sobota, 19 sierpnia 2017 r.

Lublin

Po co Ratusz wydał 50 tysięcy złotych i dlaczego przepłacił?

Autor: Dominik Smaga

Filmy zachęcające do udziału w wyborach do rad dzielnic można było zrobić pięciokrotnie taniej – twierdzi radny Dariusz Sadowski. Ratusz zapłacił prywatnej firmie
50 tys. zł. W TVP koszt wyniósłby 9 tys. zł, a i tak nie był to najtańszy wariant.

Trzy filmy miały wyjaśnić mieszkańcom, co robią rady dzielnic i zachęcić do głosowania w niedawnych wyborach do sześciu rad. Za reklamówki, które można oglądać wyłącznie w Internecie, miasto zapłaciło 50 tys. zł. Pisaliśmy o tym jako pierwsi.

Po naszej publikacji wątpliwości co do wydatku nabrał miejski radny lewicy, Dariusz Sadowski. – W 2001 r. robiliśmy film do kampanii wyborczej do Sejmu. To były dwa tygodnie jazdy po regionie, 60 wywiadów a koszt wyniósł 30 tys. zł. Stąd moje zdziwienie kosztami tych filmów, które kręcono w Lublinie – mówi Sadowski.

Radny sprawdzał, czy można było nakręcić filmy taniej. Efekt? TVP Lublin odpowiedziała, że filmy zrobiłaby za 9 tys. zł, inna firma chciała tylko 6 tys. zł.

– Skąd zatem kwota 50 tys. zł? Czy to niekompetencja, czy rozrzutność, czy coś innego – pyta radny i żąda pisemnych wyjaśnień oraz listy podobnych wydatków miasta.

– Działaliśmy zgodnie z prawem. Wysłaliśmy zapytania do trzech firm. Wybraliśmy najtańszą – mówi Monika Madejska, dyrektor Wydziału Organizacji Urzędu.

– Poleciłem, by spytać te firmy, z których usług korzystało wcześniej Biuro Marketingu Miasta. Chodziło o zapewnienie odpowiedniej jakości – wyjaśnia Krzysztof Łątka z Urzędu Miasta.

Jakie były oferty? Manufaktura nie odpowiedziała wcale, Ivent Studio zażądało 67 tys. zł zaś Imotion 49,8 tys. zł i to ona dostała zlecenie.

Zdaniem Sadowskiego, to pieniądze wyrzucone w błoto. – W filmach występują przewodniczący rad dzielnic i jeśli nie wszyscy, to część z nich będzie kandydować za rok. Ponowne używanie filmów przed następnymi wyborami będzie wątpliwe moralnie i prawnie, bo w ten sposób miasto dofinansowałoby kampanię kilku kandydatom – twierdzi Sadowski.

Urzędnicy twierdzą, że filmy przydadzą się poza kampanią wyborczą. – Chcemy nimi zachęcać rady do aktywności – mówi Madejska. – Będą wyświetlane tam, gdzie prezydent będzie chodzić do rad na spotkania z mieszkańcami dzielnic. Ma to być wstęp do takich spotkań.

Kampania była droższa od kosztów samego głosowania, na które miasto zarezerwowało 30 tys. zł.
Czytaj więcej o:
student prawa
mosquito
hlku
(9) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

student prawa
student prawa (29 października 2009 o 00:06) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Kolejny przykład kolesiostwa. Dlaczego wszystkie filmy promocyjne robi ta sama firma? Zarobiła już ona według moich wyliczeń prawie pół miliona złotych od dwóch lat. Pewnie to znajomi Pana Łątki albo Krawczyka. Kumple ze studiów - niech sobie zarobią. Firma Imotion to jedyna firma do kręcenia filmów - absurd! Ostatnio Budżet niektórych polskich filmów kinowych to 50 tysięcy... Złodzieje i kolesie. Teraz zaproście nas na wybory. 50 000 złotych ile to by było obiadów dla biednych? Po co obiady obejrzą sobie film...
Rozwiń
mosquito
mosquito (27 października 2009 o 15:26) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
złodzieje ! złodzieje !
Rozwiń
hlku
hlku (27 października 2009 o 13:09) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Wystarczy w necie przeczytać informację na interpelację radnego Dariusza Sadowskiego, aby się zorientować, co jest grane. Jest tam cennik. Ceny są wzięte z kosmosu. Wystarczy wziąć pod uwagę cenę dnia zdjęciowego. Nawet przy opcji wynajęcia sprzętu z zewnątrz, wyszło by taniej. Montaż nieliniowy kosztuje w wielu firmach 150 zł za godzinę. Muzyka np. w Paris Music 200 zł za 2 minuty (z prawami autorskimi). Postprodukcja SD . To bardzo ciekawe. Trzeba było nagrywać materiał w SD, a nie potem go przeskalowywać. No ale cóż, korzystniej laikom wcisnąć kit, że to takie skomplikowane i że trzeba specjalnych urządzeń do przeprowadzenia tego procesu. Logistyka - bez komentarza. Pozdrawiam młodych, przedsiębiorczych i życzę kolejnych sukcesów.
Rozwiń
STYX
STYX (27 października 2009 o 10:23) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Rozumiem,że CBA jako takie jeszcze działa ? No to na co czeka ? Czysta sprawa, podana jak na tacy, czego jeszcze trzeba ?
Rozwiń
Urząd Miasta Lublin
Urząd Miasta Lublin (27 października 2009 o 09:42) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Informujemy, że pełna informacja o filmach promujących samorządność dzielnicową i zachęcających do uczestnictwa w wyborach do rad dzielnic znajduje się w "Aktualnościach" na stronie [url="http://www.um.lublin.eu/um/index.php?t=200&id=117203"]Urzędu Miasta[/url].
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (9)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!