wtorek, 17 października 2017 r.

Lublin

Pasażer ma stać, bo prezes oszczędza

  Edytuj ten wpis
Dodano: 11 stycznia 2008, 18:53

Zaledwie 408 złotych rocznie oszczędzi MPK na tym, że w dwóch nowych niskopodłogowych trolejbusach solaris brakuje pięciu siedzeń na tyle pojazdu.

Spółka celowo zamówiła wozy bez ostatniego rzędu foteli. Powód? Za trolejbusy, które mają więcej, niż 28 siedzeń dla pasażerów trzeba płacić wyższy podatek od środków transportowych. Jaka jest różnica? 204 złote na jednym pojeździe.

Za trolejbusy, które mają 28 lub więcej siedzeń pasażerskich trzeba płacić 996 zł rocznie. Jeśli siedzeń jest mniej - stawka wynosi 792 zł rocznie.

Prezes MPK zamiast zapłacić niewiele więcej, wolał zamówić trolejbusy bez tylnych foteli. Przysparza to problemów - bo odgrodzona rurkami przestrzeń, na której powinny być siedzenia nadaje się co najwyżej do postawienia bagażu. Nie da się tam ani usiąść, ani stać. A w pojeździe marnuje się miejsce.

Krzysztof Mikuła, prezes MPK już wcześniej zapowiedział, że wystąpi do Rady Miasta o zmianę stawek. Bo chociaż próg, powyżej którego naliczany jest wyższy podatek ustalany jest przez ministerstwo, to ustalanie poszczególnych stawek jest zadaniem władz miasta.

Podobnie, co dwa nowe solarisy wyglądać będzie trzeci pojazd tej marki, który do zajezdni Helenów trafi najprawdopodobniej w kwietniu. MPK w specyfikacji przetargowej zastrzegło, że nie może mieć więcej, niż 28 siedzeń pasażerskich.

- To jest już absurd - komentuje Michał Widomski, miejski radny PO. - To wcale nie jest oszczędność dla MPK, bo w pojeździe jest mniej miejsca - dodaje.

Tak samo będzie z 20 nowymi autobusami, na które MPK ogłosiło już przetarg. Też mają mieć nie więcej niż 28 foteli dla podróżnych. Jednak tu różnica w podatku jest większa: zamiast 1608 zł spółka zapłaci 888 zł rocznie za każdy taki wóz.

Jeśli prezes MPK wystąpi o zmniejszenie podatków, decyzja należeć będzie do Rady Miasta.
  Edytuj ten wpis
Czytaj więcej o:
Przemek
wiesbien
Gość
(8) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Przemek
Przemek (13 stycznia 2008 o 12:45) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
204zł X 63 trolejbusy = 12852zł Nie wiem jak wy ale ja widzę tutaj pewne oszczędności. Biorąc pod uwagę, że trolejbus w Lublinie używany jest ok 20 lat, to sami sobie obliczcie. Dalej? Dalej jest jeszcze 209 autobusów. Trochę tego jest! W sytuacji w jakiej znajduje się MPK trzeba wszędzie szukać oszczędności.
Rozwiń
wiesbien
wiesbien (13 stycznia 2008 o 07:56) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Teraz wystarczy zredukować zbędne etaty (siedzących nic nie robiących pań i panów)Sukces ekonomiczny gwarantowany(proszę nie mylić z cudem gospodarczym)
Rozwiń
Gość
Gość (12 stycznia 2008 o 21:13) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Przecież ten Widomski jest tylko od tego żeby narobić szumu. Przypomnę tylko jego akcję z zamykaniem Globusa - więcej komentarza na temat tego picera nie trzeba.
Rozwiń
marcins
marcins (12 stycznia 2008 o 14:50) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Przewoźnicy prywatni prawie we wszystkich "nowych" autobusach pousuwali część siedzeń, żeby wychodziło mniej, niż 28. W niektórych pusta przestrzeń (przy drugich drzwiach) wygląda śmiesznie i idiotycznie, co nie przeszkadza ani panu smadze, ani widziomskiemu.

Założymy się, że tego tematu nie podchwyci pan Smaga?
Rozwiń
aluminium19
aluminium19 (12 stycznia 2008 o 01:14) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Ludzie wy jacys nienormalni jestescie brak miejsc na tyle to tylko wzrost waszego bezpieczenstwa wrazie najechania na tyl trolejbusu przez inny pojazd
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (8)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!