piątek, 15 grudnia 2017 r.

Lublin

PKS Wschód tnie rozkłady jazdy

  Edytuj ten wpis
Dodano: 29 stycznia 2013, 15:48
Autor: Rafał Panas

 (Jacek Świerczyński)
(Jacek Świerczyński)

Ubędzie kursów w komunikacji lokalnej. Pod nóż poszły też pośpieszne: Krasnystaw–Kielce, Lublin–Wałbrzych (Szklarska Poręba) oraz Terespol–Lublin.

Przewoźnik należący do samorządu województwa wprowadzi nowe rozkłady jazdy 1 lutego. Z powodu oszczędności rezygnuje z kursów, które przynosiły straty. Bez zmian pozostaną dające pieniądze kursy szkolne.

– Rodzaj autobusu – bus, autobus dalekobieżny – który ma obsługiwać dany kurs będzie zależał od ilości rzeczywiście sprzedanych biletów – zapowiada w wydanym oświadczeniu Józef Penar, dyrektor oddziału PKS Lublin.

Szczegóły miały być podane we wtorek po południu na stronie internetowej PKS Wschód (www.pkswschod.pl). Do zamknięcia tego wydania "Dziennika Wschodniego” informacja nie ukazała się.

Tymczasem Zarząd Województwa zastanawiał się we wtorek, co zrobić z PKS Wschód. Żeby dokończyć plan uzdrawiania firmy potrzeba ok. 2 mln zł. Tyle miał zarobić przewoźnik na sprzedaży dworca i budynku przy ulicy Dworcowej w Lublinie. Jednak nie znalazł się kupiec. Dlatego marszałek zastanawia się nad pożyczeniem PKS Wschód brakujących pieniędzy. Decyzja nie zapadła.

Pieniądze potrzebne są na m. in. wyodrębnienie nowych spółek-córek PKS Wschód: PKS Lublin i PKS Włodawa. Akty notarialne mają być podpisane jutro. PKS Lublin ma rozpocząć działalność z "wyzerowanym” kontem – stąd decyzja o cięciu niedochodowych kursów.

Jednak lubelski oddział ma również wewnętrzne problemy, które nie pozwalają wyjść firmie na prostą. Dyrektor Penar jest skonfliktowany z częścią związków zawodowych, które nie chcą, żeby został szefem PKS Lublin.

– Nie ma czasu na eksperymenty i awantury personalne. Nie chcemy mieć nowej Białej Podlaskiej – mówi członek Zarządu Województwa Jacek Sobczak (PO). PKS Biała Podlaska upadł półtora roku temu po tym, jak załoga nie zgodziła się na wyrzeczenia.

PKS Wschód ma za 11 miesięcy ubiegłego roku prawie milion złotych straty i 4,6 mln zł długów. Kilka miesięcy temu żeby spłacić zobowiązania za paliwo i wydzielić spółki, przewoźnik pożyczył 4 mln zł od Urzędu Marszałkowskiego.
  Edytuj ten wpis
Czytaj więcej o:
Gość
Dariusz
aron
(12) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Gość
Gość (29 czerwca 2015 o 20:04) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
busiarze wojt lubelskim gminie biala podlaska nie bedzie kursow busiarza ,, garden servis ,, przestanie jstniec na nowe rynku przewozowym w bialej podlasce i gminach nadburzanskich konczy wozenie pasarzerow w powt bialo podlaskim i gminach nadburzanskich przestanie jezdzic wogule wojewodztwie nadburzanskim .. zastapi go nowe przewozy autobusowe .. // nadburzanske linie autobusowe // w bialej podlasce i gminach nadburzanskich zacznie wozic pasarzerow wszystkich gminach nadburzanskich . A gminy nadburzanskie uruchamiaja polaczenia nowe // gmina komunikacja autobusowa // gminy janow podlaski , gnojno , borsuki , serpelice , konstatynow podlaski , lesna podlaska , komarno , rokitno , rozkosz, koden , terespol .
Rozwiń
Dariusz
Dariusz (30 stycznia 2013 o 10:22) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
niech robia tak dalej ...prywaciarze zacierają ręce...
Rozwiń
aron
aron (30 stycznia 2013 o 09:42) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Przy obecnych cenach paliwa duży autobus nie ma sensu ekonomicznego.
Rozwiń
empe
empe (30 stycznia 2013 o 07:58) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
PKS-y "ciężko zapracowały" na swoją pozycję. Mając taką pozycję wyjściową kilkanaście lat temu nie udało im się zrobić konkurencji dla prywatnych przewoźników. Pamiętam jak w latach 80-tych dojeżdżałam do liceum, to był taki Pan kierowca PKS, taki gość, który miał władzę, bo mógł się na przystanku zatrzymać lub nie, bo tak mu się akurat chciało, mógł odjechać wcześniej, rzucał wulgaryzmami, bo akurat miesięczny był nie na tą godzinę, itp.
Rozwiń
Pasażer
Pasażer (30 stycznia 2013 o 07:52) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
[quote name='kokos' timestamp='1359526200' post='727262']
To co się dzieje w PKS-ach (nie tylko lubelskim) to zasługa pasażerów, którzy wybierają busy.
Narzekaliście swego czasu na te PKSy, że brudno, że głośno, że wolno, że drogo...
Nie piszę tego aby krytykować, że źle ludziska robią, iż walą do busów. Mają prawo wybrać co chcą, ale piszę to by jednocześnie zaznaczyć, że zaczynają się głosy narzekań na busy z czasem jak już funkcjonują kilka ładnych lat. Czyli najpierw narzekali na PKS-y, teraz na BUSY:

- że ciasno (siedzenia naćkane jak się da, w korytarzu walizy),
- że nieżadko nie można się zabrać bo już zajęte (zarezerwowane),
- że gnają na złamanie karku ryzykując życie pasażerów,
- że ostatnio bilety drożeją wprost proporcjonalnie do likwidowanych kursów konkurencji ze strony PKS.[/quote]

Dokładnie. Dopóki była konkurencja ze strony PKS-u, to busiarze musieli się starać o klienta - przyciągali go wyższym standardem pojazdu lub/i niższą ceną. A jak już wykończyli PKS, to jeżdżą jak chcą, czym chcą i kiedy chcą.
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (12)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!