piątek, 18 sierpnia 2017 r.

Lublin

Płatne ekspresówki czy drogi lokalne - co wybiorą kierowcy tirów?

Dodano: 5 listopada 2013, 15:56
Autor: pp

Wysokość opłat zależy od dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu lub zestawu (ciężarówka z przyczepą a
Wysokość opłat zależy od dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu lub zestawu (ciężarówka z przyczepą a

Od 1 grudnia kierowcy ciężarówek i autobusów zapłacą za przejazd dwoma lubelskimi odcinkami S12/17. Czy kierowcy TIR-ów uciekną na boczne drogi?

Skończy się w ten sposób darmowa jazda autobusów i ciężarówek 23-kilometrowym odcinkiem S12/17 między węzłami Kurów Zachód–Jastków oraz 13-kilometrowym z Kalinówki do węzła Piaski Wschód.

– System naliczania opłat został już sprawdzony i czeka tylko na wciśnięcie guzika – mówi Dorota Prochowicz, rzecznik prasowa systemu viaTOLL Kapsch.

Wysokość opłat zależy od dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu lub zestawu (ciężarówka z przyczepą albo naczepą) oraz klasy emisji spalin.

– Na przykład kierowcy 7,5-tonowych ciężarówek spełniających odpowiednio normę emisji EURO 2, Euro 5 i Euro 6 za przejazd od węzła Kurów Zachód do Jastkowa zapłacą od 9,2 do 4,6 zł. Dla 40-tonowej ciężarówki z naczepą koszt wyniesie odpowiednio od 12,9 do 6,21 zł. Drugi, krótszy odcinek jest tańszy. Kierowca 7,5-tonowej ciężarówki przejedzie tędy płacąc od 5,2 do 2,6 zł, a 40-tonowej od 6,89 do 3,51 zł – dodaje Dorota Prochowicz. Czyli im nowsza ciężarówka, tym niższe opłaty.

Co się bardziej opłaca?

Czy kierowcy autobusów i ciężarówek wybiorą boczne drogi, aby nie płacić? – Zawsze przez pierwsze trzy miesiące funkcjonowania płatnej drogi kierowcy testują, co się bardziej opłaca: jazda boczną drogą ze światłami, skrzyżowaniami i miejscowościami czy płatną ekspresówką – dodaje Dorota Prochowicz. – Przejazd boczną drogą zajmuje więcej czasu, zwiększa się zużycie paliwa, szybciej zużywają się hamulce. Bardziej opłaca się płatna droga – mówi pan Edward, zawodowy kierowca ciężarówki.

To pierwsze płatne odcinki dróg w regionie, ale nie ostatnie. Po oddaniu do użytku całej S12/17 w czerwcu przyszłego roku, ten 68,8-kilometrowy odcinek ekspresówki będzie objęty systemem viaTOOL. Ale nie od razu. Rozszerzenie nastąpi jesienią 2014 roku.
Czytaj więcej o:
Piotrek
gu
jasko
(6) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Piotrek
Piotrek (6 listopada 2013 o 13:14) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

No to powróci ruch tirów na starej 17. Dla odcinka Kalinówka-Piaski nie ma alternatywy ale od Kurowa do Bogucina jak najbardziej.

Rozwiń
gu
gu (6 listopada 2013 o 11:06) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Viatoll jest obowiązkowy dla każdego zestawu pojazdów powyżej 3,5 tony, a więc jadąc 2,5 tonową osobówką z przyczepą 1,2 tony płacimy viatoll.

Rozwiń
jasko
jasko (6 listopada 2013 o 09:15) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Zakazu postawic nie mozna ale mozna policje postawic ktora starannie bedzie wykonywac swoje obowiazki
Rozwiń
alkoHol
alkoHol (6 listopada 2013 o 09:14) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

A niby dlaczego nie można postawić zakazu?

Można - znak zakazu wjazdu pojazdów ciężarowych (lub powyżej xx ton), nie dotyczy ruchu lokalnego.

Rozwiń
anna
anna (6 listopada 2013 o 08:51) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Nie można postawić takiego zakazu.

Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (6)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!