piątek, 15 grudnia 2017 r.

Lublin

Plan przebudowy Al. Racławickich do poprawki. Co się może zmienić?

Dodano: 6 lutego 2017, 16:37
Autor: Dominik Smaga

Al. Racławickie
Al. Racławickie (fot. Dorota Awiorko)

Będą zmiany w planie przebudowy Al. Racławickich – deklaruje Ratusz po spotkaniu z aktywistami żądającymi, by miasto zrezygnowało z gotowego projektu i zamówiło nowy. Rewolucji jednak nie będzie, bo miasto wyklucza daleko idące poprawki.

Urzędnicy zastrzegają, że zgodzą się już tylko na zmiany „mało istotne”. Czyli takie, które nie wymuszą czasochłonnego uzyskania nowej decyzji środowiskowej w miejsce tej wydanej 30 grudnia. Decyzja ta jest jednym z załączników do miejskiego wniosku o unijne dofinansowanie inwestycji obejmującej przebudowę Al. Racławickich, ul. Poniatowskiego i Lipowej. A to właśnie od zdobycia unijnych pieniędzy miasto uzależnia rozpoczęcie robót.

Do „mało istotnych” zmian ma się zaliczać rezygnacja z wycinki części drzew, które zostałyby przesadzone, podobnie jak żywopłoty. Za możliwą do wprowadzenia poprawkę Ratusz uznał ponadto wytyczenie pieszo-rowerowego ciągu na Czechów: od Galerii Labirynt do wiaduktu nad al. Solidarności. Projekt przewiduje co prawda ścieżkę rowerową po drugiej stronie ulicy, ale... prowadzącą wprost na schody. Po stronie galerii nie będzie tego problemu, a cykliści jechaliby na Czechów po pochylniach dla niepełnosprawnych.

– Podjęta ma być też próba wyprostowania ścieżek rowerowych na skrzyżowaniu Al. Racławickich z ul. Poniatowskiego i Sowińskiego – mówi Krzysztof Kowalik z Porozumienia Rowerowego, które domagało się zamówienia projektu od nowa, a w piątkowe popołudnie uczestniczyło w rozmowach z miastem.

Czy na tym poprawki się skończą? – Musimy się zorientować, które zmiany mogą być uznane za mało istotne – stwierdza Karol Kieliszek z Urzędu Miasta. – Mamy kilka punktów do sprawdzenia. Dyskutowaliśmy o rezygnacji z pasów do skrętu w lewo na skrzyżowaniach z Puławską i Łopacińskiego, o odstąpieniu od budowy sygnalizacji świetlnych przy skrzyżowaniu z Puławską i obok pl. Teatralnego. Do rozważenia jest też wyznaczenie miejsc do zatrzymywania się komunikacji miejskiej na ulicach Sowińskiego i Poniatowskiego przy skrzyżowaniu z Al. Racławickimi. Jest też propozycja, by na ul. Lipowej obok Astorii zrezygnować z zatoki przystankowej.

Wszelkie zmiany, na które zdecyduje się miasto, mają być wprowadzane już na etapie wykonania inwestycji. Miasto zapowiada, że przebudowa Al. Racławickich zacznie się pod koniec roku.

Zmiany w pigułce

Projekt przewiduje, że prawie na całej długości Al. Racławickich wydzielone zostaną pasy ruchu dla autobusów i trolejbusów. Takie pasy mają być wytyczone również na Lipowej. Po obu stronach Al. Racławickich zbudowane byłyby ścieżki rowerowe, co wymusi wycinkę części drzew. Drugim (ale nie ostatnim) powodem wycinek jest planowane wytyczenie dodatkowych pasów do skrętu w lewo z Al. Racławickich w boczne ulice. Projekt inwestycji nie przewiduje za to wyznaczania dodatkowych przystanków komunikacji miejskiej.

MA
Tata
Użytkownik niezarejestrowany
(18) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

MA
MA (25 czerwca 2017 o 13:04) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Kazdy może się wypowiedzieć, ta inwestycja ma sens tylko z buspasami i ścieżkami rowerowymi. Samochodziarze nie mogą przeżyć tego że nie będą już mogli smigać między jednym a drugim pasem, tylko grzecznie gęsiego i z prędkością dostosowaną do aut przed nim jadących. Tak kierowcy nie stosują sie do ograniczen prędkości więc ten system jest szansa że wymusi to na nich. Mówię dość dla patoligi i piractwa na głównej spacerowej ulicy Lublina jaką są al Racławicie
Rozwiń
Tata
Tata (7 lutego 2017 o 18:07) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
SZKODA że ekolodzy i pedalarze nie protestowali gdy wycięto cały żywopłot przy ul. Armii Krajowej odgradzający osiedle od ruchliwej drogi tylko po to by zbudować ścieżkę rowerową której nikt (oprócz biegaczy) nie używa bo rowerowi jeżdżą ulicą!!!!!!!!!!!
Rozwiń
Gość
Gość (7 lutego 2017 o 07:17) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Do zwolenników buspasów : w niedzielę postanowiłem pojechać MPK z mojego CZechowa na LSM....zajęło to z dojściem na przystanek, jazdę i dojście z przystanku około godziny....samochodem trwa to 12 minut...o komforcie nie wspomnę....ludzie na początku nie róbmy buspasów ale poprawmy rozkład linii
Rozwiń
Gość
Gość (7 lutego 2017 o 01:17) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Problem jest taki że zbyt dużo osób ma wiele do powiedzenia,a ratusz z koleji zbyt wiele kombinuje z remontem Racławickich.Wymienić trakcje i oświetlenie na tak zwane pastorały,nie pieprzyć sie w tym miejscu w jakieś tam ścieżki rowerowe.Zrobić BUS pasy na skrajnych pasach w kierunku miasta i do wylotówki na Warszawe i gra gitara,a dzięki temu i ekolodzy byliby szczęśliwi bo nie zostało by wycięte ani jedno drzewo.
Rozwiń
Gość
Gość (7 lutego 2017 o 00:22) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Na zachodzie drogi w miastach się zwęża, a u nas na poszerza. Trzeba dbać o każde drzewo, a nie od razu wycinać.
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (18)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!