poniedziałek, 21 sierpnia 2017 r.

Lublin

Pacjencie, to Twoje prawo: Do lekarza możesz zapisać się przez telefon

Dodano: 23 marca 2010, 08:59

Koniec z kłótniami przy rejestracji do lekarzy. Informacje o prawach pacjentów w tym zakresie znajdują się na stronie internetowej lubelskiego oddziału NFZ, mają pojawić się także na tablicach ogłoszeń w przychodniach.

– Próbowałam zarejestrować się do kardiologa. Okazało się, że muszę przyjść na początku następnego miesiąca, bo wtedy miała być tworzona lista kolejkowa – mówi nam pani Katarzyna, która chciała zarejestrować się do lekarza w przychodni szpitala klinicznego nr 1 w Lublinie.

Takie praktyki to codzienność. Mimo że są zabronione. Narodowy Fundusz Zdrowia postanowił z tym skończyć. Podpowiada pacjentom, że mają prawo zarejestrować się telefonicznie, na wybrany przez siebie dzień (oczywiście dzień w którym dany lekarz przyjmuje i są wolne miejsca). Dodatkowo, kiedy zbliża się termin umówionej np. przed miesiącem wizyty, przychodnia ma obowiązek poinformować nas o ewentualnym jej odwołaniu.

– Liczę, że te informacje rozładują konflikty, do jakich dochodziło pomiędzy pacjentami a pracownikami rejestracji – mówi Tomasz Pękalski, dyrektor lubelskiego oddziału NFZ.

– Ale swoje i tak trzeba odstać. Bo nie ma rejestrowania na konkretną godzinę – mówi Adam Walaszek z Radzynia Podlaskiego, który wczoraj przyjechał na wizytę kontrolną do polikliniki przy ulicy Jaczewskiego w Lublinie. – Dobrze że chociaż można zarejestrować się telefonicznie.

– W naszych poradniach pacjenci są rejestrowani w dowolny sposób każdego dnia pracy przychodni – mówi Marta Podgórska, rzecznik szpitala klinicznego nr 4 w Lublinie. – Oczywiście czas oczekiwania na przyjęcie jest czasami długi. Jednak pacjent zawsze jest o tym informowany.

Wybierając się do lekarza musimy mieć zawsze przy sobie dowód osobisty, aktualny dowód ubezpieczenia lub skierowanie, jeśli jest wymagane. Kiedy zrezygnujemy z wizyty, musimy niezwłocznie poinformować o tym przychodnię. Jeśli tego nie zrobimy, to wydłuża się czas oczekiwania innych pacjentów.
Czytaj więcej o:
Anna30
Zibi
ahuahu23
(3) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Anna30
Anna30 (23 marca 2010 o 13:15) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Ja do DSK zawsze rejestruję córke przez internet. Bez stresu i denerwowania się, że nikt nie odbiera w rejestracji. Potem dostaję tylko maila zwrotnego z terminem wizyty.
Rozwiń
Zibi
Zibi (23 marca 2010 o 12:44) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Niech NFZ te swoje "reformy" wsadzi sobie w tę swoją rozpasioną d*pę.Do tej pory przez specjalistę mogłem być przyjęty w razie potrzeby
niemal że natychmiast ,a teraz mimo przysługującego mi ubezpieczenia musiałem wydać dwa razy po 80 zł + 2x 20 zł za EKG.
Te reformy tandemu Platforma Obywatelska z Kopaczową na czele i NFZ-etu wykończą ubezpieczonych Polaków.
Miejmy tylko nadzieję, że jak Sikorski wprowadzi nas do tej swojej I Ligi to wzorem Holandii zafunduje Polakom po 70-tym roku życia eutanazję na którą to będziemy mogli się zapisać telefonicznie.Miejmy tylko nadzieję,że też nie będzie stopniowana na tę bolesną i bezbolesną.
Rozwiń
ahuahu23
ahuahu23 (23 marca 2010 o 11:04) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Może w końcu chorzy ludzie nie będą musieli jeździć w tą i z powrotem po coś co mogą załatwić telefonicznie.
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (3)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!