aby skorzystać z płatności przez SMS, wystarczy zarejestrować się na stronie mobiparking.pl. Jako nasz identyfikator wpisujemy numer rejestracyjny samochodu. Następnie przelewamy pieniądze na konto w serwisie. Mamy do dyspozycji dwie metody regulowania płatności.

– Można z góry opłacić konkretny czas postoju, np. dwie godziny – wyjaśnia Beata Krzyżanowska, rzecznik urzędu miasta. – Stosując drugą metodę, płacimy tylko za realny czas postoju. Po zaparkowaniu samochodu wystarczy wysłać SMS lub skorzystać z aplikacji mobiparking. Opuszczając parking robimy to samo. System pobierze z naszego konta pieniądze, ale tylko za rzeczywisty czas parkowania.

Do korzystania z systemu niezbędna jest specjalna winietka, którą należy umieścić za szybą samochodu. Dzięki temu kontroler będzie mógł przyłożyć do szyby czytnik i sprawdzić, czy zapłaciliśmy za postój. Winietkę można odebrać w biurze strefy przy ul. Bernardyńskiej. Identyfikator dostępny jest również na stronie mobiparking.pl. Wystarczy go wydrukować i umieścić za szyba samochodu.

Płatności mobilne to tylko jedna z nowości, przygotowanych dla kierowców.

– Od przyszłego tygodnia każdy posiadacz karty miejskiej z biletem elektronicznym będzie mógł za jej pomocą zapłacić za parkowanie – dodaje Krzyżanowska. – Kartę będzie można zasilać w biurze strefy.
Dokładna data wprowadzenia tego systemu nie jest jeszcze znana. Kartę otrzymamy w siedzibie Zarządu Transportu Miejskiego przy al. Kraśnickiej i w biurze ZTM przy ul. Staszica.

Aby zapłacić za parkowanie, trzeba zbliżyć kartę do czytnika na parkomacie. Następnie wybieramy opcję parkowania. Maszyna wydrukuje papierowy bilet, który wystarczy włożyć za szybę. Szczegółowe instrukcje umieszczone są również na parkomatach.

Wprowadzenie płatności mobilnych nie oznacza dodatkowych kosztów dla miasta. Wszelkie wydatki uwzględniono w kwocie 6,8 mln zł, przeznaczonej na uruchomienie strefy płatnego parkowania.
  Edytuj ten wpis
Czytaj więcej o:
Zuzka
Alden
eps
(11) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Zuzka
Zuzka (7 stycznia 2013 o 08:42) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
[quote name='Alden' timestamp='1357157614' post='715876']
mobiparking - cóż, niestety stało się to czego się obawiałem, miałem jednak nadzieję że Lublin tym razem obroni się przed kolejnym dziadostwem, a w Strefie Parkowania pracują profesjonaliści. Tymczasem wybrano najgorszy system z możliwych, najmniej przyjazny kierowcom i problematyczny. Rok temu uraczono na siłę tym badziewiem kierowców w Warszawie, odbierając im z dnia na dzień możliwość korzystania z lepszych systemów mPay oraz moBilet. Od tego czasu zaroiło się w sieci od niepochlebnych artykułów na temat działania systemu mobiparking, zainteresowani znajdą je bez problemu. Po pierwsze - to jedyny system który obsługuje się płatnymi smsami, każdy cykl włączenia i wyłączenia parkowania to 50 groszy wyjęte z portfela kierowcy!! A jeśli ktoś parkuje często w strefie? Zgroza! Można to zrobić teoretycznie też za pomocą internetu w telefonie, jednak jak donoszą użytkownicy z Warszawy aplikacja ciągle się wiesza, nie działa i stwarza problemy, a w dodatku na wielu prostszych telefonach i zwłaszcza osoby starsze z internetu nie skorzystają... co pozostaje? ano dalsze dojenie kierowcy, bo rzecz FUNDAMENTALNA czyli obsługa poprzez kody USSD domyślnie w systemie nie funkcjonuje!! Możemy je mieć dopiero gdy... zgodzimy się na płatne SMSy PREMIUM!! To jest skandal który zafundowali nam nasi dyletanci obsługujący strefę parkowania, ludzie którzy powinni mieć orientację w rynku i wiedzieć jaką porażką jest mobiparking w Warszawie! Ktoś pewnie powie - ale ta firma wygrała przetarg i zaoferowała najniższe koszty. Tak, dała niższe bo w przeciwieństwie do innych systemów ciągnie na potęgę z kieszeni kierowców na wszelkie niewyszukane sposoby... mam nadzieję że jednak nie wszystko stracone i z czasem doczekamy się mPay i moBilet, zwłaszcza jeśli w MPK Lublin (które wspólnie z CityParkingGroup organizuje strefę) mPay był pierwszy, a teraz wszystkie systemy funkcjonują tam równolegle, to czemu u licha kierowcy mają być poszkodowani 'jedynym słusznym' mobiparkingiem? Zróbcie coś czasem dobrze w tym mieście!!
[/quote]

Dokładnie, studiuje w Wawie i z tym systemem jest masakra! Faktycznie dokonano najgorszego z możliwych wyborów. Firm w Polsce zdaje się, że jest już kilka wpuściliby parę na rynek, a nie znowu na monopolistę nas skazywać i jeszcze się cieszyć mamy :/
Rozwiń
Alden
Alden (3 stycznia 2013 o 19:56) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
[quote name='eps' timestamp='1357211402' post='716037']
zgodnie z umowa z miastem system musi dzialac na wszystkich telefonach i we wszystkich sieciach:
mPay i moBilet niestety nie dzialaja na starszych telefonach, wyboru wiec nie bylo
[/quote]

Kolejny zwolennik zasady 'nie znam się to się wypowiem'. Człowieku nie masz zielonego pojęcia o czym piszesz, więc po co się odzywasz? Kody USSD są od lat jedną z PODSTAWOWYCH funkcji telefonu, tak samo jak rozmowy głosowe lub SMS. Od lat są używane w sieciach komórkowych do różnych operacji, np. zmiana ustawień czy sprawdzenie stanu konta, obsługuje je KAŻDY telefon komórkowy!! Właśnie mPay w STANDARDZIE jest obsługiwany za pomocą USSD!! Tymczasem mobiparking w podstawowej koniguracji nie obsługuje tych kodów!! Jak więc możesz pisać takie bzdury, że mPay nie działa na starszych telefonach a mobiparking tak? Wydawało mi się że o takich elementach infrastruktury miejskiej nie decyduje pierwszy lepszy bałwan z ulicy, ale jeśli decydenci strefy parkowania posługują się podobnym do Twojego tokiem myślowym to faktycznie trudno się spodziewać aby dano nam inny system niż najgorsze możliwe badziewie...
Rozwiń
eps
eps (3 stycznia 2013 o 12:10) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
[quote name='Alden' timestamp='1357157614' post='715876']
mobiparking - cóż, niestety stało się to czego się obawiałem, miałem jednak nadzieję że Lublin tym razem obroni się przed kolejnym dziadostwem, a w Strefie Parkowania pracują profesjonaliści. Tymczasem wybrano najgorszy system z możliwych, najmniej przyjazny kierowcom i problematyczny. Rok temu uraczono na siłę tym badziewiem kierowców w Warszawie, odbierając im z dnia na dzień możliwość korzystania z lepszych systemów mPay oraz moBilet. Od tego czasu zaroiło się w sieci od niepochlebnych artykułów na temat działania systemu mobiparking, zainteresowani znajdą je bez problemu. Po pierwsze - to jedyny system który obsługuje się płatnymi smsami, każdy cykl włączenia i wyłączenia parkowania to 50 groszy wyjęte z portfela kierowcy!! A jeśli ktoś parkuje często w strefie? Zgroza! Można to zrobić teoretycznie też za pomocą internetu w telefonie, jednak jak donoszą użytkownicy z Warszawy aplikacja ciągle się wiesza, nie działa i stwarza problemy, a w dodatku na wielu prostszych telefonach i zwłaszcza osoby starsze z internetu nie skorzystają... co pozostaje? ano dalsze dojenie kierowcy, bo rzecz FUNDAMENTALNA czyli obsługa poprzez kody USSD domyślnie w systemie nie funkcjonuje!! Możemy je mieć dopiero gdy... zgodzimy się na płatne SMSy PREMIUM!! To jest skandal który zafundowali nam nasi dyletanci obsługujący strefę parkowania, ludzie którzy powinni mieć orientację w rynku i wiedzieć jaką porażką jest mobiparking w Warszawie! Ktoś pewnie powie - ale ta firma wygrała przetarg i zaoferowała najniższe koszty. Tak, dała niższe bo w przeciwieństwie do innych systemów ciągnie na potęgę z kieszeni kierowców na wszelkie niewyszukane sposoby... mam nadzieję że jednak nie wszystko stracone i z czasem doczekamy się mPay i moBilet, zwłaszcza jeśli w MPK Lublin (które wspólnie z CityParkingGroup organizuje strefę) mPay był pierwszy, a teraz wszystkie systemy funkcjonują tam równolegle, to czemu u licha kierowcy mają być poszkodowani 'jedynym słusznym' mobiparkingiem? Zróbcie coś czasem dobrze w tym mieście!!
[/quote]

zgodnie z umowa z miastem system musi dzialac na wszystkich telefonach i we wszystkich sieciach:
mPay i moBilet niestety nie dzialaja na starszych telefonach, wyboru wiec nie bylo
Rozwiń
Alden
Alden (2 stycznia 2013 o 21:13) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
mobiparking - cóż, niestety stało się to czego się obawiałem, miałem jednak nadzieję że Lublin tym razem obroni się przed kolejnym dziadostwem, a w Strefie Parkowania pracują profesjonaliści. Tymczasem wybrano najgorszy system z możliwych, najmniej przyjazny kierowcom i problematyczny. Rok temu uraczono na siłę tym badziewiem kierowców w Warszawie, odbierając im z dnia na dzień możliwość korzystania z lepszych systemów mPay oraz moBilet. Od tego czasu zaroiło się w sieci od niepochlebnych artykułów na temat działania systemu mobiparking, zainteresowani znajdą je bez problemu. Po pierwsze - to jedyny system który obsługuje się płatnymi smsami, każdy cykl włączenia i wyłączenia parkowania to 50 groszy wyjęte z portfela kierowcy!! A jeśli ktoś parkuje często w strefie? Zgroza! Można to zrobić teoretycznie też za pomocą internetu w telefonie, jednak jak donoszą użytkownicy z Warszawy aplikacja ciągle się wiesza, nie działa i stwarza problemy, a w dodatku na wielu prostszych telefonach i zwłaszcza osoby starsze z internetu nie skorzystają... co pozostaje? ano dalsze dojenie kierowcy, bo rzecz FUNDAMENTALNA czyli obsługa poprzez kody USSD domyślnie w systemie nie funkcjonuje!! Możemy je mieć dopiero gdy... zgodzimy się na płatne SMSy PREMIUM!! To jest skandal który zafundowali nam nasi dyletanci obsługujący strefę parkowania, ludzie którzy powinni mieć orientację w rynku i wiedzieć jaką porażką jest mobiparking w Warszawie! Ktoś pewnie powie - ale ta firma wygrała przetarg i zaoferowała najniższe koszty. Tak, dała niższe bo w przeciwieństwie do innych systemów ciągnie na potęgę z kieszeni kierowców na wszelkie niewyszukane sposoby... mam nadzieję że jednak nie wszystko stracone i z czasem doczekamy się mPay i moBilet, zwłaszcza jeśli w MPK Lublin (które wspólnie z CityParkingGroup organizuje strefę) mPay był pierwszy, a teraz wszystkie systemy funkcjonują tam równolegle, to czemu u licha kierowcy mają być poszkodowani 'jedynym słusznym' mobiparkingiem? Zróbcie coś czasem dobrze w tym mieście!!
Rozwiń
Mateusz
Mateusz (2 stycznia 2013 o 15:37) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
cyt. ,,Od przyszłego tygodnia każdy posiadacz karty miejskiej z biletem elektronicznym będzie mógł za jej pomocą zapłacić za parkowanie – dodaje Krzyżanowska. – Kartę będzie można zasilać w biurze strefy.
Dokładna data wprowadzenia tego systemu nie jest jeszcze znana. Kartę otrzymamy w siedzibie Zarządu Transportu Miejskiego przy al. Kraśnickiej i w biurze ZTM przy ul. Staszica.''

Otóż w siedzibie ZTM przy Staszica nie da się nic załatwić poza zakupem biletu, ewentualnym złożeniem wniosku o wydanie karty. Sam punkt przypomina PRLowski sklep z 3 paniami za ladą, z czego jedna maluje sobie paznokcie, druga nic nie robi a jedna pracuje. Całości żenady tego punktu dopełnia cieć z MKK siedzący przy stoliku i klepiący smsy.

A swoją drogą to tylko w Lublinie można coś takiego wymyślić, karta miejska zamiast płatniczej.
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (11)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!