Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

14 marca 2011 r.
9:29
Edytuj ten wpis

Pasaż Victoria. Konserwator nie zgodził się na budowę galerii

Autor: Zdjęcie autora (jsz)
0 28 A A
Tutaj miał powstać Pasaż Victoria (Bartłomiej Żurawski)
Tutaj miał powstać Pasaż Victoria (Bartłomiej Żurawski)

Na razie nie ma mowy o rozbiórce popularnego "pedetu”. W jego miejscu ma stanąć Pasaż Victoria. Konserwator zabytków nie zgodził się jednak na budowę, w formie proponowanej przez inwestora. Teraz spółka CDI będzie musiała zmienić projekt.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
Konserwator zabytków nie uzgodnił projektu tzw. decyzji o warunkach zabudowy. Przygotował go magistrat, na wniosek inwestora. Dokument jest konieczny do realizacji inwestycji. Musi jednak uzyskać akceptację służb ochrony zabytków. Dziś konserwator poinformował oficjalnie, że takiej zgody nie wydał.

W specjalnym piśmie wymienia szereg argumentów. Okazuje się, że analiza urbanistyczna załączona do projektu nie uwzględnia istniejącej zabudowy. W propozycji przesłanej przez ratusz nie wskazano też zakresu dopuszczalnych wyburzeń. Co więcej, nie wzięto pod uwagę wniosków przedstawionych przez Miejską Komisję Urbanistyczno-Architektoniczną.

To organ doradczy, w którym zasiadają lubelscy architekci i urbaniści. Mieli oni wątpliwości, dotyczące m.in. wysokości nowej zabudowy i zagospodarowania placu przez dawną Galerią Centrum. Krytykowali też proponowany układ komunikacyjny, w tym pomysł budowy parkingu na ostatniej kondygnacji Pasażu Victoria. Komisja uznała, że przed dawną Galerią Centrum należy pozostawić otwarty plac.

Parkingi powinny być zaprojektowane pod ziemią. Z kolei wysokość Pasażu Victoria od strony Krakowskiego Przedmieścia i ul. Kapucyńskiej powinna być zbliżona do obecnej wysokości dawnej Galerii Centrum. Pozostała część kompleksu nie może przewyższać sąsiednich budynków. Eksperci sprzeciwili się też wyburzeniu kamienic przy ul. Kościuszki 4 i ul. Peowiaków 5. Oficjalne stanowisko komisji było znane już w listopadzie, ale według WKZ, ratusz go nie uwzględnił.

Zdaniem konserwatora proponowane warunki zabudowy "pozostają w sprzeczności z obowiązującymi przepisami prawa”. – Wiele sformułowań zawiera alternatywne warunki zabudowy i pozostawia swobodę wyboru ostatecznych rozwiązań, co jest niedopuszczalne – czytamy w oficjalnym stanowisku WKZ.

O odrzuceniu projektu przesądziło też kilka argumentów ściśle konserwatorskich. Chodzi przede wszystkim o zbyt duży stopień zabudowy parceli. Wskaźnik ten przekroczyłby 92 proc. Kolejna z przyczyn to zbyt duże gabaryty Pasażu Victoria. Projekt wspomina o wysokości sięgającej 25 m. Tak duży gmach, zdominowałby otoczenie. Konserwator nie zgadza się również na zabudowę skweru przed popularnym "pedetem”. Przychylił się tym samym do opinii urbanistów.

Wątpliwości wzbudziła również proponowana szerokość elewacji Pasażu Victoria, od strony ul. Kapucyńskiej. Według konserwatora doprowadzi to do powstania zbyt monumentalnej fasady.
Nie ma też zgody na wyburzenie dwóch kamienic przy ul. Peowiaków i ul. Kościuszki. WKZ wszczął już postępowanie w sprawie ich wpisu do rejestru zabytków.

W swoim stanowisku konserwator wytknął też urzędnikom, że roboczy projekt decyzji o warunkach zabudowy nie był wcześniej przedyskutowany z ekspertami, mimo ich wyraźnych wniosków.
– Doprowadziło to do wydania decyzji sprzecznej z postulatami MKUA, wnioskiem inwestora, grożącej naruszeniem wartości zabytkowych śródmieścia Lublina – czytamy w piśmie WKZ.

Konserwator zapewnia, że nie jest przeciwny samej inwestycji. Jego decyzja nie oznacza również, że Pasaż Victoria nie ma szans na realizację. Konieczna będzie jednak zmiana projektu przez inwestora. Z kolei urzędnicy muszą precyzyjnie określić warunki zabudowy.

Komentarze 28

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Lublinianin / 14 marca 2011 o 17:31
Ale psioczycie na konserwatora. Niesłusznie. Ja nie chcę widzieć w centrum Lublina aluminiowo-szklanego szkaradztwa, które do niczego nie pasuje. Słuszna jest koncepcja wyburzenia obecnego "wcielenia" PDT-u ale w to miejsce powinien zostać wzniesiony budynek "z krwi i kości" a nie jakieś dziwactwo oparte na belkach i śrubach. Musi także pasować do istniejącej zabudowy a zatem nie może być mowy o tym komercyjnym (czytaj: nijakim) wyglądzie i kształcie. Podobnie rzecz ma się z placem litewskim. Komu przeszkadzają drzewa? Na cholerę komu potrzebna jest betonowa pustynia zamiast fontanny i drzew? Chyba tylko idiocie pozbawionemu gustu i odrobiny poczucia estetyki...
Ale psioczycie na konserwatora. Niesłusznie. Ja nie chcę widzieć w centrum Lublina aluminiowo-szklanego szkaradztwa, które do niczego nie pasuje. Słuszna jest koncepcja wyburzenia obecnego "wcielenia" PDT-u ale w to miejsce powinien zostać wzniesiony budynek "z krwi i kości" a nie jakieś dziwactwo oparte na belkach i śrubach. Musi także pasować do istniejącej zabudowy a zatem nie może być mowy o tym komercyjnym (czytaj: nijakim) wyglądzie i kształcie. Podobnie rzecz ma się z placem litewskim. Komu przeszkadzają drzewa? Na... rozwiń
Avatar
kuki / 14 marca 2011 o 16:36
A niech go ku*** krowa zaciśnie tego je***ego znajducha!!! Frajer skończony!!! Pedet zabytkiem hah dobre bez kitu dobre!!! cała ta niby galeria wygląda jak jakiś szwabski bunkier w którym nawet porządnych sklepów nie ma!!!
Avatar
lublin kiedys / 14 marca 2011 o 16:14
przeciez to teraz takie urocze miejsce ,indianie beda grac na fujarkach takie europejskie piekna budowla ta galeria centrum bleeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee konserwa won z tubtina
Avatar
obserwator dna / 14 marca 2011 o 15:51
Na tych wizualizacjach lubelskiego projektu rewitalizacji placu Litewskiego widać jak na dłoni o co chodzi z tym placem i kościołem z klasztorem Kapucynów. Jeżeli ktoś tego nie rozumi to nich się naumi i zrozumi, a jeżeli wciąż nie rozumi niech zamilczy ze wstydu! Wyżej pleców brachu nie podskoczysz.
http://lh3.ggpht.com/_Iepg8ICdxh0/TT7BFraGyKI/AAAAAAAAAGw/r7zBRRb3Wks/s0/kam14.jpg
http://lh3.ggpht.com/_Iepg8ICdxh0/TT7BcjOC-sI/AAAAAAAAAHc/UDFBRzRWSkA/s0/kam13.jpg
żródło: http://placlitewski.blogspot.com/
Avatar
stary mieszkaniec / 14 marca 2011 o 15:46
Czas najwyższy ,aby hamulcowa Konserwator odeszła z Lublina.
To Ona nie chce od 2 lat dopuścić do wykonywania swoich obowiązków Miejskiego Konserwatora Zabytków.
A może po odejściu Jej protektora ,Wojewody Ż.czas o tym pomyśleć.
Może wreszcie coś się ruszy!!!
Avatar
stary mieszkaniec / 14 marca 2011 o 15:40
[quote name='nova' timestamp='1300111783' post='450270']
Zgadzam się , ktoś nie chce rozwoju Lublina a pedet dalej bedzie szpecił centrum.
[/quote]
Avatar
nova / 14 marca 2011 o 15:09
[quote name='Beret' timestamp='1300093352' post='450129']
He, he... dlaczego mnie to nie dziwi. Co za ludzie w tym Tubtinie. No ale co tu się dziwić, jak dopiero co Dziennik pisał, że do wszelkich urzędów w tym zapyziałym grodzie z wiekowymi tradycjami dostać się mogą tylko krewni i znajomi królika. A kto potem wydaje te wszystkie decyzje "administracyjne"? No kto? Victoria + przebudowany Plac Litewski wniosłyby życie do tego rejonu miasta, tak jak Plaza wniosła życie na Lipową. Widocznie komuś to jest nie na rękę.
[/quote]
Zgadzam się , ktoś nie chce rozwoju Lublina a pedet dalej bedzie szpecił centrum.
[quote name='Beret' timestamp='1300093352' post='450129']
He, he... dlaczego mnie to nie dziwi. Co za ludzie w tym Tubtinie. No ale co tu się dziwić, jak dopiero co Dziennik pisał, że do wszelkich urzędów w tym zapyziałym grodzie z wiekowymi tradycjami dostać się mogą tylko krewni i znajomi królika. A kto potem wydaje te wszystkie decyzje "administracyjne"? No kto? Victoria + przebudowany Plac Litewski wniosłyby życie do tego rejonu miasta, tak jak Plaza wniosła życie na Lipową. Widocznie komuś to jest... rozwiń
Avatar
kefir / 14 marca 2011 o 14:25
Zgadzam się z folkatką (nie pierwszy raz zresztą). Kibicuję rozbudowie i modernizacji Lublina, ale pomysły CDI były deb***ne, zwłaszcza parking na ostatniej kondygnacji. Plac też może być mniejszy, ale nie chciałbym, żeby został niemal w całości zabudowany. Mam nadzieję, że nowy projekt będzie lepiej wpasowany w otoczenie. Cieszę się, że konserwator podjął taką decyzję. Jeszcze czekamy na nowe rozwiązania na Litewskim, bo betonowa pustynia jest nie do zaakceptowania. Niech w końcu inwestorzy zrozumieją, że w naszym mieście nie można wciskać byle badziewia, które ma tylko zarabiać kasę, a wygląd, funkcjonalność nie mają znaczenia, bo Lubelacy przyjmą każdy shit.
Zgadzam się z folkatką (nie pierwszy raz zresztą). Kibicuję rozbudowie i modernizacji Lublina, ale pomysły CDI były deb***ne, zwłaszcza parking na ostatniej kondygnacji. Plac też może być mniejszy, ale nie chciałbym, żeby został niemal w całości zabudowany. Mam nadzieję, że nowy projekt będzie lepiej wpasowany w otoczenie. Cieszę się, że konserwator podjął taką decyzję. Jeszcze czekamy na nowe rozwiązania na Litewskim, bo betonowa pustynia jest nie do zaakceptowania. Niech w końcu inwestorzy zrozumieją, że w naszym mieście nie można wciskać ... rozwiń
Avatar
gada / 14 marca 2011 o 14:07
[quote name='ASDERR' timestamp='1300099885' post='450184']
TE folkatka CZY JAK CI TAM,MASZ TAKI CIASNY UMYSŁ JAK TEN TFU KONSERWATOR,WIĘC JEDŹ NA STEPY ROSJI TO TAM MIEJSCE DLA TAKICH IMBECYLI!!
[/quote]
kultura wypowiedzi jest pochodną inteligencji, dlatego lepiej nich ci co mają taką inteligencję jak ty i nie potrafią czytać ze zrozumieniem, zamilczą
Avatar
mieszkaniec II / 14 marca 2011 o 14:04
[quote name='Mieszkaniec' timestamp='1300093585' post='450130']
Zwolnic konserwatora w trybie natychmiastowym!!!!
[/quote]
ja mieszkaniec II, podobnie jak mieszkaniec, przyjechałem tu z Koziej Wólki, dlatego również uważam, że nalezy zwolnić konserwatora, niech każdy wyburza co chce, buduje co chce. Po co w centrum tyle kościołów i na dodatek takich starych. U nas w Koziej Wólce, każdy wyburza wszystkie stare stodoły i chałupy i buduje nowe.
Avatar
Lublinianin / 14 marca 2011 o 17:31
Ale psioczycie na konserwatora. Niesłusznie. Ja nie chcę widzieć w centrum Lublina aluminiowo-szklanego szkaradztwa, które do niczego nie pasuje. Słuszna jest koncepcja wyburzenia obecnego "wcielenia" PDT-u ale w to miejsce powinien zostać wzniesiony budynek "z krwi i kości" a nie jakieś dziwactwo oparte na belkach i śrubach. Musi także pasować do istniejącej zabudowy a zatem nie może być mowy o tym komercyjnym (czytaj: nijakim) wyglądzie i kształcie. Podobnie rzecz ma się z placem litewskim. Komu przeszkadzają drzewa? Na cholerę komu potrzebna jest betonowa pustynia zamiast fontanny i drzew? Chyba tylko idiocie pozbawionemu gustu i odrobiny poczucia estetyki...
Ale psioczycie na konserwatora. Niesłusznie. Ja nie chcę widzieć w centrum Lublina aluminiowo-szklanego szkaradztwa, które do niczego nie pasuje. Słuszna jest koncepcja wyburzenia obecnego "wcielenia" PDT-u ale w to miejsce powinien zostać wzniesiony budynek "z krwi i kości" a nie jakieś dziwactwo oparte na belkach i śrubach. Musi także pasować do istniejącej zabudowy a zatem nie może być mowy o tym komercyjnym (czytaj: nijakim) wyglądzie i kształcie. Podobnie rzecz ma się z placem litewskim. Komu przeszkadzają drzewa? Na... rozwiń
Avatar
kuki / 14 marca 2011 o 16:36
A niech go ku*** krowa zaciśnie tego je***ego znajducha!!! Frajer skończony!!! Pedet zabytkiem hah dobre bez kitu dobre!!! cała ta niby galeria wygląda jak jakiś szwabski bunkier w którym nawet porządnych sklepów nie ma!!!
Avatar
lublin kiedys / 14 marca 2011 o 16:14
przeciez to teraz takie urocze miejsce ,indianie beda grac na fujarkach takie europejskie piekna budowla ta galeria centrum bleeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee konserwa won z tubtina
Avatar
obserwator dna / 14 marca 2011 o 15:51
Na tych wizualizacjach lubelskiego projektu rewitalizacji placu Litewskiego widać jak na dłoni o co chodzi z tym placem i kościołem z klasztorem Kapucynów. Jeżeli ktoś tego nie rozumi to nich się naumi i zrozumi, a jeżeli wciąż nie rozumi niech zamilczy ze wstydu! Wyżej pleców brachu nie podskoczysz.
http://lh3.ggpht.com/_Iepg8ICdxh0/TT7BFraGyKI/AAAAAAAAAGw/r7zBRRb3Wks/s0/kam14.jpg
http://lh3.ggpht.com/_Iepg8ICdxh0/TT7BcjOC-sI/AAAAAAAAAHc/UDFBRzRWSkA/s0/kam13.jpg
żródło: http://placlitewski.blogspot.com/
Avatar
stary mieszkaniec / 14 marca 2011 o 15:46
Czas najwyższy ,aby hamulcowa Konserwator odeszła z Lublina.
To Ona nie chce od 2 lat dopuścić do wykonywania swoich obowiązków Miejskiego Konserwatora Zabytków.
A może po odejściu Jej protektora ,Wojewody Ż.czas o tym pomyśleć.
Może wreszcie coś się ruszy!!!
Avatar
stary mieszkaniec / 14 marca 2011 o 15:40
[quote name='nova' timestamp='1300111783' post='450270']
Zgadzam się , ktoś nie chce rozwoju Lublina a pedet dalej bedzie szpecił centrum.
[/quote]
Avatar
nova / 14 marca 2011 o 15:09
[quote name='Beret' timestamp='1300093352' post='450129']
He, he... dlaczego mnie to nie dziwi. Co za ludzie w tym Tubtinie. No ale co tu się dziwić, jak dopiero co Dziennik pisał, że do wszelkich urzędów w tym zapyziałym grodzie z wiekowymi tradycjami dostać się mogą tylko krewni i znajomi królika. A kto potem wydaje te wszystkie decyzje "administracyjne"? No kto? Victoria + przebudowany Plac Litewski wniosłyby życie do tego rejonu miasta, tak jak Plaza wniosła życie na Lipową. Widocznie komuś to jest nie na rękę.
[/quote]
Zgadzam się , ktoś nie chce rozwoju Lublina a pedet dalej bedzie szpecił centrum.
[quote name='Beret' timestamp='1300093352' post='450129']
He, he... dlaczego mnie to nie dziwi. Co za ludzie w tym Tubtinie. No ale co tu się dziwić, jak dopiero co Dziennik pisał, że do wszelkich urzędów w tym zapyziałym grodzie z wiekowymi tradycjami dostać się mogą tylko krewni i znajomi królika. A kto potem wydaje te wszystkie decyzje "administracyjne"? No kto? Victoria + przebudowany Plac Litewski wniosłyby życie do tego rejonu miasta, tak jak Plaza wniosła życie na Lipową. Widocznie komuś to jest... rozwiń
Avatar
kefir / 14 marca 2011 o 14:25
Zgadzam się z folkatką (nie pierwszy raz zresztą). Kibicuję rozbudowie i modernizacji Lublina, ale pomysły CDI były deb***ne, zwłaszcza parking na ostatniej kondygnacji. Plac też może być mniejszy, ale nie chciałbym, żeby został niemal w całości zabudowany. Mam nadzieję, że nowy projekt będzie lepiej wpasowany w otoczenie. Cieszę się, że konserwator podjął taką decyzję. Jeszcze czekamy na nowe rozwiązania na Litewskim, bo betonowa pustynia jest nie do zaakceptowania. Niech w końcu inwestorzy zrozumieją, że w naszym mieście nie można wciskać byle badziewia, które ma tylko zarabiać kasę, a wygląd, funkcjonalność nie mają znaczenia, bo Lubelacy przyjmą każdy shit.
Zgadzam się z folkatką (nie pierwszy raz zresztą). Kibicuję rozbudowie i modernizacji Lublina, ale pomysły CDI były deb***ne, zwłaszcza parking na ostatniej kondygnacji. Plac też może być mniejszy, ale nie chciałbym, żeby został niemal w całości zabudowany. Mam nadzieję, że nowy projekt będzie lepiej wpasowany w otoczenie. Cieszę się, że konserwator podjął taką decyzję. Jeszcze czekamy na nowe rozwiązania na Litewskim, bo betonowa pustynia jest nie do zaakceptowania. Niech w końcu inwestorzy zrozumieją, że w naszym mieście nie można wciskać ... rozwiń
Avatar
gada / 14 marca 2011 o 14:07
[quote name='ASDERR' timestamp='1300099885' post='450184']
TE folkatka CZY JAK CI TAM,MASZ TAKI CIASNY UMYSŁ JAK TEN TFU KONSERWATOR,WIĘC JEDŹ NA STEPY ROSJI TO TAM MIEJSCE DLA TAKICH IMBECYLI!!
[/quote]
kultura wypowiedzi jest pochodną inteligencji, dlatego lepiej nich ci co mają taką inteligencję jak ty i nie potrafią czytać ze zrozumieniem, zamilczą
Avatar
mieszkaniec II / 14 marca 2011 o 14:04
[quote name='Mieszkaniec' timestamp='1300093585' post='450130']
Zwolnic konserwatora w trybie natychmiastowym!!!!
[/quote]
ja mieszkaniec II, podobnie jak mieszkaniec, przyjechałem tu z Koziej Wólki, dlatego również uważam, że nalezy zwolnić konserwatora, niech każdy wyburza co chce, buduje co chce. Po co w centrum tyle kościołów i na dodatek takich starych. U nas w Koziej Wólce, każdy wyburza wszystkie stare stodoły i chałupy i buduje nowe.
Zobacz wszystkie komentarze 28

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Rozebrany mężczyzna na torach. Trzeba było go gonić

Rozebrany mężczyzna na torach. Trzeba było go gonić 0 0

W środę nad ranem 36-letni mężczyzna biegał po torach w Białej Podlaskiej. – Przez tę sytuację został zatrzymany cały skład i były trudności w ruchu – informuje nasz czytelnik.

Pieszy Lublin dostaje z Warszawy argumenty!
Wiersze między newsami

Pieszy Lublin dostaje z Warszawy argumenty! 0 0

O wyższości chodzenia na piechotę pisał poeta już pół wieku temu. Miron Białoszewski o chodzeniu i… pluciu

Sokoły zamieszkały na kominie elektrociepłowni. Doczekały się 5 piskląt. "Ewenement"
galeria

Sokoły zamieszkały na kominie elektrociepłowni. Doczekały się 5 piskląt. "Ewenement" 5 2

To ewenement na ogólnopolską skalę. Para sokołów wędrownych, która kilka lat temu zagnieździła się na kominie Elektrociepłowni Lublin Wrotków doczekała się aż pięciu piskląt – trzech samiczek i dwóch samców. Jak dotąd w Polsce tak licznego lęgu tego gatunku ptaków jeszcze nie udokumentowano.

Nie zauważył, że ktoś go wyprzedza. Porsche dachowało

Nie zauważył, że ktoś go wyprzedza. Porsche dachowało 0 8

Nieostrożny kierowca peugeota wjechał w wyprzedzające go porsche. Dwie osoby trafiły do szpitala.

Dni Puław 2018: Koncerty, spektakl, spotkania
25 maja 2018, 15:00

Dni Puław 2018: Koncerty, spektakl, spotkania 4 4

W dniach 25-27 maja odbędzie się tegoroczna edycja rodzinnej imprezy Dni Puław. Na mieszkańców czekają atrakcje w postaci koncertów, spektakli i animacji dla całych rodzin.

Burze i grad. IMGW wydało ostrzeżenie dla woj. lubelskiego

Burze i grad. IMGW wydało ostrzeżenie dla woj. lubelskiego 21 0

W Lubelskiem mogą pojawić się burze z gradem - ostrzegają meteorolodzy.

Opole Lubelskie: Testowali system zraszania murawy na stadionie

Opole Lubelskie: Testowali system zraszania murawy na stadionie 3 3

Trwają prace na stadionie przy ul. Kolejowej w Opolu Lubelskim. Właśnie zamontowano i oddano do użytku automatyczny system zraszania murawy. Ułożona jest też warstwa wegetacyjna, lada dzień posiana zostanie trawa. Pozostaje tylko pytanie, czy miejscowa drużyna dostosuje się do poziomu boiska.

Jak działa wirtualne biuro

Jak działa wirtualne biuro 0 0

Przez korzystanie z usług wirtualnego biura rozumie się wynajmowanie od niego adresu do korespondencji, kierowanej do naszej firmy, miejsca do spotkań z naszymi klientami i sali konferencyjnej. Ale to nie jedyne korzyści, wynikające z użytkowania wirtualnego biura!

Azoty podsumowują kwartał. Spadły przychody i zyski

Azoty podsumowują kwartał. Spadły przychody i zyski 4 1

O ponad 90 milionów złotych spadła wysokość przychodów Zakładów Azotowych „Puławy” i spółek zależnych w pierwszym kwartale tego roku. Spadł też zysk, marża i produkcja nawozów. Podobne dane spłynęły z Polic i Kędzierzyna.

Nowe 5 zł na sto lat odzyskania niepodległości. Tyle monet ile Polaków

Nowe 5 zł na sto lat odzyskania niepodległości. Tyle monet ile Polaków 61 3

„100-lecie odzyskania przez Polskę niepodległości” to szczególna moneta o nominale 5 zł, którą Narodowy Bank Polski wprowadził do obiegu 22 maja. Bank wybił tyle monet, ilu jest Polaków – 38 424 000 sztuk.

Kto dokończy bibliotekę? Budowa przerwana, wykonawca zbankrutował
Alarm 24

Kto dokończy bibliotekę? Budowa przerwana, wykonawca zbankrutował 2 0

– Przerwano budową biblioteki w Ludwinie. Budynek, który miał być wizytówką gminy i całego pojezierza, stoi i niszczeje – alarmuje nasz Czytelnik. – Wszystko jest pod kontrolą – uspokaja wójt gminy.

Wysokie zaprasza na weekend. Dzień Samorządu Terytorialnego i Dzień Muzealnika
27 maja 2018, 14:00

Wysokie zaprasza na weekend. Dzień Samorządu Terytorialnego i Dzień Muzealnika 1 0

W podzamojskiej wsi Wysokie przy tamtejszej Regionalnej Izbie Pamięci Gminy Zamość już w najbliższy weekend odbędzie się Dzień Samorządu Terytorialnego połączony z XII edycją festynu z okazji Dnia Muzealnika.

Co dalej z Parkiem Ludowym? Prezydent prosi o dodatkowe pieniądze. PiS: Brakuje na szkoły

Co dalej z Parkiem Ludowym? Prezydent prosi o dodatkowe pieniądze. PiS: Brakuje na szkoły 0 20

W czwartek Rada Miasta zdecyduje o losach parku Ludowego, którego odnowa będzie kosztować więcej niż pierwotnie zakładano. Prezydent prosi radnych o dodatkowe pieniądze i nie chce rezygnować z prac w parku. Za to opozycyjni radni PiS nie rezygnują z namawiania prezydenta, by na razie dał sobie spokój.

Nie udzielił pierwszeństwa. Obaj kierowcy trafili do szpitala

Nie udzielił pierwszeństwa. Obaj kierowcy trafili do szpitala 1 0

Dwóch kierowców trafiło do szpitala po tym jak doszło do zderzenia samochodów w Wohyniu.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium
Uwaga czytelniku!
Nie teraz Przeczytaj i wyraź zgodę

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.