piątek, 15 grudnia 2017 r.

Lublin

Pociągi Lublin - Warszawa w lepszym standardzie. Pojedziemy z klimatyzacją

  Edytuj ten wpis
Dodano: 8 sierpnia 2013, 17:37
Autor: Dominik Smaga

PKP Intercity zapowiada zmiany na trasach z Lublina (Jacek Świerczyński)
PKP Intercity zapowiada zmiany na trasach z Lublina (Jacek Świerczyński)

Na trasę do stolicy sukcesywnie mają trafiać nowsze wagony – zapowiada obsługująca dalekobieżne pociągi spółka PKP Intercity. Ale inni dostaną jeszcze lepsze

O planach skierowania na wschód lepszego taboru poinformował na portalu społecznościowym twitter prezes spółki PKP Intercity, Janusz Malinowski.

Zapowiedział, że na trzy trasy: Warszawa–Lublin, Warszawa–Kielce i Warszawa–Białystok trafi ponad setka wagonów o wyższym standardzie.

Ma to następować w miarę odnowy taboru przewoźnika, który zamawia fabrycznie nowe składy, a także zleca modernizację części tego, co już posiada. Nowe i odnowione wagony trafią na "lepsze” trasy w miejsce obecnie używanych, które przypaść mają właśnie nam.

Co dostaniemy? Mowa o wagonach, które obecnie są włączane do składu pociągów kursujących m.in. do Trójmiasta, Szczecina, Poznania, Katowic, czy Krakowa.

– To wagony obsługujące pociągi kategorii EIC – wyjaśnia Beata Czemerajda z centrali PKP Intercity. – Są klimatyzowane, mają sześć miejsc w przedziale i nowsze drzwi zamiast tych z klamką – dodaje.

Na korytarzu tych wagonów znajdują się też wyświetlacze pokazujące informację o najbliższej stacji, jak również aktualną prędkość, z jaką porusza się pociąg. Następnym "luksusem” jest tzw. zamknięty obieg toalet, co oznacza ni mniej ni więcej tyle, że nieczystości nie są usuwane wprost na torowisko.

Kiedy zmiany?

Jak prędko można spodziewać się takich zmian? Na twitterze Malinowskiego pojawiają się daty 2013 i 2014. Zmiany mają być najbardziej odczuwalne w 2015 r., kiedy to planowane jest zakończenie dostawy 20 szybkich pociągów Pendolino z wychylnym pudłem zamówionych przez PKP Intercity w koncernie Alstom. Pierwszy z takich składów wyjechał wczoraj w podróż do Polski.

Tabor PKP Intercity ma się też wzbogacić o inne tzw. składy zespołowe, wolniejsze od Pendolino, rozwijające prędkość 160 km/h. Z dotychczasowych zapowiedzi przewoźnika wynika jednak, że pociągi te trafią na trasy Warszawa–Bydgoszcz, Olsztyn–Kraków, Gdynia–Katowice przez Łódź oraz Kraków–Szczecin przez Łódź i Poznań.

Nie ma natomiast żadnych wzmianek o zamiarach skierowania nowych składów do Lublina, mimo że spółka w oficjalnym komunikacie chwali się, że w 2015 r. będzie mieć więcej nowych, niż starych wagonów.

Inną sprawą jest to, że modernizacja linii kolejowej z Lublina do Warszawy na odcinku Lublin–Otwock zacznie się fizycznie dopiero w 2016 r.

  Edytuj ten wpis
Czytaj więcej o:
Jan
xxx
CBR
(4) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Jan
Jan (9 sierpnia 2013 o 21:31) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Po pierwsze, żal mi PKP Intercity. Pewnie ktoś dostał w łapę lub się dobrze zaprzedał za taki kontrakcik, czyż nie tak? Po co nam w Polsce jakieś Pendolino jakiegoś francuskiego koncernu Alstom który i tak jest w rekach Fiat Ferrovita. A gdzie PESA, NEWAG, H. Cegielski i inni? Przecież oni potrafią zrobić to lepiej! Zbędne wydawanie pieniędzy. Kto ma w tym interes, a raczej kto się zaprzedał?  Co do wagonów, one nigdy nie będą nowsze, no chyba że jakaś firma polska  wyprodukuje nowe. Napewno będą tańsze, bardziej komfortowe oraz będą spełniały wymogi EU. Co do tematu toalet w tzw. obiegu zamkniętym. Są firmy takie jak Glova Rail A/S, Semvac A/S z Danii oraz Evac z Finlandii lub firma z Krakowa EC-E Engineering. Są to toalety próżniowe dobrze sprawdzające się na rynku europejskim. Lepsze takie niż te http://www.youtube.com/watch?v=lwc9i-j-bdU,http://www.youtube.com/watch?v=r0J26OBbJlo, http://www.youtube.com/watch?v=yjmDpdeByiY , tutaj to obieg jest. Raczej zrzut bomby siłą grawitacji. Bawmy się tak dalej to niedługo sami się obsra,, w tych toaletach. 

Rozwiń
xxx
xxx (9 sierpnia 2013 o 15:40) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

takie standardy z Polskim PKP że aż Chiny i Francuzi zazdroszczą hehehe :P

Rozwiń
CBR
CBR (9 sierpnia 2013 o 15:16) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Przecież Pendolino nie będzie miało wychylnego pudła , więc o co chodzi?

Rozwiń
Emil
Emil (9 sierpnia 2013 o 15:07) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Pendolino zamówione przez IC nie będzie posiadać wychylanych pudeł. Warto wiedzieć o czym się pisze, skoro już oświeca się wiedzą czytelników.

Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (4)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!