czwartek, 19 października 2017 r.

Lublin

Po otwarciu zachodniej obwodnicy Lublina zmalał ruch ciężarówek w mieście

Dodano: 12 grudnia 2016, 19:45
Autor: Dominik Smaga

Znacznie zmniejszył się ruch ciężarówek na ulicach całego miasta po otwarciu zachodniej obwodnicy Lublina. Najlepiej widać to na al. Kraśnickiej, z której zniknęły ogromne korki

Natężenie ruchu jest o wiele mniejsze niż było miesiąc, czy dwa miesiące temu – mówi Karol Kieliszek z Urzędu Miasta. – Nie są to jeszcze twarde dane liczbowe, a jedynie poniedziałkowe obserwacje – zastrzega.

Twardych danych dostarczają za to urządzenia nawigacyjne zainstalowane w lubelskich autobusach i trolejbusach, które nie tkwią już tak długo w korkach na al. Kraśnickiej. Zmiana jest zauważalna już od piątku, kiedy to otwarto dla ruchu zachodnią obwodnicę miasta.

– W piątek czas przejazdu al. Kraśnicką między skrzyżowaniem z ul. Bohaterów Monte Cassino i rondem Honorowych Krwiodawców był krótszy nawet o 10 minut w porównaniu do kilku poprzednich piątków – mówi Justyna Góźdź z Zarządu Transportu Miejskiego. Podobnie było wczoraj. – Ruch jest spokojniejszy, a czas przejazdu o kilka minut krótszy.

Na al. Kraśnickiej gołym okiem widać, że tiry prawie całkiem zniknęły z jezdni. – Z naszych obserwacji wynika, że natężenie ruchu znacząco zmniejszyło się tu na odcinku od Konopnicy do skrzyżowania z ul. Głęboką i Nałęczowską – stwierdza Kieliszek. – Na tym skrzyżowaniu obserwujemy dużą liczbę pojazdów zmierzających w kierunku centrum – dodaje.

Zmiana jest też odczuwalna na al. Tysiąclecia, gdzie w pobliżu Zamku i dworca PKS rzadko było wczoraj widać tiry. Tak samo było za skrzyżowaniem z ul. Lubomelską i al. Kompozytorów Polskich. Ratusz dopiero ma zlecić szczegółowe pomiary. Z tych prowadzonych w poprzednich latach wynika, że z roku na rok coraz mniej ciężarówek porusza się al. Solidarności i al. Kraśnicką.

Przypomnijmy, że Ratusz zabiega o wprowadzenie przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad takiego oznakowania obwodnicy, które zabroni wjazdu do Lublina kierowcom ciężarówek jadących tranzytem.

Pomiary ruchu

Jednym z punktów pomiarowych jest skrzyżowanie koło PZMot. W listopadzie 2014 r. od Zamku w stronę Warszawy jechało al. Solidarności 80 ciężarówek w ciągu godziny. Rok później było to 57 ciężarówek, a w tym roku już tylko 34. W przeciwną stronę w kolejnych latach jechały odpowiednio 72, 78 i 42 ciężarówki.

Jak wyglądał ruch ciężarówek na al. Kraśnickiej w pobliżu pętli na Węglinie? W listopadzie 2014 r. w stronę centrum jechały 82 ciężarówki, rok później 80, w tym roku 69. W stronę granicy miasta jechało w 2014 r. 77 ciężarówek na godzinę, w zeszłym już tylko 45, a w tym 41.

Użytkownik niezarejestrowany
Użytkownik niezarejestrowany
Użytkownik niezarejestrowany
(27) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Gość
Gość (22 grudnia 2016 o 12:29) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
wzorem np W-wy wprowadzić ograniczenia w ruchu ciężarówek przez miasto w godzinach szczytu komunikacyjnego.
Rozwiń
Gość
Gość (22 grudnia 2016 o 11:51) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Za to hałas przy obwodnicy słyszą okoliczni mieszkańcy, smród pojawi się latem. W porównaniu z poprzednimi - to bardzo miernie zabezpieczona akustycznie obwodnica. DZIĘKUJEMY!
Rozwiń
Gość
Gość (13 grudnia 2016 o 16:54) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
To że mniej samochodów ciężarowych na Al.Kraśnickiej to prawda, jednak widzę, że mimo wszystko pojawiają się ciężarowe na obcych rejestracjach np z Białorusi, Ukrainy, Rosji, Chorwacji itd które omijają obwodnicę , bo nie chcą płacić ,,viatolu''. Do póki nie staną znaki zakazu na początku obwodnicy i przy węzłach sytuacja nie zmieni się. Proszę popatrzeć , jak poradzono sobie w Warszawie. Można? Można.
Rozwiń
stan
stan (13 grudnia 2016 o 15:38) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Użytkownik niezarejestrowany napisał:
Budujcie natychmiast południową obwodnicę a w Lublinie zapanuje spokój i normalny ruch lokalny.
Lepiej zainwestować w remont wiaduktu na Grygowej, połaczyć Dekutowskiego z Głuską(Abramowicka) i przedłuzyć Dywizjonu 303 i to narazie powinno wystarczyć. Południowa obwodnica wydaje mi sie narazie zbedna bo nikt z Kraśnika albo Opola Lub do Chema czy Zamościa nie jedzie przez Lublin.
Rozwiń
Andrzej
Andrzej (13 grudnia 2016 o 14:16) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Do gościa od Narutowicza, Ja bym wyburzył wszystkie kamienice na Narutowicza od strony komendy i tym samym zyskał jeden pas ruchu. Narutowicza to ulica XIX wieczna, gdzie wszyscy jeżdzili furmankami...
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (27)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!